Wij gaan voor een 3de, wie nog meer?

Ooooh Lieke! dat zou geweldig zijn. een lijntje = zwanger :dance:

Tot over een paar dagen dan bij de december mama’s!

Oh Lieke spannend!!! Maar ja, een streep is een streep is een streep!

Tot bij de decembermama’s?

Groetjes,

LaBruja

@Lieke74 wrote:

Zal ik die uitleg dan maar geven ICL :wink:

Ik dacht vanmorgen, heeft het nog zin om met de utrogestan door te gaan en heb er een Etos test tegenaan gegooid. Daar kwam een heel vaag lijntje. Daarna nog een goedkoop dipstickje, ook een heel vaag lijntje. Net met Kruidvat cassettetest ook een lijntje, wel een lichte :shock: maar ik ben dan ook vroeg met testen, zit nu ongeveer op 10 (of 9 of 11) dpo. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Kan het niet geloven nog.

Ik wacht het nog een paar dagen af en hoop bij de december mama’s te kunnen kletsen.

Oessie :hug: ships!

Thanks Lieke, dan hoef ik het niet meer te doen :lol: .

Ook hier nogmaals gefeliciteerd. De duimen draaien :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :pray: .

Mariska, wat balen dat je ongesteld bent geworden :? :hug:

Heb ik Nienke en Femke eigenlijk al gefeliciteerd?? :think:

GEFELICITEERD met jullie zwangerschap :dance: . Duimpjes draaien ook voor jullie voor een voorspoedige zwangerschap :pray: .

lieke gefeliciteerd :lol:

duimen draaien voor jullie alle 3 :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

oessie: :hug: maar gelukkig is de volgende ronde wel gestart!

Oessie… :hug:

Hopelijk deze ronde positief voor jou!

Lieke, :dance: een streep = een streep

Alvast een voorzichtige felicitatie van mij!

Wanneer gooi je er nog een test tegenaan om te kijken of 'ie donkerder wordt? :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Hoe is het met de zwangere lady’s?

Ik meld me hier voorlopig toch maar weer af… :roll: was even kort maar krachtig :oops:

Ik krijg steeds vaker het gevoel dat we het hierbij moeten laten.

Ik zou het nu wel af willen sluiten, maar manlief nog niet. Hij is er zeker van dat het gevoel bij mij wel weer komt als alles hier weer rustig(er) is. We zien wel. het gaat zeker niet binnen een jaar gebeuren…

Meiden, allen een hele voorspoedige zwangerschap gewenst!

En voor de andere meiden, ik hoop dat jullie je snel bij de zwangeren mogen melden! :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Hallo!

Lang niet meer hier geschreven, maar lees nog veel mee! Gefeliciteerd voor alle inmiddels zwangere dames!

Ik dacht dat ik me erbij neer gelegd had, maar helaas, begint zo ontzettend te kriebelen voor een derde. Hub is niet enthousiast te krijgen en geeft écht aan dat hij er niet meer wil. :frowning:

Ik ga toch nog maar eens even met hem praten :slight_smile:

Ook al heeel lang geleden niet geweest. Wel stiekem zo nu en dan meegelezen. De zwangeren gefeliciteerd! :inlove:

Hier begint het moment ook dichterbij te komen. Rond aug. was de planning dat we er voor zouden gaan.

Blijf twijfels houden…zo is het met 2 jongens best druk haha. En spelen er ook medische + psychosociale dingen bij de oudste en manlief heeft diabetes waardoor het voor mij soms best al pittig is naast mijn werk.

Een vriendin vroeg mij: hoe zou je je voelen als je nu plots zwanger bleek te zijn? Ik meteen: oke even schrikken maar heel erg leuk en gewenst. Dat was voor mij een eye opener dat ik altijd spijt zou krijgen als we het niet zouden proberen. Tis altijd maar de vraag natuurlijk wat moeder natuur in petto heeft :wink:

Manlief wil wel, ik ben het meer die twijfelt haha. Ook ten aanzien van de zwangerschap. De heftige vermoeidheid, misselijkheid en ben bang voor opnieuw bekkeninstabiliteit. Hoe moet dat dan met 2 kids :shifty: Maar goed het is allemaal slechts 9 mnd :roll: :wink:

Heb nog even om na te denken. Niet zo lang meer want manlief wil bij voorkeur niet weer 4 jr tussen de jongste en de nieuwe telg. Hij is naar eigen zeggen wel een keer klaar met luiers en gebroken nachten :mrgreen:

@Smurf78 wrote:

Een vriendin vroeg mij: hoe zou je je voelen als je nu plots zwanger bleek te zijn? Ik meteen: oke even schrikken maar heel erg leuk en gewenst. Dat was voor mij een eye opener dat ik altijd spijt zou krijgen als we het niet zouden proberen.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wat een vraag kan doen :wink:

Ik heb er nog meer voor je hoor, als dat nodig is :mrgreen:

Leuk terug te lezen!!

Zoals je weet hebben wij voorgaand aan de derde ook hele erge twijfels gehad… Een (tweede) heftige zwangerschap vooraf en problemen met een kindje is ook niet niks, logisch dat je twijfelt! Ik zag honderden beren op de weg, beter gezegd angsten, vooral voor b.i., de drukte, hoe we dingen moesten combineren, verdeling van kamers, zelfs dat het misschien lastig zou zijn in de efteling hahaha met een oneven aantal… Ik verzon zoveel tegens, allemaal dingen die oplosbaar zijn hoor :wink: en het verlangen bleef toch steeds groter. Als ik het op zij schoof en resoluut bedacht dat we er klaar mee waren, en zelfs spullen weg deed omdat ik dacht dat het dan ook niet meer terug kwam, had ik het mis, want het verlangen kwam spontaan elke keer terug :eh: :wink: Een kennis van me zei eens; een kinderwens is net als een luchtbed, die kun je wel onderwater duwen, maar komt toch steeds weer boven. Een oergevoel. :wink: Toen wij de knoop hebben doorgehakt (nou ja, ik dus ook, manlief wilde er altijd al 4 :angel: ) en ik eindelijk zwanger was van nummer 3, waren alle beren als sneeuw voor de zon verdwenen, ik snapte zelfs niet meer waar ik me druk om had gemaakt. Niet alles ging zoals je weet van een leien dakje, maar je dealt gewoon met wat er op dat moment is, en overal valt een mouw aan te passen, uiteindelijk is het geluk altijd groter. Weet dat hoe het ook loopt, ook tijdens eventuele zwangerschap, ik je altijd zal ondersteunen! :

En kijk nu naar mij, zelfs een 4e!! (wel laatste :wink: ) en ondanks dat ik zo ziek was, voel ik me zoooo rijk!! :inlove:

Ergens ben ik blij dat de natuur deze beslissing voor ons heeft genomen, denk dat ik er anders ook weer maanden over aan het twijfelen was gegaan, terwijl ik er nu gewoon hardstikke blij mee ben en niet meer anders zou willen… Dus… Komt echt goed!! :-

:mrgreen: :lol: :-* :-*

Hallo

Ik lees ook wel eens stiekem mee…

Hier is er bij mij ook erge twijfel. Ik heb altijd gezegd dat ik maar 2 kindjes zou willen, maar toen de 2e was geboren had ik al snel het gevoel een 3e te willen. Tussen de 1e en de 2e zit 5 jaar. Het liefst hadden we er 4 jaar tussen gehad, maar ja het duurde iets langer. Nu had ik zo iets dat ik er toch weer iets van 4 jaar tussen zou willen hebben, maar het gaat steeds meer kriebelen. Maaaar daarbij ook steeds meer twijfel. Van de week vroeg ik aan mijn man of hij nog voor een 3e kindje zou willen gaan en hij gaf aan dat hij daar nog wel even mee wilde wachten, maar het wel zou willen. Maaar ook hij heeft twijfel. Moeten we dan een andere auto, later zullen de kinderen een hoop geld gaan kosten, redden we het financieel wel, kunnen we de aandacht dan nog goed verdelen, trekken we het zelf wel, hoe zal de zwangerschap gaan (aangezien de laatste zwangerschap niet geheel zonder zorgen verliep).

Aan de andere kant ook weer zo van, in deze auto past het ook alleen dan niet zo veel bagage voor 5 personen, we hebben net een nieuw huis met voldoende slaapkamers, de rust komt ook weer meer terug in ons leven (laatste 2 jaar best druk geweest met allerlei dingen), nu redden we het ook financieel, bla bla bla.

Nou ja, een hoop voors en tegens. Toch heb ik stiekem zo iets dat ik rond haar 2e verjaardag best zou willen stoppen met de pil.

Pffff, lastig hoor. Voorlopig lees ik gewoon gezellig mee.

Het wordt hier lekker gezellig!

Ik vind het grappig om te lezen dat toch veel van jullie problemen hebben met de praktische zaken. Past het in de auto, hebben we genoeg slaapkamers, lukt het financieel?

Ik kom uit een gezin met 3 kinderen. We zaten met z’n 3-en achterin een Lada (!), hadden wel genoeg slaapkamers, maar sliepen toch bijna altijd bij elkaar in bed, en tja we kochten kleren bij de Scapino en C&A, waren heel blij met een schepijsje, maar ik heb er toen absoluut niet onder geleden. En er trouwens ook niks van meegekregen dat wij iets minder kregen dan andere kinderen.

Ik denk dat kinderen zich herinneren hoe de sfeer thuis was.

Ik heb/had zelf de meeste twijfels over de drukte. Er gaat al 1 naar de basisschool, 1 slaapt nog 1x per dag, de jongste zal nog veel slapen. Hoe combineer ik dit allemaal, samen met 3 dagen werk en een huishouding?

Misschien dat anderen daar juist weer totaal geen punt van maken…?

gr. Nienke

hallo allemaal,

iedereen beetje kunnen genieten van de zon, of hebben jullie moeten werken. ik ben gelukkig vrij geweest, moet alleen met de pasen werken.

@lieke, ik weet niet meer of ik je al gefeliciteerd had, anders nog maar een keer… Gefeliciteerd!!! geniet ervan!!

hier hebben we ook lang twijfels gehad, maar buiten het financiele voor later, vanaf de middelbare en dan vaak toch wel wat meer willen dan c&a enzo… is hier ook de drukte voornamelijk een punt geweest, ik vond de overgang van 1 naar 2 erg groot, maar nu zijn ze bij mij al een stuk groter en zelfstandiger, en was het leeftijdsverschil en school brengen en sporten brengen van oudere kids… een beer!! want hoe ga je dat doen met een baby die veel slaapt en mischien dan net wel een fles moet hebben.

maar ik moet zeggen sinds we er voor gaan, kunnen me al die beren niet meer zoveel schelen, we willen het allebei zooooo graag! misschien dat we wel weer beren gaan zien als het echt zover is… maar voor nu zeg ik … als het eenmaal in je hoofd zit, gaat het er denk ik niet meer uit. en ik kan me niet voorstellen dat je spijt krijgt als je voor een derde gaat, maar ik kan me wel voorstellen dat je over een paar jaar spijt krijgt dat je het niet hebt gedaan.

liefs

@zonnetje…heel herkenbaar je verhaal. Zie ook veel beren…met name financieel enzo. Toch denk ik dat daar ook een mouw aan te pas is.

Net als wat Nienke zegt: wij zaten ook met zijn drieen in een lada :lol: echt! en nooit last van gehad. Hoewel ik mij wel voor de auto schaamde :oops: maar goed ben er niet minder door geworden :mrgreen: Overigens hadden wij zeeman en c&a kleding en ik vond dat soms wel :thumbdown: Maar zodra ik als scholier ging bijverdienen kon ik zelf kiezen wat ik kocht naast wat ik kreeg. Ook maakte mijn moeder zelf kleren toendertijd en het gekke is dat ik het nu zelf heel belangrijk vind dat mijn kinderen er goed bij lopen. Dus speur heel veel websites af op koopjes en MP maar kan dan wel mooie merkkleding kopen.

Dat logistiek van slaapjes enzo daar maak ik mij juist idd helemaal niet druk om. Ben dan zo van jammer maar de jongste zal zich dan moeten aanpassen en slaapt meer in de auto of wandelwagen.

Tis niet anders. Maar ben wel bang is het niet te druk, kan ik de aandacht wel goed verdelen. Nu merk ik ook dat de jongste al snel de aandacht opeist. :shifty:

Maar goed, deel de conclusie als het echt in je hoofd zit krijg je eerder spijt als je het niet hebt gedaan. :thumbup:

Over de drukte maak ik me ook wel een beetje “zorgen”. Ik werk ook nog 3 dagen, mijn man werkt er 5 en heeft zelf ook nog een internetwinkel en dat is dus vaak in de avonduren en in het weekend. Nu in het afgelopen jaar hebben we ons huis verkocht, een nieuw huis gekocht, ingepakt in het oude huis, verbouwing in het nieuwe huis (we hebben een tijdje met z’n 4en op zolder geslapen omdat de rest van het huis nog niet af was), ik ben van baan veranderd, ben geopereerd aan 2 handen (niet tegelijk hoor :wink:, maar wel 2 weken na elkaar), de oudste werd 6 en de jongste 1, in de tussentijd zijn we ook nog getrouwd, hahahahaha, een “vriend” die zelfmoord heeft gepleegd…al met al erg druk. Nu zijn we nog met de tuin bezig, maar voor de rest helemaal gesetteld. De eerste was een heel rustig kind, maar de 2e is beduidend drukker, maar nu alle andere dingen die erbij waren er niet meer zijn kan ik dat ook wat makkelijker handelen.

Nu kopen we ook kleding bij Zeeman, Wibra, C&A en H&M enzo dus dat vind ik niet zo erg.

@nienke: de sfeer thuis is idd het belangrijkste. Kinderen “zien” de dingen waar ik (we) ons zorgen om maken niet.

@trotsemamavan2: hier vandaag een vrije dag opgenomen. De oudste had vanaf gister al vakantie, leuk hoor die roostervrij en studiedagen, :? . Mijn man had ook vrij genomen en we hebben een hoop puin uit de tuin naar het milieu park gebracht. Ben wel een beetje verbrand op mijn armen. Ja en wat je zegt, hoe ga je het allemaal regelen. Nou ja, dat zien we dan wel weer.

als het eenmaal in je hoofd zit, gaat het er denk ik niet meer uit. en ik kan me niet voorstellen dat je spijt krijgt als je voor een derde gaat, maar ik kan me wel voorstellen dat je over een paar jaar spijt krijgt dat je het niet hebt gedaan.

Hier ben ik het wel volledig mee eens.

@smurf: koopjes vinden is echt heel erg leuk vind ik. Voor mij hoeft het allemaal echt geen merkkleding te zijn, maar als ik merk voor goedkoop kan kopen dan doe ik dat idd wel.
De slaapjes tussendoor zullen vaker in de kinderwagen of in de auto moeten, daar maak ik me ook geen zorgen om. Dat is nu met de 2e ook. De oudste is altijd half 3 uit van school en als ze dan net moe is dan slaapt ze in de auto.

[quote="Smurf78Net als wat Nienke zegt: wij zaten ook met zijn drieen in een lada :lol: echt! en nooit last van gehad. Hoewel ik mij wel voor de auto schaamde :oops: maar goed ben er niet minder door geworden :mrgreen: Overigens hadden wij zeeman en c&a kleding en ik vond dat soms wel :thumbdown: Maar zodra ik als scholier ging bijverdienen kon ik zelf kiezen wat ik kocht naast wat ik kreeg. Ook maakte mijn moeder zelf kleren toendertijd en het gekke is dat ik het nu zelf heel belangrijk vind dat mijn kinderen er goed bij lopen. Dus speur heel veel websites af op koopjes en MP maar kan dan wel mooie merkkleding kopen.

[/quote]

Echt waar? wat grappig? Ik vond het ook soms wel balen dat we altijd ingehaald werden door andere auto´s.

Misschien komt het ook omdat ik uit het Noorden van het land kom, en daar merkkleding niet zo belangrijk is. We werden er op school niet om gepest ofzo…ik weet nog wel dat ik extra blij was als ik nieuwe kleren kreeg. Gewoon omdat dat maar 2x per jaar was.

Ik vind ook dat mijn kinderen er goed bij moeten lopen, maar dat kan ook met een H&M setje zijn en degelijk HEMA ondergoed. Oh ja, en ik koop goede merkschoenen.

wat een goede opmerking…je krijgt wel spijt na een paar jaar als je niet voor een derde hebt gekozen. Ik denk ook dat je het zo moet zien. de eerste tijd is afzien, maar daarna wordt het makkelijker en gezelliger.

Waar ik verder ook wel mee zit, is dat we spijt kunnen krijgen als blijkt dat de 3e extra veel aandacht vraagt (om welke reden dan ook). Dat zou ik sneu vinden voor de eerste 2.

Maar goed, voor nu is er weinig meer aan te doen :lol: (cynisch bedoeld).

gr. Nienke

Grappig deze verhalen. Wij waren vroeger dan met 2 kinderen thuis, maar woonden in een ieniemienie huisje en sliepen op 1 slaapkamer tot ik 12 werd. Voor merkkleding was geen geld, dus werd er veel zelf gemaakt of 2e hands gekocht. Ik heb er weinig van gemerkt, echt niet. Je gaat het pas merken als je in de puberteit komt, maar toen zijn we verhuisd en hadden mijn zusje en ik een eigen kamer.

Ik denk dat nr. 3 hier ook eerst bij broertje of zus op de kamer moet aangezien de zolder grondig verbouwd moet worden voor er geslapen kan worden (en leeg gehaald :roll: ). Verder, merkkleding koop ik wel, maar alleen 2e hands :mrgreen:. (ga net zo lief naar Zeeman trouwens, zijn genoeg leuke kleertjes te koop). Straks met de vrijmarkt op koninginnedag ga ik m’n slag slaan :lol:.

Weet niet meer wie het schreef :oops: maar ben het volkomen met deze stelling eens:

als het eenmaal in je hoofd zit, gaat het er denk ik niet meer uit. en ik kan me niet voorstellen dat je spijt krijgt als je voor een derde gaat, maar ik kan me wel voorstellen dat je over een paar jaar spijt krijgt dat je het niet hebt gedaan.

Hoi dames,

bedankt voor al jullie kennis en verhalen.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op het kok forum geweest ben, maar nu er weer vlinders in mijn buik ronddwalen ben ik toch maar weer 's gaan kijken.

Wij hebben 2 kids. Een meisje van 3.5 jr en een zoon van bijna 1 jr en 9 maanden. Sinds mijn zoon is geboren wist ik; het is nog niet klaar.

Maar nu deze zoon bijna 2 is begint het kriebelen ook plaats te maken voor rationeel denken. Wat oh oh wat is het toch fijn om weer lekker je eigen ding een beetje te kunnen doen omdat de jongste steeds zelfstandiger wordt. :thumbup:

En dan daarbij nog de geregelheden. 2 Peuters in huis die elkaar steeds in de haren vliegen, slaap tijden en voedingstijden comineren. Iedereen in het gereel houden bij het boodschappen doen of een bezoekje ergens… Dat zijn de zaken waar ik tegen op kijk. Maar toch… het lijkt mij zo fijn om met zijn 5 ven te zijn!

Als ik jullie stukjes lees kan ik wel huilen. Het is een enorme luxe dat wij al 2 mooie gezonde kinderen hebben. Maar ik kom er zelf niet uit. Manlief wisselt steeds van mening (ja net als ik maar steeds net anders) maar heeft uitgesproken dat hij zich bij mij aansluit. 2 Vind hij prima maar 3 ook, alleen is hij wel een beetje klaar met de slapeloze nachten etc.

Praktische problemen hebben we niet echt. We hebben een ruim inkomen, grote auto, 5 slaapkamers en voldoende ruimte in huis. Opvang vind ik wel een probleem. Opa’s en oma’s werken allemaal, manlief is beperkt in het deeltijd kunnen werken net als ik. En 4 of 5 dagen kdv vind ik geen oplossing.

Enerzijds is er de roze wolk anderzijds probeer ik ook echt realistisch te blijven. Wanneer ik uit mijn vel spring omdat ik de kids voor de 5e x op die dag uit elkaar moet trekken, voel ik me bijna een onmens om er nog er nog één bij te willen (wat doe ik hun en mijzelf dan aan) bovendien wil ik het lot niet uitdagen met 2 gezonde kids.

De condooms worden niet altijd meer uit de kast getrokken, soms denk ik; laat het lot maar beslissen… Moeilijk, moeilijk!!

Jullie verhalen helpen enorm. Op de lada na, want wij zaten vroeger in een knal oranje kadet maar dan wel zonder autostoeltjes :dance: . Zelfs in onze Volvo wordt het flink proppen met 3 stoeltjes. Maar ik vind het fijn om te lezen dat er meer vrouwen zijn met dezelfde gedachtes!

Groetjes en bedankt voor het inbreken! :think: Tips en suggesties zijn meer dan welkom!

@Lieke74 wrote:

Weet niet meer wie het schreef :oops: maar ben het volkomen met deze stelling eens:

Ik ben bang dat ik het hier ook mee eens moet zijn. Hub gaf vanavond aan dat hij misschien toch een derde wil, alleen nog even wil wachten. Ik hoop niet dat hij het weer terugdraait, begin nu net weer wat hoop te krijgen!