Wij starten vandaag - wie doet er mee?

Tim wordt in september drie en ik heb het idee opgevat om te proberen

hem zindelijk te krijgen. Dan hebben we ruim een jaar de tijd om het voor elkaar te krijgen :wink:



Hij loopt dus nu sinds drie kwartier in zijn blote billen. Het potje staat klaar en hij krijgt een sticker als hij op het potje plast en twee als hij op het potje poept. Bij vijf stickers krijgt ie een klein cadeautje. Als het straks beter gaat moet ie meer stickers verdienen.



Tips zijn verder welkom.



Kortom het leek me leuk een draadje te starten met andere mama’s die ook net met de zindelijkheidstraining begonnen zijn. Kunnen we elkaar aanmoedigen na het zoveelste ongelukje :wink:



groetjes Judith

Ja, ik ga maar weer eens een actieve poging wagen heb ik vanmorgen besloten, dus dit topic komt als geroepen. :wink: .

Mischa heeft vanmorgen al 1 sticker verdiend, op naar nummer 2!

Goed van Mischa zeg :thumbup:



Hier ging het uiteraard gelijk mis. :roll:

Hij vond zijn bert en ernie stoeltje wel een goede plek om overheen te plassen :wall:



Heb hem niet gestraft, dat werkt averechts, maar hem alsnog op het potje gezet en hem gezegd dat ie daar moest plassen.

Natuurlijk kwam er niks meer :wink:



Zijn zusje was solidair met hem en poepte gelijk haar hele luier vol :sick:



Nu zit ik dus al gelijk te twijfelen of ik toch niet te snel begonnen ben met hem. Hij geeft namelijk nog helemaal niks aan. Het was meer omdat ik vond dat het nu wel eens tijd was om te beginnen :shifty:



groetjes Judith

Wij zijn nu 2 weken bezig en aangezien Joost niet houdt van natte onderbroekjes is ie vanaf dag 1 dus al zindelijk. Hij heeft 1 ongelukje gehad (stond met tuinslag het zwembadje te vullen en hoorde water stromen
tja :mrgreen: )



Hij komt wel een luier halen om te poepen, dat vindt hij doodeng en wil hij absoluut niet op potje of wc. Maar so far so good dus. Ik mag niet klagen




Joost is gek op treinen en we hebben hem een ritje naar den Bosch in het vooruitzicht gesteld als hij op pot of wc poept , ben benieuwd


Ik zit te wachten op goed weer zodat wij ook eindelijk eens kunnen beginnen. We hebben namelijk vloerbedekking dus dat is lastig schoon te maken als er op geplast/gepoept wordt.

Volgens mij heb ik te lang gewacht want nu laat ze alles gewoon gaan in de luier zonder iets aan te geven. Paar maanden terug echter zei ze toen ze in bad zat ‘ohoh ik moet plassen’.

Ben dus denk ik niet op het juiste moment ingehaakt.

Mischa geeft ook niks aan, en wordt af en toe zelf boos als ik hem op het potje wil hebben :? .

Echt, als het stralend weer is ga ik hem een onderbroekje aantrekken, kijken hoe dat gaat.

Dat blootlopen doen we hier ook maar niet meer.



Gister pieste hij dus zo over de grond en kwam mij niet eens vertellen dat ie dat gedaan had. Gelukkig hebben wij laminaat en had ik het zo opgedweild. Maar Amy kruipt ook rond en voor hetzelfde geld was ze er zo doorheen gekropen :sick:



Ik wil hem (met dit slechte weer) voorlopig gewoon standaard 3 keer per dag op de wc gaan zetten. Iedere keer na het eten. Om zo een soort gewenning te ontwikkelen. Komende week ga ik bij de zeeman even wat goedkope onderbroekjes kopen en als het dan mooier weer is, krijgt hij die aan. Hopelijk wordt ie dan vies van een natte onderbroek.



Zit alleen nog een beetje met het kdv. Die hebben natuurlijk geen tijd voor ongelukjes. Maar eens even vragen wat hun policy hier in is.



groetjes Judith

hoi hoi



destiney van mij is al sinds een paar maanden overdag zindelijk ( dus nog geen 2 jaar) ik heb haar wel gewoon een onderbroekje aangedaan en het potje gewoon in de huiskamer gezet eerst was ze bang voor het potje maar nu gaat ze er zelf opzitten en komt ze vol trots mamaaaaaaaaa potje plas joepieeee wat ik wel nog steeds doe is samen plasje of poepie weggooien in de wc en dan even zwaaien daaag poepiee daaag plasje of grote plasje van destineyyy daaaaaaag ze vind het helemaal geweldig dus soms vinden kinderen ook de potjes nog erg eng en als het eenmaal een gewent iets is kun je hem altijd nog verhuizen naar de wc



succes meiden het is de eerste paar keer dweilen maar ik heb gemerkt als ik des een luier aandoe doet ze alles in haar luier puur uit gemak en omdat het kan zo een natte broek aan schrikken ze toch wel van



ook kun je je kindje wel elke dag een paar keer per dag op de wc zetten maar dan zijn het altijd ongelukjes bedoel je moet plassen of je moet niet plassen, een kind kun je niet zindelijk maken pas als je kindje door heeft dat het plasje uit hem/haar komt en dan ook nog dat hij/zij het plasje op moet houden en dan pas naar de wc is je kindje klaar om zindelijk te worden de 1 is dat al heel vroeg alisjha van mij was met 9 maanden dag en nacht zindelijk angélina was bijna 4 ik was even bang dat die naar school zou gaan met een luier om :shock:



groetjes nathalie :wink:

Ik ben bij Bas niet echt begonnen eigenlijk
 Wel een beetje aan zitten moedigen en potje in de kamer gehad
Hij wilde alleen niet en ik wilde er geen strijd van maken
 Af en toe eens vragen en aanmoedigen Maar moet eerlijkheidshalve toegeven dat de juffies van de creche het meeste hebben gedaan en ik alleen hun gevolgd heb, en ineens was hij zindelijk! Hij had op t kdv de stimulans van alle kindjes op t potje op een rijtje en daarna de mooie ketting voor naar de wc. Dat werkte toch beter dan mijn pogingen blijkelijk



Succes :slight_smile:

Ook "wij"zijn vandaag begonnen




Ik heb Jurjen nu de hele dag in zijn onderbroekje lopen en het er 6 nat en 2 vies, nog geen resultaat op het potje/wc.

Ben benieuwd






Hoe doen jullie dat eigenlijk als ze naar de oppas gaan?





xx

famke

hoi hoi



wij zijn donderdag gestart en tot nu toe gaat het vrij goed :dance:

ze gaat helemaal vanzelf naar het potje die op de wc staat en roept dan vol enthousiastme dat ze geplast heeft :inlove:

ze heeft ook al 1x op het potje gepoept en was toen ook heel blij :inlove:



wij geven Luna iedere keer een klein kadootje als ze op het potje is geweest :wink:



1e dag waren hier 2 ongelukjes 1x gepoept en 1x geplast in d’r onderbroek

2e dag 1 ongelukje toen was ze zo druk met haar bellenblaas dat ze even vergat dat ze naar de wc moest :lol:

vandaag nog geen ongelukje gehad



wij doen Luna alleen nog wel een luier om als we weggaan vanaf volgend weekend wil ik zonder luier van huis gaan

en als ze dan plast is het helemaal OOOOOO plasje en als ze dan klaar is plasje op :lol: :inlove:

oh Luna heeft tot nu toe al



2x kopje en schoteltje gehad

suikerpotje

melk kannetje

koffiepotje

een staafmixer

een blender

een lollie

2x bellenblaas

stetescoop (of hoe heet zo’n dokters ding :D)



heb zo’n heel doktersset gehaald en dan mag ze elke keer 1 ding uitzoeken anders word het wel heel duur dat zindelijk worden :oops:

en een serviesje waar ze dus ook iedere keer een deel van krijgt

alleen de blender en staafmixer waren grote kadootjes en die kreeg ze dus ook als eerste

vandaag nog gezocht naar andere kleine dingetjes (zoals voor jongens dat ze allemaal auto’s op zo’n “kaart” hebben denk zullen ze ook wel poppetjes van hebben zodat ik elke keer een pop kan geven maar helaas)

dus heb ik vandaag doktersset en tandartsset gehaald :mrgreen:

Hier nog weinig succes. Tim is er totaal niet mee bezig.

Als ik hem zeg dat hij een sticker kan verdienen, interesseert het hem ook niet.



Ga maandag eens op het kdv vragen hoe of wat. Tenslotte is hij daar ook 2,5 dagen per week. We moeten natuurlijk niet twee verschillende dingen doen, dat wordt verwarrend.



groetjes Judith

ze gaan het zelf aangeven he als ze zindelijk gaan worden

dan merken ze op dat ze in hun luier plassen/poepen pas als ze dat gaan aangeven heeft het nut om ermee te beginnen (heb ik ergens gelezen op internet)



Luna gaf al een tijdje aan als ze gepoept had maar vaak ook nog niet en pas begon ze aan te geven als ze had geplast

en nu het schoolvakantie is (ze gaat naar de psz) ben ik met Luna begonnen met zindelijk worden

en wat je misschien ook kan proberen is autootjes of iets anders klein beloven voor als hij op het potje plast of poept misschien dat je hem daarmee over de streep trek?



Luna had het namelijk ook wel gezien met stickers nu met die kleine kadootjes gaat het goed

Jaaa wij zijn ook 2 weekjes bezig en het gaat top :thumbup:



Gewoon in z’n blote kont laten rondrennen, de 1e dag elke keer zeggen dat als hij een bah moet doen op het potje moet gaan zitten.

De treinbaan op de grond gezet en meneertje zat prinsheerlijk op z’n potje te spelen met z’n treintje.

Als hij opstond en wat anders ging doen, kwam hij opeens terug rennen, plofte neer op zijn potje ennnn
 “ohhh nee plasje weer weg”

Dit ging zo een paar keer totdat hij verbaasd naar beneden zat te kijken en riep, “heeee kijk plas”.

Flip afdrogen, doekje in het potje en luid zingend naar de plee "pasje in het potje, oei, plasje in het potje. Daarna doorspoelen met de “waterval” en drifig uitzwaaien.



2 dagen geleden zijn eerst grote bah gedaan op het potje, als extra mocht hij zelf doortrekken :mrgreen:



Als beloning krijgt hij een kleine cars-sticker voor een plasje en een grote-cars sticker voor een poepje.

Als extra krijgt hij ook een klein snoepje als hij daarna zijn luier weer aankrijgt.

Voor zijn 1e poepje heeft hij een garage gehad :smiley:



Hij is druk bezig met collecteren en showen, denk dat z’n potje strakkies helemaal vol zit




Zoals Angel & Luna ergens gelezen had “wachten op zelf aangeven” ging hier echt niet op, Darwin geeft echt niets aan hoor, ook niet voordat ik begon, had er echt een hard hoofd in en dacht dat het niets zou worden, maar zelfs geen ongelukjes gehad, hij vindt het helemaal tof.

1x per dag een uurtje in zijn blote kont en als hij maar denkt dat er een druppel aankomt speert hij naar zijn potje toe.

Als hij z’n luier aanheeft zegt hij nix nada noppes.



We potten hier dapper door, maar pffff die poepjes zie ik toch liever in de luier die ik snel dicht kan slaan :sick:

hai,



net een onderwerp die ik zocht. Onze zoon wordt in november 3 jaar en ik heb hem sinds kort ook al een paar op het potje gezet, maar hysterie alom vanzodra die luier uitgaat. En kijk nu vandaag wou ik het nog eens proberen, ik heb nl meerdere potjes en had de grote zus gevraagd om ook eens op het andere potje te gaan zitten en eens voor te doen en ja hoor zus had de kans niet hij had in no-time er een klein plasje in gedaan en het volgende half uur nog wel een keer of vijf.



Nu zit ik dus wel met het probleem dat hij alleen op het potje wilt gaan als grote zus ook op het hare zit. :roll: Maar kijk we zijn nu toch al zover dus ben hardstikke trots op mijn mannetje. :inlove:

@Liz wrote:

Nu zit ik dus wel met het probleem dat hij alleen op het potje wilt gaan als grote zus ook op het hare zit. :roll: Maar kijk we zijn nu toch al zover dus ben hardstikke trots op mijn mannetje. :inlove:




gaat vanzelf over :wink: heeft Luna ook een tijdje gehad dan ging zij alleen op haar potje als ik op de wc ging zitten :? en nu rent ze hard naar haar potje op de wc en mag ik niet eens meer in de buurt komen :lol:

Vandaag en morgen komt er niks van terecht. Dan zit ie op het kdv.

Hij moet trouwens 25 augustus geopereerd worden. Zit me te bedenken of alles wat ik nu probeer dan niet voor niks is omdat ie dan natuurlijk helemaal uit zijn doen raakt. :think:

ondertussen heb ik hem na het drinken nog eens op het potje gezet. Hoe doen jullie dat? Zet je hem na het drinken, na het slaapje en bij het ontwaken en voor het slapen gaan op het potje? Want vanzelf vraagt ie er nog niet om.



En hoe doe je dat dan met uitstapjes?