Wie weet nu ook al dat dit niet de laatste zwangerschap was?

@joseetje wrote:

Hoe mensen bij gezinnen met 2 kinderen van hetzelfde geslacht denken dat ze voor het tegenovergestelde geslacht gaan zo heb ik dus echt een aantal keer te horen gekregen.

’ ah je bent nu wel klaar he, meer smaken zijn dr niet’

:roll:

’ ja meer kun je niet willen’

’ uuuh mischien wil ik nog wel een kindje?’ :roll:

Wat een domme opmerkingen!

Andersom is weet ik uit ervaring ook heeeeeel vervelend!

Wij hadden 2 meiden, toen wij net zwanger waren van de derde heb ik regelmatig te horen gekregen…

‘en nu hopen jullie zeker op een jongetje, zou wel leuk zijn voor T. (mijn man)’

Toen het een meisje bleek te zijn zeiden mensen…

‘Vinden jullie het niet jammer?’

JAMMER??? :wall: Voorkeur mag natuurlijk, maar wij zijn zooo gelukkig met elk gezond kindje! En juist zo super trots en blij met onze 3 meiden :inlove: Snap echt niet waar mensen het idee vandaan halen… :snooty:

Toen ze me aan het hechten waren na de bevalling, zei ik dat ik zo enorm blij was dat het nu niet weer een sectio was geworden, omdat wij nog graag een kindje willen en je na een sectio toch beter een tijdje kan wachten met weer zwanger worden. Er werd toen tegen me gezegd: maar voorlopig toch nog niet?? Hierop antwoordde ik: tot volgend jaar… (als het ons is gegeven) :mrgreen: . Wij gebruiken dus ook geen anticonceptie :angel:

Hier had ik da ook heel sterk vlak na de geboorte van Fenna, tot 2 maanden geleden had ik het nog steeds… en nu is er een knop om of zo, geen idee waarom, maar wij vinden hetgoed zo… al zeg ik nooit “nooit”

Ik heb dit nu al tijdens deze zwangerschap, echt het gevoel van 'nou dit is nummertje 2, en over een paar jaartjes nog 1! :inlove: ’ Ik weet ook heel goed dat je natuurlijk niks te willen hebt, want het moet ook maar lukken natuurlijk, maar goed puur over het gevoel pratend; ik ervaar dit echt niet als dat dit mijn laatste zwangerschap zal zijn!

@peter&caren wrote:

Ik heb dit nu al tijdens deze zwangerschap, echt het gevoel van 'nou dit is nummertje 2, en over een paar jaartjes nog 1! :inlove: ’ Ik weet ook heel goed dat je natuurlijk niks te willen hebt, want het moet ook maar lukken natuurlijk, maar goed puur over het gevoel pratend; ik ervaar dit echt niet als dat dit mijn laatste zwangerschap zal zijn!

Hier hetzelfde gevoel ook nu al… Geen idee hoe de rest van de zwangerschap en bevalling gaat lopen en toch weet ik al, het blijft hier niet bij. Wij hebben allebei de wens voor een ‘groot’ gezin (nou ja, tis maar wat je groot noemt, maar een gezin met 4 kids lijkt ons geweldig)…

Hier is dat 3 :mrgreen: Nou ja, als geld geen punt was dan zouden we beide nog wel meer willen, maar goed je moet ook wat te bieden hebben denk ik dan…

ohhh wat herkenbaar zeg!!

Ik wist tijdens de 1e zwangerschap al dat dit zeker niet de laatste keer zou zijn.

Tijdens zwangerschap numero 2 werd alleen nog maar duidelijker dat we graag een groot gezin willen.

Grappig he dat je nu al kunt weten wat je wil en hoe.

Ben benieuwd wanneer wij er weer voor gaan.

Waarschijnlijk wanneer Stijn 1 jaar is…SPANNEND!!!

@Jippie wrote:

Het was niet aanvallend bedoeld, hoor! Bedankt voor de lieve berichtjes! :-*

Begin dit jaar was ik voor de tweede keer zwanger, meteen raak bij de eerste ICSI-behandeling. Helaas is het met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Morgen beginnen we met een nieuwe behandeling, dus hopelijk nu meer geluk.

:hug: na mijn MA weet ik ook dat je kinderen niet neemt maar krijgt

niet iedereen heeft zoveel geluk en ik kan gelukkig nog snel zwanger raken jij niet :hug:

ik ga hard voor je duimen voor een mooi 2e kindje :pray:

hier is dat ons hopelijk ook gegunt al hoewel ik het nu wel erg eng vind stel dat het weer fout gaat :shifty:

Bianca, :hug: net als bij Jippie en alle anderen hoop ik dat jullie snel een tweede wondertje mogen verwachten :-*

Bijzonder is dat toch he, dat je zo sterk gevoel kunt hebben " dit is het niet, voelt nog niet als af".

Bij Y had ik dat gevoel helemaal niet zo sterk, maar dat was een heftige bevalling en hij was een huilbaby en later een kind met veel medische zorg de eerste 3 jaar.

Bewust lang gewacht maar nu T.ygo er is is mijn moeder gevoel losgebarsten volgens mij hahahaha.

Zei nog tegen mijn man, als we over anderhalf jaar / 2 jaar voor een derde kindje zouden willen gaan en het is ons gegund (tussen Y en T 3 vroege miskramen gehad helaas) dan gaan we vast ook horen: toch nog proberen voor een meisje :twisted:

Tijdens mij zwangerschap bij T vroegen mensen ook oh had je niet liever een meisje gehad argh grrrrr :thumbdown: :twisted: NIET dus!

Zelfs heel stiekem had ik eerder een voorkeur voor een tweede mannetje :angel: wat niemand wilde geloven :wall: :silenced:

Nou nee dus, we hebben gewoon de wens voor nog een kindje! Tuurlijk zou het een kersje op de taart kunnen zijn zoals hierboven staat maar boven alles geldt: ALs het maar gezond is!

Alles is bij ons welkom zowel een knulletje :inlove: als een meid. :inlove:

Ja bianca Na een MK/MA moet je niet alleen op dat moment je toekomstbeeld bijstellen, je raakt ook een stukje onbezorgdheid kwijt tijdens de zwangerschap.

Ik keek eerst op tegen het weer van voor af aan beginnen en ik keek ook op tegen weer het riedeltje voor als het weer mis zou zijn.

Dat vertrouwen zal moeten groeien stukje bij beetje.

Ik kan me daar ook zo over opvreten, die vraag ‘wat hoop je dat het is?’ Vind dat zo’n stomme vraag! We weten dat we nu een meisje krijgen (als het goed gezien is :wink: ) en er zijn echt mensen die denken dat ik nu een gat in de lucht spring omdat het niet wéér een jongetje is! :shock: Je mag God (bij wijze van spreke, zo gelovig ben ik niet :wink: :mrgreen: ) toch op je blote knietjes bedanken als je een gezond kind krijgt?! Ongeacht wat het is!

Hier ook zeker niet de laatste zwangerschap voor mij!

Mijn vriend wil er nog wel 1tje, maar daar blijft het dan bij,

al ben ik nu al bang, dat als er een 2e komt, en geboren is… dat ik weer wil!

En Roy wil dan niet… :cry:

mijn man wilde er altijd 2 riep hij hard en overtuigd joh dat hij was…dus ik had dat idee geblokt en ging uit dat het de laatste zou zijn. Echter

totdat ik hoogzwanger was van T.ygo en bevallen…zei hij ineens nou misschien wil ik er toch wel 3 :shock: terwijl ik toen dacht huh nou dat weet ik toch zo net nog niet nu…

Maarrr nu ik die ruimte weer gekregen heb wil ik over een paar jaar niets liever (roep ik nu he nu T.ygo nog maar een maandje is :angel: )

Hier zei Roy ‘2 zijn genoeg’, hij heeft nu 2 kinderen, waarvan hij 1tje niet ziet. Dus is hij inmiddels er wel over heen nog een 3e te willen, nooit een vervanging, maar hji vind het ook leuk, ik wilde ook graag 2/3 kinderen, heb er nu 1…

We zijn nu alweer aan het ‘plannen’, zover dat kan, wanneer we willen beginnen, dat zou eind 2009 zijn.

Waarschijnlijk stellen we dit uit tot midden 2010.

@peter&caren wrote:

Ik kan me daar ook zo over opvreten, die vraag ‘wat hoop je dat het is?’ Vind dat zo’n stomme vraag! We weten dat we nu een meisje krijgen (als het goed gezien is :wink: ) en er zijn echt mensen die denken dat ik nu een gat in de lucht spring omdat het niet wéér een jongetje is! :shock: Je mag God (bij wijze van spreke, zo gelovig ben ik niet :wink: :mrgreen: ) toch op je blote knietjes bedanken als je een gezond kind krijgt?! Ongeacht wat het is!

Ik geef je helemaal gelijk (overigens krijg ik die vraag niet zo vaak). Ik merk wel dat ik ergens het gevoel heb graag een meid te krijgen, maar volgens het laatste wetenschappelijke onderzoek hebben wij meer kans op een jongetje :shock: :wink: . Ik denk nu dat ik het leuk zou vinden om van beide smaken uiteindelijk te mogen proeven :slight_smile:

Voor nu is het gewoon, een jochie is leuk en een meid ook, zolang het maar geen hondje wordt vind ik alles goed.

En inderdaad, het is al een heel wonder om uberhaupt een kindje te mogen krijgen en helemaal een gezond kindje…