echt wel :mrgreen:
:thumbup:
Hier was ie gisteren ook in actie 8)
Ik vind het trouwens wel een heleboel verschil maken welke soort aardappelen je gebruikt, de ene soort is er qua smaak gewoon geschikter voor dan de andere.
Krijgen we straks allemaal tips en recepten van je Bieslookje? 8)
dat kan, doen jullie ook mee? :mrgreen:
ik maak er vanavond het vlees voor de sate in klaar
blokjs, varkensfilet of varkenshaas
fijn gesneden gember
fijn gesneden knoflook
fijn gesneden pepertje
scheutje soyasaus
beetje chinees vijfkruidenpoeder
dit meng je goed met een heel klein scheutje olie
( is dus je marinade)
de blokjes vlees lekker een middagje in die marinade laten staan
in de actifry bakken
en lekker satesaus erover
de blokjes worden er heel mals van
mmm klinkt goed, hoelang heb je nodig in de actifry?
ik weet t niet exact maar nooit zo lang…meestal is t na een kwartier al vrij ver gaar…ik loop in elk geval niet te lang er bij weg kijk geregeld even
ik zou zeggen tussen en kwartier en een half uur is t klaar, te lang maakt t te droog!
ik heb dan ook wel een marinade met ee scheutje olijfolie anders is t toch wat aan de droge kant vind ik
enne ik vond deze nog
http://gewichtsconsulente.punt.nl/index.php?id=465662&r=1&tbl_archief=&
die had ik inderdaad ook gevonden kristalkindje…ga ik zeker eens proberen.
vond net ook onderstaand recept, alleen is die zonder vlees, het lijkt mij lekker met stukjes kip erin (en met rijst erbij)…iemand een idee hoelang de kip dan ongeveeer zou moeten en wanneer die erin moet?
1 chinese kool
half bakje champignons
1paprika
1 lepelolie
1prei
1lepel ketjap manis
2 uien
2 theelepels mosterd
taughe
italiaanse kruiden
Bereiden
Snij de kool en de groenten in reepjes. Doe de olie in de Actifry en zet de timer op 2 minuten. Doe de uien, champignons, paprika en prei in de pan en laat 8 minuten draaien. Daarna de kool en tauge en laat het 6 minuten draaien. Voeg nu als laatste de ketjap, mosterd en de kruiden toe. Even 2 minuten draaien en klaar is het. Lekker met gekookte of gebakken aardappelen en een stukje vlees wat je maar lekker vindt.
stukjes vlees, ik heb t vanavond gedaan, en twintig minuten dan zijn ze absoluut gaar hoor, langer wordt droog
dus dat zal voor je kip ook zo ongeveer gelden dan
thanks…
ik had nog een receptje gevonden waar kip in totaal 15 min. moest, dus ga dat denk ik aanhouden.
ik dnek dat dat wel klopt hoor, varkensvlees zal iets langer nodig hebben gehad denk ik, ik had varkensfilet voor de sate
maar kip is snel gaar
hmmmm lekker die ga ik deze week denk ik ook es maken!
ik laat straks weten hoe het smaakt…
het was erg lekker…en het vulde enorm (of hoe zeg je dat?)
ik snap je…klinkt goed, gaan we hier ook es proberen dan
tip…als je een kliekje stampot of nasi of een ander eenpansgerecht moet opwarmen, dat kan ook heel lekker in de actifry :mrgreen: ( ben zelf nooit zo gek op de magnetron)
grappig dat je dat nu typt over het opwarmen. Ik zat straks in de auto te bedenken dat het ook handig is als je meerdere dingen tegelijk wil verwarmen, dus 1 ding in de magnetron en 1 ding in de actifry. Blijft stamppot dan niet heel erg aan elkaar kleven? Het lijkt me dat dat met rijst minder is of niet?
ik vond t meevallen omdat de arm ronddraait…
rijst gaat super goed :thumbup:
heb er gisteren gehakt in gebakken, ging prima…was lekker
Weinig inspiratie op dit moment, heb vandaag de krieltjes er maar in gegooid met wat kruiden :thumbup:
ik heb vandaag ongepaneerde snitzel in stukjes gesneden, dit samen met een fijngemaakt teentje knoflook voor 5 min. in de actifry, fijn gesneden witte kool erbij, dan nog 10 min. dan op smaak brengen met ketjap, peper en zout, nog 2 min draaien. Ondertussen had ik rijst gekookt, toen alles klaar was onder elkaar geroerd, salade erbij en smullen maar