ik hoef me geen illusies meer te koesteren, hier is het 100% zeker voorbij
Sterkte Kee! :hug:
Hallo,
Allereerst: Strekte Kee, echt balen :hug: :hug: :hug:
Wij zitten ook heel erg te twijfelen over een derde. Ik vooral, van mijn man hoeft het niet zo. We hebben twee prachtige gezonde zoons, de oudste is 3 en de jongste 1,5. We vonden altijd: Het is goed, zo. We dachten altijd wel, wie weet, over een paar jaar, misschien dat het nog gaat kriebelen. Ik dacht altijd dat dat wel mee zou vallen, zo erg heeft het bij mij uberhaubt nooit gekriebeld, misschien ook omdat we het grote geluk hadden steeds snel zwanger te zijn. Ik dacht ook altijd, als ik aan ons gezin in de toekomst dacht, aan twee jongens, mijn man en ik. Lekker met zijn viertjes.
Bovendien, we hebben dan wel een groot huis, maar met verrekte weinig (3 + een zolderkamer aan de andere kant van het huis) slaapkamersā¦ en geen ruimte / geld voor een grote auto, en genoeg geld om van te leven, maar als er straks drie zouden willen gaan studeren, nee laat maar.
Maar toen, toen knapte het condoom, en voelde ik prompt de volgende dag mij ei-sprong. dus de dag daarop de m.a.p. gehaald, wat me gevoelsmatig erg tegen stond. Pil geslikt, week later ligt ongesteld, daarna pijn in mijn borsten en een zeurderige buikpijn. Voor de zekerheid getest, en nog eens, en nog eens, en het was allemaal volledig negatief, en ik was steeds ONWIJS teleurgesteld. Dat had ik nooit verwacht!!!
Nu smeekt mijn lijf om een kindje, zo voelt het, terwijl mijn verstand keihard op de rem trapt, en ik mezelf wijs probeer te maken dat het een bevlieging is. Wij zijn helemaal niet een gezin voor drie kinderen, het past helemaal niet in ons toekomstbeeldā¦ En toch verdwijnen alle praktische bezwaren als sneeuw voor de zon, lijkt het.
Maar wil ik het echt? Of komt het door het gedoe met de m.a.p. en de bijbehorende hormonen? Of omdat mijn buurmeisje ook net zwanger is? (en ja, voor het eerst van mijn leven was ik jaloers!) Ik ken mezelf gewoon niet terug, ik vind zwanger zijn helemaal niet zo geweldig, en babyās ook niet, ja natuurlijk ook wel maar ik zwijmel er niet per definitie bij weg.
Wat is dan die lokroep???
Herkent iemand dit of ben ik een door hormonen volgestopte doos en moet ik gewoon een maandje wachten tot alle troep uit mijn lijf is en kan ik dan weer helder nadenken?
Ik weet het gewoon echt nietā¦
Sorry voor het lange verhaal, het is fijn om het eens op te schrijvenā¦
Groetjes,
LaBruja
LaBrujaā¦misschien moet je het nog even rustig laten bezinken. Je bent er ook vrij plotseling mee geconfronteerd. Het is ook niet onlogisch dat je na gaat denken over een 3e kindje als je denkt dat je zwanger zou kunnen zijn. Een 3e kindje krijgen is net zo waardevol als een 1e of 2e.
Ik vind het altijd wel nuchter als mensen over de kosten beginnen. Wij hebben ook geen extreem hoge lonen (wonen wel in een supergoedkoop huis), maar toch heb ik de instelling van: dat zien we dan wel.
En dat terwijl ik anders wel altijd heeel praktisch ben ingesteld en verstandig over dingen nadenk. Misschien komt het ook omdat ik uit een gezin met 3 kinderen kom en mijn ouders het niet breed hadden. Ik heb niet het idee gehad dat ik iets miste. Mijn studie, rijbewijs, enz heb ik zelf betaald, door te werken. Ik ben daar juist hard van geworden. (die mietjes tegenwoordig die alles van pappie en mammie betaald krijgen :roll: )
Misschien moet je ook gewoon een knop omzetten, omdat je altijd hetzelfde beeld van een gezin van 4 met 2 jongens in je hoofd hebt gehadā¦?
Succes met uitvogelen :thumbup:
Nienke
Keeā¦
:hug: :hug: :hug:
Hoi meiden,
graag zou ik met jullie willen meeschrijven.
vanaf eind deze maand gaan wij voor de derde!
we hebben een zoon van 6 en een dochter van 4 en na lang wikken en wegen gaan we er voor.
we willen allebei erg graag een derde, maar zien ook (vooral ik) allerlei beren. toch wegen die beren niet op tegen het gevoel en willen we ervoor gaan. we hopen dan ook dat we het allemaal nog een keer mee mogen maken.
groetjes
Nienke, dat is een wijs antwoord, dank je welā¦ Ik laat het idd maar even flink bezinken, we zien over een paar maanden wel of het een bevlieging is of dat het blijft. al denk ik nu dat het blijftā¦
Blijf wel met jullie meelezenā¦
Groetjes,
LaBruja
LaBruja, ik denk dat we je over een paar maanden weer zien hier
trotsemamavan2ā¦welkom! ben je van de andere 2 snel zwanger geworden?
Nienke
Hoi allemaal!
@labruja waarschijnlijk zal het gevoel wel blijven, maar goed dat je het allemaal even laat bezinken. maar leuk dat je mee blijft schrijven, misschien helpt het in je beslissing nemen, als je alle verhalen leest.
@ kee. sterkte!! :vlinder:
@ Nienke allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap, ik zie dat het nog vers nieuws is.
leuk dat ik mee kan schrijven, bij de andere twee was ik heel snel zwanger. mijn oudste was een verassingskindje, (de mooiste verassing van mijn leven) en bij de tweede was ik gestopt met de pil, ongesteld geworden en zwanger. dus ik ben erg benieuwd wat het ons nu gaat brengen. we hopen natuurlijk dat we zo gelukkig mogen zijn dat we niet te lang hoeven te wachten en dat het goed gaat. maar dat geld voor iedereen. nog 3 weekjes en dan gaan we voor het echieā¦
Oja Nienke, gefeliciteerd met je zwangerschap, natuurlijk. :inlove: Ben helemaal niet jaloers, trouwens :liar:
mamavan2, hoop voor je dat het jullie snel weer gegund is!
Ik hou jullie in de gaten, mijn gevoel is nogsteeds hetzelfde. En mijn verstand ook. Wel een maf gevoel, zoān tweedeling. En ājaā en āneeā zijn in evenwicht. Maar aangezien mijn man het liever (nog) niet wil, helt de weegschaal nu naar āneeā. We zullen zien.
Groetjes,
Femke
O, hier een beetje in jubbel stemming en ook een beetje in angstā¦ Ik wilde altijd al een 3e, we zitten alleen met voors en tegens. Klein huis ( kindje kan wel in onze kamer, en daarna bij 1 vd andere kids, maar dat wilde hub nooit, een stapelbed ) Hub heeft geen vaste baan, wil met een opleiding beginnenā¦ Ik werk nu 20 uur in de week.
Maarā¦ hub zei gister, slik je de pil nogā¦ :shock: eehhā¦ ja; dat wilde je toch? Nou, stop er anders maar mee :shock: :dance:
maar nu komt de twijfel dus he? Maar ja, wil wel dolgraag een 3e kindje en niet te veel tijd tussen deze en de andere 2ā¦
helpā¦ :shock: had nooit verwacht dat hij zo snel in zou stemmen ( ik ben een heks tijdens zwangerschappen, heb er nu 3 in 4 jaar gehad dus vrij heftig en mijn hormonen reageren er ook vrij heftig op )
MLK, welkom! Spannend!!!
Die reactie kreeg ik van Hub tijdens onze huwelijkreis :inlove: Zomaar, vanuit het niets! Ik was helemaal overdonderd! āvan mij mag je wel met de pil stoppenā :shock: :shock: :shock: Heb me de hele rit (naar zuid Frankrijk) vreemd gevoeld :lol:
LaBruja, heel herkenbaar hoor!
Mijn lijf en hart schreeuwt om nog een klein wondertje, maar het KAN/PAST nu gewoon echt niet! Eerst STRUCTUUR in ons leven!
Hoe is het met de zwangere meiden???
Keeā¦ hoe is het met jou meissie? :hug:
Ik wil me hier ook graag aanmeldenā¦ wij gaan ook voor een 3e kindjeā¦We hebben heel lang getwijfeld, vooral ikā¦ maar de laatste weken loop ik echt rond met klepperende eierstokkenā¦
Mij spiraaltje heb ik nog, dus eerst moet die er uitā¦ en daar begint voor mij al een angstā¦ inzetten niets van gemerkthoor, maar zie er gewoon tegen opā¦ elke ochtend neem ik mij voor te bellen, maar onbewust stel ik het steeds uitā¦
:shifty:
ook zie ik giganisch op om te bevallen , heb echt 2 enorme nare bevallingen gehad, en ook al weet ik dat ik misschien als ik dit zeg een keizersnede zou krijgen, toch weet ik nie of ik dat dan durfā¦
nu dus al erg angstig en nog niet eens zwangerā¦
:oops:
Oessie, welkom hier!
Jammer dat je zulke vervelende ervaringen hebt met bevallenā¦
Ik kan me voorstellen dat je er tegen aan kijkt dan. Al zegt dat natuurlijk niets over een evt 3e bevalling
En het verwijderen van een spiraaltjeā¦? Geen ervaring mee. Ik wens je iig suc6 met alles!
Verwijderen van een spiraaltje voel je (althans ik) niet veel meer van dan het plaatsen ervan .
Spannend Maris. :-*
ik lees heel af en toe hierā¦ maar meeschrijven ben ik niet echt actief :oops: . Wij gaan, ondanks alle tegenslagen die we inmiddels al hebben gehad, nog wel steeds voor de 3eā¦
Thanx ICL!!!
Ik hoop dat ondanks alle tegenslagen je snel zwanger bent :-*
Klinkt misschien een beetje stom, maar daar ben ik niet bang voorā¦ Het is meer dat ik bang ben dat het een volgende keer wĆĀ©ĆĀ©r niet goed gaat :shifty:
ja dat kan ik mevoorstellenā¦
op een goede zwangerschap dan maar :thumbup:
:hug:
:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
:-*
Thanks meiden :-*