en heeft lekkere recepten ervoor?
en de voor en nadelen? Ik wil een van beide gaan kopen, maar weet nog niet welke.
Heb gekeken naar een ander topic hierover, maar kon alleen de vergelijking met een frituurpan vinden. Maar mij gaat het juist ook om andere gerechten…
in de airfryer kun je zelfs snitzels bakken heb ik gehoord…en ook de shoarma moet lekker zijn…
snitzels kan in de actifrey niet, maar bijv. shoarma wel?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
toevallig gisteren bij een presentatie gestaan… wat ik weet is dat hij geloof ik wel meteen werkt, maar dat patat sowieso drie kwartier duurt voor het gaar is… maar dan kan je wel meteen 1,5 kilo patat in een keer bakken.
en je hebt maar een lepeltje olie nodig ipv frituurvet
Kan je het niet vergelijken met een oven, of hete lucht oven.
Ik heb inmiddels mn tweede actifry, dat zegt wel wat denk ik
Ik denk dat je moet kijken naar waarom je een luchtfriteuse wilt is t om aan de kalorietjes te denken of gewoon omdat t gezonder is met minder vet
Schnitzel eet ik zowiezo niet omdat daar voor mij te veel in zit
Ik heb de actifry echt voor t afvallen
Als je voorgekookte aardappelschijfjes gebruikt duurt t minder lang,voor shoarma is ie heel goed
Voor kroketten niet,die prakt hij
Kleine stukjes vlees dus,champignons,groenten,aardappels…zij erg lekker
Ik heb geen gewone friteuse meer als ik patat maak snijdt ik vlaamse friet en gooi daar even de kook over,dan goed afdrogen en kruiden er over…dan met een beetje olie in de actifry
Ik had eerst een klein model maar nu de grote versie voor ons vijfjes was dat wel nodig
@konijn wrote:
Kan je het niet vergelijken met een oven, of hete lucht oven.
Kort antwoord,…nee :mrgreen: de actifry gooit de patatjes rond waardoor ze ronom doorbakken
kristalkindje, heb je er ook weleens kippendrumsticks ofzo ingemaakt?
Nee,kip met vel eet ik niet om t vet,en verder lust niemand ze hier haha,…ik denk dat ze ook te groot zijn hoor maar kan t wel es proberen
Dat wilde mijn moeder graag weten, ze wil er ook een gaan kopen.
jij hebt dus een grote en voorheen de kleinere versie gehad.
Hoeveel kon je in de kleine versie bereiden bijv. aan aardappelen?
Ongeveer1 kilo patat
De grote doet 1.5 a 2 kilo
en de bereidingstijd is dan wel hetzelfde?
hihi wat een vragen he…
nog een…
ik heb een vriendin en ze heeft de airfryer, daar had ze zelfs speklapjes in gebakken (vind die zo lekker, maar altijd zo’n gespat in de keuken en ook niet zo gezond) bij haar waren ze lekker, en heen hoop vet eruit natuurlijk (dus ook gezonder dan gewoon bakken), dat gaat in de actifry ook niet ofwel?
Kun je in de actifry bijvoorbeeld wel een party-mix aan snacks bereiden?
Ik heb ook gelezen dat je in de actifry soep ofzo kan bereiden heb je dat weleens gedaan?
@bieslookje wrote:
Kun je in de actifry bijvoorbeeld wel een party-mix aan snacks bereiden?
die vrouw gister zei van wel, als je maar het draaigeval eruit haalt ;)
ze stonk trouwens onwijs uit haar mond naar shag :sick: :sick:
ok, haha het maakt het niet makkelijker op geloof ik…
waarom heb jij voor de actifry gekozen en bijv. niet voor de airfryer?
Partymix zonder kroketjes/bitterballen ja…met draaiarm is echt lekkerder haha hoe moeten ze zonder die beweging anders rondom bakken…denk dat die vrouw t wat mooier wilde maken ofzo :naughty:
Bieslookje meer = langere bereidingstijd
Als ik meer maak doe ik t vaan in tweeen…de tweede lading gaat,doordat de pan al warm is veel sneller.dus terwijl we aan tafel lading 1 eten bakt lading 2,eet je dus 2x een kleinere portie
als je mij bedoelt, ik heb er geen hoor
Oja soep en speklapjes…ja soep kan en is lekker maar doe ik gewoon in een pan hoor…is geen vet bij nodig immers dus waarom zou ik t dan omslachtig maken
Spek wel,maar lapjes nee diw zouden wel bakken maar niet plat bliven
Toen ik mn actifry kocht was er alleen maar de actifry…daarna was ik em zo gewend dat we niet echt naar iets anders hebben gekeken
@Amy82 wrote:
als je mij bedoelt, ik heb er geen hoor![]()
ow haha, dacht van wel…oeps
ik denk dat ik van de week eens naar de winkel ga om beide te bekijken.
op de airfryer krijg je nu een bedrag terug, maar ook op de actifry, al is dat volgens mij niet op het grote model…en als ik voor een actifry ga wil ik toch de grote.
Ik zou op internet ook wat reviews lezen om je keus makkelijker te maken:
http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/keuken/friteuses/philips-airfryer/philips-airfryers-friteuse/testresultaat-philips-airfryer
dank je
ben er nog niet helemaal uit…
Kristalkindje, zou je kunnen laten weten wat je er allemaal in klaar maakt?