Weten jullie een paar makkelaars voor voor mij die goed zijn in die omgeving?
vroeger zijn wij vaak op vakantie geweest in drenthe,ja het is jammer dat je niet zo even kan gaan kijken,het wordt vast een weekendje samen weg zonder kids naar drenthe
Ik kom ook uit Emmen.
Het is er fijn wonen en er is veel bos en veengebieden in de buurt.
In Barger- Oosterveld is een nieuwe wijk bij gebouwd en daar wonen nu ook mensen die uit de omgeving van Rotterdam komen.
De wijk ligt aan de bosrand en hoort bij Emmen en toch heb je hier nog het dorps gevoel.
Ik woon daar ook :dance: :dance: :lol: :lol: :lol:
Ik zou niet meer uit Emmen gaan :inlove: :inlove:
Naast ons staat nog een hoekwoning te koop
leuke dorpen in drenthe: borger
ruinen
dwingeloo
diever
leuke stadjes: emmen
meppel :mrgreen:
assen(is niet een stad je maar een stad wel erg leuk!)
anders daar gewoon eens makelaars zoeken?
ik heb je wat ge pb maar geen boederijen maar die zijn hier ook wel en ruimte is hier ook genoeg
veendam is idd niet Drenthe…en ik zou ook niet wetn hoe het wonen daar is…
vrienden van ons wonen in Almere…en betalen zich blauw voor een huis waar je hier veel minder voor betaald,en we hebben onze lonen vergeleken en die zijn ook heel normaal…het wonen is hier nu eenmaal nog stukken goedkoper…
ik heb jaren in veendam gewoond en het is idd geen lieflijk klein dorpje.
ik geloof dat er iets van 25.000 mensen wonen of iet sin die richting.
Ik zou persoonlijk niet meer daar willen wonen.
In de buurt zijn veel leukere en meer sfeervolle dorpen.
Ik zou eerder richting meppel zoeken.
Heb daar een tijd gewoond en vond het daar echt mooi.
Als je meer vragen hebt kun je me PB-en
Ik woon in Assen en vermaak me er prima! Als we ooit nog gaan verhuizen gaan we óf naar een nieuwbouwwijk hier (moet wel een ruim huis zijn, niet hutje-mutje bovenop de buren) óf naar Rolde (buiten Assen). Het hangt er maar net van af wat je zoekt, denk ik.
Een veel gehoorde klacht over Assen is dat het er saai is. :eh: Voor winkels gaan mensen naar Groningen, de bios is beter in Groningen (die van ons wordt verbouwd en zit nu in een loods), het uitgaansleven is beter in Groningen (maar sinds ik Johan heb ontmoet ga ik nooit meer uit :mrgreen: ). Maar ik heb hier alle winkels die ik nodig heb, we hebben een grote tv (dus geen bios nodig :mrgreen: ) en ik vind de omgeving prachtig. Je kunt heerlijk wandelen (bosje met dierenparkje op loopafstand), fietsen (Kampsheide, Asserbos, Drentse Aa, allemaal dichtbij). Lijk wel een wandelend reclamebord :lol:
Ik woon ook mn hele leven al in Emmen…heb alle wijken ondertussen gehad
Emmen is de laatste jaren erg gegroeid. Niet te vergelijken met een grote stad, maar zeker geen dorp meer.
Ik vind het prima hier.
Alles binnen handbereik en toch niet de stadsdrukte.
@jacsansil wrote:
leuke dorpen in drenthe: borger
ruinen
dwingeloo
diever
leuke stadjes: emmen
meppel :mrgreen:
assen(is niet een stad je maar een stad wel erg leuk!)
anders daar gewoon eens makelaars zoeken?
Ruinen is ook leuk inderdaad! Daar woonden mijn opa en oma vroeger. Ik zelf woonde in Dalen.
Ik zou inderdaad eerder voor de z-o/z-w hoek kiezen dan richting veendam en omgeving. Emmen is leuk om te winkelen (en natuurlijk de dierentuin), Meppel is ook wel leuk, en je bent ook zo in Zwolle.
Ik woon ook in Assen en wat uitgaan betreft vind ik het hier ook saai!! Maar ja, ik ga bijna nooit meer uit, dus daar maak ik me niet druk om :lol: Die nieuwbouwwijk wil ik ook niet wonen, ondanks het lijkt alsof iederen die ik ken daar een huis koopt :shock:
Ik zou ook het liefst in een dorp net buiten Assen wonen. Ik ben opgegroeid in een dorpje zo’n 15km verderop. Ik kon altijd buiten spelen, lekker in het bos, dat grenste aan onze tuin. Rustige straten, veel vrijheid. Dat zou ik voor Demi ook graag willen. Aleen niet meer in dat dorp :silenced:
Er zijn zeker wel leuke boerderijen in de omgeving! Hoewel je vaak meer betaald voor de grond, dan voor het huis dat erop staat geloof ik :shifty:
in klijndijk staat een mooi landhuis te koop met flink stuk grond voor o.a. paarden. 495.000.
pm je de makelaar wel ff.
Klijndijk is mooi wonen!!!
En maar een km of 5 bij Emmen vandaan!!
Ja, maar op de de site heet het nu ineens Valthe
Klein stukje maar van Klijndijk natuurlijk af.
Valthe is ook mooi.
Ja Rolde,Klijndijk en Dalen zijn ook leuke plaatsen om te wonen vind ik zelf dan.
Ligt tegen elkaar aan :mrgreen:
…ik niet
Wij wonen nu in Groningen en hebben wel gekeken naar woningen in Veendam. Er staan mooie huizen die heel betaalbaar zijn. Maar we gaan er toch maar niet wonen, want ik werk in Groningen, dus dan moet ik weer reizen en mijn man kan eigenlijk nog geen afscheid nemen van de stad. Zaterdag reden we van Groningen via Assen naar Borger en dan kom je door hele leuke dorpen met echt hele mooie huizen. Zulke huizen zouden wij ook wel willen, maar ja, 300.000 of meer is toch echt nog veel geld voor ons. Mijn man is nu wel op zoek naar een nieuwe (betere) baan, dus wie weet in de toekomst… :mrgreen: Volgens mij maakt het met de lonen ook niet zo veel uit hoor. Je hebt toch CAO’s en die zijn in het Noorden toch niet anders dan in het Westen? :think:
Of je nu naar canada gaat of naar Drenthe, het is en blijft emigreren. De lonen zijn niet anders dan in het westen, de werkgelegenheid is veel minder.
Een boerderijtje met een lap grond is de wens van vele mensen, maar vergis je niet in het werk en het geld wat het kost om te onderhouden.
Een dakgoot aan een rijtjes woning kost een paar honderd euro. Een dakgoot aan een boerderij vervangen kost het 10voudige.
Gras maaien is bij een rijtjeshuis een fluitje van een cent, hier koop je eerst een dure traktor, gooi je iedere week een aantal liter brandstof in en moet je ook nog eens 1,5 uur per week er voor uit trekken om het te maaien.
Wij wonen ook mooi op de vlakte met veel grond om het huus, maar betalen iedere maand aan Essent zo´n 350 euro (Ons huis is dan wel super geisoleerd in vergelijking met een oude boerderij)
Om nog maar te zwijgen over de OZB.
Vroeger was je hypotheek de grootste kostenpost, dat is nu allang niet meer zo.
Ook moet je goed kunnen tegen het alleen zijn, de vruchten gaan weer van het land en alles lijkt grauw om je heen, als het hier waait dan waait het ook echt. Er zijn dagen dat je geen volk om de deur ziet.
Als je daar allemaal tegen kunt, kun je rustig emigreren naar Drenthe :mrgreen: Want ondanks het vele werk wat wij per week verzetten aan het onderhouden van de woning en tuin, ondanks de hoge vaste lasten zou ik hier nooit weer weg willen.
En de stilte… HEERLIJK
Wel mooi dat jij zo nuchter bent Rijskorrel. Wel zo realistisch, het beeld wat jij schetst.
Kijk, wij wonen in een rijtjeshuis in een redelijke nieuwe buurt met jonge gezinnen en ik zou persoonlijk dood gaan als ik op het land woonde.
Maar ik ben opgegroeid in een stad en moet dus niet aan teveel stilte denken, hoewel ik erg op rust gesteld ben.