Wij gaan voor een 3de, wie nog meer?

ik zie trouwens dat je ook een jongen een meisje hebt

hoe gaan jullie dat doen qua slaapkamers? of hebben jullie genoeg kamers

maandag gaat mijn spiraal eruit.

weet eigenlijk niet hoe het werkt na het dragen van een spiraal. of je dan weer gelijk zwanger mag worden.

Wij hebben idd 2 kids, we gaan de zolder aftimmeren in 2 gedeeltes een gedeelte blijft zolder en de andere kant wordt een slaapkamer, daar komt dan t of y te slapen. de baby komt in T haar kamer.

Wij gaan ook voor de derde :slight_smile:

We wisten vanaf het begin eigenlijk al dat we graag meerdere kinderen willen maar na een moeilijke tijd rond en na de zwangerschap van de tweede hadden we de plannen even aan de kant gezet.

Had vooral te maken met hoe ik in mijn vel zat.

Toen alles weer lekker ging begon het weer enorm te kriebelen en nu zijn we ondertussen net aan onze tweede ronde begonnen.

Als de derde komt moeten we ook een kamertje aftimmeren op zolder maar dat kan makkelijk.

En we zijn nu al halfslachtig op zoek naar een geschikte auto, maar eerst maar eens zwanger worden hihi.

Ik heb al 2 kids bij mijn exman kaylee-finn van 7 en connor-skye van 2,5.

Nu heb ik een nieuwe relatie en ben zelfs verloofd,en we hebben besloten toch voor een kindje van ons samen te gaan,dus wordt dit als het lukt nummer 3 voor mij…

Wat fijn toch om te lezen hoeveel er hier nog voor een 3e willen gaan, maar ook nog best wel twijfelen :wink: Ik was altijd heel erg van zolang ik nog twijfel moet ik het van me afzetten, maar denk dat de twijfel altijd wel blijft tot het kindje in je armen ligt :inlove: Ennuh Fai, hier 2 heel erg drukke en krijsende knullen :shifty: en vandaar ook een groot stuk twijfel bij papa :frowning: Hij wil graag en in zijn hart is hij nog niet klaar met beebjes en alles eromheen, maar de 1e is te vroeg geboren, de 2e dreigde ook te vroeg te komen en is uiteindelijk met veel injecties proluton netjes met 38 weken gepland met een ks geboren :thumbup: Maar ik mocht vanaf ongeveer 20 weken niet zo heel veel meer in de 2e zwangerschap en er kwam dus veel op papa zijn nek neer… Hij heeft een erg zware baan en dan niet fysiek, maar mentaal vooral omdat hij helemaal niet lekker op zijn plek zit nu maar moet blijven omdat het toch elke maand de hypotheek en alles is wat er binnenkomt. Maar goed, stel dat een 3e zwangerschap weer wat moeizaam gaat en hij veel moet doen, hij is dus bang dat hij het fysiek niet gaat trekken. Ik zal weer een ks krijgen (heb er al 2 gehad) en de zorg voor de oudste 2 zal dan oko tijdelijk op hem terecht komen natuurlijk. Valentijn sliep met 3,5 maand door, maar Joon pas met ruim 10,5 maand en die is tot die tijd nog 2x per nacht blijven komen :shock: :shifty: Dit was nog een lange tijd nadat hij geen bv meer krijg (tot bijna 7 maanden volledig) op te lossen met gewoon boob erin stoppen :lol: Maar op een gegeven moment moest ie echt een voeding hebben anders ging ie niet slapen :roll:

Er zit 2 jaar en 2 dagen tussen onze jongens en ze vliegen elkaar dagelijks meerdere keren in de haren wat met enorm gekrijs gepaard gaat en dan denk ik wel, mennnn wat als het weer zo’n mannetje wordt wil ik dat wel :oops: Maar dan denk ik gelijk ook, het zijn fases en het gaat straks wel weer minder/beter worden… Valentijn gaat over 5 maandjes naar school en dan gaat Jonathan naar de psz 2 middagen per week en op maandag gaat ie dan de hele dag naar mijn so, waar Valentijn nu elke maandag heen gaat :wink:

Ik wil dus heel graag, ben ook nog niet klaar voor mijn gevoel en het gaat steeds harder rammelen :shifty: maar Tim wil nog niet en mss wel helemaal niet meer zegt ie soms :cry: Het is dan geen kwestie van geen kindje meer willen, maar niet nog meer heisa…

Wij hebben een redelijk ruim huis met 3 slaapkamers op de 1e verdieping en ook wij slapen op zolder en hebben 1 van de slaapkamers in gebruik als logeer en kledingkamer :wink: Dit zou dan de babykamer moeten worden en tussen de kamer van de jongens maken we dan een extra kamer als kleedkamer annex opruimhok :lol:

Ik wil graag voor mijn 35e mijn laatste kindje in mijn armen hebben en ik word in november 33, dus ik heb nog wel even natuurlijk :wink: maar als het aan mij zou liggen zou de pil morgen de deur uitgaan :wink:

Hoop binnenkort van velen van jullie een leuk bericht te mogen lezen en ook voor mezelf een nieuwe banner te mogen maken

:wink:

@Kimmie1976 wrote:

Wat fijn toch om te lezen hoeveel er hier nog voor een 3e willen gaan, maar ook nog best wel twijfelen :wink: Ik was altijd heel erg van zolang ik nog twijfel moet ik het van me afzetten, maar denk dat de twijfel altijd wel blijft tot het kindje in je armen ligt :inlove: Ennuh Fai, hier 2 heel erg drukke en krijsende knullen :shifty: en vandaar ook een groot stuk twijfel bij papa :frowning: Hij wil graag en in zijn hart is hij nog niet klaar met beebjes en alles eromheen, maar de 1e is te vroeg geboren, de 2e dreigde ook te vroeg te komen en is uiteindelijk met veel injecties proluton netjes met 38 weken gepland met een ks geboren :thumbup: Maar ik mocht vanaf ongeveer 20 weken niet zo heel veel meer in de 2e zwangerschap en er kwam dus veel op papa zijn nek neer… Hij heeft een erg zware baan en dan niet fysiek, maar mentaal vooral omdat hij helemaal niet lekker op zijn plek zit nu maar moet blijven omdat het toch elke maand de hypotheek en alles is wat er binnenkomt. Maar goed, stel dat een 3e zwangerschap weer wat moeizaam gaat en hij veel moet doen, hij is dus bang dat hij het fysiek niet gaat trekken. Ik zal weer een ks krijgen (heb er al 2 gehad) en de zorg voor de oudste 2 zal dan oko tijdelijk op hem terecht komen natuurlijk. Valentijn sliep met 3,5 maand door, maar Joon pas met ruim 10,5 maand en die is tot die tijd nog 2x per nacht blijven komen :shock: :shifty: Dit was nog een lange tijd nadat hij geen bv meer krijg (tot bijna 7 maanden volledig) op te lossen met gewoon boob erin stoppen :lol: Maar op een gegeven moment moest ie echt een voeding hebben anders ging ie niet slapen :roll:

Er zit 2 jaar en 2 dagen tussen onze jongens en ze vliegen elkaar dagelijks meerdere keren in de haren wat met enorm gekrijs gepaard gaat en dan denk ik wel, mennnn wat als het weer zo’n mannetje wordt wil ik dat wel :oops: Maar dan denk ik gelijk ook, het zijn fases en het gaat straks wel weer minder/beter worden… Valentijn gaat over 5 maandjes naar school en dan gaat Jonathan naar de psz 2 middagen per week en op maandag gaat ie dan de hele dag naar mijn so, waar Valentijn nu elke maandag heen gaat :wink:

Ik wil dus heel graag, ben ook nog niet klaar voor mijn gevoel en het gaat steeds harder rammelen :shifty: maar Tim wil nog niet en mss wel helemaal niet meer zegt ie soms :cry: Het is dan geen kwestie van geen kindje meer willen, maar niet nog meer heisa…

Wij hebben een redelijk ruim huis met 3 slaapkamers op de 1e verdieping en ook wij slapen op zolder en hebben 1 van de slaapkamers in gebruik als logeer en kledingkamer :wink: Dit zou dan de babykamer moeten worden en tussen de kamer van de jongens maken we dan een extra kamer als kleedkamer annex opruimhok :lol:

Ik wil graag voor mijn 35e mijn laatste kindje in mijn armen hebben en ik word in november 33, dus ik heb nog wel even natuurlijk :wink: maar als het aan mij zou liggen zou de pil morgen de deur uitgaan :wink:

Hoop binnenkort van velen van jullie een leuk bericht te mogen lezen en ook voor mezelf een nieuwe banner te mogen maken

owkeeee ik lees het al… wij kunnen elkaar een handje schudden… :shifty: :mrgreen:

moeilijk he… zulke keuzes…

@Kimmie1976 wrote:

ook wij kunnen elkaar een handje schudden. Maar wij hebben dus al wel de beslissing gemaakt voor een derde te gaan. (al blijven er soms ook nog wel wat twijfels)

Hoi hoi,

Ook wij hebben gisteren de knoop doorgehakt om voor een derde te gaan. Eind oktober gaan we voor het echie. We hebben een tijdje getwijfeld, maar ik had het gevoel nog niet compleet te zijn. Manlief twijfelde maar kwam gisteren ineens dat hij er ook over nagedacht heeft en het wel heel leuk zou vinden als het ons gegeven is om een derde te krijgen.

We twijfelen nog eventjes hoe we het gaan verdelen over de kamers. We hebben de mogelijkheid om op zolder een kamer te maken. Dit gaan we begin volgend jaar realiseren. Maar wellicht is het ook leuk als de twee jongens op 1 kamer gaan. De grootste dan weliswaar en dan verhuizen wij naar een andere kamer. Zodoende blijft er uiteindelijk een kamer over voor de computers enzo. Heeft iemand ervaring met 2 kinderen op 1 kamer? Op vakantie gaat het altijd hartstikke goed. Ze zijn beide ook gek op hetzelfde speelgoed. Graag hoor ik reacties, wellicht kunnen we dan een goed besluit nemen hierover.

Vind het overigens erg leuk om alle reacties te lezen die al geschreven zijn. Veel ervan zijn erg bekend en hebben we zelf ook over gehad. Ben erg benieuwd hoe ze op mijn werk gaan reageren. Niemand op het werk heeft er 3 en ik ben wel een beetje bang dat ze het vreemd vinden dat je voor nog eentje gaat terwijl je al zo “compleet” bent…

hoihoi, wat zijn jullie overwegingen geweest toen jullie beslist hebben om voor een derde te gaan?

wij zitten zo te klieren met stellingen als:

tja, met een derde heb je altijd een stel handen tekort, als je er drie hebt wil niemand meer oppassen, hoe moeten we het huis inrichten? (ook 1 slk te kort) en dat er een andere auto moet komen, en dat ik erg opzie tegen drie huilende kinderen midden in de nacht (nu hebben we er regelmatig twee namelijk)

ECHTER… :think: bij mij kriebelt het ook al een klein maandje, hub wil er niet aan, maar ik kan het (net als de vorige keren)bijna niet stoppen…

ik heb dus ook een hekel aan cd en we hebben verder niks, maar ohohoh wat een lastige keuze…

help mij eens: wat zijn jullie voors en tegens??

@Knollie en Fai, dat dacht ik dus ook toen ik jullie stukjes las :mrgreen: Ik wilde hier eerst niks neerzetten, maar mede door jullie stukjes merkte ik dat ik hier niet alleen in ben en dan is een stukje herkenning altijd prettig :thumbup:

Carter, spannend hoor dat jullie er ook voor het echie voor gaan :dance: Hoop dat het jullie snel gegund is :thumbup: Als ik het al ventileer naar mensen die ik ken hoor je helaas heel vaak “weet je wel waar je aan begint?!!”, “zou je dat nou wel doen?!”, “je hebt toch al 2 gezonde kinderen” allemaal vragen die ik niet leuk vindt, maar wel begrijp en waar ik zelf ook wel eens over nadenk :shifty: Maar ik kom toch steeds weer op hetzelfde uit, dat ik graag nog een keer zwanger wil zijn en dolgraag nog een kindje erbij wil :inlove: Ik zeg nu even heel bewust IK wil overigens hoor :wink: Mijn vriend wil dus ook wel, maar die ziet nog teveel beren :roll: :lol:

Nou ga nu maar verder met wachten tot de jongste wakker is :stuck_out_tongue: dan even lunchen en koffie drinken bij een vriendin :wink:

Ik moet nog ff geduld hebben nog 1 ronde pil en dan gaan wij het weer proberen

In het begin zagen wij ook heel veel beren op de weg. We hadden voordat we aan kinderen begonnen een kinderwens van 3 kindertjes. Mijn laatste zwangerschap was geen pretje en na de bevalling ben ik zelfs 2 x gecurreteerd omdat steeds nog niet alles van weefsel weg was. Het heeft een tijd geduurd voordat ik weer normaal vloeide en niet zodanig erg dat ik luiers om moest :frowning: . Inmiddels is het alweer driekwart jaar helemaal stabiel en hadden wij besloten om het zo te houden bij 2.

Alleen nu dat de jongste een jaar passeerde begon het bij mij toch te kriebelen. Het gevoel dat ons gezin niet compleet was werd steeds heftiger. Ten tijde dat ik van de jongste in verwachting was, waren we nog in de veronderstelling dat dit niet de laatste keer zou zijn. Dit heb ik met mijn hubbie besproken en helaas was hij steeds van mening dat hij het gezin wel compleet vond en allerhande opstakels begon hij ook te zien.

Zijn obstakels waren ook handjes tekort. Maar tegen de tijd dat onze 3e geboren zou worden is onze oudste 4-5 jaar en kan dan ook best al los lopen. Kamers tekort, maar we hebben de zolderkamer niet in gebruik en de oudste roept al een tijdje dat hij graag zijn broertje bij hem op de kamer zou willen. Feitelijk kwam hij met allemaal zaken die overkomelijk zijn. Ook zei hij dat hij wat tijd wilde om het allemaal voor hem op een rijtje te krijgen. En uit het niets zei hij gisteravond dat hij dolgraag nog een kleintje wilde. Alles nog een keertje meemaken.

We weten nog niet hoe we het met de kamers gaan regelen. Zowieso wordt er volgend jaar een zolderkamer gemaakt. Dat zou in eerste instantie mijn werkkamer worden aangezien ik veelal thuis werk. Maar wellicht dat we er toch een kinderkamer of ouderslaapkamer van maken. Dat is nog niet helemaal duidelijk.

wij gaan ook voor een derde. ik heb een zoon van 9 en een dochter van 2. ook al word het derde het blijft spannend he?

Spannend hoor :dance: Hopelijk is het snel raak :pray:

Hier wil vriendlief echt even wachten tot alles wat stabieler is qua werk :? :silenced: Hij heeft ook wel gelijk hoor, maar mijn kippenhok wil het NU!!! :lol: Hij heeft een erg goede baan in de financiële sector, maar die sector ligt natuurlijk wat onder vuur en hij is bezig met wat andere dingen, maar weet dus nog niet waar hij terecht komt en wat zijn salaris dan zal zijn… Hij wil dus eerst wat nieuwe stabiliteit en dan mag het :wink: Alhoewel het hele leven altijd onzeker blijft, maar goed hij is sowieso wat voorzichtig in alles :wink:

Bij mijn wordt mijn gevoel er steeds beter bij, we hadden er wel voor gekozen om voor een derde te gaan, maar toch bleven er ook twijfels, die worden nu minder, al zullen ze er altijd iets blijven denk ik.

nog een week en dan druk aan de klus :wink:

Super hoor Knollie :dance: Die twijfel blijft volgens mij idd altijd wel, had dat tijdens de zwangerschap van Jonathan ook heel soms wel eens en had daar een onwijs schuldgevoel over, maar schijnt heel normaal te zijn :thumbup: Ik was dus niet raar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hier is de pil de deur ook uit en gaan wij klussen voor een derde.

erg spannend weer !

Hier is inmiddels de derde onderweg. 11 weken precies. :oops: :lol:

Gefeliciteerd Samara :inlove:

Hier wil het nog niet echt vlotten… de lichte bloeding die ik 3 maanden geleden heb gehad, was denk blijkbaar toch geen menstruatie. Door de BV komt een cyclus bij mij dus nog niet op gang. Als M. 6 maanden is, dan ga ik langzaam de BV iets minderen, in de hoop dat er wel wat op gang komt. Helemaal stoppen met de BV doe ik voorlopig nog niet, want ik wilde eigenlijk minimaal een jaar BV geven… Maar ja… de wens voor een 3e is er ook nog en om meerdere redenen wil ik eigenlijk ook niet dat het tè lang duurt voordat nr. 3 op komst is :think: Moeilijk…

Ja moeilijke keuze. Ik weet hoe fijn en hoe goed BV is. Dus bleh moeilijk man. Bij mij kwam na 6 maanden de menstruatie gewoon weer op gang om dat de kleine bij ging eten en dus minder dronk. Ik :pray: dat het ook bij jou gebeurd en dat je geen keuze hoeft te maken.