Wie weet nu ook al dat dit niet de laatste zwangerschap was?

Hallo!

Ik ben op 15 juli bevallen van onze prachtige 2e zoon Jesse.

Deze zwangerschap was veel zwaarder dan de zwangerschap van mijn 1e zoon. Ben misselijk geweest en heb behoorlijk bekkenklachten gehad.

Ik dacht dat ik die enorme buik niet zou missen, maar niets is minder waar…

Anderhalve week na de geboorte van onze 2e zoon gingen we met z’n allen wandelen :inlove: Toen kreeg ik ineens het gevoel dat dit niet mijn laatste zwangerschap was! Het gevoel was heel sterk en voel het nog steeds. Gelukkig kan mijn man zich hier ook goed in vinden :smiley:

We hebben alleen wel beide dat we er dan iets meer tijd tussen ‘willen’ (Ik weet wel, ik hebt niets te willen!).

We zouden het fijn vinden dat Tycho (oudste) dan op school zit en Jesse (jongste) 2 dagdelen naar de peuter gaat.

Ik heb natuurlijk geen idee of het ook zo gaat lopen of dat mijn gevoel erg voorbarig is (geweest) :think: .

Misschien heb ik over een jaar wel zoiets van: 2 jongens :inlove: 't is mooi zo!

Zijn er meerdere meiden die die snel voelden na een geboorte???

Jaaaaa! Na de geboorte van mijn eerste kon ik echt niet wachten. Niet dat ik m’n dikke buik zo miste, maar het gevoel dat ik er nog een kindje bij wilde en het liefst snel ook was zo sterk! Na 6 maanden zijn we weer met de anticonceptie gestopt, hopend op een leeftijdsverschil van zo’n 18 maanden. Die wens ging precies zo in vervulling :inlove:.

Nog tijdens m’n 2e zwangerschap was ik al overtuigd van m’n wens voor een 3e en misschien zelfs wel 4e kindje. En dat gevoel is er nog steeds… Manlief denkt er gelukkig net zo over. Net als jullie willen we dit keer wel iets langer wachten. Ik denk zelf minstens tot de jongste naar de kleuterschool gaat. Het haastige gevoel wat ik na de 1e zwangerschap had heb ik nu niet meer, het gevoel dat ik met een 3e kindje ook de tijd en ruimte wil hebben om bijvoorbeeld te gaan babyzwemmen, fietsen, spelen en noem maar op overheerst. En weet je… Als de wens er tegen die tijd niet meer is, is het ook oke!

Het gevoel is er wel, maar voorlopig komt er echt nog geen 2e. Misschien over anderhalf tot 2 jaar dat we er eens over na gaan denken om weer eens te beginnen. Maar heb altijd wens gehad naar 2 kinderen, nu alleen misschien ineens wel 3… We zien wel :mrgreen:

Eerst eens genieten van dit kleine meisje.

Ik ben net zwanger van mijn tweede, zijn tweede, en ons eerste kindje samen, maar wist al van te voren dat we er hierna hopelijk nog meer krijgen! We zouden graag vier of vijf kindjes willen in totaal… :wink: :inlove:

wij zijn wss nog erger, we zijn net zwnager en weten al dat deze zwngerschap niet de laatste za zijn :wink:

Ja ik heb dat ook wel. Ook als ik naar Emma kijk :inlove: dan denk ik dit is niet de laatste keer dat ik voor een babietje zorg :pray: .

ik dacht altijd, 2 kids en dan is het mooi geweest.

Maar nu ik naar die kleine man kijk :inlove: en terug mag kijken op een voorspoedige tweede bevalling hebben wij opeens zo iets van nou wellicht oooooit toch nog een derde ??? Ik hoor mijzelf echter nog roepen na de bevalling dit doe ik ECHT NOOOOOIT meer! :roll:

Ach, eerst maar eens zien hoe het blijft lopen en wellicht over 2 jr vinden we het alsnog prima zo hoor! De deur staat alleen nog wel op een klein kiertje de komende 3 jaar ipv potdicht. :wink:

Ik hoop dat het niet onze laatste zwangerschap was…

We willen graag meer kinderen, maar helaas heb je het niet altijd voor het zeggen. :wink:

Dat zie ik Jippie, dat je het niet voor het zeggen hebt, we zijn dan ook al heel erg blij met onze drie kids! :wink:

Maar of ik snel wist dat er nog een wens voor een derde was? Ja, in de tweede zwangerschap al… toen hadden we het er al over, dat dit niet de laatste keer zou zijn, en dat we waarschijnlijk als de oudste naar school ging, we weer zouden gaan ‘klussen’.

Maar na de bevalling, die zo goed ging, zei ik meteen dat de derde ook erg welkom was! Toch nog ff gewacht hoor, maar binnen een jaar was ik zwanger :dance:

En nu? Nu denk ik nog steeds aan nog een kindje erbij, maar ik wil nu wel wat langer wachten: Het is best druk zo, en dan zouden ze toch weer minder aandacht krijgen. Ook wil ik dat het financieel wat beter gaat, en dat zal over 4 jaar zeker zo zijn. Dan is er ook de ruimte om het huis te gaan uitbreiden, of misschien verhuizen?

Ik hoop dat het niet onze laatste zwangerschap was...
We willen graag meer kinderen, maar helaas heb je het niet altijd voor het zeggen.

Jippie, Ik hoop voor je mee! :pray:
Ik weet dat het niet bij iedereen 'vanzelf' gaat en dat we heel dankbaar mogen zijn dat we 2 gezonde ventjes hebben! (Ik heb helaas ook 2x een mk gehad, voor elke goede zwangerschap 12w en 6w en had de laatste keer ook zoiets van; als het eerst weer een keer mis 'moet' gaan dan hoeft het voor mij niet meer! Maar jah.... mijn 'gevoel' zeg nu weer wat anders.... :oops: )
Ik hoop dat je kinderwens opnieuw in vervulling mag gaan!

Het was niet aanvallend bedoeld, hoor! Bedankt voor de lieve berichtjes! :-*

Begin dit jaar was ik voor de tweede keer zwanger, meteen raak bij de eerste ICSI-behandeling. Helaas is het met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Morgen beginnen we met een nieuwe behandeling, dus hopelijk nu meer geluk.

Veel succes morgen! En ik vatte het ook niet aanvallend op hoor, wilde alleen laten weten dat ik écht wel besef wat een wonder kinderen (krijgen) zijn… :wink:

Jippie, ik vatte het ook niet aanvallend op hoor! Als je hier (op KOK) al een tijdje mee leest en schrijft lees je vaak genoeg dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is helaas…

Heel veel suc6 morgen en de komende tijd! :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Na onze eerste wilde ik (natuurlijk) meteen weer zwanger zijn. Maar vooruit ziekenhuis had het voor het zeggen. Ontzettend veeeel geluk gehad dat we daarna onze zoon kregen. :inlove: En omdat ik zo ontzettend kan genieten van het zwanger zijn en bevallingen bij mij niet tegenvallen (de eerste keer was het lichamelijk een eitje psychisch natuurlijk het andere uiterste :silenced: ) zie ik daar ook nooit tegenop. Dus de wens voor een tweede/derde kindje was hier ook al snel. Niet direct na de bevalling want ook wij wilden eerst eens intens genieten van ons wonder. Maar na een half jaar de welbekende kriebels, uiteindelijk rammende eierstokken ipv rammelend. Ondertussen onze eerste eskimootjes ontdooit en wonder boven wonder 1 teruggekregen. Zijn nu nog aan het wachten op de uitslag (dubieus at the moment want kruidvat is positief CB digi wil nog niet meewerken laat staan Predictor dus we gaan ditmaal voor de bloedtest als ze ons die willen doen) en wanneer het onverhoopt toch negatief zou zijn dan hebben we er nog 2 om te ontdooien. Dus het kan nog alle kanten uit. Goddank hebben we verzekeringstechnisch weer 3 volledige IVF behandelingen omdat we dus bevallen zijn van Casper. En voor de tijd daarna is er de hoop dat er evt ooit een derde/vierde kindje mag komen. Ik mag wel hopen dat daarna die kriebels wel een beetje over zijn want ik vermoed dat manlief het na 3 kids wel welletjes vind :lol: En dat geslep naar het ziekenhuis elke keer vind ie ook wel minder. Gelukkig gaat hij altijd zonder mopperen mee :inlove:

En Jippie, duimen draaien hier dat deze poging voor jullie dat prachtige wonder brengt! :pray:

Rhiannon ik duim hard mee dat dit escimootje mooi mag blijven zitten!!

Jippie voor jou ook hoop ik dat deze behandeling direct aanslaat!!

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Rhiannon, Spannend hoor! Mijn duimen draaien mee! :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Al van kleins af aan wist ik dat ik een groot gezin wilde. En ik hoop dat dat er ook ooit van komt :slight_smile: Maar dat denk ik wel, hubbie wil ook een groot gezin :smiley:

Kan niet wachten om weer zwanger te zijn!! :inlove:

Mijn verstand zegt, nu nog even niet! Maar mijn rammelende eierstokken denken er anders over :lol: toch luister ik naar mijn verstand.

Ik hoop dat het niet mijn laatste zwangerschap was.

Ik wens echt zo graag een derde kindje. Manlief is er nog niet van overtuigd, maar de deur staat zeker op een ruime kier :mrgreen:

Laat ik het zo zeggen dat ik op dit moment al ruim een 1/2 jaar geen anticonceptie gebruik en hij daar geen probleem mee heeft. We letten op wanneer en zijn voorzichtig, maar als het wel gebeurd dat is dat geweldig.

Ik hoop voor Jippie dat je ook heel snel weer zwanger mag zijn. En Rhiannon ik zie aan jou banner dat jou wens in vervulling is gegaan. Het is je gegund meid, om nog zo’n prachtig wezentje in je armen te krijgen.

Oooh mini toe wil graaaag nog een keer je maxi-buik volgen! :inlove: Je had een prachtige verrassingei buik met een heeel mooi kadootje erin hihi! En ja het ziet ernaar uit dat hier weer zo’n wonderlijke baby bij mag komen.

DA jij hebt geen rammelende eierstokken…jij hebt net als mij rammende eierstokken hahaha. :lol: Knap dat je naar je verstand kan luisteren ik heb daar hier een man voor nodig :angel: