Wij gaan voor een 3de, wie nog meer?

Mijn man was meer dan een jaar tegen nummer 3…Deze maand gaan we wel proberen…gisteren zei ik nog tegen hem : “maar wil je het echt ECHT?” (ik wil dus dat hij echt 100% achter deze beslissing staat, ook omdat ik soms nog steeds twijfel), en toen zei hij : “ja, waarom niet…wij leven maar een keer”. Dat is ook mijn gevoel nu…Ook omdat ik wat ouder ben dan veel meiden op dit forum. Werk, geld, ik heb er nog tijd voor, maar zwanger worden en een kind krijgen, op bepaalde moment kan het te laat zijn. Ik voel ook dat wat ouder mijn kinderen worden, wat moelijker het wordt om beslissing te nemen. Het leven wordt makkelijker, maar ook drukker - sport, school, vriendjes, zwemles, logopedie, noem maar op.

Ik kan bijna niet wachten deze maand :))

GO SKIPPY!!! :wink:

Leuk te lezen allemaal …

Wij gaan deze maand ook stoppen met anticonceptie …

En we gaan dan eindelijk voor nummer 3!!

:inlove: :inlove: :inlove:

Jennifer veel succes!!!

Leuk dat jullie ook voor een derde gaan!

skippy en jennifer: succus!

Broekie: hoe is het met jullie? Nog niet te veel klachtjes?

Skippy en jenifer, hopelijk zijn jullie snel zwanger…

broekie, hoe voel je je?

hm… jij heb 2 zitverhogers in de auto, geen hele stoelen dus? wij hebben echt nog 2 grote stoelen voor de kinderen daar zal dan wel geen maxi cosi tussen passe.

hm… moest van de week lachen joh… ging met mijn meiden naar de stad voor een vaderdag kadootje. dus vraag aan de oudste, van wat zullen we kopen voor papa. zegt ze een grote auto… :lol:

mijn man twijfelt ook, vind het wel leuke, maar ziet overal de 'problemen’om t niet t doen. ik heb voor mezelf zoiets heb t er gewoon af en toe over. maar ga hem niet over halen…

FN; Ik heb één zitverhoger (voor zoon van 7) en één rodi geloof ik dat het zo heet, dus met rugleuning. Nu zijn die rugleuningen eraf te halen, dus heb je gewoon een zitverhoger. Ze zijn net zo breed. :wink:

Verder voel ik me erg goed, wel moe,maar de misselijkheid valt mee.

Wel erg veel last van de hormonen… kan soms wel even om niks uit mijn slof schieten :oops: maar dat heb ik de kinderen al uitgelegd :wink:

Wij gaan nog even wat klusjes in huis doen, lampen ophangen, logeerkamertje opruimen en trap schuren.

Hoe bedoel je nesteldrang hahaha

hoi dames,

Hier ook twijfels over wel of geen derde. Een tijdje geleden heb ik hier geschreven dat ik heel graag een derde wou maar nu ik bijna ontzwangerd ben begin ik toch te twijfelen.

Mijn zoon is nu 4 en mijn dochtertje 7 maanden en ik twijfel enorm.

Het lijkt mij heerlijk om nu verder te gaan met ons leven en te genieten van onze twee gezonde kinderen. Ik werk nog 20 uur per week en doe dit ook graag.

Aan de andere kant heb ik altijd graag drie (of vier!) kinderen gewild en die wens blijft gewoon aan mij trekken.

Ik denk vaak terug aan de dag dat mijn dochtertje geboren is en kan me écht niet voorstellen dat het alweer 7 maanden geleden is. Wat gaat die tijd toch enorm snel.

Bij mijn eerste ging het niet zo snel maar dat komt omdat we het nu drukker hebben met twee.

Is het niet zo dat de tijd met een derde of vierde nog veel sneller gaat?

Dat je er dan helemaal niet meer zo van kan genieten omdat je zo druk bent?

Is het misschien niet zo dat ik eigenlijk gewoon nog een keertje zwanger wil zijn , de test, de echo’s de spanning van wat het zal worden, wanneer het zal komen en daarna gaan bevallen van zo’n lekker klein warm frummeltje die ze dan op mijn buik leggen?

Ik kom zelf uit een gezin van drie en mijn man ook. Ik had gehoopt dat ik vanzelf het complete gevoel zou krijgen maar dat is niet zo.

Het voelt nog niet zo voor mij, anders zou ik ook niet zo twijfelen.

De tijd zal het leren, ik ben nog jong (32) dus ik heb (hoop ik) nog even

conny

Oh Broekie, gefeliciteerd met je zwangerschap.

Die ging lekker snel zeg!

Hoe voel je je nu, veel last van kwaaltjes of valt het mee?

Ik had in de eerste weken toen ik zwanger was van de tweede, 's avonds zulke koude rillingen en ik was zóóó moe!

Geniet ervan want het gaat snel genoeg.

Conny

Conny, over nog een keer zwanger zijn - nee, ik niet. Ik hou niet echt van zwanger zijn, echos kan ik echt missen, net als het bevalling en de eerste 6 maanden …Ik hou echt van kinderen als ze jaar of 2 -3 worden:)) Mijn bijna 7 jarige zoontje vind ik ook super! Ik ben nu zo trots op hem, van hoe goed hij het op school doet, hoe hij zijn zwem dipomas haalt, etc, ik vind het leuk om met hem te praten, dingen om uit te leggen etc…Dus ik wil echt een derde kind, maar geen baby, ik zie die kind “later” etc…Natuurlijk zijn babies heel erg lief, maar die van mij zijn ook echt slechte slapers geweest…

Over werk gesproken, ik werk 32 uur en ga 32 uur blijven werken als er een derde komt, kan (helaas) niet minder gaan werken. Maar mijn man werkt ook 32 uur, dat helpt wel.

Ik twijfel ook nog steeds een beetje, ook zijn we deze maand voor het “echt” begonnen…Soms denk ik gewoon, waarom wil ik niet rustig genieten van mijn 2 kinderen, waarom maak ik het moelijk voor mijzelf? :slight_smile: Ik voel me ook meestal heel erg moe aan het eind van de dag, dan denk ik, kan ik het nog aan?zwanger zijn, baby, nachtvoedingen etc…? toch kriebelt het…Vanavond met een vriendien gesproken, ze ging vorige jaar voor een derde. Ze zegt dat ze nu pas echt een gevoel heeft dat ze “compleet” is. Ik denk dat dat is wat ik mis, het gevoel van compleets te zijn…Ze zegt ook dat ze nu echt geen wens heeft om nog een kind te krijgen, ze voelt “klaar” .

@connyboers wrote:

Oh Broekie, gefeliciteerd met je zwangerschap.

Die ging lekker snel zeg!

Hoe voel je je nu, veel last van kwaaltjes of valt het mee?

Ik had in de eerste weken toen ik zwanger was van de tweede, 's avonds zulke koude rillingen en ik was zóóó moe!

Geniet ervan want het gaat snel genoeg.

Conny

Dank je wel! Ik voel me best goed, op zich weinig kwaaltjes, maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk, het is allemaal zo pril.

Genieten doe ik zeker!

Hey Skippy,

Zwanger zijn heb ik twee keer prachtig gevonden, alleen de laatste weken werden behoorlijk zwaar, vooral bij de tweede. Ze was ook 8 pond bij de geboorte.

Mijn meisje is ook een erg gemakkelijke baby, ze is altijd tevreden als ze haar eten maar op tijd krijgt.

Mijn zoontje die nu 4 is, heb ik heel wat mee te stellen gehad en heb ik nu soms nog. Hij is een heel slechte slaper geweest tot hij 2,5 jaar was. Door al dat slaaptekort was ik alleen maar moe moe en moe.

Ik heb in de eerste maanden toen hij geboren was ook behoorlijk met mezelf in de knoop gelegen. Zijn geboorte duurde 24 lange pijnlijke uren en op de valreep nog een totaalruptuur.

Van hem heb ik als baby dus niet echt kunnen genieten jammer genoeg.

Nu mijn zoontje naar school gaat (en hij dat prachtig vindt) kan ik daar ook erg van genieten. Het is zo leuk als hij werkjes mee naar huis neemt en deze dan trots laat zien.

Het gevoel is bij mij dus nog erg dubbel omdat we het nu ook leuk hebben samen, maar net wat je zegt: het voelt nog niet compleet zo met z’n vieren. Mijn moeder zei steeds, als je een jongen én een meisje hebt dan zijn jullie toch compleet?

Nou, zo voelt het dus niet voor mij. Ik hoop nog wel steeds dat het gevoel nog komt over een half jaar of zo.

Wel leuk dat jullie ook zijn begonnen voor de echt…spannend hoor. Wij schuiven de beslissing nog even uit. Mijn dochtertje is nog erg klein en ik ben nog redelijk jong (32) dus we hebben nog even.

Conny

Conny, dat was een pittige bevaling zeg!

En dat slechte slapen, dat breekt je toch op he?! Ik herken het helaas maar al te goed!

Ik las bij de ‘rammelaars’ dat het een beetje spannend voor je is???

Ik heb het vorige maand ook gehad, na mijn 1e pilstrip. Ik werd maar niet ongi. Pas na 4 a 5 dagen na het stoppen met de pil. (was gewend na 2 dagen, voor mijn kids).

En jah, van beide sexe eentje… dat zegt natuurlijk niks over je ‘compleet’ voelen.

Ik heb het gevoel heel sterk dat er nog een kindje bij hoort.

En je bent idd nog jong genoeg om nog effies te wachten!

Hoe is het met de rest???

Wat zijn jullie stil?

Lekker aan het genieten van het warme (hete!) weer?

Fijn weekend allemaal! :-*

ps: Jesse loopt (1 dag nadat hij 11 maanden werd) :shock:

Zoooooo’n schattig gezicht! :inlove:

Had het niet verwacht. Hij wilde niet aan de hand lopen, dus dacht ik dat het nog wel ff ging duren. Zat ik op de bank, loopt meneertje me ineens voorbij, los!!! :lol:

Hij heeft er zelf veel lol in, echt een pretletter :inlove:

Zo, moest een trotse mama ff kwijt :mrgreen:

:think: Wat zijn we stil!!!

Ja inderdaad ja…I

k ben ongesteld en terwijl ik heel erg zit na te denken wel niet wel niet etc…baal ik echt als een stekker ,had ik niet zo verwacht eigenlijk HIHIH

Ik zag gister en buurvrouw lopen met een dikke buik en werd gewoon een beetje jaloers,nou dat herken ik helemaal niet van mezelf…

Bij de andere kids had ik dat soort dingen helemaal niet…

Heel gek!!!

Ik ga aankleden kids klaarmaken en straks naar school…

Sidny, jammer!

Ik zit te wachten, nog 6 dagen tot mijn NOD…Spannend! Ik kan bijna niet meer wachten :slight_smile:

sidny… :cry: :hug:

skippy… :pray: :thumbdown: :thumbup:

wat is t stil hier :smiley:

hoi allemaal,

afgelopen woensdag is mijn spiraal vewijdert, we gaan nu dus ook voor nummer 3 :inlove:

Heb nu al sinds woensdag flinke bloedingen met helderrood bloedverlies en dikke stolsels :sick:

hoop dat het snel over is…