@ ICL, duim me suf :thumbup: :thumbdown: Hoop op goed nieuws hier straks.
@ Nienke en PCP, ja de praktische “bezwaren” zie ik ook wel hoor… Combinatie met werk inderdaad en wat als de kinderen ziek zijn, m’n dochter is de eerste 2 kleuterklasjaren erg vaak ziek geweest bijv…
Verder is er ruimte in ons huis voor een extra slaapkamer, maar daar is ook alles mee gezegd, er moet flink verbouwd worden.
Maar dan nog, ik denk mee weemoed terug aan vorig jaar, het laat me niet los, ik wil heeel graag een 3e.
Labruja, is het wat die testen van Babyboom? heb er niet veel goeds over gehoord. Ik heb nu goedkope exemplaren van internet, die dipstickjes one step … test. Wat een slechte testen zijn dat zeg… Die kunnen weg wat mij betreft, en ik heb er nog heel veel van liggen.
ICL, ik wil het goedkope adresje wel eten, ervan uitgaande dat die testjes deugen :lol:
Ik ben net weer ongesteld geworden na een LF van 8 dagen. Ik kan het zwanger worden dus wel vergeten nu, de borstvoeding zal eerst gestopt moeten zijn of in elk geval geminderd en dat gaat nog lastig worden.
Ik weet nog niet hoe ik dat ga aanpakken. :shifty:
Wow ICL kloppend hartje GEFELICITEERD!!! Fijn zeg!!!
@Lieke ik weet niet of die testjes perfect zijn, had hiervoor sensitest en die deden het ook niet geweldig, maar ik vind het al prima om ongeveer te weten wanneer ik een eisprong heb. Dus ik test en voel mijn baarmoedermond, dan weet ik het wel ongeveer. En voor de zwangerschap gebruik ik de kv 2 voor 5 euro.
Balen dat je ongesteld bent alweer, een LF van 8 dagen is ook niet super relaxed?!
En ja, praktische bezwaren, tja, dat komt wel goed. Financiën zijn in orde en ruimte daar passen we ook wel een mouw aan.
Ik zie het meeste op tegen weeeeer slapeloze nachten en babygedoe. Maar als ik denk aan een tafel vol mensen, later, en straks weer een klein hummeltje rond te waggelen en en en :inlove: :inlove: :inlove: Er is bij ons echt ruimte voor een derde, in ons hart en in ons huis…
Maar als het niet lukt, na ja, we zijn nu ook heel erg gelukkig.
Groetjes,
LaBruja
en ook bij ons kloppend hartje :inlove:
WOW Kee, jij ook gefeliciteerd!!! Super!!!
Groetjes,
LaBruja
gefeliciteerd met de kloppende hartjes!!! geweldig nieuws, nu lekker genieten!
ICL en Kee, allebei een treintje gehoord!!! Joepie, wat fijn!!
Hier is eindelijk m’n ongi gekomen, dus we gaan er voor!!
@LaBruja wrote:
He meiden,
Verder mooi irritant, volgende week rondom mijn ei-sprong zit mijn man in Kopenhagen… ah well, dan maar een ronde overslaan…
Groetjes,
LaBruja
had ik vorige maand, irritant als je zit te rekenen en er op zit te wachten, maar er niks mee kan! :wall:
Kee, gefeliciteerd!!! voel je je goed?
Wij hadden de 3e alweer afgeschreven (nou ja, lijkt een beetje raar, maar het idee van een 3e bedoel ik). En mijn cylus is ook heel raar. Duurt nu ruim 42 dagen, maar heb 1 keer bloed verloren, denk dat dat toch mijn ongi was. Het gekke is… ik dacht vanmorgen ineens: ik doen een ovu test. en ja hoor, positief. Tjonge, toch frapant. ik was er echt niet meer bezig deze keer en dan komt zo´n gedachte ineens opzetten. Nou ja, maar ff kijken of we er iets mee doen. even overleggen thuis (dit is alleen een gevaarlijke maand voor ons, hebben al 2 ´feestdagen kindjes´)
Nienke, ja dan is het moeilijk om er niks mee te doen, met die vruchtbare dagen hè.
Pfff ik ben me toch heftig ongesteld, zo was ik het vroeger altijd, voordat ik met de pil begon. Gister de hele dag tot 's nachts vreselijke buikpijn en mijn buik was opgezwollen, kreeg mijn broek niet eens meer dicht.
Vandaag gaat het beter gelukkig, hopelijk is het snel weer voorbij!
DarkAngel, dat is NIET leuk, meid. Blijft oneerlijk verdeeld, die kerels de lol en wij het lijden. Maar ja, ze hebben ook niet het geluk van bewegende kleintjes in de buik, natuurlijk. Das dan wel weer net goed.
Nienke, en…? Je man nog verleid ;-)?
Ik de mijne vanmorgen verrast haha :oops:, vanmiddag vliegt hij. Heb geen ovu-test gedaan, want kan er verder toch niks aan veranderen…
Groetjes,
LaBruja
darkangel: eindelijk van start!!
nienke: wat een toeval, maar ik snap het van die maand al of niet voorbij te maten gaan, wij hebben ook heel bewust niet gekozen voor een september kindje… maar het is toch moeilijk ook omdat je niet weet of het de volgende ronde raak zal zijn…
labruja: hopelijk zorgt deze verrassing voor een volgende verrassing :lol:
Toch wel Nienke? :lol:
Twijfelen jullie nog steeds over wel/niet een 3e?
Labruja, nu duimen maar weer… Die wachtdagen zijn het ergst!
Kee en ICL. :dance: Super nieuws!!
Hoe staan jullie mannen ertegen over eigenlijk? Ik heb een gesprek met m’n man gehad deze week, hij is tevreden met onze 2 kinderen, een 3e mag er best bij van hem… anders zouden we er niet aan beginnen, maar het onderwerp 3e kindje leeft bij mij dus veel meer.
@ nienke, spannend, wanneer is je NOD?
@da, spannend nu voor het echie, hopelijk is het snel raak!
@kee en icl…Wauw!! en kloppend hartje, nu genieten van het derde wondertje in jullie buiken :inlove: :inlove:
@labruja, balen dat manlief weg is, hopelijk volgende ronde een raak schot.
wat je zei over opzien tegen die slapeloze nachten en babygedoe heb ik ook heel erg. vandaar dat er ook zolang tussen zit, mij lijkt het zo gezellig nog een kindje erbij. maar die eerste 2 jaar mogen ze van mij versnellen. gelukkig geniet mijn mannetje en oma daar heel erg van, dus die vinden het niet erg om iets uit handen te nemen…haha
@lieke hier is het manlief die al 2 jaar graag een derde wil, ik heb het eigenlijk sinds een jaar dat het weer kriebelt, maar dan zagen we hier ineens veel beren, of in ieder geval ik… maar nu… ik kan niet wachten tot het zover is. nu denk ik waarom hebben we zolang gewacht.
groetjes
@ Lieke yep. nu nog een dag of 10 wachten.
NOD is bij mij nooit te berekenen, meestal tussen de 12 a 14 dagen na de eisprong
@ Lieke: ik denk dat mannen vaak zo denken. ze vinden het wel best allemaal. ´we zien het wel´instellling.
Wij twijfelen officieel nog steeds (voor zover het uitgesproken is), maar stiekem hebben we het er wel af en toe over en doen we er ook niks aan om het te voorkomen zeg maar :lol:
Onze tegenargumenten voorlopig zijn: verbouwing in het vooruitzicht en geen slaapkamer meer over.
LaBruja, dat is ook een typische nuchtere Groningse opmerking: geen test gedaan, want kan er toch niks aan veranderen…
@Nienke haha lekkere houding, dan overvalt een zwangerschap je en is het helemaal goed, zonder dat je je ratio helemaal moet overrulen
@Lieke Mijn man twijfelt over alles, heeeeeeeel lang wilde ik erg graag en hij wilde niet / misschien, nu wil hij heeeeeeeeeeel graag en vind ik het allebei wel goed. Grappig is dat. Nou ja, ik wil liever wel dan niet, hoor…
Ik heb volgens mij no ongeveer of rondom nu / gister / morgen een ei-sprong, heb nooit erg duidelijk testen, maar gister was het toch wel een redelijk donker streepje, dus wie weet wordt het toch nog wat, deze maand. Maar in ijn hoofd heb ik het afgeschreven.
en idd, Diederik en ik zijn allebei in december jarig (13 en 20) plus alle andere feestdagen… Dus als het januari gaat worden is het ook prima.
Groetjes,
LaBruja
Hallo ,
was ik ook weer eens… :oops:
Nienke spannend hoor…
Hier weinig geklust de afgelopen week (hub heeft wat stress met werken) en ik denk dat ik mijn eisprong wel had deze week… Maar oke maakt ook niet zoveel uit… januari zou beter uitkomen :mrgreen: Fenna is 19 dec jarig en al die feestdagen enz…
Hoi Oessie, januari dan maar, he? Zou hier ook wel beter uitkomen…
MAAR had dus maandag / dinsdag pas positieve ovu-testen (en andere indicaties - TMI :sick: ) en we hebben goed gemikt, zegmaar, dus nu weer twee weken afwachten. Bah. Wachten shmachten.
Groetjes,
LaBruja
Hallo allemaal,
Ook wij gaan voor een 3e kindje. Wat we enorm spannend vinden.
We hebben al 2 dochters, Flynn & Meadow*. Ons laatste dochtertje is een vlindertje geworden. Ze is levenloos geboren met 26w4d. Ik ben dus in 2010 2x mama geworden. We hadden alles klaar voor ons 2e kindje, maar we hebben ons kindje moeten laten gaan. En het verlangen is daarmee gegroeit om nog een kindje te kunnen verzorgen. Niemand kan ons 2e dochtertje vervangen.
We hebben gehoord dat er geen gekke dingen zijn gevonden en we dus gewoon zwanger kunnen worden. (wel met een kleine kans op herhaling van pre eclampsie, maar dan is het vaak pas later in de zwangerschap).
Dus met heel veel hoop en heel veel spanning gaan we nu toch voor een 3e!
Ik vind het trouwens wel heel gek om er zo bewust voor te gaan, omdat mijn andere 2 kindjes echt cadeautjes waren. (Ben zelf ook nog jong).
welkom dawn, en jeetje wat een heftig jaar is dat geweest 2010, papa en mama geworden voor het eerst en je tweede wondertje af moeten staan. en nu voor een derde wondertje spannend hoor!! hopelijk hoef je er dan niet te lang op te wachten.
die van mij zijn al wat ouder en toen was ik erg snel zwanger, nu zijn we in ronde 5 aanbeland.
@de andere dames, spannend binnenkort allemaal weer NOD!
Welkom Dawn!
Wat intens verdrietig, dat jullie niet voor je Meadow:**: mogen zorgen…
Ik hoop ook voor jullie dat jullie ‘snel’ een derde kindje in je armen mogen houden…
Liefs,
LaBruja