Wie is de mol, aflevering 2

@myrella wrote:

Oef, moelijk deze keer.



Ik denk niet dat Anniek de mol is, wat ze verschoot helemaal van kleur toen hij scherm rood werd.

Ze schrok er echt van volgens mij.




Maar goed, als ze de mol wel is zou ze juist kunnen schrikken omdat ze het rode scherm niet had verwacht.

@Madre wrote:

@myrella wrote:
Oef, moelijk deze keer.



Ik denk niet dat Anniek de mol is, wat ze verschoot helemaal van kleur toen hij scherm rood werd.

Ze schrok er echt van volgens mij.




Maar goed, als ze de mol wel is zou ze juist kunnen schrikken omdat ze het rode scherm niet had verwacht.

voor een mol maakt dat geen ruk uit he, dus dan zou ze hoguit een beetje verbaasd kunnen zijn.
ze wist sowieso al dat ze niet eruit zou vliegen, dus haar reactie was sowieso niet nodig :angel: (als haar reactie niet gespeeld was (want ze is ook nog actrice he), dan heeft ze iig denk ik niet de test ingezet om eens lekker te gaan wroeten tijdens die test, zoals al eerder in dit topic genoemd)

Ik denk nog steeds Sebastiaan, hij wist gewoon dat zij die vrijstelling had 8) En dat gedoe bij het reuzenrad. ik vond hem juist erg verdacht…

En die dingen als de helm ed, dat zie ik dus ook nooit:oops:

Ik denk dat Anniek de mol is. Ik vind haar heel nep (geacteerd?) overkomen.

En ik geloof er niks van dat het een verspreking was toen ze zei dat ze nul gulden had gevonden. Mss heeft ze idd nul gulden gevonden en de euro’s die ze gevonden heeft weggemoffeld… ?

Anniek speelt het volgens mij echt super goed, beetje lekker op de achtergrond als het moet op de voorgrond wat onrust zaaien.

Vind ze trouwens allemaal op hun eigen manier super het spel spelen.

Waarschijnlijk zit ik er totaal naast maar ik ga toch voor Rick deze week.

@Marieke_5000 wrote:

Waarschijnlijk zit ik er totaal naast maar ik ga toch voor Rick deze week.




idem :mrgreen:

@Cathy S. wrote:

Ik denk dat Anniek de mol is. Ik vind haar heel nep (geacteerd?) overkomen.

En ik geloof er niks van dat het een verspreking was toen ze zei dat ze nul gulden had gevonden. Mss heeft ze idd nul gulden gevonden en de euro’s die ze gevonden heeft weggemoffeld… ?




jaaaah, dat is het. ik vond het anno 2009 al zo’n opmerkelijke zin. ik vind al met al, na een nachtje erover te hebben geslapen, aniek de mol van aflevering twee.

Heb dat niets eens gehoord van die guldens - maar inderdaad als je nu 80 zou zijn zou je het per ongeluk misschien nog wel eens over guldens hebben maar verder weten we toch ongeveer niet beter.



Zat vandaag nog wel te denken dat meespelen en moeten raden anders is dan op tv waar ze inderdaad natuurlijk van alles kunnen monteren en je wellicht op het verkeerde been kunnen zetten ed.

Net als vorige week houd ik het ook nu op Rick, ik weet neit exact waarom maar hij is zooooo sneeky bezig af en toe!

Ik heb een beetje weggestreept wie ik denk dat het niet is:



Dennis voor mij nog steeds niet omdat hij in de eerste aflevering gezegd heeft niet de mol te willen zijn, ik geloof dit ook echt dat hij dat gezegd heeft. Verder vind ik dat ie vrij helder communiceert met de andere. Wanneer het bij hem mis gaat ligt dat volgens mij eraan dat een ander op heeft zitten stoken.



Jon niet, omdat hij veel geld uit het gebouw haalde, als je de mol bent haal je toch geen envelop van 1000 euro eruit? Niemand kan je zien, dus dan zou ik zeggen, er zit 50 euro in, en de rest weggooien (net als de mol vorig jaar op die boot). Hij had ook kleine enveloppen, maar dus ook hele grote.



Vivienne niet, weet niet meer zo goed waarom ik dit dacht.



Sebastiaan niet, volgens mij speelt ie het gewoon heel erg. Bij het rad leek het er ook op dat hij het wel goed wilde doen, maar voor mijn gevoel werd hij gedwarsboomd door anderen, misschien een mol, die het op die manier op hem afschuift. Verder vind ik hem geniaal hoe hij rustig blijft terwijl hij die vrijstelling heeft, en Hans gaat uit zijn dak.



Hans niet, hij is mij veel te gedreven, al kan het natuurlijk ook een rol zijn inderdaad, net als Milouska toen zij het was ook zo’n irritante rol had.



Van Froukje heb ik geen mening.



Dan degene die over zijn:



Paula, die heb ik nog in het vizier van vorige aflevering, gisteren niet zo actief geweest.



Rick, is voor mijn gevoel de grootste onruststoker, vooral bij het rad, hij leek iedereen op te dragen wat ze moesten doen, maar uiteindelijk was dat niet echt in het voordeel van de pot. Maar dan lijkt het wel alsof een ander het fout gedaan heeft, terwijl hij de lijnen daarvoor uitzet.



Anniek, daar heb ik nu dan toch echt voor gekozen, redenen: op een gegeven moment zegt ze in zo’n terugblik over het feit dat het geld uit dat gebouw gehalveerd moet worden iets van: Ja, dat was een domper, maar ach… Volgens mij zat ze er niet echt mee. En ik vond dat ze helemaal niet schrok bij het rode scherm, ik vermoed dat een niet-mol toch zou paniekeren omdat je op een verkeerde mol zit, dus niet op het goede spoor, en dan moet je voor de volgende test een nieuwe mol hebben en hopen dat je wel op een goed spoor komt, omdat je er anders uit vliegt.

Er zit me iets dwars…



Helemaal aan het begin van de aflevering zie je Pieter-Jan die zijn inleidend praatje houdt.

Hij doet dat in een Irish Pub.



Direct achter hem zit een man op een barkruk, die haalt zijn portemonnee uit zijn achterzak, om te gaan betalen.

  • tussenshot: ander beeld -

    Daarna weer direct terug naar Pieter-Jan, en je ziet die man metéén die beurs weer terug in zijn kontzak duwen.



    Daar klópt gewoon iets niet mee… en ik kan er de vinger niet op leggen…

    Wie kijkt mee en ziet het ook?

Muze, lijkt mij gewoon een stukje inleiding wat een paar keer overmoest en slecht ge-edit is…

Hmmm Madre, zou kunnen natuurlijk…

Maar als het aan het eind van de rit tóch een hint blijkt te zijn geweest (al bak ik er even helemaal niks van als het een hint zou moeten zijn), dan heb ik het in ieder geval híer gezegd… :mrgreen: :mrgreen:

Hahaha, ik zal het onthouden :smiley:

van die gulden viel mij ook op… Maar het kan zo zijn omdat ze in het buitenland zijn en daar niet met euro’s betalen (toch :think: ) dat je dan verkeerd en per ongeluk weer in guldens denkt…

Met ponden deed ik dat in mijn hoofd ook nog lang :think: … (1 pond is 3 gulden, inmiddels niet meer maar net aan het begin wel toch)…



Ik ga weer voor Dennis omdat hij voor Hans ging en zo ons op het verkeerde been wil zetten… HIj vertelde namelijk dat Hans 2300euro voor de pot had gewonnen maar ook 8000 had laten liggen… Een echte mol krijgt die info wel door natuurlijk en kan dat gebruiken om zelf minder verdacht te zijn :think: …



EN ik hoop dat Dennis :drool: lang in het spel blijft…

Het lijkt mij sterk dat de mol de test, die immers dan over hem/haarzelf gaat, zó slecht maakt dattie een rood scherm krijgt… Overigens geloof ik best dat als Anniek de mol is het een mooie instinker voor het team zou zijn om haar scherm rood te kleuren. Als Anniek dit van te voren niet zou weten kan ik me voorstellen dat ze even van kleur verschiet omdat ze natuurlijk een groen scherm verwacht. Nouja… Hmm… dat van die guldens vind ik dan ook wel weer plausibel, hij viel mij namelijk ook meteen op en ook dat ze zich niet corrigeerde. (dat heb ik dan weer wel, maar ik leg dan gewoon niet de link naar haar eventuele mollenschap hè… :doh: )

tja, als ik anniek zou zijn, en de mol, en dus die vrijgeleider zou hebben, zou ik de test zo slecht maken dat idd het scherm wel eens rood zou kunnen kleuren. Immers, je weet dat je op dat moment nooit uit het spel kan raken en de verdenking wel eens van je af zou kunnen houden.



Is ze niet de mol, dan zou ik met een vrijgeleider alles op 1 persoon inzetten en niet verspreiden met de test. Op die manier weet je dat als je scherm idd rood kleurd, deze persoon nooit de mol kan zijn, anders zou je scherm groen kleuren.





Mijn stem is overigens deze week naar anniek gegaan…

@fiep klophout wrote:

@Cathy S. wrote:
Ik denk dat Anniek de mol is. Ik vind haar heel nep (geacteerd?) overkomen.

En ik geloof er niks van dat het een verspreking was toen ze zei dat ze nul gulden had gevonden. Mss heeft ze idd nul gulden gevonden en de euro’s die ze gevonden heeft weggemoffeld… ?




jaaaah, dat is het. ik vond het anno 2009 al zo’n opmerkelijke zin. ik vind al met al, na een nachtje erover te hebben geslapen, aniek de mol van aflevering twee.




Nou ik vond het ook al zo dom dat ze dat zei, maar ik leg daar dan weer geen link bij he!!

Ik ben hier dus zo slecht in.

Ik leg er ook geen link bij omdat ik niet vind dat het te linken is met de mol…



Ik had het wel gehoord.