Wij starten vandaag - wie doet er mee?

Oei, das balen zeg van je auto. Ga je het aan de verzekering opgeven?

Nee, denk ik hè. No claim er aan en een eigen risico :wall:

Verder wel goed van Jeremy zeg :dance:



Belle, hihi dus R. vond het wel heel leuk op de wc :lol:

Tim geeft absoluut niks aan. We wachten nu nog even tot hij geopereerd is op 25 augustus en gaan dan beginnen. Dan is hij ook de hele week thuis en mag hij nergens naar toe. Dus een uitgelezen moment om te beginnen had ik bedacht.

Ik ga hem dan maar gewoon op vaste tijden op de wc zetten omdat hij het toch niet aangeeft.

Heb verder een stickerboekje. Een plasje is een sticker en een poepje is twee stickers. En vijf stickers is een klein kadootje.



groetjes Judith

:? hier gaat het in het weekend elke keer minder :? komt omdat papa liever een luier om doet bij Luna :wall:

ik laat haar altijd door de weeks gelijk na het slapen zonder luier rondhuppelen en dan gaat het super



Luna geeft hier helemaal zelf aan als ze naar het potje moet

dan zegt ze even plassen en dan zegt ze er gauw achteraan mama hier blijven :lol: :lol: (ze gaat dus helemaal alleen en als ze klaar is dan geeft ze een gil dan mag ik d’r billen afvegen :lol: en gaan we samen handjes wassen :D)

ze vraagt ook niet meer om kadootjes dus dat gaat ook helemaal lekker :thumbup:

Dag 10 en 11 - 3 en 4 Augustus 2008

het gaat ontzettend goed, geen ongelukjes en netjes alles op de wc gedaan…

Niet veel meer hoeven te vragen, want vaak loopt hij zelf al naar de wc…

Zou het dan nu toch echt zover zijn :think:

Hij is iedere keer erg trots als hij niets heeft gedaan (geen ongelukjes heeft gehad) dus… we hopen het maar.

We hebben nu geduld… :mrgreen:



wel een leuke…

vandaag waren we op visite en zegt hij ineens tegen zichzelf…

‘Oeh jemmy, gauw lope poepie komt zo… neeeeeee poepie even wachten, jemmy bijna bij cee’ :inlove: :inlove:

Dit keer dus eerst bij binnenkomst de wc laten zien, zodat hij weet dat ze daar ook een wc hebben (en dat helpt echt!!!) :thumbup:

Hier overdag helemaal droog, alleen het poepen gaat vaak mis…

Heb het idee dat hij dat te laat aanvoeld.



op “vaste” tijden vraag ik Jurjen of hij ook naar de wc moet, voor de rest gaat hij zelf.

Ik vraag niet te vaak, zo ongeveer 4/5 x per dag





Maar wat scheelt het pampers zeg!!! :thumbup: :mrgreen:



xx

famke

Ik heb ook gemerkt dat het nu ineens een stuk minder snel gaat met luiers…

Wij gebruiken nu eigenlijk alleen maar luiers voor de nacht en luierbroekjes als ik niet direct weet of ergens een wc is, waar we heen gaan… :roll:



Verder sparen we al een hoop uit… nou ja op Jeremy dan :mrgreen:

Quinty zal nog wel even duren… :mrgreen: :mrgreen:





dag 12 05 Augustus 2008

een hele goede dag, helaas een klein poep ongelukje…

hij was net te laat :sick:



dag 13 06 Augustus 2008

vandaag weer een droge dag… :thumbup: :dance:

geen ongelukjes alles netjes op de wc :thumbup: :clap:

Hoi hoi,

Hoe gaat het hier? Wat is het heet hé zeg.

Met onze zoon gaan de plasjes heel erg goed, geen ongelukjes meer maar poepen doet u nu iedere keer in zijn onderbroekje :? Hij heeft er echt schrik van, ik maak me wel niet kwaad maar wijs hem er iedere keer op dat ie beter kan poepen op het potje want dat zijn broekje nu vuil is, maar hij wil niet echt. Iemand tips? :slight_smile:

Hey allemaal,



Heb hier weinig nog te melden, Jeremy heeft geen ongelukjes meer gehad en het gaat hier :thumbup:

's morgens wil hij zelf zijn luier al af, dus dat kunnen we er lekker in houden.

En de nachten… daar wachten we nog even mee.

Hij weet dat als hij naar bed gaat, dat hij een luier om krijgt.

Jeremy moet dinsdag naar de KNO arts en dan hopen we te horen wanneer hij geholpen mag worden aan zijn mega keel amandelen.

Dus… :think: even afwachten.

Ik weet wel dat hij hier in Lelystad NIET geholpen gaat worden…

dan gaan we wel naar Ede… veel beter en veel kindvriendelijker als die slagers hier :roll:

Wow gaat goed dus.



Ja in de Gelderse Vallei zijn ze goed met kindjes. :thumbup:



Overigens wordt Tim strakjes in de Meander kliniek te Baarn geholpen.

Staat erg goed aangeschreven en in Ede was er een wachtlijst.



Hij is bij de anestesioloog geweest en die heeft het groene licht gegeven.

Hij zal dus op 25 augustus geopereerd worden.

Daarna zullen we eens voorzichtig gaan beginnen met zindelijk worden.

Heb hem dan die hele week toch thuis.



Gewoon regelmatig op de wc zetten. Doe verder nog niet zonder luier ivm infectiegevaar voor zijn oogjes. Als ie er met zijn handjes aan komt ofzo.



groetjes Judith

spannend 25 Augustus…

enne idd verstandig nog niet zonder luier… Jeremy kan soms niet van zijn piemeltje afblijven. :roll:



succes de 25ste… :-*

Laten jullie vanaf het begin de luiers of luierbroekjes uit? Wij zijn net verhuisd en hebben allemaal mooie nieuwe meubels en ik moet niet denken aan ongelukjes daarop. :oops: Nou weet ik wel dat ongelukjes gebeuren, maar ik vind het anders als het echt een incidenteel ongelukje is, of dat het meerdere keren per dag gebeurt.

hier van in het begin de luiers uit, en als het lekker weertje is gewoon in de blote kont lopen want dan voelen ze het best dat er iets langs hun benen loopt. :mrgreen:



Ik merk uit ondervinding als je hen een slipje aandoet ze dan eerder geneigd zijn het in hun slipje te doen. Hier gaat het goed, we zijn toch al een tijdje bezig, plassen gaat steeds op het potje, hij is zelfs 's nachts droog maar poepen lukt niet. Hij is er bang voor en poept dus steeds in zijn slipje. :? Maar ik ben toch fier op mijn mannetje. We werken ook met een stickersysteem(in de action gekocht een boekje van ongeveer 400 stickers voor een belachelijk lage prijs) en zo mag ie voor ieder plasje er eentje uitkiezen.

Alles gaat goed, geen ongelukjes meer gehad. :thumbup:

Ik lees het nu ook even mee hier, want ik las dat er een kindje was die hetzelfde doet als Kim…

We zijn vorige week begonnen ( ook met stickertjes), en het gaat eigenlijk best goed!

Plasjes belanden bijna elke keer wel op het potje of wc, alleen poepen blijft ze in haar onderbroek doen :sick:

Wat daar nu mee he :think:

( ik heb haar zelfs gezegd dat ze even een luier mag om daar in te poepen, maar datwil ze ook niet )



Ik heb haar ook vanaf het begin in onderbroekje laten lopen.

En er ligt hier beneden nu standaard zo’n bedzeiltje, daar gaat ze op zitten op de bank of zo

Ik ben vorige week woensdag begonnen met Noa zonder luier te laten spelen. Een paar ongelukjes, maar eigenlijk ging het super goed. Donderdag- en vrijdagochtend naar het kdv wel een luier aangedaan, met als gevolg dat ze volgens mij de kluts een beetje kwijt was. Zaterdag 5 ongelukjes. Deze week gaat het weer super goed. Gisteren ben ik 2 uur gaan winkelen en had ze voor de zekerheid een luier om, maar die was bij thuiskomst helemaal droog, Daarna deed ze een hele grote plas op de wc. 's Middags met boodschappen doen, zonder luier mee voor het eerst en ook dat ging goed. Vanmorgen op het kdv had ze ook geen luier aan en ik haalde haar op in dezelfde kleren als ik haar in weg had gebracht! Helemaal droog gebleven! Ze geeft het nog niet zelf aan, maar ze houdt het op tot ze op de wc wordt gezet. Dat aangeven zal ze vanzelf wel gaan doen lijkt me!



Ik ben eigenlijk best trots dat ze het al zo goed doet in een week tijd!! :inlove:

Ik heb het allemaal eventjes gelezen.

Ik zit er ook aan te denken om bij Nathalie te gaan beginnen.

Ze gaat wel op het potje zitten, zowel met blote billen als met kleertjes aan. Ze doet er nog niks op. Wel geeft ze aan als ze geplast of gepoept heeft in haar luier.

Wat denken jullie?

Beginnen of nog even wachten?

hoi hoi



fransje is dan wel net 2 hij is behoorlijk naturistisch aangelegt :lol:



Vaak als ik hem uit bed haal loopt ie al pieleke naakt rond :lol:

Dus ik dacht misschien wordt het tijd voor een potje en de wc.



Hij gaat graag op het potj of de wc zitten alleen plassen is er tot nu toe nog niet van gekomen.

Hij heeft al wat ongelukjes gehad maar heeft het besef nog niet dat ie het op kan houden en op het potje kan gaan plassen.



Hij gaat per 1 sept 3 dagen naar het kinderdagverblijf en zestimuleren het naa r de wc gaan daar ook goed dus wie weet als ie andere kindjes ziet plassen dat ie het zo onder de knie heeft :smiley:

Nou even een update vanaf deze kant:



Jurjen is helemaal droog!! :clap: :mrgreen:

NA wat ongelukjes in de eerste week ging het snel, ook sochtens bleek zijn pamper kurkdroog dat we er maar op gewaagd hebben om ook snachts zonder pamper te laten slapen…



ook op de PSZ geeft hij goed aan naar de wc te moeten alhoewel ik hem wel een schoon broekje/broek meegeef in de tas, maar tot nu toe nog niet nodig gehad…





vindt het zo goed!





xx

famke

Kijk,dat zijn positieve berichten :thumbup:

Wat goed dat hij ook al de nachten droog is!



Marieke, zet anders gewoon een potje neer en laat haar in een onderbroekje lopen.

Dan merk je vrij snel of ze er aan toe is of niet hoor :wink:

Ik heb het bij Kim een paar maanden geleden ook al geprobeerd, maar toen plaste ze echt elke keer in haar broek, en het deed haar ook vrij weinig.

Ben er toen ook snel weer mee gestopt, en het dus twee weken geleden weer eens geprobeerd.



En het gaat nu eigenlijk heel goed!

Ook buitenshuis doen we zonder luier, en op een enkel ongelukje na gaat het prima.

Alleen dat poepen, dat is nog steeds niks :think:

het zindelijk worden/maken is hier een beetje rommelig gegaan



als wij weggingen deden we toch een luier aan met gevolg natuurlijk dat ze alles in de luier deed



als we thuis waren deed ze alles netjes op het potje af en toe een ongelukje



en vandaag is ze weer voor het eerst na de vakantie naar de psz zonder luier dus op hoop van zegen dat ze het droog houdt :pray: :pray:

:dance: :dance: ze is helemaal droog gebleven :dance: :dance:



en toen wij van school uit gelijk gingen winkelen zei ze in de winkel ook dat ze moest plassen

toen is ze even snel met opa naar ons huis gegaan en heeft ze geplast :dance: :clap: (ik had wel op school gevraagd of ze nog moest plassen maar dat hoefde ze niet maarja ik had nogal veel boodschappen nodig dus toen moest ze natuurlijk wel :lol: :lol: )



en nu ligt ze in bed te tukken en wou geen luier aan :shifty: (zal mij benieuwen of ik haar droog aantref :shifty: :pray: )