wie woont er in drenthe?

Wij zitten er over te denken om naar drenthe te verhuizen,we komren nu uit een dorpje net onder rotterdam,dus een eind verder.

Nu was mijn vraag hoe is het om daar te wonen,te werken is er werk.Ik wil in de buurt van emmen.

Hoe kom je daar zo bij?

Ik woon nu 5 jaar in Drenthe, heb tot mijn 23e in Utrecht gewoond en ben toen naar Drachten verhuisd, en sinds 5 jaar dus woonachtig in Emmen.

Emmen is leuk, echt. Het is niet te vergelijken met de stad, maar je hebt er bijna alles qua winkels, natuur en recreatie, de mensen zijn erg aardig, ik heb het hier prima naar mijn zin.

Is er werk? Dat hangt er vanaf waar je naar op zoek bent…

Wat doe je nu?

Ik werk in de gezondheids zorg,maar eigenlijk willen we een boerderij kopen met grond en mischien wel een mini camping beginnen.

Ik heb tot mijn 18e in Drente gewoond, en kom er nu nog met veel plezier.

Ik woonde in een dorpje onder Emmen.

Dan kom je inderdaad uit in de buitendorpen, er zijn hier wel hele leuke dorpjes hoor. En boerderijen genoeg ;-), wat er te koop is weet ik eigenlijk niet.

Drenthe is wel een beetje een toeristengebied vind ik, dus een mini-camping past daar ook wel bij, er zijn er al heel wat maar mensen blijven toch wel kamperen he.

Maar hebben jullie concrete plannen of denk je er voorzichtig over na?

Ik woon nu in een rijtjes huis en wordt gewoon gek van dat ik overal huizen zie(verwend nee hoor)ik heb altijd vrij gewoond maar kan dat hier niet betalen,zou ook zo graag mijn paard bij huis hebben.

In het voorjaar hebben we serieus er over nagedacht om naar canada te emigreren maar vond dat toch iets te ingrijpend met oog op opa en oma enzo.

Dit is nog te overzien in afstand ne dus makkelijk te rijden.

Het plan ligt er pas sinds een week maar wie weet neemt het seriuese vormen aan.

De prijzen van huizen zijn daar zo veel beter dan hier

Dat is zeker waar.

Kijk maar eens rond op funda, daar staat genoeg. De grond is goedkoper hè. Die vrijheid is heerlijk, ik vond het (achteraf gezien) ook erg fijn om daar op te groeien. Gewoon lekker altijd buitenspelen.

Er zijn veel meer boeren daar die er een minicamping bij hebben. Kamperen bij de boer schijnt helemaal hot te zijn :mrgreen:

Ik ben geboren en getogen in Emmen…

Al een paar keer weg geggan richting Groningen,maar ik wil hier nu echt nooit meer weg…

het wonen vind ik hier super…wij wonen in een jonge wijk,veel kids…

Het centrum is ook steeds groter geworden…de mensen…tja,overal heb je botterikken tussen zitten maar ik hoor van vrienden die veel verder weg wonen vaak dat de mensen hier opener zijn,gastvriendelijker…

En,hier heb je nog heel veel groen…zalig vind ik dat…

Ja ik heb al heel veeeeeeeel op funda zitten kijken en wordt er heel erg hebberig van :roll: :oops:

Vind het wel weer moeilijk om ergens anders helemaal opnieuw te moeten beginnen,heb best veel vriendinnen enzo en die zie je dan natuurlijk niet zo snel.

Maar als je kinderen naar school gaan kom je wel weer snel in contact met mensen denk ik.

Ach ja joh… Je verhuist niet naar een ander land… :lol:

Ik zou trouwens niet zomaar in ieder dorp willen wonen, soms heb je een leuk dorp, maar zit het vol met pummels die niets moeten hebben van iets wat ‘er niet weg komt’. Maar dan paai je ze gewoon met een feest met veel bier… 8)

Maaike,hier kom je heel snel tussen de mensen hoor…

Idd zoals je zegt,op school…maar ook wel zomaar in de supermarkt…dat vind ik hier ook zo fijn,je bent hier niet snel zomaar een nummer,iemand die niemand opmerkt…

Krijg hier geregeld,een goeiedag of een glimlach van een vreemde…of dat nu een kind,vrouw of opa of oma is…

Tuurlijk heb jehier ook wijken waar je niet graag wilt wonen…wat dat betreft weet ik hier de plekjes en de buitenwijken wel…dus als je ooit es een vraag hebt hoor ik het wel van je…

hoe is het dorpje veendam?

Dat ligt in Groningen…

ok maar hoe is dat dorpje weet iemand dat?

drenthe… ik denk niet dat we hier ooit weggaan , mischien nog iets dichter naar groningen toe maar de omgeving blijft hetzelfde en dat wil ik ook zo houden , ik hou van de bossen en al het groen hier , maar … besef wel dat de lonen hier ook lager liggen! dus ondanks dat het veeeeel goedkoper lijkt allemaal hou dit wel even in je achterhoofd(nou verkoop je daar waarschijnlijk ook een huis dus daar hou je van over maar toch…)

maar al met al hou ik wel van het beetje kneuterige van de dorpjes hier om ons heen(we wonen zelf in meppel en das dus een stadje)

dus meis zoek het goed uit en lijkt het je dan nog steeds wat ga er voor zou ik zo zeggen!

Vooral Gronings :mrgreen: Veendam heeft veel winkels en het heeft een paar nieuwe wijken geloof ik. Het is best groot, je hebt er alles maar het je krijgt er geen Drenthe gevoel vind ik. Het idyllische gevoel vind je daar niet echt. Bovendien moet je een flink stuk extra rijden als je een keer naar het westen of zuiden wilt.

Wij wonen in een relatief klein dorp in Drenthe En wat ik hier zo leuk vind is het toerisme, de vele bossen (het is hier groener dan groen !) en de rietgedekte boerderijtjes. De weilandjes met paarden, shetlanders, geiten, schapen en koeien en gewoon bij mensen in de tuin middenin het dorp zonder dat het gekunsteld lijkt :thumbup:

Drenthe is gemaakt van bos en heide zeggen we wel eens.

We hebben een tijdje in Groningen gewoond, maar nu we weer in Drenthe wonen ben ik weer helemaal thuis !

@jacsansil wrote:

drenthe…besef wel dat de lonen hier ook lager liggen! dus ondanks dat het veeeeel goedkoper lijkt allemaal hou dit wel even in je achterhoofd(nou verkoop je daar waarschijnlijk ook een huis dus daar hou je van over maar toch…)

Ben ik niet helemaal met je eens hoor, de lonen liggen hier niet echt lager dan in het westen van het land. Het is niet voor niets dat huizen in het westen voor velen onbetaalbaar zijn. Mensen die daar een 2-1 kap, boerderijtje of vrijstaande woning kunnen betalen zijn óf oudere mensen óf 2verdieners of hebben gewoon een hele goede baan.

Ken Veendam en Emmen (niet kwa wonen) maar als ik mocht kiezen zou ik voor Emmen gaan. Vind de omgeving net iets mooier daar :wink:

Ik zou dan ook voor Emmen gaan ipv Veendam. Ik vind de omgeving en de sfeer in Emmen leuker dan in Veendam. Maar dat is mijn menig uiteraard. Ik zou eens een dagje (of 2, ga eens een nachtje kamperen bij een boer :wink: :lol: ) rondrijden in Drenthe. Sfeer proeven en omgeving bekijken. :thumbup: