Wij starten vandaag - wie doet er mee?

:dance: :dance: ze is droog gebleven :dance: :dance:

Ook wij zijn begonnen met zindelijkheidstraining.

Bij ons gebeurt dit in samenspraak met de onthaalmoeder.



Ik zet Kitana na het eten, slapen, voor we weggaan enz… op het potje.

Wanneer ze iets doet ga ik gewoon klappen in men handen en blij zijn.

Maar hier geen cadeautjes of dergelijks want dan moet ze dit altijd hebben wanneer ze geplast heeft.

Daar begin ik niet aan.



Tot hiertoe heeft ze nog niet gedaan maar ik heb gedult ze is ook nog geen 2 jaar dus.

Ze komt me wel al vertellen en tonen dat ze iets in haar pamper gedaan heeft maar niet voor ze iets gedaan heeft.

Sonja goed idee om haar gewoon in een onderbroekje te laten lopen. Zullen we vandeweek eens mee gaan beginnen.



Ze heeft trouwens afgelopen maandag voor het eerst een klein plasje op het potje gedaan :dance:

Ik ben benieuwd Marieke!

( nog een tip: van die bedzeiltjes op de stoelen/banken :wink: )

Maar als ze er aan toe is zal het best snel goed gaan hoor!



Kim heeft nu eigenlijk bijna nooit meer ongelukjes( alleen als het druk is, dan is ze soms net te laat). Ze gaat zelf naar de wc, ik merk het soms pas als ze eraf komt en haar knoopje niet dicht krijgt :mrgreen:

Het poepen gaat nog steeds iets minder…

Ik zie gelukkig vaak wel aankomen dat ze moet, en als ik haar dan op de wc zet is het geen probleem. Alleen dat zelf aangeven lukt niet, dus nog steeds af en toe een hele :sick: broek!



Iemand daar nog tips voor?

( we gebruiken al stickers…die wil ze wel graag hebben, maar dat lukt helaas niet altijd)

Hmm tips kan ik je niet geven maar je wel bedanken voor de bedzeiltjes-tip :thumbup:

Die heb ik genoeg namelijk. Mijn tante had een kdv en is daar onlangs mee gestopt dus ik heb een flinke voorraad gekregen.

Hier al een maandje bezig om Mirte eens zindelijk te krijgen. Maar het doet haar niks. Ze heeft gewoon geen zin om naar de wc te lopen, dus dan maar een natte onderbroek! Ik loopt telkens maar te dweilen hier. Ben echt niet boos, al begint het me nu langzaam aan wel te irriteren, maar dat laat ik natuurlijk niet aan haar merken. Als ik haar op de wc zet, dan plast ze gewoon goed, maar ze wil uit zich zelf NOOIT naar de wc. En tussen de keren dat ik haar op de wc zet, plast (en doediet :mrgreen: )ze dus nog steeds regelmatig in haar onderbroek.



Als ze een luier om heeft, geeft ze het al helemaal niet aan, want dat is makkelijk: dan ‘mag’ je dus in je luier plassen…





Tips ajb :silenced: :shifty:

Hier idem dito. Hij geeft het niet aan. Ja, after the fact :roll:

Maar dat is wel al beter. Eerst zou hij er gerust een hele ochtend mee rondlopen. Nu komt ie gelijk aanzetten als ie gepoept heeft.



Plassen geeft ie ook niet zelf aan. Op de wc plast ie wisselend wel en niet.

We blijven het maar volhouden. Misschien is hij er nog niet aan toe. Hoor van verschillende mensen om mij heen dat hun kinderen pas met 3,5 er aan toe waren. We hebben nog een jaar tot ie vier is en zindelijk moet zijn. We proberen dus maar gewoon om geduld te hebben.

Uiteindelijk moeten ze het wel zelf willen.



groetjes Judith

hier helaas geen jaar meer :wink:



maar we blijven oefenen! :dance: