:dance: :dance:
Nienke waaaaaaaaaaaaah!!! Gefeliciteerd!!!
Groetjes,
LaBruja
nienke, wat gaaf!!! Leuk zeg!!! Dit word een december beebje?
nienke gefeliciteerd :dance:
@mlk1982 wrote:
nienke, wat gaaf!!! Leuk zeg!!! Dit word een december beebje?
yep, dat zou dan de 2e december baby worden en in januari hebben we er ook al 1 (maar dat weet je). ach ja, blijkbaar blijven die van ons alleen in maart plakken :lol:
Nu de hele spannende periode! merk wel dat ik er niet veel mee bezig ben. Waarom? misschien wordt het al gewoon (de positieve test). Bij ons zegt het ook niet alles. hopelijk wordt dit niet de 5e miskraam
Whoehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Nien wat een supergeweldig nieuws!!! Hoop dat deze ook mooi blijft plakken en er weer een mooi kindje geboren mag worden eind van dit jaar!!! :-*
Wat goed Nienke :dance: Ik duim mee voor een plakkertje
Nienke, super super super gefeliciteerd :dance:
Weer in de feestdagen, deze moet dus blijven plakken :lol: (hoop ik zo!!).
Mag ik dan net als de vorige keer 3 maanden na jou goed nieuws brengen :lol: Liever eerder natuurlijk…
Ik lees al eventjes hier mee omdat ik ook steeds meer het gevoel heb dat niet compleet zijn.
Meteen nadat Juul was geboren had ik meteen een kriebel voor de 2de. Mijn man wilde ook een tweede maar niet zo snel. Maar op de verjaardag van Juul had ik een positieve zwangerschapstest. Imme werd geboren en ik wist op dat moment zeker dat het goed was. We hebben 2 gezonde kids, een meisje en een jongetje, wat wil een mens nog meer. Ik bleef dit zeggen tot een aantal maanden geleden.
Mijn gevoel schreeuwt om een derde maar mijn verstand denkt dat het niet verstandig is. We hebben het niet breed, kinderopvang wordt duurder en mijn man wil niet…
Ik ben de hele dag (al een aantal weken) met mijn gedachte bij een derde kindje. Ik heb altijd al 3 of 4 kindjes gewild. Tuurlijk ben ik ontzettend blij met de kids van ons, maar het verlangen is er en wordt, ben ik bang, alleen maar groter.
Ik hoop dat het helpt als ik hier mijn gedachtes kan droppen…
Lastig Moosje. Meestal zeg ik, volg je gevoel, maar in dit geval… Je man wil geen 3e. Zijn het voor hem de praktische bezwaren zoals de financiën en zo?
Hoi Moosje,
Welkom hier!
Lastig, he?! Wel…niet…wel…niet…
Erg herkenbaar. Ik wilde eerst wel, mijn man niet, toen was het andersom, nu willen we het allebei…
Bij ons waren er een paar prioriteiten:
- We moeten het allebei willen
- We moeten het zonder (al te veel) stress kunnen betalen. Dat wil zeggen, inclusief aanpassingen in het huis en de auto, inclusief school en af en toe leuke dingen, exclusief dure vakanties en overige niet noodzakelijke dingen. Kan wel, hoor, maar hoeft niet per see te kunnen. Vinden wij dan.
- Het moet de andere kinderen niet schaden.
- Als het derde kindje gehandicapt is, kunnen we daar mee omgaan? Wat vinden we er van om onze andere kinderen daar mee ‘op te zadelen’?
Al het andere valt in het niet als je het echt wil…
Alles opschrijven hielp bij mij om het op een rijtje te krijgen…
Groetjes,
LaBruja
Nienke gefeliciteerd!! hopelijk wordt dit een plakbeeb… :thumbup: :thumbdown:
@moosje, altijd lastig de keus voor de derde. raar eigenlijk dat de meeste daar zo mee bezig zijn, hier ook hoor!!.. toen ik eenmaal dat gevoel kreeg voor een derde is dat nooit meer weggegaan alleen maar sterker geworden.
wel denk ik dat het erg belangrijk is dat je er met zijn 2en achter staat. dus nog even spannend bij jullie.
Sorry, ik had gister al willen reageren. Maar na dat mijn berichtje weg was omdat ik op een knopje drukte, had ik geen zin meer…
Dank je wel voor jullie reacties. Het twijfel gevoel is gewoon heel erg. Van de ene kant wil ik zo graag een groot gezin, van de andere kant zie ik mij niet nog een keer bevallen (zwanger zijn wel)en met een baby in de weer. Maar als ik dan denk aan hoe het zou zijn als ze wat ouder zijn… :inlove: .
Ik vind het belangrijk dat we ze kunnen laten studeren, ook hoef ik echt niet ieder jaar op vakantie. Ik denk dat je het zo duur kan maken als je zelf wil.
Ik ben degene die hier hoofdzakelijk met de kinderen bezig ben, mijn man is 60 uur in de week van huis weg (5 dagen van 6 tot 18.00), dus de zorg komt toch voor een groot deel op mijn schouders neer. Juul gaat dadelijk naar school, Imme is een bijdehandje en kan ook ontzettend veel zelf.
Ik zie geen reden om het niet te doen op de onzekerheid van de kosten van de kinderopvang na.
Ach ik weet het niet, ik hoop dat mijn man binnen nu en een aantal maanden aan het idee kan wennen om voor de derde keer papa te worden…
nienke: :dance: :dance: :dance: duim nu keihard mee dat dit kindje blijft plakken!!
welkom dawn: fijn dat je bij ons wil aansluiten voor jullie derde kindje, spijtig dat het zo heeft moeten lopen met meadow
moosje: jij ook welkom en als je een beetje terugleest, twijfel is heel herkenbaar en mannen die niet altijd mee willen ook ik hoop dat jullie er samen nog eens goed over kunnen praten en snel echt voor een derde kan gaan
Met ons gaat alles goed, denk ik toch :shifty: Vrijdag 12 weken echo, nekplooimeting en triple test, 't is de eerste keer dat we het doen. Ik vind het echt heel spannend allemaal. Voor de rest is het echt heel druk op het werk, veel zieken en dus veel extra werk. Heel vermoeiend en ik heb weinig over voor iets extra
Moosje…welkom. en ook al twijfels. tja, denk dat LaBruja het al aardig opgesomt heeft. Ik vind zelf financiele zorgen de minst belangrijke. Ik denk dat we tegenwoordig heel wat luxe gewend zijn met z´n allen. hiermee hoop ik niet dat ik iemand tegen het zere been heb getrapt. (er zijn natuurlijk uitzonderingen, tegenwoordig meer dan een paar jaar terug)
Kee, doen jullie die testen ook omdat het de 3e is?
Ik zit er zelf namelijk ook over te denken om ze deze keer wel te laten uitvoeren. Eigenlijk vooral omdat het de 3e is. Ik zou niet weten wat ik zou doen als er iets uit die testen zou komen wat niet goed is…
Nienke
Mag ik me ook (weer) aansluiten???
Heb eerder hier al geschreven, maar toen was het even niet echt een actief lijntje meer. Nu is er weer meer ‘leven’.
Meiden die (pas) zwanger zijn, GEFELICITEERD! Een hele voorspoedige zwangerschap toegewenst!
En de meiden die ervoor gaan, toi, toi, toi! :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
En de twijfelaars, suc6 met het uiteindelijke besluit.
Hier rammelt het enorm, wij zouden heel graag een 3e kindje willen. :inlove:
Daar is geen twijfel over. Mijn man zelfs nog meer dan mij op dit moment. We hebben alleen te maken met een erg druk en veel aandacht eisend mannetje. Onze oudste zoon is al jong gediagnostiseerd met ADHD. We hebben er ouder begeleiding voor (gehad) en werken eraan om het zo goed mogelijk te laten verlopen allemaal.
Het valt soms niet mee!
Nu zijn we ook druk bezig met het maken van een schoolkeuze…moeilijk!!! Het gaat nl in groepsverband niet echt goed met Tycho. De peuterspeelzaal en het kdv lopen er beide tegenaan…
Er worden nu observaties gedaan en handelingsplannen geschreven om Tycho in groepsverband zo optimaal mogelijk te laten functioneren.
Ook zijn we pas verhuisd (3x in een jaar, NIEMAND aan te raden!) en dat was een erg hectische tijd. Nu hebben we alles redelijk op de rit en hopen dat we de rust thuis ook weer krijgen en dan uiteindelijk voor ons 3e kindje te kunnen gaan.
Er is 1 ding wat mij evt tegenhoud en dat is de uitslag van het DNA onderzoek van een studie bij diagnostiek bij jonge kindern. We doen mee aan een studie/onderzoek, waar we ook DNA voor af ‘moeten’ staan. Als eruit komt dat het bij een van ons in de genen zit dan is het voor mij zo mooi genoeg met onze 2 mannetjes. Ik dnek dat ik nog een kindje met ADHD niet aan zou kunnen.
Mijn man denk er dan nog steeds positief over. :inlove: vind ik wel schattig. Maar ik heb er het meeste mee te maken en denk het dan niet aan te kunnen…
Maar goed, eerst afwachten oe het straks gaat met Tycho op school en hoe het dan thuis gaat.
Sorry, een heel verhaal…
Ik ben trouwens Ankie, 30 jaar en dit jaar 6 jr getrouwd met mijn man. We zijn dit jaar 14 jaar samen! We hebben 2 heerlijke zonen, Tycho en Jesse. we wonen in Drachten.
@beebiebeer wrote:
Wat goed Nienke :dance: Ik duim mee voor een plakkertje
Gefeliciteerd met jullie dochter!
En bedankt voor je reactie
Raad eens???
TWEE STREEPJES!!! YES!!! :lol: :lol: :shock: :lol: :inlove:
GEFELICITEERD! :dance:
Een voorspoedige zwangerschap toegewenst!