Oh nee wat een k… nieuws.
Als je van je af wilt schrijven we zijn er voor je. Hoop dat straks alles weer oke is. :hug: :hug: :hug:
Dank je wel voor jullie lieve reacties!
Het klinkt misschien gek maar ik voel me wat beter dan vorige week. Het vele huilen heeft plaats gemaakt voor boosheid en strijdlust…
Vooral die boosheid is lastig voor mijn omgeving want ik schop, figuurlijk, tegen alles wat in mijn ogen niet goed is, aan. Het hoort bij de emoties die ik nu door maak dus het zij zo.
Ik was woensdag bij de huisarts geweest voor iets rustgevends voor de nacht en donderdag ineens belde een andere huisarts van dat gezondheidscentrum op om met me te praten. Nou echt zo netjes vond ik dat. Mijn neef is oncoloog en ook met hem heb ik veel gesproken de afgelopen dagen. Ineens kunnen er dan vragen in je op komen en als je dan 2 weken moet wachten voordat je weer een arts ziet dan zijn dat 2 lange weken, nu heb ik vast wat dingen met hem kunnen bespreken.
Aan een kant baal ik nu dat 5 en 6 september nog zo ver weg zijn. Ik wil die andere kant er ook NU uit hebben, maar snap natuurlijk wel dat ik lichamelijk goed hersteld moet zijn van de eerste operatie om de volgende en het hele natraject aan te kunnen.
Ondertussen val ik wel veel af, al 5 kilo… sowieso omdat die schildklier te snel werkt en ook door de stress. Weeg nu 52 kilo en dat is wel een puntje want bij een lengte van 1.74 is dat veel te licht. Ik probeer wel nromaal te eten maar de verbranding lijkt wel 10 keer zo snel te gaan door alles.
Hoe gaat het met jullie allemaal? Hoewel ikzelf nu weinig leuks mee maak om te vertellen vind ik het wel leuk om jullie verhalen te lezen hoor.
Tess is zaterdag mee geweest naar de efteling. Was nog tot 24.00uur open. Ging erg goed met haar. ze had het naar haar zin. Weer was ook erg goed.
Mevrouw is wel een eigenwijsje. Slaapt weinig. Niet in bed te krijgen ookal is ze moe. En valt ook op dat ze steeds minder goed de fles drinkt. Savonds laat ze zeker 100cc staan.
Voor rest doet ze het wel goed. Bezig met vooruit schuiven. Over 1,5week naar cb. Ben benieuwd hoe ze gegroeid is
Wat leuk Loon dat jullie naar de efteling zijn geweest en dat het met Tess goed is gegaan. Ik wist heel niet dat de efteling nog steeds in de zomer een aantal keer zo laat open was. Bijzonder dan om er nog zo laat te zijn he, in het donker met allerlei lichtjes aan enzo.
Wat apart dat Tess de fles minder goed drinkt. Benieuwd wat ze er op het CB van zeggen. Heb je niet het idee dat ze honger heeft nog of heeft ze gewoon genoeg aan wat ze op dat moment gedronken heeft?
@ Loon ;
Leuk dat het goed is gegaan in Efteling met Tess en dat jullie het gezellig hebben gehad.
Ik wil even mijn hart luchten;
Hier een moeilijke beslissing om te nemen.
We hebben een Sharpei van 7 jaar. Die valt de laatste heel veel af en gromt en hapt naar de kleine meid. Nu kan ik allerlei onderzoeken erop los laten qua echo , foto , bloedprikken ( kan oplopen tot 600 euro).
Nu heb ik dus echt wel wat het beestje over ( heb al een paar fikse rekeningen liggen) Maar ik twijfel dus ; of wel veel geld neer tellen en daarna misschien alsnog inslapen of nu al in laten slapen.
Net telefonisch contact gehad met de dierenarts en hij zegt dat ie misschien een tumor heeft of nierkwalen en daar is niks meer aan te doen…
@tijgertje1982. Meestal als ze drastiisch afvallen is het inderdaad mis. En als ze inderdaad nierfalen heeft kun je hooguit wat rekken met ander voer maar ook niet voor lang. Waarschijnlijk heeft ze pijn tenminste ze hapt naar de kleine. (de laatste tijd, voor de rest altijd wel lief geweest?)
Zoja dan zou ik haar niet veel pijn meer laten lijden en in laten slapen.
Klinkt hard maar dan is het beter voor het beestje.
Tijgertje: dat is zeker een moeilijke beslissing. het is toch je beestje.
Vlinder: fijn dat je nu wat rustiger bent en dat je er met je neef over hebt kunnen praten. Ik snap het wel hoor, het is niet goed en je wilt het er zo snel mogelijk uit. Volgende week is toch de operatie? heel veel sterkte hoor!!
Wat een moeilijke beslissing Tijgertje! Kan de dierenarts niet alleen bloed prikken bij jullie hond en dan kijken wat daar uit komt, voordat je moet beslissen om allerlei dure onderzoeken te laten doen? Wie weet kan je met die uitslag al wel iets? Ik heb trouwens geen idee wat alleen bloed prikken kost hoor wie weet is dat al superduur.
@ Natassia, komende week heb ik gesprekken met de chirurg en de internist over de komende operatie, nabehandeling en eventuele uitzaaiingen. Voor de operatie heb ik nog geen datum. Mijn lichaam moet eerst goed herstellen van de vorige operatie en volgens de doktoren zou ik nu lichamelijk gezien, nog geen tweede operatie aan kunnen.
Vanmorgen bij de da geweest. We moeten het nog een maand aan kijken en dan kijken of ze nog veel afvalt. Als dat zo is, gaat de dierenarts bloed prikken om dingen uit te sluiten…
Goede beslissing denk ik wel Tijgertje. Hopelijk blijft ze niet uitvallen naar Fleur dat lijkt me eerlijk gezegd best eng…
Hebben jullie nog plannen voor het weekend? Morgen viert mijn schoonmoeder haar verjaardag en zondag lekker niks, heerlijk! Hopelijk is het wat droger dit weekend zodat we ook nog lekker naar het bos kunnen.
Ik hoopook dat het beter word.
Morgen naar de kleedjesmarkt en zondag nog geen plannen…
Hoe gaat het met jullie hond, Tijgertje? Merk je al iets verbetering of misschien juist niet?
Hoe is het verder met iedereen?
Hier alles best goed. Morgen en overmorgen naar het ziekenhuis voor gesprekken. Verder rommel ik wat aan overdag en toch gaat de tijd heel snel voorbij.
Ze eet nog steeds niet veel, maar lijkt wel iets op te knappen ( ze lijkt iets meer energie te krijgen). We gaan haar zaterdag proberen te wegen thuis. Anders moeten we nog 3 weken wachten op de da.
Veel sterkte en succes morgen in het zhk :hug:
Wat goed om te horen dat ze iets op lijkt te knappen en iets meer energie krijgt. Is de dierenartspraktijk gesloten dat je anders 3 weken moet wachten? Ik hoop dat het lukt thuis.
Wij hebben dat ook ooit eens met de hond van mijn zus gedaan, we hebben ontzettend gelachen om dat koppie van die hond, hij begreep er niks van hihi! Uiteindelijk eerst zelf gewogen en daarna met de hond opgetild erbij (was een berner sennen dus niet een heel klein hondje), zo kwamen we uiteindelijk op zijn gewicht uit. Succes!
Ik heb woensdag een gesprek met de chirurg gehad en donderdag met de internist. De chirurg liet ons het hele verslag lezen van het onderzoek van het weefsel in het antonie van leeuwenhoek ziekenhuis. Dat voelde goed!
Verder sta ik weer op de lijst om geopereerd te worden, operatie en risico’s doorgenomen en nu wachten op een telefoontje. Kan wel 2-3 weken duren, maar dat maakt me niet. Het belangrijkste is dat het nu weer in gang is gezet allemaal.
Dan het verhaal van de internist, daar zag ik wel een beetje tegenop maar ze had eigenlijk supergoed nieuws… op de PET-scan in juni zijn geen uitzaaiingen gevonden!!! Ben zoooo blij want daar zat ik eerlijk gezegd wel een beetje over in.
Nog met haar gehad over de nabehandeling. Als er in links ook foute cellen worden gevonden dan moet de behandeling met radio actief jodium sowieso; wordt daar echter niks gevonden dan hoeft het radio actieve jodium niet perse. Ik kon gisteren niet goed zeggen wat ik wilde… aan alles zit een voor- en nadeel. Dus nu afgesproken dat we dat verder bespreken na de operatie, als de uitslag bekend is.
Wordt alleen niet gelijk na de operatie ingesteld op schildklierhormoon medicijnen ivm de mogelijke behandeling die nog moet gebeuren en die kan dan zo snel mogelijk. Voor die behandeling mag je 4 weken geen schildklierhormoon gebruikt hebben dus is het beter als ik niet begin. En stel dat nabehandeling niet nodig is dan wordt ik gewoon vanaf het moment van de uitslag ingesteld. Ga me die periode dat ik niks gebruik wel ziek voelen maar dat is dan maar zo.
Nog een positief punt is dat ik de gunstigste vorm van schidlklierkanker heb, daar binnen gezien heb ik ook de gunstigste vorm dus ik was er mooi op tijd bij Zo blij dat ik toen naar mijn gevoel heb geluisterd.
Kortom… we zijn blij!!! Nu even ontspannen en dan straks de volgende stap.
Ik ben er nog niet maar dit is al een flinke stap in de goede richting
Fijn weekend allemaal!
Fijn om te lezen dat het redelijk positief is! Zal vast niet meevallen allemaal! Sterkte! :-*
Fijn om te lezen dat het redelijk positief is! Zal vast niet meevallen allemaal! Sterkte! :-*
wat fijn dat er ook positief nieuws is ! heel veel sterkte de komende tijd :hug:
Vlinder, wat fijn om toch nog een positief bericht te krijgen in deze rot tijd. Ik hoop dat alles voorspoedig zal gaan en je snel zal herstellen en het gewone leven weer kan oppakken.
Dank jullie wel meiden… ik voel me zo ontzettend opgelucht
Deze week een rustige week, 20 september word ik weer geopereerd en dan begint het allemaal weer. Prima hoor want ik wil door en beter worden maar een redelijk ontspanen weekje zoals nu is ook wel even fijn.
Van het weekend niet zoveel gedaan. Heerlijk met mijn vriend uit eten geweest om te vieren dat de uitslag van de uitzaaiingen goed waren en zondag hebben we visite gehad van vrienden met hun 6 maanden oude dochtertje. Echt zo schattig meisje, heerlijk lachen de hele tijd
Ga zo boodschappen doen, het regent hier en dat valt wel even tegen na die mooie periode die we gehad hebben.
Hoe gaat het met jullie allemaal?