Wij starten vandaag - wie doet er mee?

vandaag dag 2



en en en en… 2 x op de wc geplast!!!

:dance: :clap:





hier hebben we (nog) geen beloning systeem (wel wordt hij natuurlijk de hemel in geprezen als hij het op de wc doet) omdat ik niet wil dat hij denkt overal een belong voor te kunnen krijgen…

in iedergeval proberen we het eerst zo.





ben super trots op hem!

xx

famke

famke,

Wanneer zet jij hem op het toilet?



Ah je kan hem toch ook belonen met klein dingen, zoals bvb naar een dvd kijken of een programma of een stukje taart of iets anders simpels, ik vind het echt in het begin vandoen dat ze er iets voor krijgen want het is toch een hele prestatie, nu ja is mijn mening hé.



Enne goed hoor voor je zoontje :clap:

Het is hier bagger hoor. Hij vertelt dat hij een poepje moet doen, en als ik hem dan meewil nemen naar het potje of de wc, zegt hij steevast: nee, wil ik niet. :?



Hij voelt het gewoon, maar hij wil niet. Wat doe je daar aan?

hahaha alom herkenning hiero…



wij zijn ook al een beetje bezig… na zijn middag slappje laten we hem in zijn blote billen lopen…

potje in het midden van de Hkamer…



een plasje is 1 sticker een poepje =2 stickers

idd de hemel in prijzen als het lukt…



samen het resultaat in de wc gooien en dan mag hij doortrekken…dat vind hij het allerleukste :shifty:



maar goed het schiet nog niet echt op…

zitten nu op 4 stickers…bij 10 stickers mag hij een auto kopen (of iets anders wat hij wilt…hij is nu helemaal weg van cars hij had de dvd gekeken…)

misschien dat 5 stickers idd wat haalbaarder is :think:



ach ik denk dat als hij de eerste auto te pakken heeft hij het systeem door heeft en dan echt zijn best gaat doen…



op kdv werkt het niet helemaal…te druk…

daar zit hij twee dagen…

opa en oma waar hij een dagje is, hebben ook nog niet echt resultaat…denk ook dat het niet echt serieus genomen wordt daar…



ach ja het komt vanzelf goed ( :pray: )







succes allemaal

Liz, ik sluit het beloningssysteem ook niet uit hoor, mocht het op deze manier niet lukken of op een gegeven moment staken dan is dat natuurlijk een optie maar eerst proberen we het zonder.



Gisteren gaf Jurjen 1x aan te moeten plassen en de 2e keer was hij al 10x naar de wc geweest dus deze was een toevalstreffer…maar toch!



Tamma, Jurjen wou ook niet op het potje, nu heb ik een wc verkleiner met trapje (gezien zijn zelfdoen fase) en die vindt hij helemaal geweldig…

Misschien wil hij wel als je hem daarna iets beloofd: je gaat op de wc zitten en daarna lees ik je wat voor of gaan we even naar de speeltuin??

of vaste tijden invoeren bijvoorbeeld na/voor het eten?



ik roep maar wat hoor, heb er geen ervaring mee maar dat is wat me te binnen schiet.







suc6



xx

famke

Ik ben vandaag ook begonnen.



En hij is nog steeds droog :dance: heeft 1x op de wc geplast.

Poepen ging even verkeerd maar hij heeft een beetje last van zijn buikje.De ene helft zat in de onderbroek en de andere in de wc.



Ik zet hem er zo weer op en dan gaat de luier aan want het is slaaptijd.

Kijken hoe het vanmiddag gaat.



Esmie

hallo allemaal,



vandaag dus dag 2, en het gaat goed, nog maar een ongelukje gehad(op mijn sisal-tapijt :silenced: ) maar kom is helemaal niet erg.



Poepen heeft ie nog niet moeten doen, dus ik denk dat hij het bewust ophoudt, ik weet het niet. Misschien straks als hij zijn middagdutje doet en dan een luier aanheeft?



Ik merk wel dat ik hem zelf moet zeggen dat hij erop moet gaan zitten en dan komt er soms iets , soms ook niets. Dus vanzelf gaat ie nog niet. Maar dat komt wel.



Ben al blij dat we zover zitten. :thumbup:

ik zet een kookwekker op 10 min…gaat hij af dan gaat hij even ophet potje zitten…komt er wat mazzel anders niet…tussendoor zit hij ookop het potje…maar ja hij houdt het zo lang mogelijk op… :roll:

dus tot hij echt niet meer kan…of tot hij een lueir omheeft…

daarnet zijn eerste poepje gehad. Hij stond buiten op het terras en ik zie hem zo precies persen met zijn gezichtje en ik zeg nog “als je moet poepen ook op het potje hé” :mrgreen: en opeens valt er daar een balletje poep op de grond “ooh mama kijk pak mama pak” haha hij had er dus wel schrik van en ik heb het toen opgeraapt en gezegd “ah stinkie stinkie we gaan het lekker in het potje gooien want daar moet je poep komen” hebben we ook samen gedaan en dan door het toilet gespoeld en nog even gezwaaid.



Ik heb het liever in het potje dan in zijn luiers hoor want hij zegt dan ook nooit dat hij gepoept heeft met als gevolg dat hij er soms al een tijdje mee rondloopt en het dan helemaal is uitgesmeerd over zijn billen :sick:





Het gaat de hele week goed weertje zijn dus komop meiden, uit met die luier en hup de tuin in met de blote kont. :mrgreen:

Moet inderdaad goed komen met dit weer!



VAnochtend vroeg heeft hij geplast op de wc, maar later had ik een drol op de overloop, die kwam zo zijn broekje uitrollen :mrgreen:

Daarna toch even gedrukt op de wc en ja hoor no een poepje…





God, wat kan een mens blij zijn met pies en poep :mrgreen:

Mag ik een tip geven voor mensen die misschien met een baby zitten en dit topic lezen?



Wij hebben Anne vanaf dat ze kon zitten op vaste tijden op haar potje gezet, gewoon tijdens spelen (niet heel de tijd natuurlijk), voor en na slaapjes etc. Zo is Anne aan het potje gewend geraakt, zodat het geen ‘vreemd’ ding voor haar was. Steeds vaker en vaker ging er een plasje en een poepje het potje in, wat natuurlijk met veel applaus en gejuig werd gevierd. Ze ging ook altijd mee als ik naar de wc moest en vond dat reuze interessant en heel gewoon omdat wij er gewoon mee omgingen. Anne was 1.5 toen ze overdag zindelijk was, heeft even een terugslagje gehad en voor haar 2e echt overdag zindelijk en met 2 jaar en 3 maanden dag en nacht (nachten eigenlijk al eerder, maar toen heb ik de luier snachts afgelaten).



Dus misschien een idee voor ouders met nog hele jonge kinderen om ze vast te laten wennen aan het hele potje, zie het maar als speelgoed dat ze als hoed of weet ik wat kunnen gebruiken en ik denk zelf dat dat mee helpt aan het zindelijk worden.



Het hele gedoe van: ze geven het zelf wel aan, daar geloof ik niet in en vind ik onzin, je mag je kind best stimuleren om zindelijk te worden.



Veeeeel succes voor iedereen :smiley:

dave kreeg voor zijn eerste verjaardag het potje…en vanaf toen ook telkens ermee spelen en erop zitten…alleen erop zitten en wat loslaten lukt nog niet echt :mrgreen:

Hoe is het vandaag? Onze zoon heeft gisteren nog lekker op het potje gepoept :dance: en geen ongelukje meer gehad. Vandaag heeft ie enkel in de voormiddag op het potje gepoept en geplast, na zijn middagslaapje wou hij opeens niet meer. Hij loopt nu rond in een slipje maar doet niks, hij wil er ook niet meer gaan opzitten opeens :think:

Ons plan is om over anderhalve week te beginnen met zindelijk worden (dan heb ik eindelijk zomervakantie). Mijn zoontje geeft het wel aan als hij gepoept heeft en soms zelfs als hij aan het plassen is. Hij vind het erg vies.



Alleen is hij ontzettend bang voor het potje en op de wc-verkleiner wil hij ook niet echt :think: . Vorige week een paar keer in zijn onderbroekje laten lopen en tot nu toe 2 ongelukjes die hij echt ontzettend erg vond. Hij had een druppeltje plas in zijn onderbroekje en kwam huilend aanrennen. De keer daarop een klein keuteltje. Heb hem op de pot gezet, maar hij wilde pas in zijn luier verder gaan (en hoe :sick: ).

hier gaat het erg goed



zodra Luna een luier aan heeft doet ze het wel daarin maar als ze zonder luier loopt gaat ze netjes naar het potje :dance:

en als ze een luier aan heeft wil ze echt na elk plasje een nieuwe luier :roll:

vandaag ging het alleen even “mis” met poepen maar nog niet zo dramatisch dat d’r hele broekje vol zat ze had op tijd door dat ze toch naar het potje moest :mrgreen:



maar goed ik probeer haar dus zoveel mogelijk gewoon zonder luier te laten lopen dus en gewoon met kleren aan die ze makkelijk uit kan krijgen

en eerder vanavond toen ze met opa en oma mee moest om daar te logeren en ik haar zei dat ze even op het potje moest plassen omdat ze weg moest ging ze ook en deed ook een plasje :dance: :inlove: :thumbup: ikke trots

hier wil ie dus niet meer sinds het slaapje van gisterenmiddag, ik negeer het een beetje, maar als ik zeg ga je even op het potje gaan nee hoor dan zegt hij nee. Heb hem er dan gisterenavond zelf eens opgezet, ging zonder probleem maar er kwam geen plas meer. Misschien straks weer succes zoals gisterenvoormiddag als ie buiten loopt in zijn blootje met het potje in de buurt?

Ik heb Mischa vandaag gewoon maar een onderbroekje aangetrokken. Het eerste plasje heb ik al op kunnen dweilen.

Eerst wilde hij absoluut een luier aan, maar ik heb nu maar eens doorgezet. Gewoon eens kijken wat er gaat gebeuren vandaag.

da’s het probleem met onderbroekjes, ze aanzien het een beetje als pamper en dan laten ze de boel daarin los. Vandaar geen onderbroekjes meer ! Zijn luier van de nacht was kurkdroog dus hij zit met een over volle blaas maar plassen? Nee hoor :roll:





Edit: daarnet liep ie op het gras en komt er daar een grote straal uit, hij hield er zelfs zijn handje even onder :mrgreen:



Nou ja, weet niet goed waarom ie nou opeens niet meer op het potje wilt gaan. Wat moet ik nou doen? Ik laat het zo maar even maar het kan natuurlijk zo niet blijven.

Idd, het 2e plasje heb ik ook al opgedweild :? . Nu loopt hij in z’n blote billen, maar straks moeten we naar logopedie, dan zal ik hem maar wat aantrekken :wink: .



Liz, ik zou het idd ook even laten, kijken of ze over een paar daagjes wel weer wil.

Het lijkt hier goed te gaan…



Poepen op de wc wil nog niet helemaal lukken maar het plassen geeft ie goed aan!!



xx

famke