Winterjas al aan?

De vraag zegt het al: Hebben jullie kids al winterjassen aan?

Ik stond net in het weiland bij de paardjes, 9 graden en het waaide er flink omheen. Mijn kids klaagden dat ze het koud hadden in hun dunne zomerjasjes.

Nu ben ik niet van principes w.b verwarmingen e.d, maar ik ben bang als ik ze te vroeg de winterjas aantrek, ze het in de “echte” winter niet warm genoeg hebben.

Koud hebben is natuurlijk de andere kant…en een met een trui klagen ze weer dat et in huis te warm is…

Of ben ik nu paranoiide?

Hier hebben ze op frisse dagen 's ochtends op de fiets wel al hun winterjassen aan… En ikzelf ook. 8) Met 8 graden en een guur windje vind ik het te fris voor een dun spijkerjackje. Maar goed, mijn kinderen hebben dus echt dunne zomerjasjes en geen “tussen-jas” Als het nog kouder wordt, echt winter zeg maar :P, dan komen er een sjaal en muts bij, vest/trui eronder, evt. nog een extra laagje…

Daar was er een discussie over in Herfst topic en daar werd dus gezegd dat als het onder de 10graden is, dan pas winterjassen aankrijgen. Eerder niet!

Klik op herfst… Word je gelijk doorgelinkt :mrgreen:

:wink:

als het echt koud is krijgt lianne de winterjas aan hoor, en dat is al ongeveer 4 weken.

De ene ochtend wel nodig de andere niet want om 645 is het best koud hoor :lol:

En als het niet koud is heeft ze een spijkerjasje aan met bodywarmer.

Hier allemaal in spijkerjas met bodywarmer en nog geen van ons heeft het koud gehad… ook 's ochtends niet. Ik ben er dus zo eentje die weigert om nu al de winterjas uit te halen, een spijkerjas en bodywarmer volstaan nog prima voor ons.

Mijn dochter heeft al wel haar winterjas aan want dat wilde ze graag met daaronder een dun shirtje. Mijn zoon loopt nog in zijn zomerjas omdat we nog geen winterjas voor hem hebben, met daaronder een romper en een shirtje en een broek en schoenen. Mijn dochter is niet zo’n koukleum, ze loopt het liefst de hele dag in een korte broek met t-shirt, maar ze heeft die jas net gekregen en vindt hem erg mooi, dus moet hij aan.

Ik zou er een vest onder doen, zou ook bang zijn dat het winters echt te koud wordt. En dat vest kan binnen weer uit toch?

Hier draagt mijn koukleum een vest (binnen en buiten) over zn longsleeve, met zomerjas. Een ander een fleecejack (laat geen wind door dus wat warmer als gewone zomerjas) en de laatste een tussenjasje van wol (ongevoerd).

nou toevallig bedacht ik mij vanmorgen dat het de laatste 2 dagen wel erg koud wordt op de fiets…

Onze oudste heeft een winterjas met zo’n uitristbaar fleecedeel, denk dat ik hem de jas zonder fleecedeel maar aan ga trekken, want zijn zomerjasje is echt te fris in de ochtend.

En de middelste heeft juist weer een zomerjas waar zo’n deel bij in kan waardoor het net even wat comfortabeler wordt, maar nog niet vergelijkbaar met een winterjas is.

Ze hebben hier geen van allen spijkerjasjes en bodywarmers, dus die optie is er niet :lol:

hier hebben wij wel tussenjasjes. die zijn net dikker dan de zomerjassen, maar ook nog niet meteen een winterjas

We hebben hier allemaal ons heerlijke gevoerde nog-niet-koud-genoeg-voor-de-winterjas-maar-te-koud-voor-de-zomerjas fleecejack aan.

wij hebben wel weer de winterjassen uit de kast gehaald

ik heb het toch al snel koud en kleed me eronder niet super dik

straks met de winter worden toch ook weer de truien uit de kast getrokken dus dat is dan ook weer extra

Ik heb zelf gewoon mijn leren jasje aan, warm zat.

Mijn zoon draagt met buitenspelen sinds een paar dagen wel zijn winterjas. En omdat ik zijn nieuwe zo stoer vind, draagt hij die ook steeds vaker als we ergens heengaan. Ik vind het ook echt nog niet zo warm.

Als we van de winter naar de zomer gaan, trek ik hem ook echt niet met 10 graden al een zomerjas aan, dat doe ik ook pas tegen de 20 graden. Hij kan natuurlijk ook nog niet echt zeggen of hij het fris vindt (echt koud merk ik wel, aan klappertanden, maar gewoon niet helemaal behaaglijk kan hij echt nog niet duidelijk maken)

Ik heb ook een tussenjasje. Kan ze nu mooi aan en in het voorjaar past ie ws ook nog wel.

Nu een dikke winterjas vind ik niks.

hier hebben ze gewoon een (dunne) winterjas aan… ik hou niet zo van principes van als het onder die en die temp is dan mag het pas…

of als het die en die maand is

ik kijk gewoon naar het weer… als ik het zelf fris doen we een dikkere jas aan, is het binnen koud dan gaat de verwarming aan.

al is het hier hartje zomer… als het binnen koud is gaat de verwarming aan.

liever eerder aan als dat je kinderen ziek zijn…

hier hebben ze regelmatig hun herfst jassen aan :lol:

die zijn net iets dikker, de echte dikek winterjassen nog niet!

Hier altijd rond deze tijd van die lekkere gevoerde vesten… hetzij gevoerd met fleece, hetzij gevoerd met borg.

Heb ze voor allemaal op Peet na want die heeft een zomerjas met een inritsbaar binnenvest en dat vind hij nu warm zat.

Nou hier geen nadenkwerk over hoeveel graden het is of wat dan ook.

Ik heb nu mijn winterjas aan. Ik heb het altijd al vrij snel koud. Zodra ik denk dat ook mijn kinderen het koud gaan krijgen, krijgen ze van mij hun winterjas al. En het maakt mij echt niet uit of het nu 15 graden is met een koude wind of 8 graden zonder wind.

L.R. heeft zeker nu al zijn winterjas aan. Hij zit nog steeds in zijn buggy. En die jongen zit stil in zijn buggy dus die krijgt zeker nu al zijn winterjas aan. En dalijk als het nog kouder wordt, dan krijgt hij lekker zijn buggyzak erbij. I.S. heeft nu haar winterjas soms aan. Die heeft het niet zo snel koud.

En handschoenen…?

Wij fietsen elke ochtend zeker een halfuur (het tempo hangt enigzins af van tegenwind, tegenzin, en welk kind zelf fietst) en het was al een paar dagen zo koud dat mijn oudste zat te piepen dat zn handen bevroren. Ik had zelf ook bestwel koude handen. Ik heb wel van die hele dunne gebreide handschoenen voor de herfst in huis (en hele warme van Barts voor als het echt koud is) maar ik vond dat ook wel errug vroeg. Maar ja… hij is echt een koukleum en had echt koude handen toen we bij school waren.

@Lune wrote:

En handschoenen…?

We zeiden toevallig vanmorgen alledrie (de kinders en ik) tegen elkaar dat we weer handschoenen aan wilden als het 's ochtends op de fiets zo koud is!

Mijn kinderen hebben een zomerjas met fleecevest die je erin kunt ritsen. Dat heb ik van de week gedaan dus nu hebben ze wel een lekkere tussenjas voor de komende weken. Winterjassen doe ik uit principe ook pas als het écht kouder wordt. Een van mijn gastkinderen had vandaag een romper met lange mouwen en een hele dikke sweater erover aan. Wat trek je zo’n jochie dan aan als het -10 is vraag ik me dan af?!

Hier nog geen winterjas hoor, zo koud is het toch nog niet:D??