ik heb op de huishuidbeurs vorig jaar bij de airfryer gestaan. Top ding! Ook omdat je hier kroketten in kan bakken die niet gesplast worden (tenminste dat heb ik onthouden) Prijs staat me alleen niet aan…
Bij ons in huis wordt de Actifry ook goed gebruikt :thumbup:. We maken zelf verse patat (wel belangrijk: juiste aardappelsoort kiezen!) en ook regelmatig eenpansgerechten (bijv. kip, champignons, sjalotjes, creme fraiche, dragon)
Hiervoor hadden we trouwens al jaren geen frituurpan meer. Kroketjes bakken of zo mis ik dus niet (en als ik het echt heeeeel graag een keer wil haal ik die wil of zet ik een pannetje olie op het vuur)
mex, doe je er ook wel eens bijv. kippenpootjes in?
Ja, we hebben er wel eens van die kipkluifjes in gedaan. Bakten lekker krokant :thumbup:
Beetje kruiden er op, laten draaien, jummie…
Ik neem trouwens aan dat drumsticks ook prima zouden gaan. In elk geval in de Actifry Family (grotere uitvoering) die wij hebben.
pfffff het maakt mijn keus echt lastiger haha, heb nu mijn vriendin aan de telefoon en die is weer helemaal enthousiast over de airfryer…
Ligt er aan waar je 'm voor wilt gaan gebruiken denk ik. In de Actifry kun je ook eenpansgerechten makkelijk maken, in de Airfryer kunnen weer meer soorten snacks (ook al heb ik begrepen dat de kroketten taai en bleek er uit komen :shifty:)
tot nu kom ik hier op uit:
de airfryer heeft als voordeel dat je er inderdaad ook snacks in kan doen, maar ook snitzels en bijv. speklapjes, karbonades…vind ik een groot voordeel
bijv. shoarma kan in beide
frietjes of gebakken aardappels kan ook in beide, al kan in de airfryer iets van max. 800 gram en in de actifry family tot 1,5 kg…
de airfryer is sneller…
in de actifry kun je ook eenpansgerechten, dat vind ik ook een groot voordeel…
het gaat me er niet perse om om frietjes en snacks in te bakken, want ik behoud (voorlopig) ook zeker mijn frituurpan.
Ben vanmiddag nog bij deblokker geweest…hihi ik wist er meer over te vertellen dan het personeel daar, dus daar schoot ik weinig mee op, misschien morgen dan maar eens naar een “speciaalzaak”
Had je vraag aan mij niet gezien
Ik bak er kipfet in.maak er roerbakgerechten in…champignons,frietjes,krieltjes
Heb hem echter vooral gekocht om de frietjes…bij weightwatchers mag je nl aardappelen als ‘verzadigend’ gerecht rten voor vast aantal punten…ij kon met de actifry beter varieren in bereiding…bakken was normaal te vet nu reken ik 1koffielepel olie en verzadigende punten aardappel…en eet TOCH friet
geeft niets…
maar als je er kipfilet in bakt, heb je het dan over kleine gesneden reepjes of toch een “hele” (eh 1 zo’n bil)
en gekke vraag misschien, als je bijv. shoarma erin bakt waar gaat dan het vet die in de shoarma zat en er uitkomt naar toe? Mijn vriendin die de airfryer heeft had er laatst shoarma in gedaan en dat vet kwam er allemaal uit, maar omdat h=je daar je spullen in een mandje hebt leket het vet ook echt weg.
Kristalkindje, jij hebt nu de family, toch? Kun je daar de draaiarm uithalen en er dan ook mee bakken? Dan zou bijv. een kroket moeten kunnen toch?
(met draaiarm kunnen blijkbaar bitterballen wel)
Je kunt de draaiarm er wel uit halen, maar volgens mij heb je dan gewoon een heteluchtoventje. Lijkt me voor de smaak niet echt geweldig en je zal ze ook nog handmatig moeten keren. Nooit geprobeerd…
We hebben er vandaag krielaardappeltjes in de schil in gedaan. In de vijzel een pasta gemaakt van knoflook, ui, peterselie, paprikapoeder, olijfolie en pijnboompitjes en dat nog ene aantal minuten meegedraaid. Was erg leker :thumbup:
Wat betreft de shoarma, het vet kan natuurlijk niet weglopen, dus dat zal wel op de bodem blijven drijven (geen ervaring mee, maar even logisch beredeneerd)
Als je de shoarma helemaal zelf maakt (lees; ongepaneerde schnitzels, kruiden paprika, champignons, ui, knoflook en 1 lepel olie) dan is er echt amper vet wat weg kan lopen. Hier komt het altijd ‘droog’ uit de pan maar wel heerlijk mals met toch nog knapperige groente. :thumbup: :drool:
Bij de Actifry de draaiarm eruit halen zou ik niet zien zitten, het enige deel wat nl verwarmt en bakt zit onder het stukje deksel waar dus normaal door de arm alle voedsel langs en onderdoor geleid wordt. Geen draaiarm dus niet eronderdoor betekend niet gegaard eten. Speklapjes heb ik nog nooit geprobeerd maar zou ws best kunnen mits je ze voorsnijdt bv zodat ze in de pan passen. :think:
Consumentenbond had ze getest, maar de oordelen waren nu niet echt positief… niet dat dat alles zegt, maartoch
@Mex wrote:
Wat betreft de shoarma, het vet kan natuurlijk niet weglopen, dus dat zal wel op de bodem blijven drijven (geen ervaring mee, maar even logisch beredeneerd)
heeeeeel erg offtopic: GEFELICTEERD! opeens zag ik je onderschrift :lol:
@Emma wrote:
@Mex wrote:Wat betreft de shoarma, het vet kan natuurlijk niet weglopen, dus dat zal wel op de bodem blijven drijven (geen ervaring mee, maar even logisch beredeneerd)
heeeeeel erg offtopic: GEFELICTEERD! opeens zag ik je onderschrift :lol:
(hihi, dank je! pb me de naam van je zoon nog eens als je wilt, ben eigenlijk wel heel benieuwd 8))
De consumentenbond was geloof ik van mening dat patat uit de frituur lekkerder smaakt. Tja, het zal best dat veel mensen er zo over denken, maar het blijft persoonlijk natuurlijk. Ik hou zelf wel van dat droge krokante ipv dat vettige. Ook vind ik het lekker dat je er tijdens het draaien kruiden aan toe kunt voegen. Ze gaan dan weer voorbij aan het punt dat je er ook andere maaltijden in kunt maken.
ik heb inmiddels de actifry gekocht en er gisteren frietjes ingemaakt…heerlijk!!!
:thumbup: dan hebben we hetzelfde gemaakt :mrgreen:
lekker he :mrgreen: