Wij starten vandaag - wie doet er mee?

hai meiden,



We zijn nu ongeveer een week verder en het gaat goed, het is een paar dagen minder gegaan dat hij precies niet meer wou maar nu gaat hij toch wel als we hem vragen te gaan. Hij loopt ook meer en meer rond in een slipje en dan vragen we hem wel of ie moet plassen en dan houdt hij zich toch droog. Er kon zelfs al een uitstapje bij van een uurtje zonder luier aan(maar het potje ging lekker mee in de auto :mrgreen: ) dus ik ben hartstikke blij. En hoe gaat het met de rest?

Hey meiden,

ik doe ook mee (als het mag :roll: )

Jeremy wilde soms maar een paar dagen en dat werd hij hysterisch, ik heb toen ook een toppic geopend en plots wilde hij toch weer… helemaal uit zichzelf :dance: :dance: we zijn nu 3 dagen bezig…

even kort een verslag…



@mama_van_Jeremy wrote:

Dag 1 25-07-2008: Vandaag 2 ongelukjes gehad en 6x een plasje op potje…

we zijn super tros, nu op naar morgen… dag 2 :thumbup:




@mama_van_Jeremy wrote:
Dag 2 26-07-2008; ja vandaag een super dag gehad… 10 plasjes op het potje 1 ongelukje (omdat zijn broekje niet ver genoeg naar beneden ging) en verder super goed gedaan!!!



ben zo trots op mijn ventje :dance: :dance:




@mama_van_Jeremy wrote:
Dag 3 27-07-2008, een wat mindere dag…

4 ongelukjes en 7 plasjes, dus 7 stickertjes.

Een poepje durft hij nog niet echt…

Maar vaak heeft hij deze al in zijn luier als hij wakker wordt 's morgens :wink:

goed hé zeg van jouw kleine mannetje! :dance:

hier gaat het echt super heb ook een topic geopend ben zo trots :inlove: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=60186



had echt niet verwacht dat het zo goed zou gaan we hadden al een aantal pogingen gedaan en dat was echt drama :shifty:

maar nu heb ik echt goede hoop dat ze na de vakantie gewoon zindelijk is :pray: :inlove: :dance:

Het gaat hier prima!



Tja wel eens wat ongelukjes maar verder gaat het goed!





Kan het zo zijn dat hij de ontlasting nog niet aan voeld komen maar de urine wel? namelijk gaat het poepen op de wc veel minder dan het plassen de meeste ongelukjes heeft hij dan ook met de ontlasting.



Hier ook (nog ) geen belonings systeem ingevoerd.







xx

famke

@mama van anne wrote:

Het hele gedoe van: ze geven het zelf wel aan, daar geloof ik niet in en vind ik onzin, je mag je kind best stimuleren om zindelijk te worden.




ik snap niet helemaal dat je het onzin vind :think:

Luna heeft hier ook heel vroeg al een potje gehad en er vaak mee gespeeld maar echt niet dat ze daar op wou plassen hoor

ik heb al vaker een poging gewaagd om Luna zindelijk te krijgen zonder succes

nu gaf ze sinds enkele weken aan dat ze had geplast en gepoept en nu is ze al zo goed als zindelijk al vanaf dag 1 dat we zijn begonnen dit keer

dus ik vind het absoluut geen onzin dat ze het gaan aangeven

eerst dacht ik ook yeah right ze gaan het aangeven tuuuuuuuuuuurlijk, maar het is dus echt wel zo he



mijn moeder had ook zoiets van hallo word het geen tijd dat je haar zindelijk gaat maken en zat ook maar de hele tijd aan te dringen

en die ziet nu ook wat voor effect het heeft om gewoon te wachten tot het kind het aangeeft dat ze geplast en gepoept heeft en wou dat dat vroeger ook al was gezegt

want die zit er echt van te kijken dat Luna zelf naar het potje rent en roept als ze klaar is

ipv dat wij haar naar het potje moeten brengen moeten zeggen ja hoor ga maar plasje doen of poepje doen



dus onzin nee echt niet hoor!!!

dag 4 28-07-2008

het gaat goed, wel 2 ongelukjes 1x plasje en 1x poepje (meer natte :oops: scheet :sick: )

verder 12 plasjes op het potje.

Soms wel drama om hem naar het potje te krijgen als hij druk aan het spelen is, maar verder was het te doen…

:wink:

dag 5 29-07-2008

Hier weer een mega goede dag met zindelijkheidtraining… :dance:

11 plasjes op het potje of op de grote wc en GEEN ongelukjes :dance: :dance: :dance: zelfs niet in de auto naar Veenendaal :thumbup:

Thuis plaste hij op het potje en bij Opa en Oma wil hij alleen maar op de grote wc en… hij loopt er zelf al naar toe als hij moet :inlove:

We waren hem ineens kwijt en plots horen we hem roepen… ja plasje is gekomen Mama…!!!

we zijn mega trots :clap: :clap: :clap:

Heej waren jullie in Veenendaal? :wink:



Wat goed trouwens zeg. Geen ongelukjes!



Hier hebben we besloten het voorlopig even te laten voor wat het is.

Volgende maand moet hij geopereerd worden en daarna gaan we echt beginnen.



groetjes Judith

Meiden, mag ik met jullie meeschrijven?

Wij zijn nu ook bezig met Samaar en meestal hebben we slechte “potjes” dagen maar nu de laatste twee dagen gaat het goed. Gister intotaal 6 plasjes en 1 poepje op het potje :dance:

En vandaag 4 plasjes op het potje, wel wat ongelukjes maar dat is niet erg. Hoort erbij… Ik ben al zo blij dat ze dat gillen en weigeren van de pot niet meer doet…

Ze vind het nog steeds niet echt leuk hoor maar er zit beweging in :mrgreen:

Dag 6 30-07-2008

Een mega goede dag, helemaal droog, geen ongelukjes en zelfs 3 uur wezen shoppen op een braderie.

We zijn mega trots en hij wil zelf al geen luier meer aan.

Alleen in bed, maar overdag wil hij zijn luier zsm kwijt.

En… hij wil op de grote wc :thumbup:



Judith, we zijn t/m vrijdag in Veenendaal, misschien pas zaterdag naar huis :wink:





Samara :clap: goed zo meisje :thumbup:

Kom je vrijdag effe een bakkie doen? Gezellie!

Hioer gaat het ook wel goed.

Maar ik moet hem wel op de wc zetten hij geeft het niet zelf aan.



Gaat hij dat vanzelf doen? :think:

Tot nu toe laat ik hem tot zijn middagslaapje zonder luier lopen maar morgen wil ik toch de hele dag proberen maar het is toch normaal dat hij zelf gaat aangeven waneer hij moet plassen.



Esmie

Dag 7 31-07-2008

Hij is zga Zindelijk!!! :dance:



jaaaaah

We zijn een dagje naar een pretpark geweest en hij is helemaal droog gebleven.

Tussen door netjes op de wc en thuis een poepje.

We zijn mega trots en dat in 6 a 7 dagen!! :dance: :dance: :dance:

Nu de nachten nog…





Judith ik stuur je een pb-tje :wink:

Jaaaaah wat goed van Jeremy zeg.



We hebben al ge sms’t :wink:



Mag hij het morgen aan Tim komen uitleggen, hoe het moet.



We hebben trouwens een potje en brilverkleiner. Dus je hoeft niets mee te slepen. Alles is schoon want wordt niet gebruikt :roll:

Judith…tja zoals je al gemerkt had… 2 ongelukjes vandaag al… :roll:

1x plasje en 1x poepje…

Judith ik schaamde me rot, maar dat merkte je waarschijnlijk al.

Ik weet hij moet alles leren, maar had zo gehoopt dat alles goed zou gaan.

Vond het erg jammer dat ik zo snel weer weg moest, maar volgende keer doen we het over. Okey



Jeremy en Quinty liggen nu beiden te slapen… pfff even rust.

Quinty is een lieverd, maar Jeremy had vandaag zijn dag weer even niet.

Sorry :roll:



groetjes

Je hoeft je echt niet te schamen hoor :hug:

Zoals ik al zei: ongelukjes gebeuren nu eenmaal.

Ben wel benieuwd hoe het verder is gegaan met de zindelijkheid vandaag. Hopelijk goed :pray:



Kwam er met opruimen achter wat die knal buiten was. Er is een speelgoed kruiwagentje gesneuveld. Maar maak je daar niet druk over hoor. Het was zo’n goedkope prul uit een strandsetje. :wink:



Jeremy was toch niet vervelend bij ons? Misschien toen ie naar huis moest :lol:

En Quinty is inderdaad echt een scheetje :inlove:



Volgende keer is Jeremy gewoon echt zindelijk en houden we het langer vol, oké :-*



groetjes Judith

:oops: sorry Judith…

en hopelijk volgende keer beter…

waarom hij bij de auto even vervelend werd… hij gooide de deur open tegen de muur… dus… deuk :wall: en lakbeschadeging :wall:



Dag 8 01-08-2008

Vandaag een goede dag opzich, maar wel met 3 ongelukjes…

1 poepbroek en 2 plasjes…

verder ging het redelijk, hij had veel naweeen van een drukke dag in het atraktiepark.





Dag 9 02-08-2008

Weer een hele goede dag.

1 ongelukje maar… en hij gaat zelf en alleen naar de wc…

dus hoeven niet meer te blijven vragen, hij rent zelf naar de wc en doet alles zelf. En… ontlasting doet hij nu ook op de wc :thumbup:





we blijven doorgaan de tijd zal het leren.

We hebben nog 1 hele vakantie week te gaan, dus we hopen dat we dan daarna als hij weer naar de oppas mag en naar de psz gaat trots kan vertellen dat hij geen luier meer hoeft te dragen :thumbup: :clap: :dance:

Gisteren ben ik ook begonnen. Hij wilde eerst niet van de WC-verkleiner af :shock: . Daarna kreeg ik hem zover dat hij naar de kamer ging, maar hij wilde niet van het potje af komen. Toen ik zei dat hij wel mocht gaan spelen. Hij is gaan spelen, maar wilde wel een onderbroekje aan. Na 2 uurtjes (en geregeld vragen of hij moest plassen, was zijn broekje nat. Dat vond hij zo erg. Heb hem verteld dat ik het heel knap van hem vond dat hij zo lang zonder luier had gelopen en dat ik helemaal niet boos ben vanwege het plasje.



Werken jullie ook met stickers of hoe belonen jullie ?

Nog een vraagje: laten jullie je kind zelf aangeven of hij/zij moet plassen of zet je hem/haar om de zoveel tijd op de pot/WC?