Wij gaan voor een 3de, wie nog meer?

Broekie: gefeliciteerd!!! Wat fijn zeg. Het heeft idd zo moeten zijn. Geniet er van!

Tammara: dikke :hug: en ook voor jou, nieuwe maand, nieuwe kansen!

hmmmm begint hier nu toch wel even heel hard te kriebelen :think: Nog 2,5 maand wachten en wij beginnen ook :dance:

Oh en de waterpokken beginnen hier te verdwijnen en nu ook de eerste nacht terug een beetje normaal slapen gehad .Gelukkig maar!

Broekie, :dance: GEFELICITEERD!!! :dance:

Een hele voorspoedige zwangerschap tegewenst!

Tamara, op naar de volgende ronde! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Grappig he, dat je blij kan zijn om ongi te worden. Ik was dinsdagavond ook zoooo blij!

Kee, nog 2,5 maand… schiet al op! Leukkkkk!

Fijn weekend allemaal! :-*

Dank jullie! :smiley:

Hoi meiden,

ik ben nieuwe hier en wilde graag ook mee schrijven. Om te beginnen, ben ik een enorme twijfelaar. Ik heb al meer dan een jaar een wens voor een 3de kind, en pas vorige maand hebben we het voor het eerst “onveilig” gedaan (maar was gewoon ongesteld geworden). Ik heb nog steeds mijn twijfels en hoop dat ik deze zomer toch doorzet…heb gewoon dagen wanneer ik zeker weet dat ik nog een kind wil, en dan weer een dag wanneer ik een gevoel heb dat ik echt klaar ben met kleine kinderen en wil verder met mijn leven…Maar OK…Ik heb dus 2 leuke mannen van 3 en 6 (na de zomer 4 en 7) jaar oud…Mijm jongste gaat na de zomer naar de basisschool. En ik ben al 35, dus voor mijn gevoel is het nu of nooit…

Hoi

Skippy, welkom. heel begrijpelijk de twijfels.

Broekie, gefeliciteerd met je zwangerschap en wat geweldig dat het zo snel is gegaan. en vorig jaar heeft t idd misschien zo moeten zijn ,in elke relatie zit weleens een dip he. hoe voel je?

Tamara, jammer dat je ongesteld geworden ben. maar aan de andere kant is het ook zoals je zegt, soms kan je er ook blij om zijn. gewoon omdat je dan weet dat je lichaam wel goed werkt. en dat je cyclus weer een beetje normaal is.

Sidney, hopelijk weet je straks met zkerheid wat je wil en heb je geen twijfels meer.

uhm… iemand had iets verteld over het verliezen van een kindje met 35 weken. het lijkt mij verschikkelijk als je dat mee moet maken. toen ik t las kreeg ik gewoon kippevel ervan… dit is maar weer t bewijs vna hoe bijzonder t is als je zwanger mag worden en dan t kindje mag voldragen en gezond en wel op de wereld mag zetten. soms denken mensen daar maar heel makkelijk over, maar zo eenvoudig is t niet.

en geloof dat t kee was die en kindje had met waterpokken. tegen de jeuk helpt als he je kindje in bad doet. met een washand gevuld met havermout. dan komt er iets van een stofje uitvrij in t bad wat erg schijnt t helpen tegen jeuk. is mij ooit eens verteld. en bij de apotheek kan je ook iets halen tegen jeuk.

tjahier nog steeds aan het twijfelen. van de week natuurlijk hele vervelende kids gehad. maar dat hoord er idd soms bij. haha. gister trouwerij gehad en toen waren ze heel lief. afgelopen nacht hebben ze bij oma gelogeerd. en waren mijn man en ik voor het eerst weer eens echt een nacht samen en vandaag ook alleen tot dat we ze opgehaald hebben. moet zeggen dat dat echt wel effe lekker was :oops: . effe bijgekomen, lekker geluierd en heb mijn man vanmorgen een heerlijk ontbijt op bed bezorgt.

hebben t ook weer over een 3de gehad. maar hij zit dan toch over t ruimte gebrek. dan zouden de meiden samen op 1 kamer moeten. hebben geen kamer over. en we zouden een andere auto moeten aanschaffen. ik gezegt dat dat toch geen probleem is en waar bv 4 eten kunnen er ook 5 eten. maar over dat ruimte gebrek zit hij toch in. hi begon nog wel over van als we een etage erop hadden zou t anders zijn… maar ja die hebben we niet. ach wij zijn er nog niet uit. we zien t gewoon wel.

t kriebelt wel enorm. gister weer een kleintje gezien en vast gehouden… ai dan rammelen mijn eierstokken flink haha. acht we zien het wel.

Skippy; Welkom!!! En tijwfels… tja die hebben we allemaal wel hoor :wink:

Ik hoop dat je er voor je gevoel wel enigszins uit bent.

FN; dank je wel! Ik voel me op de vermoeidheid na erg goed, zo goed dat ik gisteren nog maar een test heb gedaan om te zien of het wel echt waar was… :oops: :lol:

Dat met die 35 weken was een vriendin van mij. Tja ook mij deed het beseffen hoe gelukkig je jezelf mag prijzen als je al twee gezonde kinderen hebt. Het zet je duidelijk weer met beide voeten op de grond.

Kan me goed voorstellen dat je eierstokken gaan rammelen als je zo’n kleintje ziet/vast hebt. Mijn man zat ook in over financiën, ruimte, auto etc.

Mijn argument was… we kunnen samen met 100 redenen verzinnen om het niet te doen en eigenlijk maar 1 reden om het wel te doen.

Mijn man vond dat een vreselijk slechte verkooppraat, maar toen zei ik; Omdat we er beide heel erg gelukkig van zouden worden.

Toen was hij om. Financieel vind je altijd wel een uitweg, ruimte… tja woon je nu in een tweekamer appartement dan kan ik het me voorstellen, maar dat er twee kinderen op één kamer slapen… die twee oudste van mij willen het liefst niet anders. Mijn dochter vind het vreselijk dat ze in haar eigen bed in haar eigen kamer moet slapen.

Auto… weet natuurlijk niet wat voor auto jullie rijden, maar wij hebben vorige week een kinderwagen en maxicosi gekocht. Omdat niet alles achter in de auto paste, moest de maxicosi (helaas nog leeg hahaha) op de achterbank, naast de twee andere stoeltjes. Het paste net, maar het paste. Wij rijden in een ford focus station. Dus ook dat probleem was van de baan. :wink:

Nu is het enige punt, dat ik het huis klaar wil hebben (we zijn 3 maanden geleden verhuisd) en er moet nog het een en ander gedaan worden.

Wat schilderwerk, lampen die opgehangen moeten worden en gordijnen die nog gekocht moeten worden :smiley:

Maar dat lukt ons wel in de 8 maanden tijd :inlove:

ohw Broekie, t was een vriendin van jou, dan was het wel heel dichtbij je… vreselijk. hoe is zij er nu onder?

uhm… fijn om te horen dat je je goed voelt. kan me voorstellen dat je dan twijfelt en nog een test gedaan heb…

je vertelt dat jullie pas verhuisd zijn, wonen jullie naar je zin? Moeten de kids straks bij elkaar slapen of hebben ze nog een eigen kamer?

Als wij er voor kiezen dan moeten zoals t huis nu is samen op 1 kamer. jij heb t er over dat je een focus station heb, zitten jou 2 kindjes nu nog in een autostoel? heb je daarbij de maxi cosi gepast? mijn kinderen zitten allebei nog in een autostoel nl en dacht dat dat niet zou passen. geprobeerd heb ik het eerlijk gezegt niet. wil geen druk hierop leggen bij mij man.

kijk ook ik/wij weten heel veel redenen om t niet te doen en ook om t wel te doen. een van de redenen van mij kant dat ik ook nog twijfel is gewoon de zwangerschap, t lichamelijke, kan mijn lichaam dat nog een keer aan… ik heb bij beide zwangerschappen zo’n last gehad van mijn bekken. en t is nu nog een zwakke plek, maar ik kan wel alles. en wat brengt bv een 3de zwangerschap? hou ik er dan meer klachten na over? maar ook bv doe ik mijn kinderen er geen te kort mee als ik evt straks zwanger ben en gewoon bijna niks meer kan… ben ik dan wel een goeie moeder als ik er dan niet volledig voor mijn kids kan zijn?

Ik heb bij mijn 2de zwangerschap bv in t ziekenhuis gelegen voor uitdroging 2x ivm braken en door mijn bekken ben ik met geloof 3 maanden zwangerschap al 50% gaan werken… oke ik werk wel in de zorg…

maar ja snap je? er speelt zoveel door mijn hoofd hierdoor…

vandaar al dat getwijfel…

Ja, was een vriendin/kennis van mij. Tja hoe is ze eronder… ze probeert het een plek te geven, maar gemakkelijk zal dat niet zijn, moet wel zeggen dat ik weinig contact met haar heb hoor. Maar via hyves krabbelen we af en toe wat, heb met haar op school gezeten. Dus het blijft dichtbij je dan.

Ja, we wonen nu ontzettend naar onze zin. We woonden op een 3 kamerflatje en waren al een tijdje op zoek naar een eengezinswoning en die hebben we nu. We wonen nu in een 5 kamer woning, maar kan er eventueel een 6 of 7 kamer woning van maken. Heb 1 grote slaapkamer op de eerste verdieping en een grote zolder die je nog in tweeën kan splitsen, dus opties genoeg :wink:

De kinderen hebben hun eigen kamer, maar ze hebben vaak logeerpartijtjes bij elkaar :wink:

Mijn kinderen zitten ook beide nog in een kinderstoel. Onze zoon (7) heeft een zitverhoger en onze dochter (4) een maxicosi rodi achtige stoel.

Met een maxicosi erbij past het net. Zit wel allemaal dicht tegen elkaar aan, maar het past.

Misschien dat we over een aantal járen gaan kijken voor een 7 zitter, maar voorlopig is daar gewoon geen geld voor :slight_smile:

Ik kan me jou twijfels erg goed voorstellen. Ik ben zelf een beetje verwend denk ik. Ik heb eigenlijk twee hele gemakkelijke zwangerschappen gehad. Tuurlijk had ik last van kwaaltjes en tuurlijk liep ik op het einde als een pinguïn over straat, maar heb gelukkig geen complicaties gehad. Heb niet in het ziekenhuis hoeven liggen of iets.

De bevalling van mijn eerste was een hel… voor mij dan en de tweede verliep heel soepeltjes en was een schitterende ervaring.

Ik verlangde ook echt weer naar het zwanger zijn, het getrappel in mijn buik het gevoel dat er iets in je groeit, het is voor mij het allermooiste gevoel wat er bestaat.

Ik ben er helemaal uit en mijn man gelukkig ook… is ook wel handig als je al zwanger bent :smiley:

Maar je twijfels zijn heel begrijpelijk

Oooh, ik verlang ook naar het zwanger zijn…

'k Voel me dan (alleen dan) zoooo bijzonder, speciaal en fijn (ondanks mijn bekkenklachten al vroeg in de zwangerschap). Vind het zooo wonderlijk en mooi en … noem maar op, om te weten dat er een nieuw leven in je groeit :inlove:

pats prikt haar denkballonnetje ff lek…

@Memmie wrote:

'k Voel me dan (alleen dan) zoooo bijzonder, speciaal en fijn (ondanks mijn bekkenklachten al vroeg in de zwangerschap). Vind het zooo wonderlijk en mooi en … noem maar op, om te weten dat er een nieuw leven in je groeit :inlove:

hier sluit ik me bij aan… :inlove:

@Memmie wrote:

Tuurlijk deel ik dit gevoel ook wel. t gevoel dat er idd weer een kleintje in je leeft wat uit ons is voortgekomen. t voelen bewegen… t zien van zo’n kleine… maar ook na de geboorte als ze op je buik liggen of bij je aan de borst drinken…

heb bij beide bv gegeven geweldig… uhm moet bekenen dat ik t heelmoeilijk vond om te stoppen bij de jongste. heeft ong 16 maanden gekregen. ennuh… heb nu zelfs nog 1 zakje bv in de vriezer liggen :oops:

weet je hoe vaker ik hier lees, tik. t gaat telkens meer kriebelen om voor een 3de te gaan… :inlove:

hier nog steeds de zelfde twijfels als iedereen hier lees ik ,

maar ik zit er dan ook mee, dat later het studeren, dan vragen me mensen waar maak jij je al druk om, maar ik vind het belangrijkd at ik het ook betalen kan, ik wil niet dat mijn kinderen later met ene grote studie schuld het leven moeten gaan beginnen ,

ik wil dat ze het leven lekker kunnen opbouwen zonder schuld, en voor 2 kinderen kan ik dan misschien wel goed opbrengen, maar 3 kinderen, weetik niet, als ze net als mama nou kapster zouden worden nou die iopleiding is niet zo duur, maar stel je voor ze zijn slimmer dan papa en mama (wat heeeeeeeeeel goed zou kunnen natuurlijk hihih) en ze willen studeren, dan ben je even een ander bedrag kwijt

dan heb je nog het rijbewijs dat wil ik voor ze doen,

dat is eigelijk mijn grootste struikelblok, en dan denk ik vaker , laten we het toch maar bij onze meiden houden ,

pegje, ik snap wel dat je daar aan denkt en je daar ook druk over maak. wij sparen nu elke maand een bedrag voor de meiden en mijn moeder spaart ook mee voor ze. we sparen niet veel per maand maar voor later zal t wel genoeg zijn, nu kosten ze nog niet zoveel als straks.

over een dure studie hebben we niet echt na gedacht. maar dat duurd nog heel erg lang (al gaat de tijd snel), wie weet heb je tegen die tijd meer geld. tja en anders hebben ze dan een schuld voor de studie. je betaald tegen die tijd toch zoveel als je kan om de schuld evt klein te houden. als ze echt een dure studie hebben zullen ze daarna ook veel meer gaan verdienen dan jij en ik. en sorry dat ik het zeg, maar dan kunnen ze vast wel een beetje mee betalen aan hun eigen studie.

ik moest ook zelf mijn studie gaan betalen (mbo verpleegkunde), heb er vvoor gekozen om te gaan werken en leren toen. dus er zijn altijd wel mogelijkheden zeg maar.

gister met mijn man een heel gesprek gehad over een 3de . lagen samen in bed serieus te praten. hebben hier zware jaren achter de rug, waardoor we afgelopen jaar een dip hadden in onze relatie. waar we nu met hulp uit gekomen zijn. hij vind het wel fijn om te horen dat ik nog een 3de met hem wil. hij denkt aan de ene kant dat t een bevlieging is, dat t gewoon even is dat ik t wil. en dat t gevoel daarover misschien wel zal zakken.

als t wel blijft tja… geloof dat hij er ook nog wel een beetje aan moet wennen. hij ziet alleen de problemen met gebrek aan ruimte in het huis en de auto. want hij ziet het niet zitten om de meiden op 1 kamer te leggen, moet ok wel zeggen dat de kamers niet super groot zijn…

hebben of gaan jullie je kinderen op 1 kamer leggen? wij hebben nl maar 3 slaapkamers nu.

bij mij kriebelt t in elk geval heel erg.

Hey daar

Pegje ik snap wel dat je over dat soort dingen nadenkt hoor,maar ik heb al mijn opleidingen etc zelf moeten betalen en ook het rijbewijs en al dat soort dingen en kan nu niet zeggen dat ik daar slechter van geworden ben…ik twijfel over heel veel dingen maar dus eigenlijk helemaal niet over of we het wel of niet zouden kunnen betalen…en terwijl we echt geen vetpot hebben hier hoor…maar waar een wil is …maar ik snap je punt wel hoor …

Hier komen waarschijnlijk ook wel twee kids op 1 kamer te liggen wij hebben echt heel weinig ruimte boven ,maar willen de zolder nog gaan verbouwen ,maar dat is maar een klein zoldertje als dat allemaal lukt hebben ze wel een eigen plek alle drie,maar dat is niet geweldig ruim…maar ja daar wennen ze maar aan denk ik dan (en wij ook HIHI)

Mijn man wou een tijd terug echt helemaal niks weten van ooit nog meer kinderen en ik eigenlijk ook niet… nu is hij helemaal om hij wil het zonder twijfel en zegt ook als het allemaal zou mogen wil ik er wel 4 (WAT!!! dacht ik ) lijkt me helemaal geweldig hoor maar moet even slikken van die enorme omschakeling bij hem…hij ziet geen reden waarom we het niet zouden doen HIHIH cool he

Wat een weertje he dames heerlijk hoor …

Hier ook twijfels maar ook een wens hoor… Hub krijg ik voorlopig echt niet zover, al wil hij wel nog een kind zegt hij. maar hij is er van overtuigd dat er een kamer bij moet dan en hoe dan ook moet Jesse en ook Elise ouder zijn. Dat snap ik nog wel, maar een groter huis, tja… de eerste 9 maanden woont het in mij, daarna nog 6 maanden in wiegje… Maar als het kindje er is moet hij ook een eigen kamer krijgen vind hub. Vroeger moest hij kamer delen en dat vond ie niets, dus pas na verhuizing kindje. zucht… dat duurt nog heeeeeeel lang ben ik bang. En ik wil eigenlijk weer beginnen zodra Jesse 2 is ofzo, dan hebben we iets meer leeftijdsverschil als nu maar 4 jaar lijkt me ook al vrij veel…

Financieel ach… We sparen nu voor Elise & Jesse en we zullen als ze moeten studeren inderdaad betalen wat we kunnen, maar zelf sparen en werken voor opleiding maakt niemand slechter hoor! Mijn ouders hebben nooit meebetaald en ik ben voortijdig gestopt, maar ik zeg ook niet dat ik niets mee wil betalen… TOt op een zekere hoogte zal ik zeker meebetalen, hoe dan ook tot de 18e en daarna krijgen ze het geld van hun spaarrekening, denk per kind een kleine 3000 euro ofzo. Is niet genoeg voor opleiding, maar is zeker een buffer en zeker met het werk/leren traject dat tegenwoordig bestaat moeten ze dan ver kunnen komen hoor! Alles geven maakt een kind ook wel wat makkelijk heb ik het idee :oops: Mama & Papa betalen wel… dus als Elise gaat werken willen we in principe ook dat ze wat gaat sparen voor d’r school, op welke leeftijd weten we niet maar het lijkt me een prima idee om haar zo te leren dat ze ook vaste kosten heeft elke maand, bijv. elke maand 5,00 naar haar spaarrekening. Maar goed, dat zien we tegen die tijd wel, voorlopig DENKEN we nog hard na over een 3e…

groetjes, Louise

Vreemd een tijdje geleden was ik ook erg bezig met het financiële, kunnen we dat financiëel wel aan? Maar op dit moment speelt dat niet meer zo. Je weet namelijk nooit waar je voor komt te staan. Het kan meevallen, het kan tegenvallen. Financiëel hebben wij het niet slecht, we hebben niets over, maar komen ook niets te kort. Het is ook maar hoe je het bekijkt: tegenover sommigen heb ik een groot inkomen en anderen zullen zich afvragen hoe ik het doe met dit inkomen.

ik sluit mij een beetje aan bij broekie: je kunt 1000 en 1 redenen hebben om het niet te doen, maar hoe dan ook kinderen groot brengen maakt je leven zoveel rijker. Daar kan geen fortuin tegenop…

:inlove: mooi gezegd kee, :inlove: eigelijk klopt het ook gewoon, meer heb je niet nodig eigelijk

@Kee wrote:

je kunt 1000 en 1 redenen hebben om het niet te doen, maar hoe dan ook kinderen groot brengen maakt je leven zoveel rijker. Daar kan geen fortuin tegenop…
mooi gezegd! Nu mijn vriend nog overtuigen! :wink:

Mijn ouders hadden 2 kids en gingen na lang twijfelen ook voor een 3e.

Alleen kregen zij de grootste verrassing van hun leven dat bij een spoedkeizersnede 2 meiden uit haar buik werden gehaald!!! Hebben nooit geweten dat ze een 2-ling kregen.

Wij hebben het ook nooit ruim gehad, maar we zijn allemaal goed terecht gekomen en hebben echt nooit iets tekort gehad!

financieel…eigenlijk denk ik er nooit zo heel moeilijk over…

Mijn ouders konden het ook met 4 kids en 1 inkomen.

Ik heb ook zlef college geld etc betaald, moest een baantje nemen. Echt niet gek vind ik.

De enige twijfel hier is of het rustiger wordt en of het verstandig is omdat het nu ff heel zwaar is.

Als het straks goed gaat met Tycho en alles zit in ‘rustiger vaarwater’, dan komt er een 3e kindje! (als het ons gegeven is natuurlijk!)

Ik lees hier vooral heel veel twijfels en heel veel mannen die praktische ongemakkelijkheden zien :wink:

Mijn man maakte er van de week ook geen geheim van dat hij een vierde ook wel leuk zou vinden, waarop ik antwoordde, maar dan hebben we wel echt een andere auto nodig! :wink:

Financieel; Heel leuk dat je nu net rond komt, maar misschien win je wel een jackpot :wink: En die buurman in zijn dikke bmw? Misschien raakt hij zijn baan wel kwijt… zit hij dan met zijn gezin met 4 kinderen! :wink:

Ruimte; Vroeger had men vaak niet meer dan een 2 of 3 kamer woning. Kinderen sliepen gewoon jongens bij jongens en meisjes bij meisjes. gezamelijk in één kamer. Mijn moeder (komt uit een gezin van 6 kinderen) sliep met haar 3 zussen op één kamer en de twee broers sliepen op één kamer. Geloof dat ze nu wel een normaal mens is zonder ernstige afwijkingen :wink:

Auto; Ik heb het zelf uitgetest in onze ford focus… er passen twee zitverhogers en een maxi cosi in. Zie dus geen reden om er geen derde bij te nemen :wink:

Echter is bij ons bestaat er een kans dat het er twee kunnen zijn :wink:

Dan wordt het auto probleem iets lastiger :smiley: