Hier vandaag kip pilav gemaakt,kip in de actifry met cajunkruiden
En gewoon in de wok knoflook gember prei tomaat en perzik gemaakt,witte rijst er bij errug lekker
klinkt goed, kristalkindje
ik wil vanavond zalm stomen in een stoomschaal, in de actifry aardappelblokjes bakken en sla erbij…mmmmm
hoezo ook makkelijk koken :mrgreen:
En wil gerechten delen? Heb hem net besteld met mijn kerstpakketbon! Ben ook erg enthousiast over de romertopf dus dit lijkt me ook heerlijk!
goed bezig hahaha
ik heb hem nu een 1,5 week en de dagen dat ik thuis gekookt heb (1e kerstdag, nieuwjaarsdag niet) heb ik hem iedere keer nog gebruikt.
ik zit er ook over na te denken. heb weer een nieuw afvalpoging opgepakt n lees veel goede ervaringen hier.
Toch houdt iets me nog tegen…
ik heb per gister ook nu serieus mijn afvalpoging opgepakt, op deze manier met de actifry kan ik toch frietjes eten of gebakken aardappels…(ben de gekookte op dit moment zo beu)
en ik vind het ook erg makkelijk
even een vraagje aan de actifry gebruikers: kun je frikandellen erin bereiden? kroketten/bitterballen vind ik niet belangrijk maar als wij patat eten, eten we er frikandellen bij.
en is het verschil van 1 kilo/ 1,5 kilo erg groot? met 2 volwassenen en 2 kleine kinderen weet ik niet of wij persé de grotere nodig hebben. meestal deden wij toch in 2 keer patat bakken in de friteuse. dus waarom niet in de actrifry?
kleine frikandellen zou moeten kunnen, al heb ik dat zelf nog niet uitgeprobeerd.
Met 2 volwassene en 2 kinderen zou ik zeker voor de grote gaan. Bij een friteuse kun je je frietjes in 2 keer bakken, dat duurt maar een minuutje of 4, maar in de actifry moeten de frietjes tussen 30 en 45 min (ligt eraan welke, vers of niet vers) en dan bak je toch niet zo snel in 2 x denk ik.
@bieslookje wrote:
Met 2 volwassene en 2 kinderen zou ik zeker voor de grote gaan. Bij een friteuse kun je je frietjes in 2 keer bakken, dat duurt maar een minuutje of 4, maar in de actifry moeten de frietjes tussen 30 en 45 min (ligt eraan welke, vers of niet vers) en dan bak je toch niet zo snel in 2 x denk ik.
Dat meende ik me al te herinneren; vond het al zo raar dat ze vorige week in Help mijn kind is te dik de klas te eten hadden uitgenodigd en ze frietjes uit de actifry gingen eten. Dan ben je wel een middag bezig lijkt me… :think:
er kan wel ong. 1,5 kg friet in, voor 6 kinderen is dat denk ik wel te doen (tenminste ze waren met 5 of 6 toch?)
Ik heb de actifry inmiddels ook alweer een paar maanden en ik ben er erg blij mee! Zowel mijn vriend als ik vinden de aardappeltjes / patatjes eruit heel erg lekker. Ook kipfilet in stukjes komt er ontzettend mals uit. Ik heb nog niet zo heel veel ermee geprobeerd verder, gebruik hem nu vooral voor aardappels. Wij gebruiken al jaren de oven, we hebben geen friteuse, en dit is echt veel beter, omdat het gedraaid wordt continue!
En wat ik ook een voordeel vind, hij is erg makkelijk schoon te maken. Even in de afwasmachine of afspoelen na gebruik, is heel snel schoon merk ik.