Wij gaan voor een 3de, wie nog meer?

Wat is er weer veel geschreven!

Welkom Mlk! leuk hoor dat jullie hebben besloten om voor een derde te gaan. Ik herken je gevoel heel erg. Zelf heb ik ook 2 kinderen, namelijk Mark (17-05-2006) en Erik (06-03-2008) en ben inmiddels alweer bijna 21 weken zwanger van onze derde wonder!

Bij de zwangerschap van Erik is het met mij niet heel goed gegaan. Ik kan me ook bijna niets van mijn zwangere tijd herinneren. Vlak voordat ik verwachting raakte was er namelijk geconstateerd dat mijn schildklier nagenoeg stilstond. We wilden altijd graag een leeftijdsverschil van ongeveer 2 jaar tussen de kinderen in. In april 2007 kregen we te horen dat de schildklier niet meer werkte en dat ik daardoor ook nagenoeg onvruchtbaar zou zijn. Dit zou opgelost kunnen worden door medicatie en als ik normaal tot goed ingesteld zou staan zou de vruchtbaarheid weer kunnen verbeteren. Na Mark zijn verjaardag hebben we toen besloten om er toch voor te gaan omdat het waarschijnlijk langer zou gaan duren dan verwacht. En toen gebeurde het onverwachtse! Ik was direct de eerste maand zwanger! :dance: Alleen was dat echt funest voor mij. Mijn schildklier maakte door middel van de medicijnen nog steeds weinig aan en alles wat ik had gebruikte de baby. Ben erg depressief en moe geweest en het is echt een zwart gat.

En na veel twijfelen om toch nog voor een derde te gaan hebben we besloten om ervoor te gaan. Het is altijd onze wens geweest om een gezin te hebben met drie kinderen. Dit keer compleet in overleg met de internist en ik ben zo aan het genieten. Het is zo relax en ik heb amper kwaaltjes. Ben zo blij met deze periode. Ik geniet er extra van omdat het ook de laatste keer zal zijn. Heerlijk!

Wij hebben wel gekozen voor 2 jaar er tussen. Ook al was het het eerste jaar best wel erg aanpoten en weinig tijd voor ons zelf. Maar inmiddels zijn ze 2 en 4 jaar en de beste vriendjes samen. Ze ondernemen veel en dat is waarom het ons leuk leek om de derde er ook met 2 jaar leeftijdsverschil te hebben. Je hebt het allemaal niet voor het zeggen, maar onze wensen zijn uitgekomen en daar zijn we zeer dankbaar voor!

Het gevoel van aanpoten kan ik me heel erg voorstellen! Het was hier slopend de eerste 6 weken en Elise was toen al 2,5. Dacht dat ik gek werd, eerst het ziekenhuis en toen we thuis waren bleek Jesse een huilerd te zijn, hij was niet tevreden te krijgen.

Drinken deed hij zat, daar lag het niet aan want hij kwam prima aan ( uiteindelijk!) Maar huilen… Gelukkig wende het en na 4-5 weken werd het wat minder… dus met 6 weken waren we eindelijk een beetje op orde en nu is het alsof het niet anders is, alleen peutert Elise momenteel erg heftig…

Hier hebben we momenteel ook geen ruimte voor een 3e hoor, maar mocht het echt nodig zijn is er altijd ruimte te maken. Jesse slaapt nog in onze slaapkamer ( denk dat hij wel binnenkort overgaat ) dus zal zeker nog een jaar duren voor hij/zij een eigen kamer nodig heeft mocht ik zwanger raken…

Maar goed, er zijn meerdere redenen om nu nog niet te beginnen.

Patrick is nu 30 en zal 33 zijn als we weer beginnen maar hij voelt zich totaal niet oud. Zijn vader kreeg hem toen hij 31 was en Patrick was de 1e. Ikzelf had wel altijd het gevoel van oude ouders ( met 35 toen ik geboren werd ) maar goed, het ligt er ook aan hoe je je opstelt en of er nog oudere kinderen boven zijn natuurlijk…! Ik wilde de 1e zeker voordat Patrick 30 was en dat is prima gelukt :smiley:

Je hebt groot gelijk hoor. Kinderen houden je jong :slight_smile:

Mijn man zei ook altijd dat hij graag zijn eerste kindje voor zijn 30e wilde en dat is gelukt. Hij wordt in november 33 en dan is nummer 3 er. Ik word in juni 31. Wij voelen ons ook helemaal niet oud hoor :slight_smile:

@mlk1982 wrote:

Hier hebben we momenteel ook geen ruimte voor een 3e hoor, maar mocht het echt nodig zijn is er altijd ruimte te maken. Jesse slaapt nog in onze slaapkamer ( denk dat hij wel binnenkort overgaat ) dus zal zeker nog een jaar duren voor hij/zij een eigen kamer nodig heeft mocht ik zwanger raken…

Wij hebben drie slaapkamers op de 1e verdieping en een zolder. Alleen de jongens slapen sinds geruime tijd bij elkaar. Dit wilde ze graag zelf en dat gaat hartstikke goed. Er staat hier dus een slaapkamer leeg en dat is precies de babykamer :) We zijn dus gauw klaar. In de toekomst zal er een kamer op zolder worden gerealiseerd, mocht het noodzakelijk zijn. Dan beslissen we wie daar gaat slapen, wij of 1 van de kinderen.

@Angela_Enana wrote:

He meiden, ik wil ook graag meedoen.

Hee Smurfje, jij hier ook :smiley:

Ik ben Angela, bijna 30 jaar ( oh wat klinkt dat oud) , maar nu nog 29 :wink: Martijn en ik zijn nu net 5 jaar getrouwd.

Wij hebben een zoontje van 4,5 jaar oud Elano en een meisje van morgen 9 maanden, Angelina.

Een hele tijd zaten we in de twijfel of we nu wel door wilden gaan voor een derde, in ieder geval zou het niet nu zijn.

Tot ik afgelopen donderdag positief testte met sensitest. Kon mijn ogen niet geloven aangezien ik nog geen cyclus heb door de bv en van die anderhalve keer stoeien :wink:

Erna nog een test gedaan van sensitest en die gaf negatief aan :shock:

Ik dacht dat die test corrupt was en liet het gaan. Maar omdat ik me zo anders voelde, lees moe/veel slaap, veel plassen en zo een hoofdpijn heb ik afgelopen weer zo een sensitest gedaan en die was weer posi :shock:

Toen er een cb achteraan met conceptie, geeft ie negatief aan :shock: :cry: . Toen was ik wel heel verdrietig, had er zo een zin in en snap er helemaal niets meer van.

Wat is het nou?

Ga vandaag nog een keer proberen met die goedkope kv testen.

In ieder geval heeft dit bij ons er wel toe geleid dat we NU doorgaan voor een derde kindje.

Nu maar hopen dat het net zo snel lukt als bij de andere kindjes.

Ik ga eerst maar eens testen of ik een ovulatie heb :wink:

Wel ben ik bang voor de bevalling omdat ik de laatste keer ontzettend ziek ben geweest door strep a, mijn dochtertje had het ook. Maar dat zal nu heel goed gemonitord worden.

Hier heerst ook het gevoel dat ons gezinnetje nog niet compleet is ondanks die prachtige kindjes die ik nu al heb. Mijn man voelt dit net zo.

Smurf wij zaten ook al te passen en te meten op de achterbank :wink:

Het klinkt heel overwogen hoor jullie beslissing en kamers is ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk :wink:

Kom zo weer even terug, Lina is klaar met haar box. Totzo!

Wat raar joh met die testen. Je wordt zo wel heen en weer geslingerd door blijheid en tegenslag. Heb je inmiddels al getest met de kv-test? Hopelijk is het positief! Ik duim voor je hoor! :pray:

Hallo,

welkom louise en Angela!

Carter: klinkt idd goed geregeld en wat goed dat de babykamer nu net vrij is :lol:

Ikzelf ben 32, mijn man is 31 en ik voel mij niet oud, maar vind nu ook weer niet dat ik er nog jaren mee moet wachten…

Louise: Ik heb 2 zoontjes, Briek en Tuur, en ik ben een Belgische. Een derde kindje is bij ons altijd welkom geweest. Ik zelf wil er eigenlijk 4, maar daar moet ik mijn man nog van overtuigen :wink:. Ik heb 2 heel goede zwangerschappen gehad, alleen 6 maanden misselijk geweest. Bevallingen verliepen ook vlotjes. Het enige ‘probleem’ is dat ik 2 keer over tijd ben gegaan en dat was duidelijk ook niet echt bevorderlijk voor mijn humeur :oops:

Ik heb net mijn laatste doosje voorbehoedsmiddelen gekocht, dus over 3 maanden gaan wij er weer voor. Volg wel wat je zegt over tijd en aandacht voor het baby’tje, maar in België gaan kinderen al van 2,5j naar school. Dus normaal gezien ben ik dan wel uit de luiers gaan Briek en Tuur dan al naar school

smurf: toch wel vreemd dat je telkens je stopweek overslaat

Angela: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: dat je vandaag een postieve test mag hebben. Hoeveel weken zou je kunnen zijn?

Zijn er hier mama’s die werken? Ikzelf werk 4/5 in de zorgsector

Ik werk 36 uur in de zakelijke dienstverlening. 4 dagen van 9 uur en de woensdag is mijn vaste vrije dag.

behoorlijke lange dagen… IK werk 32 uur en woensdag is ook mijn vaste vrije dag. De rest van mijn uren kan liggen verspreid omdat ik ook avondafspraken heb

Dat scheelt he als je ook in de avonduren aan de gang kan. Dat herken ik wel. Ik werk namelijk op de maandag en de donderdag volledig thuis. Mark gaat naar de basisschool en die haal ik tussen de middag op en dan lunchen we samen. Daarna breng ik hem weer naar school en haal hem om kwart over 3 weer op. Erik zit op een KDV en die haal ik rond 17.00 uur op. Op de dinsdag heeft mijn man zijn papa dag en ga ik naar kantoor. Op de vrijdag past mijn moeder op en ga ik ook naar kantoor. Maar dan vertrek ik na de spits en ga weer voor de spits naar huis.

De uren die ik dan heb gemist haal ik in de avond of weekend in. Ik vind het zeer relax en kan zodoende ook goed voor mijn gezin zorgen en toch ook lekker werken. Zodra de kids naar de basisschool gaan (en dat is hier met 4 jaar) dan hoef ik geen BSO of tussentijdse opvang te regelen. Want er is altijd iemand thuis om ze op te vangen. Echt genieten!

Ik werk 20 uur, de ene week 2, de andere week 3 dagen in een bekende supermarkt :wink: Vriend werkt fulltime in de zorg, dus flexibiliteit vanuit mijn kant is lastig. Ze gaan dus maandag en vrijdag naar KDV en om de week zijn ze de zaterdag bij mij, de andere week bij vriend.

Ben druk bezig hier, foto’s inplakken nog… werd wel eens tijd Elise haar 1e album bij te werken en we zijn nu ook bezig met die van Jesse :inlove:

Carter, wat heerlijk dat je zo aan het genieten bent van deze zwangerschap :inlove:

Kee, jee met 2.5 jr al naar school,…moeten ze dan ook al zindelijk zijn :think: Niet te doen voor alle kids…(niet voor die van mij hahahaha)

Nog 3 mndjes dus spannend! En 6 mnd misselijk :o arme jij! Hopelijk gaat dat je deze keer bespaard blijven. Volgens mij kan het iedere keer anders zijn.

Ik ben zelf (bijna) 32 :mrgreen:, nog twee weekjes 31 hihi.

Werk momenteel 28 uur, en neem 4 uur ouderschapsverlof op. Heb dus in principe een contract voor 32 uur. De woensdagochtend werk ik thuis, heerlijk! Ben ook werkzaam in de zakelijke diensverlening.

Foto albums :oops: Y.uri heeft er 1 van zijn eerste jaar…verder ben ik nog niet gekomen :silenced: :naughty:

Smurf, zo blijft het ook toch ergens wel spannend met die stopweken! Maar toch wel raar die stopweken. :think: Gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Carter alweer 21 weken zwanger van de derde. :inlove: Hoe is dit nu voor jou? Nu het je laatste zwangerschap is? Zit daar zelf wel eens over na te denken dat het misschien wel eens mijn laatste zwangerschap kan worden. Best naar idee ergens…

Volgens mij geniet je dan extra? :angel:

Dat aanpoten herken ik ook wel. :S Angelina is een huilbaby geweest, bleek om een kma te gaan icm allergie voor de dieren. Onze wolfhond hebben we moeten herplaatsen tot ons groot verdriet. :frowning: Heb wel een jasje uitgedaan en er is weinig voor ons zelf geweest. Ook heb ik weinig kunnen genieten van haar baby zijn. Eigenlijk begint dat nu net sinds een maandje te komen. :smiley: Structuur is er nog altijd niet en nu pas ik leer ik haar verschillende huiltjes te kennen omdat ze altijd maar op een manier krijste.

Maar goed ondanks dit alles willen we nog heel graag een derde kindje.

Oh die test van de kv was negatief, vanmorgen ook met ochtendurine. Ga Sensitest aanschrijven dat ze bedankt worden met hun positief vals geneuzel. Lekker dan zeg! :snooty:

Maar ik ben de enige niet, ze moeten die troep uit de handel halen, onbetrouwbare meuk. :naughty:

Al heeft dit er wel toe geleid dat we nu definitely doorgaan voor een derde per direct! Martijn wordt in januari 38 en begint zich wat oud te voelen en wil niet nog 12 jaar in de luiers zitten…

Zelf voel ik me niet oud en dat vind ik Martijn ook niet, maar ja.

Carter, handig dat de jongens bij elkaar willen slapen. Scheelt wel een hoop gedoe zo. Hier zal een hoop moeten veranderen. We hebben wel een grote zolder waar wij een paar jaar hebben geslapen en voor de geboorte van Angelina juis naar beneden zijn verhuisd. Moeten we nu weer naar boven of geven we Elano een zolderkamer? Maar dan delen we het wel in twee parten.

Ik werk op het moment niet. Was bezig met een studie en ben wel heel zoetjes aan weer aan het proberen samen met mijn man ons bedrijfje op te bouwen. Voor die tijd ben ik heel erg ziek geweest.

Lina alarm!

Jeutje, wat zijn jullie allemaal nog jong :mrgreen:

ik word eind van dit jaar alweer 39 en manlief is net 37 geworden

Kom ook maar weer eens buurten 8) .

Hier inmiddels helaas weer de :twisted: op bezoek gekregen, 3 weken na m´n ei :shifty: . Hopelijk krijgen we niet weer hetzelfde gelazer als toen we voor de 2e gingen :roll: .

Sandra, wat vreemd dat je telkens in de stopweek niet ongesteld wordt :think: . Jij had toch op een gegeven moment ook een licht positieve matcare test? :think:

Angela, :pray: een positieve test voor je!! Het is mij helaas nog niet gelukt om met BV zwanger te worden (wat staat dat er stom :lol: ) M’n HA wist mij gisteren zelfs te vertellen dat je ook bijna niet zwanger kunt worden als je nog BV geeft en ze was dan ook verbaasd dat ik nog BV geef :roll: :think: :silenced: .

ja dat was ik :mrgreen:

Ben serieus denk ik al 5 strippen niet meer ongesteld geweest…testen in de tussentijd waren negatief. Dus zwanger ben ik niet helaas :wink: .

In de bijsluiter staat het wel benoemd als zeldzame bijwerking.

hmm…misschien anders toch een keer aan de ha voorleggen :think:

:zzz: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz: ik ben echt vreselijk moe. Pffff zo’n dikke week slecht nachten en dan gaan werken is, blij dat het weekend is. Vandaag de eerste dag wat verbetering in de onbestemde koorts (het duurt nu al 6 uur voor ik opnieuw koortsremmers moet geven :roll: ) En voor de eerste keer ligt hij nu al te slapen (en is het niet een uitputtingsslag tot 22.00) Hoop :pray: dat hij nu gelijk een hele nacht wil doorslapen en morgen ook allebei langer slapen :slight_smile: Waarschijnlijk veel te veel gevraagd…

smurf: 5 keer niet?? vind het toch vreemd. Nu ja, zo erg is het dan ook weer niet, als je maar weet dat als je stopt alles terug op gang komt…

En idd er wordt ook verwacht dat ze min of meer zindelijk zijn (een ongelukje kan natuurlijk altijd). We zijn op 2 jaar en 2 maanden begonnen en dat lukte wel…

ICL: wat jammer :hug: Maar goed, nieuwe ronde!

Angela: wat spijtig dat het negatief blijft. Maar het heeft toch tot iets goed geleid, een derde… Gaan jullie nu ook gelijk verder proberen?

mlk: fotoalbum, daar moet ik me dringend ook eens aan zetten…

Carter: ja, ik ben ‘blij’ dat dat kan 's avonds werken anders zou ik het echt heel moeilijk om te organiseren vinden.

jeetje ben even een paar dagen weg geweest mis alweer een hele hoop, heb nog geen tijd gehad om alles terug te lezen.

Wij zitten nu in de afwachtfase :smiley:

Heb testen besteld ben benieuwd al zouden we eigenlijk pas vanaf juli ervoor gaan ben wel al gestopt me t de pil .

We zien het wel de eerste heb ik een miskraam(MA) gehad was toen in de 1ste ronde zwanger tweede keer ook eerste ronde en een gezonde zoon derde keer duurde het 5 mnd en toen zwanger van wederom een gezonde zoon en nu weer afwachten we zien wel geen haast mee.

Wel straks weer alle spanningen van of t goed gaat allemaal.bevalling zie ik helemaal niet tegenop die waren bij nr 1 en 2 erg goed en vooral snel gegan eerste 4uur en tweede 2uur :oops:

Hmm ik kreeg geen meldingen meer dat er gepost is… :think:

Louise; Allereerst Welkom!!! Leuk dat jullie besloten hebben ook voor een derde te gaan, al is het misschien wat opgeschoven naar wat langer termijn. :wink: Ach, die hormonen duren maar 9 maanden :smiley: Ik soms een beetje een b*tch tegenover mijn hubbie, maar goed dat wist hij al voordat hij mij echt leerde kennen, ben gewoon geen makkelijk persoon.

Wij zijn overigens al begonnen… zie mijn banner :wink: Zit nu dus in mijn afwacht dagen.

Memmie; Ja was wel even lekker en natuurlijk niet zonder legen handen terug kunnen komen… :oops: Etagère en een draaiplateau gekocht :oops:

Angela; Ook jij natuurlijk van harte welkom!!! Rare uitslagen van de testen, ik hoop gewoon een hele mooie positieve test voor je! :smiley:

Kee; Ik werk zelf parttime, momenteel nog in een callcenter, maar ik hoop voor niet al te lang, want vind het vreselijk werk, ben dus druk op zoek naar iets anders.

Wat voel ik me nu vreselijk jong… :oops: Ik ben 25 (wordt in augustus 26) en mijn man is 29 (30 in oktober)

Ben echt doodmoe, dus laat het hier even bij, hopen dat ik nu weer gewoon meldingen krijg :wink:

Liefs, sam

@Broekie wrote:

Wat voel ik me nu vreselijk jong… :oops: Ik ben 25 (wordt in augustus 26) en mijn man is 29 (30 in oktober)

Ben echt doodmoe, dus laat het hier even bij, hopen dat ik nu weer gewoon meldingen krijg :wink:

Liefs, sam

ik ben 23 en in augustus word ik 24

OOOOHHHHHHHH ik ben dus niet de jongste, maar voel me nog steeds wel erg jong hoor :mrgreen:

Jij was dus 17 bij de eerste? Leuk hoor. Ik ervaar het alleen maar positief om zo jong moeder te zijn.

Nu kwam onze eerste ietwat ongepland, maar uiterst welkom!

Vanmiddag weer naar een verjaardag, maar eerst eventjes naar de stad.

Fijne zondag allemaal

ja klopt ik was 17 bij eerste 23 bij 2de en mocht er nog een 3de komen liefst miet ouder dan 26-27