wie woont er in drenthe?

http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/?id=fcea10ae-d079-4e09-96b5-f6f62f959e93&objecttype=DetailKoopObject

@Maxim wrote:

Gevonden :wink:

oh, je had hem al :lol:

Het is hier heerlijk in ZO drenthe :mrgreen:

Jaren geleden zijn wij geëmigreerd naar hier.

Alles en iedereen was ons onbekend.

Maar alles is goed gekomen en wij willen niet meer terug :wink:

@M@@ike wrote:

Zijn er ook nog dorpjes daar die erg christelijk zijn,hier heb je dat namelijk en daar kom je niet zo gauw in contact als je zelf niet christelijk bent.

Die dorpen liggen meer net over de provinciegrens in Overijssel.

http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/?id=9a668530-5b40-43d8-acd1-a9dd0ad4c16c&objecttype=DetailKoopObject

Moet wel het een en andere aan gebeuren.

we willen meer dan 1000 m2 grond omdat mijn paard mee moet.

@M@@ike wrote:

Jeetje zeg jullie denken allemaal wle lief met mij mee zeg!

Ja ik ben wel gewend aan ruimte ben altijd op een dijk opgegroeid dus dat zal het niet zijn.

Weet ook mischien wel dat ik het idealiseer maar overal is wat.

Ben er wel heel serieus mee bezig ons budget is niet groter dan 250,000 euro maar daar kan je toch wel een hoop voor krijgen.

Zijn er ook nog dorpjes daar die erg christelijk zijn,hier heb je dat namelijk en daar kom je niet zo gauw in contact als je zelf niet christelijk bent.

Nou ik ben heel benieuwd wat je dan op het oog hebt, voor dat geld heb je vaak oude boerderijen waar veel aan moet gebeuren, binnen is het vaak erg hokkerig en slecht gesisoleerd.

Er komt dan nog wel een huis bij wil je het helemaal naar je zin maken.

Voor dat geld kun je beter doorrijden tot 20 km over de duitse grens, dan koop je een mooie boerderij met 1 hectare grond.

oh kom je ook in de buurt wonen? gesjellig hoor :mrgreen: ik woon dan wel niet in drenthe maar ommen is maar een ruim een half uur er vandaan…emmen is erug mooi is een echte aanrader…

Voor dat budget word het toch al wat moeilijker wil je iets kopen waar niet al te veel aan moet gebeuren.

Hier staan ontzettend veel leuke boerderijen in die prijsklasse maar als je ze nader bekijkt kun je wel eens schrikken van in welke staat deze verkeren.

Denk dan aan enkel glas, slecht dak etc.

Veel opkappertjes zijn er dus wel.

Als je een paard aan huis wilt houden dan moet je toch al gauw aan min. 2000-2500 m2 moeten denken. ( spreek uit ervaring :wink: )

Vergeet niet dat een weilandje toch veel onderhoud vergt om mooi groen te houden.

Wil je je paard ook aan huis kunnen berijden dan zul je toch moeten denken aan een rijbak.

Om zo’n rijbak aan te leggen moet je toch even in de buidel tasten.

Of je moet in de buurt een manege oid hebben waar je kunt rijden.

Een andere optie is om in je weide te rijden maar dan houd je vaak een modderpoel over. :?

Niet om je te ontmoedigen natuurlijk maar neem het wel even mee als je erover denkt om je paard aan huis te houden. :wink:

Een collega van mij laat haar paard(en) geloof ik ook wel eens grazen op een stukje land van de gemeente/het waterschap ofzoiets… Ze heeft een stukje grond aan huis maar kan ze dus ook ergens anders kwijt.

Ik heb voor die prijs klasse toch wel al aardig wat gevonden hoor en dan valt de staat aardig mee,we zijn ook niet te beroerd om te renoveren.

En mijn paard bij huis ja ik weet wel hoe het allemaal werk hij staat nu ook niet op een manege,hij moet op weinig gras staan want hij is gevoelig voor hoef bevangenheid en die bak komt ook wel goed want mijn man is kraan machinist dus als ik een bak wil kan hij hem zelf aan leggen,heeft er al veel gedaan dus heeft er ervaring in.Ik ben ook geen dresuur ruiter dus weet ook niet of ik echt een bak wil hoewel een paddock wle fijn zou zijn.

Kortom we hebben genoeg stof tot nadenken de komende tijd.

Ga eerst maar eens ons huis laten taxeren wat dit oplevert.

ehm, ik zie het topic nu pas…

drenthe is voor mij echt een hele fijne plek geweest om te wonen altijd!

ons huis (klein boerderijtje in Borger) staat voor eerst een jaar te huur.

t is een mooi dorp met grote bossen in de buurt (loopafstand) en het winkelcentrum (met appie, blokker, hema, schlecker, babykledingwinkel lekkere etenstentjes etc etc etc) ligt op 5 minuten lopen.

borger is een rustig dorp in de winter en een levendig dorp in de zomer (veel toerisme) door dat toerisme hebben we enorm veel voorzieningen

Emmen is ongeveer 20 minuten rijden, Groningen is plm 30 minuten, Assen is ook 15 minuten.

wij gaan/ moeten een jaar naar het buitenland ivm werk. en we vinden het moeilijk ons huisje achter te laten.

het huisje heeft een woonkamer met houtkachel en originele elementen, grote keuken, grote badkamer met bad , douche en twee wasbakken. een berging en een bijkeuken, de eerste verdieoing heeft vier slaapkamers en een 2e toilet. Het is geisoleerd en heeft een tuin van 600m2. het staat aan een rustige weg in een nette buurt. er zijn mogelijkheden voor het stallen van een paard in de directe omgeving ( bij de buren)

Huren is een leuke manier om te kijken of het bevalt zonder verdere verplichtingen.

Als je het interessant / leuk vind kun je me wel pben voor meer info. Het staat ook op funda.

ik hoop dat je er iets aan hebt

liefs, Niene

Heb je huis gevondne en het ziet er super uit,alleen het probleem is dat we dan voor een jaar amy op een school ,oetem doen en daarna weer naar een andere school,dat vind ik geen prettig idee,wil je voor altijd naar het buitenland?

ja of nee, we blijven eerst voor 1 jaar en als we daar kunnen aarden blijven we en verkopen we het huis. Ik ben zo gehecht aan mijn plekje, tis er zo mooi, dat ik die zekerheid wilde inbouwen. als het me niet bevalt, moet ik terug kunnen. vandaar.

Er zijn vaak leuke woningen te koop bij ons in de buurt, en als je er tussen zit, kun je op je gemak kijken. Er zitten drie scholen in de buurt die door ouders/ kinderen in alle omliggende dorpen bezocht worden.

ik snap je moeilijkheid, het is voor een kind al best moeilijk om van omgeving te veranderen, laat staan nog eens van school ook

succes!

Niene