Ik vind het zooooo geweldig al alleen al het besluiten om voor nog een kindje te gaan.
hier moet mijn ei komen met een paar dagen maar mijn man ligt in het ziekenhuis met een nierbeken ontsteking maar goed we hebben ook totaal geen haast.
Memmie, dat klinkt idd wel ideaal als leeftijdsverschil.
Mamdidi, beterschap voor je man. Lijkt me een pijnlijk iets die nierbekkenontsteking!!!
Hier heb ik vorige week zaterdag mijn ei gehad, een hele dikke dit keer geloof ik want heb de halve dag op bed gelegen… :oops: (en dat betekend heel wat, aangezien in tijdens beide zw. geen 1x op bed gelegen heb overdag)
Aan de ene kant heb ik nu “last” van een zere buik, maar verwacht niet dat het wat is hoor. Ik moet volgend weekend ongeveer ongesteld worden.
Aan de ene kant hoop ik er stiekem om dat er toch een eigenwijs zaadje de weg gevonden heeft :shifty:
Aan de andere kant is het beter van niet, dan kan manlief dadelijk bewust de keuze maken van wel of niet. (hij beseft zich dondersgoed dat het zomaar raak kan zijn hoor, maar hem kennende gaat hij er gewoon vanuit dat het niet gebeurd bij ons)(snap je m nog???)
Naja, superspannend topic eigenlijk. :mrgreen:
Spannend topic dames, ben benieuwd midden/eind 2010
Leuk Patries dat de deur op een kier staat bij manlief
Ben nog maar net bevallen dus kan er weinig over zeggen. Rare is alleen wel dat ik na Y.uri dacht hooguit nog 1 kindje bijv als dat zou lukken. Maar nu ik bevallen ben van ons tweede wondertje hebben wij ineens allebei zoiets van, de laatste nou misschien toch niet :shifty:
Hebben nu gezien dat ik ook op een " normale" manier kan bevallen en dat er ook rustige makkelijke kindjes bestaan :mrgreen: :inlove:
Wel wachten we nog hoor totdat T.ygo 2,5-3 jr oud is. Maar ook hier staat de deur tot die tijd op een kiertje. :inlove:
Maar hebben jullie het idee dat het na een volgend kindje ECHT ECHT klaar is of hebben jullie de gedachte om dat dan maar eens te bekijken.
Ik wil namelijk niet heel stellig zeggen dat we het bij 3 kindjes houden…wil eerder kijken hoe het dan met 3 gaat en dan bekijken of we wel of niet willen.
Ach weet je ik wil denk ik gewoon nooit zeggen dit is mijn laatste zwangerschap.
Mijn gevoel is duidelijk. 3 kindjes en dan is het compleet.
Ik heb altijd al het gevoel gehad dat wij compleet zijn met 3 kids, dus ik durf nu wel te zeggen dat ik na een derde kind klaar ben…
(nu moet ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eerlijk toegeven dat mocht er bijvoorbeeld het ergste gebeuren en je zou je kindje met de zw. / bevalling verliezen, ik hoogstwaarschijnlijk mijn antwoord terugtrek en dan voor een vierde zou willen gaan)
@minniemouse wrote:
Mijn gevoel is duidelijk. 3 kindjes en dan is het compleet.
Ik heb altijd al het gevoel gehad dat wij compleet zijn met 3 kids, dus ik durf nu wel te zeggen dat ik na een derde kind klaar ben…
(nu moet ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eerlijk toegeven dat mocht er bijvoorbeeld het ergste gebeuren en je zou je kindje met de zw. / bevalling verliezen, ik hoogstwaarschijnlijk mijn antwoord terugtrek en dan voor een vierde zou willen gaan)
hier precies hetzelfde. Heb vroeger altijd gedroomd van 2-3 kindjes. 4 is nooit in mij op gekomen, en voelt voor mij ook echt als teveel. Kom zelf uit een gezin met 3 kinderen.
Dus nee, mocht er ooit een derde komen dan is het goed zo.
Nu voelt het nog niet als af, heel vreemd :think: Maar ja wellicht denk ik daar over 2 jaar wel heel anders over
Jaaaaaaaaa Judith kreeg helemaal kippenvel van jou goede nieuws!!!
Een brusje voor jou mannetjes…spannend hoor!!
Minnie die man van jou… :roll: :roll: (lekkerding!!)
Ennuh samen zwangeren lijkt mij super…dus wanneer pakken we de agenda’s erbij
Joseetje hier ook iemand die niet durft te zeggen ofdat 3 kindjes voor ons het magische getal is.
Manlief komt uit een gezin van 4 kinderen, ik uit eentje van 3.
Ik heb altijd graag een groot gezin willen hebben dus we zien wel hoe het allemaal gaat verlopen.
Mamadidi ohhhh wat spannend voor jullie al zeg.
Maaruh manlief inhet ziekenhuis…alles goed verder??
Wat grappig om hier allemaal bekende tegen te komen zeg.
Maandmama’s, dorpsgenootjes, vriendinnen echt leuk man!!
nou…manlief heeft het over 3, maar ik sluit (voor mezelf) een 4e kindje ook niet uit! Het is idd maar net hoe de situatie dan is en hoe het ‘voelt’ na een 3e kindje.
Misschien ben ik nu ook wel te hard van stapel gelopen en heb ik over een jaar zoiets van: 2 kereltjes, 't is mooi zo! (al denk ik dat echt niet )
Wat me ineens opviel he!! Dat er al minstens 5 dames hier zijn die 2 jongens hebben nu !!! Toeval??
Hihi, ik had er ook twee (jongens) en gingen ook voor een derde! Ik sluit een vierde ook niet uit, maar daar wachten we wel even mee.
Vroeg het gister nog aan vriendlief, of hij het goed vond zo of dat hij open stond voor een vierde (in de toekomst). Hij antwoorde: “als het een meisje is…” :doh: Dát kan ik natuurlijk niet zeggen, maar als dat zijn motivatie is voor nog een kindje, pas ik
whaha Miranda, dan had ik mooi tegen hem gezegd dat zijn spulletje dat regelt of het een jongen of meisje is!!!
Het gaat gelukkig niet op bestelling!!!
Ik zou het ontzettend leuk vinden om een meisje te krijgen, eerlijk gezegd is dat echt mijn droom. Maar je krijgt wat je krijgt en met beide zou ik onwijs happy zijn!!! :inlove:
Aahhhh Juud wat leuk! :dance: Dus toch nog eentje, wat zal je straks genieten. Je keek al zo verliefd naar mijn Luukje toen je die op de arm had dat het me niet helemaal verbaasd :mrgreen: . Dat zou toch wat zijn, met zijn viertjes zwanger .
Ik kan al wel zeggen dat het er geen 4 gaan worden (of het zou een tweeling moeten zijn :silenced: ). Vroeger dacht ik altijd dat ik 2 kinderen wilde, maar ik blijk toch meer te willen :mrgreen: . Als ik jonger was weet ik niet of ik 3 genoeg zou vinden, maar nu wel. Ik mag blij zijn als er een derde voor mijn 40-ste komt, en dan is het mooi.
Miranda, voor een meisje zou ik ook niet nog eentje willen. Stel je voor dat het weer een jongen is…
Mamadidi beterschap voor je man.
Minnie ik duim voor een eigenwijs zaadje
Oh ja, hier geen anticonceptie en ook niet voorzichtig. Ik heb toch nog geen cyclus vanwege de bv. We hebben het er wel over gehad en mijn reactie was toen: komt het dan is het meer dan welkom :mrgreen: . Manlief kon daar wel wat mee :thumbup: .
Eline wil dan wel een zusje trouwens :? . Ik ben benieuwd of ze nog een broertje ook goed genoeg vindt (nu zegt ze nog dat ze gewoon zelf haar zusje gaat krijgen :lol: )
Hoi dames
hier nog iemand, die stiekem na de bevalling van nr 2 al wist dat het niet de laatste zou zijn.
Nu 16maanden later is vriendlief het er mee eens en hebben we besloten om eind november voor nr 3 te gaan. :dance:
XX Tess
Spannend Tess!
En dat heb ik weleens gezegd idd, dat hij het bepaalt . Ging ook meer als geintje, van “als ik kon kiezen en het werd een meisje, dan gingen we voor nr vier” Maar zo wil ik niet denken, want mij geeft dat een gevoel alsof een jongen nu toch minder welkom zou zijn… Ik ga dan echt voor nog een kindje, maar zou het wél geweldig vinden als het nu een meisje is, dat weer wel. Maar dat zou dus geen reden zijn om er wel of niet aan te beginnen…
Maargoed: hoor het wel heel veel om mij heen hoor, zelfs toen ik net bevallen was: "Wanneer komt de vierde? Want je wil zeker ook een meisje?’ Of als ik ik zeg dat een vierde niet uitgesloten is "oh, je gaat zeker door tot je een meisje hebt?’ :wall:
Tess, spannend zeg!!! Hopelijk ben je snel zwanger!!
Miranda, lekker irritant is dat he!! Van die mensen die denken te weten wat jij voelt en wil…
Mijn oma ook, ik liet blijken dat als het aan mij ligt ons gezin nog plek heeft voor 1 ukkie. Zei m oma direct, JA maar jij wil een meisje…
Ik vind dat niet leuk. Ik denk dat ik nu eindelijk eerlijk tegen mezelf kan zijn en weet nu dat ik een derde wens en niet persee een meisje.
Een meisje zou zeker de kers op de taart zijn hoor, maar een jochie is ook helemaal geweldig. (net die kleine man van Meissie gezien en dan smelt ik helemaal voor dat mannetje)
Verder denk ik eigenlijk alleen maar aan jongensnamen en zag ik leuke jongenshirts die mijn mannen al niet mer passen, waarvan ik gelijk dacht…als ik nog een jochie krijg dan ga ik die shirts gelijk kopen whahahaha. Ik ben denk ik gewoon een echte jongensmama…(ondanks dat ik een enorme tuttebel ben en erg van roze houd)
Oh, zo denk ik dus ook precies Minniemouse! Als er nog een kindje komt, zou een meisje toch wel de kers op de taart zijn, maar vier knullen, zou me ook geweldig lijken hoor! En als ik ergens wat leuks zie dnek ik net zo: misschien voor een volgende? Of wat ik nu dus juist niet aan heb gedaan bij Kaeyen omdat ie zoveel kleding heeft dat sommige dingen alweer te klein zijn. Laatst 2 dozen naar zolder gebracht: misschien kan de volgende het wel aan
Maar als ik dan foto’s zie van een kleine meid, denk ik ook weleens: he, daar heb ik nooit bij na gedacht, maar dat zijn ook gave kleren! Of de kamer, is ook weer heel anders…
Hoe mensen bij gezinnen met 2 kinderen van hetzelfde geslacht denken dat ze voor het tegenovergestelde geslacht gaan zo heb ik dus echt een aantal keer te horen gekregen.
’ ah je bent nu wel klaar he, meer smaken zijn dr niet’
:roll:
’ ja meer kun je niet willen’
’ uuuh mischien wil ik nog wel een kindje?’ :roll:
Joseetje, idd dat zijn ook belachelijke opmerkingen.
Bleghh voor dat soort mensen en hun stomme opmerkingen.
heel herkenbaar!
Wij hebben een dochter en een zoon :inlove: en iedereen roept, nou dat is de koningswens, nu is er niets meer om nog te willen. Je bent zo helemaal compleet.
Mij zou het niet uitmaken of we een 2de dochter of nog een boefje krijgen, als ze maar gezond zijn!
XX Tess
Ik was nog zwanger van de 2e (wisten dat het een jongen was :inlove: ) en toen kreeg ik al de opmerking: meteen erna voor een meisje? :twisted: Nou jaaaa, zeg!
Idd, een meisje zou ik echt geweldig vinden, maar een jongetje is net zo welkom!