Winterjas al aan?

@Sennapen wrote:

Hier nog geen winterjas hoor, zo koud is het toch nog niet:D??

om 8 uur s ochtends op de fiets is het best fris hoor :lol:

Weet niet hoe laat jij eruit gaat met Roan?

Hier dragen de meiden nu een zomerjas met bodywarmer erover.

@mamaMarije wrote:

@Sennapen wrote:
Hier nog geen winterjas hoor, zo koud is het toch nog niet:D??

om 8 uur s ochtends op de fiets is het best fris hoor :lol:

Weet niet hoe laat jij eruit gaat met Roan?

Eh, ik vertrek om kwart voor 7 op de fiets en heb ook nog steeds mn zomerjas aan :oops: Ik vind het ook nog wel meevallen. Nu is het kdv tegenover mijn huis (vanuit de tuin kan ik naar hem zwaaien), dus we zijn er binnen een minuut. Binnenkort toch maar een winterjas voor meneertje kopen, want als het opeens erg koud is, is het toch wel handig om er een te hebben. :wink:

Hier hebben ze zo’n tussenjassen aan, dikker dan zomerjas maar niet zo dik als een winterjas :thumbup:

vanmorgen was het weer lekker aangenaam, heel anders als de afgelopen 2 dagen.

Echt geen pijl op te trekken :lol:

Nu fietst I.S. in haar zomerjacky buiten :mrgreen:

het schijnt dit weekend qua temperaturen ook behoorlijk aangenaam te worden :thumbup:

@mamaMarije wrote:

het schijnt dit weekend qua temperaturen ook behoorlijk aangenaam te worden :thumbup:

dan trekken we gewoon een vest aan ipv winterjas… kapstok puilt uit… zomer,herst en winter hangt er nu…

Ik heb er nog niet eens aan gedacht om de winterjas uit de kast te halen. :oops: Hier dus nog steeds de zomerjassen aan. Wij zijn wel allemaal warmbloedig. :wink:

Spijkerjasje met bodywarmer…

Vanochtend was het 9 graden, nu 17 en een zonnetje…bodywarmer zal wel uit zijn ondertussen 8)

Als het echt fris is gaat gewoon de winterjas aan.

Nu heeft hij een lekker herftsjasje aan.

meestal brengt mijn man hem in de ochtend op de fiets. VInd ik het nogal sneu om het zo kou te laten lijden. Soms moppert hij weleens dat hij koude handjes heeft.

Ik heb hier nu 3 winterjassen hangen variabel van dik naar dun.

maar heb ook gewoon bodywarmers. Nu vind ik het wel lekker met een Bodywarmer en vestje eronder.

MAarw at het volgende week gaat worden?

Nu ik dit op schrijf loopt er een vrouw langs in een spaghetti top :shifty: Daar vind ik het nou wel iets te koud voor :slight_smile:

In het voor- en najaar heb ik voor Bo altijd een spijkerjasje met een bodywarmer. Nu een winterjas vind ik echt nog teveel van het goede. Sterker nog, ik heb nog geen eens een winterjas voor Bo, kan niks leuks vinden.

Nikkie ('t arme schaap :wink: ) loopt nog in haar zomerjasje, maar die is wat dikker en nu wel een sjaaltje erbij, zodat in ieder geval dat nekkie niet zo bloot ligt.

Hier ook nog geen winterjassen.

Een dik vest met eronder een trui voldoen hier nog prima, zodra het echt kouder gaat worden komen de winterjassen wel uit de kasten.

Op een dag als vandaag had ik een longsleeve aan met een gebreide poncho eroverheen! Heerlijk weer gewoon!!! :inlove:

Vorige week 1x getwijfeld, maar toch maar zomerjas aangetrokken (ik dacht zo…tussen de middag met buiten spelen op school, dan heeft kind het weer bloedheet met die dikke jas!!)

Ik heb ook geen richtlijn met temperaturen of maand oid. Als ik het koud heb, dan zullen de kids het ook wel koud hebben. Dus dan doen we de winterjassen aan. (ik heb het sneller koud dan hen, dus ze zullen zeker niet koukleumen op de fiets)

Ik heb er nog niet eens over nagedacht om de winterjassen al aan de kapstok te hangen…

Hier dragen ze nog gewoon een spijkerjasje met bodywarmer, of een met borg gevoerd vest. Ideale dingen zijn dat voor het voor- en najaar! :thumbup:

De echte winterjassen komen hier meestal pas eind oktober/begin november uit de kast.

ik trek mn zoontje nu vaak een hoodie aan met zomerjas erover. als het te warm wordt, kan de zomerjas uit. ik vind t voor mezelf ook lastig, ik heb zo’n tussenjas aan, maar dan 's middags puf ik me rot.

Ik betwijfel of het echt zo is dat als je nu al je winterjas draagt, dat je er dan niks meer aan hebt als het echt koud wordt. Volgens mij werkt dat helemaal niet zo. Ik zou gewoon lekker aantrekken waar je (en je kids) behoefte aan hebben.

Je bouwt natuurlijk niet echt een weerstand op als je het nu al nodig vind een winterjas te dragen.

geloof dat je winterjas niet echt iets met je weerstand te maken heeft…

in de winter heb je vaak meer lagen kleding aan of dikkere kleding dan nu. Vooral smorgens kan het heel koud zijn. Maar dan lig ik nog op bed dus hier nog geen winterjassen :wink:

Al zouden mijn kinderen om 7 uur op de fiets moeten zitten zou ik ze misschien wel gepakt hebben, als ze het koud hebben. Hub heb ik nog niet horen klagen en die zit meestal rond die tijd op de fiets maar dat is ook maar voor 5 minuten dus voor hij het koud kan hebben istie al op zn werk :mrgreen: