wie woont er in drenthe?

Ook wij fantaseren al 2 jaar om naar Drenthe te “emigreren”.

Hebben al een zeer mooi huis op het oog 10 km buiten Hoogeveen

richting Coevorden.

Maarrrr wij hebben nu een tandartsenpraktijk en weten niet hoe

daar de markt is. Voor ons zou het een hele grote stap zijn omdat we nu

een zeer goed lopende praktijk hebben en daar opnieuw moeten

starten :shifty:

We hebben ook een huis gezien in een piepklein gehucht.

Zijn Drenthenaren bereid de auto te pakken naar de tandarts??

We twijfelen echt al jaren, mijn man wil heel graag.

Groetjes Nellie

Hoe heet het gehucht ;-)?

Ik heb geen idee, ben geen drent, woon er wel, maar ik wil dat de tandarts vlakbij zit als ik eerlijk ben…

Heb er zo’n hekel aan he… Als ik dan ga moet ik er ook zsm kunnen zijn :mrgreen: en weer thuis kunnen komen!

Ik weet dat er een tekort aan tandartsen is hier…bij de meeste tandartsen is een opname stop…zelfs famielie kan soms er niet meer bij…

Ik reed toen ik in Groningen woonde nog naar mijn eigen tandarts in Emmen…dus ja,er zijn veel mensen die er wel voor willen rijden…Karlie rijd nog van Emmen naar Ter Apel voor zijn tandarts…

zou persoonlijk dan voor wat onderin Drenthe kiezen…

ben je zo in Zwolle en vanaf Zwolle is de rest van Nederlnad ook niet meer zo ver…

als je 2 uur in de auto moet zitten om ergens bij Utrecht te komn… niet erg praktisch.

weet niet waar je familie woont??

Ruinen ist rouwens erg leuk (woont m’n schoonpa) MEppel ook. is genomineerd voor beste binnnenstad van 2007 las ik ergens.

@JannieElmo wrote:

zou persoonlijk dan voor wat onderin Drenthe kiezen…

ben je zo in Zwolle en vanaf Zwolle is de rest van Nederlnad ook niet meer zo ver…

als je 2 uur in de auto moet zitten om ergens bij Utrecht te komn… niet erg praktisch.

weet niet waar je familie woont??

Ruinen ist rouwens erg leuk (woont m’n schoonpa) MEppel ook. is genomineerd voor beste binnnenstad van 2007 las ik ergens.

Is wel te doen hoor, wij wonen in Emmen en mijn ouders in Utrecht, een uur en drie kwartier. En de weg vanaf Emmen wordt binnenkort een snelweg dus dat scheelt ook weer een stuk!!!

Het is vlakbij Gees, Sleen enz. :wink:

Dat familie ver woont boeit ons niet zo.

We crossen nu ook het hele land al door :mrgreen:

Alleen de zee in Zeeland zal ik erg missen :eh:

Zwinderen en zo :wink:

Is ook wel een leuk stuk hoor.

En de zee, als je daar aan gewend ben ga je dat zeker missen denk ik.

Hier is wel bos, heb je daar wat aan :think:

Ja de bossen zijn geweldig :inlove: , we zijn al vele weekenden daar

geweest.

En de huizenmarkt zit daar een goede stijgende lijn in? :think:

Wij merken dat veel mensen uit het westen overwegen om

naar Drenthe te gaan.

Ik wil best de auto pakken voor de tandarts…die zie ik meestal maar 2x per jaar…

HA moet wel in de buurt zijn…maar dat is dacht ik ook verpicht… :think:

Gaan we gezellig met zijn allen ergens in de buurt van Gees naar de tandarts :mrgreen:

Drenthe wordt wel steeds duurder hoor, maar dat is overal zo denk ik.

Even ter vergelijking, ons huis is vrij goedkoop, vooral hier, iets van 162.000.

In Voorschoten, waar mijn schoonouders wonen, staat exact hetzelfde huis voor 350.000.

Nogal een verschil he…

@lydia wrote:

Gaan we gezellig met zijn allen ergens in de buurt van Gees naar de tandarts :mrgreen:

:mrgreen:

Zeker een verschil.

Zou het verschil met het westen in de toekomst niet kleiner worden?

En zijn de drenthenaren een beetje ijdel op hun gebit?

Of laten ze liever alles trekken voor een prothese?

Hhihi…wij hebben net een huis gekocht…met wel wat achterstallig onderhoud (oud keukenblok, tegels vallen bijna van de muur in de badkamer enz)…voor 111.000 8) 8)

Lekker ruime kamer…woonkeuken…3 ruime slaapkamers, vaste trap naar zolder waar nog 2 kamers komen…

(wel in een rij hoor…niet vrijstaand op de hei :lol: :lol: )

Ergens is er niet zoveel verschil denk ik.

Ik heb altijd geroepen dat ik niet boven Zwolle wilde wonen. De arrogantie van het westen noem ik dat nu maar, want zo vreselijk is het hier niet. Ze lopen niet voortdurend op klompen, eten echt niet dagelijkse bruine bonen en zijn best goed te verstaan.

Het is meer de sfeer die het hem doet en dat zit ook wel in kleine dingen. Iedereen die je voorbij komt, groet je bijvoorbeeld.

Of de achterdeur is altijd “los” , de voordeur wordt alleen voor Serieuze Bezoekers gebruikt. Gewoon naar binnen lopen.

Doen wij niet trouwens, bij ons belt men gewoon aan.

En ik denk dat die gebitten net zo belangrijk zijn als in de rest van het land :mrgreen:

Ik krijg er de kriebels van :shifty: :lol:

Het is toch een hele stap maar het trekt nog steeds :inlove:

Toch maar weer eens die kant op om rond te snuffelen :dance:

@Maxim wrote:

Ik krijg er de kriebels van :shifty: :lol:

Het is toch een hele stap maar het trekt nog steeds :inlove:

Toch maar weer eens die kant op om rond te snuffelen :dance:

Gewoon een weekend hier doorbrengen, beetje rondrijden, dorpjes bekijken, dierentuin in, en naar huis en weer denken :slight_smile:

@Jane1966 wrote:

Ik wil best de auto pakken voor de tandarts…die zie ik meestal maar 2x per jaar…

HA moet wel in de buurt zijn…maar dat is dacht ik ook verpicht… :think:

Hahahaa ik rij dus elk jaar terug naar Drente omdat ik daar zo’n fijne tandarts heb (in Gees). :mrgreen:

He Nellie, kom je ons vergezellen in het noorden?! :mrgreen:

Ik hoor regelmatig dat tandartsen een patiëntenstop hebben. Nou weet ik niet hoe het zit in een klein 'gehucht, maar ik denk dat je wel aan een klantenbestand komt hoor! :shifty:

Ik kwam vandaag ‘noodgedwongen’ :lol: door gieten. Zag er ook wel leuk uit vond ik!

En zag net toevallig op nieuwstv een kast van een huis bij het balloërveld! :shock: 2 boerderijen verbouwd tot 1… :shifty: 735.000 Maar wat een prachtige ruimte :inlove:

Jeetje zeg jullie denken allemaal wle lief met mij mee zeg!

Ja ik ben wel gewend aan ruimte ben altijd op een dijk opgegroeid dus dat zal het niet zijn.

Weet ook mischien wel dat ik het idealiseer maar overal is wat.

Ben er wel heel serieus mee bezig ons budget is niet groter dan 250,000 euro maar daar kan je toch wel een hoop voor krijgen.

Zijn er ook nog dorpjes daar die erg christelijk zijn,hier heb je dat namelijk en daar kom je niet zo gauw in contact als je zelf niet christelijk bent.

Lu welk dorp is dat, dan kijk ik even op funda. :smiley:

Gevonden :wink: