Wij gaan ook voor de 1e… spannend :roll: 31 aug stop ik met de pil dus afwachten hoe het allemaal gaat lopen
Welkom hier Elintjuh. Logisch dat je het spannend vind. Ben je al begonnen met foliumzuur slikken.
Natassia, hopelijk is de misselijkheid en vermoeidheid snel voorbij. Ik lees wel eens dat de vermoeidheid meestal beter wordt na 12 weken zwangerschap.
Tijgertje, wat fijn dat jullie zo van je vakantie hebben genoten.
Ik ben idd na een cyclus van 30 dagen ongesteld geworden en ik zit nu weer in een nieuwe ronde. Inmiddels de laatste pil clomid alweer ingenomen en nu maar afwachten of het weer gaat werken.
Tijger: Nee nog niet, ik wil eerst stoppen met de pil 31 aug en dan beginnen met foliumzuur.
Ik ben wel een type dat overal problemen zoekt… (altijd al gedaan) ik ga altijd van het ergste uit :oops: maar mijn moeder vertelde dat zwanger worden zeer makkelijk ging bij mijn tantes en moeder dus ik hoop dat ze dat hebben meegegeven;) ook schoonmoeder en tantes konder goed zwanger worden…
maar laten we eerst maar eens stoppen, kijken hoe de cyclus weer op gang komt. (ik was 13 toen ik begon met de pil dus kan me niet goed herrinderen hoe die was… alleen dat ik heel erg ziek was als ik ongesteld moest worden en daarom dus met de pil begonnen.)
maar wel leuk om mee te lezen en te zien hoe het bij andere verloopt…
Tijger: Mooi dat je ongesteld geworden bent… succes met de tabletten en hopen op een goede uitkomst deze maand :thumbup:
Hoi meiden, zie nu pas dit topic weer en ben helemaal vergeten om jullie up-to-date te houden…sorry :oops:!
Operatie is goed gegaan en na 4 dagen ziekenhuis mocht ik fijn weer naar huis. De chirurg vertelde dat hij zo verbaasd was dat de bult in mei nog 3.2 cm was en nu al naar 7 cm gegroeid was… ja dat verbaasde mij ook, dat wist ik niet. Des te fijner dat hij er uit is nu.
De moeheid door de narcose en de vergeetachtigheid lijken nu pas iets minder te worden. Af en toe was ik zo in de war dat ik gewoon ons huis niet herkende! Ook wel moeten lachen hoor
Ik zou afgelopen vrijdag de uitslag krijgen van de bult die weg is gehaald. Helaas… de definitieve uitslag was er nog niet. Dat was een behoorlijke tegenvaller.
Er zijn wel 2 kleine onrustige plekjes gevonden in de bult maar ze kunnen er niet goed achter komen of dat nou goed of kwaardaardig is en het weefsel is opgestuurd naar een anders, uitgebreider laboratorium.
Vanmiddag moet ik in ieder geval wel naar de internist om de bloedwaardes te bespreken en al mijn vragen te stellen die ik afgelopen vrijdag vergeten ben. De internist belde vanmorgen al om door te geven dat de uitslag er in ieder geval nog niet is. Heel misschien vrijdag maar dat was nog niet zeker. Ze vertelde dat ze na vrijdag 2 weken op vakantie gaat, ik heb gelijk gezegd dat ik dan wil dat een andere arts mij de uitslag verteld want ik vind het niet nodig om nog eens 2 weken extra te wachten, ik maak me best zorgen. Dat begreep ze wel en bespreken we ook gelijk vanmiddag.
Ook nog positief nieuws… Ik had gisterochtend en vanmorgen super positieve ovulatietesten wat betekent dat mijn eisprong er aan zit te komen. Niet dat we dat ei kunnen benutten nu maar de linkerkant van mijn schildklier lijkt het dus echt op gepakt te hebben, was zo blij!
Lekker Tijgertje dat jullie een fijne vakantie hebben gehad
Vervelend dat je zo last hebt van misselijkheid, moe en hoofdpijn Natassia, hopelijk is dat na 12 weken voorbij, dat hoor ik wel vaker van vriendinnen.
Leuk Elintjuh dat je mee komt schrijven! 31 augustus komt al fijn dichterbij
Wanneer je begint met foliumzuur moet je natuurlijk zelf weten, maar het algemene advies is 4 weken voor de (mogelijke) conceptie te starten. In jouw geval ongeveer nu dus. Maar ik kan me goed voorstellen dat je straks gewoon de pil ruilt voor foliumzuur.
Ik moet toch naar de stad vanmiddag dus ga het gewoon halen waarom uitstellen toch…
Vlinder: van de week het topic doorgelezen en lag idd van je schildklierbult, fijn dat hij nu weg is… hopelijk niet teveel last van gehad… begrijpelijk dat je geen 2 weken wilt wachten op de uitslag… en nu maar hopen dat je snel weer kan beginnen:D
@tiijgertje een verkleiner kinderwagen hebben ze niet voor onze wagen. Dus nu de bandjes maar ingenomen en dat gaat ook goed.
@vlinder mooi dat de operatie goed is gegaan. Wel spannend de uitslag. Hopen dat deze goed is en dat je weer snel aan kinderwens mag werken.
@elintje welkom hier
@tijger. Dus de clomid werkt?
@nattasia hoop dat je snel weer beter voelt
Op mijn werk gaat het goed
heb het erg naar me zin. Met Tess gaat het ook goed. Eet steeds beter alleen slaapt slecht thuis.
Vlinder, fijn dat je operatie achter de rug is maar wat vervelend dat je nog moet wachten op de uitslag! Ik hou dit topic in de gaten om te kijken hoe het met je gaat beterschap nog!
Hoi meiden, gisteren naar het ziekenhuis geweest. De bloedwaardes zijn goed wat betekent dat de linkerkant van mijn schildklier de functies goed heeft over genomen. Had ik zelf eigenlijk al gedacht omdat ik ook positieve ovulatietestjes heb waardoor mijn eisprong er aan zit te komen en dat zou prima op tijd zijn qua cyclus
De uitslag krijg ik 21 augustus, even een weekje rust nu… Voel me vandaag best ontspannen, lijkt wel of ik het even van me af heb kunnen zetten, heerlijk!
Wat fijn Loon dat het met Tess goed gaat en dat je het naar zin hebt op je werk. Begrijp ik nou goed dat Tess thuis niet goed slaapt maar ergens anders wel?
@Vlinder : dat is toch goed nieuws dat de bloedwaardes goed zijn !
Wanneer zouden jullie eventueel weer voor een kindje mogen gaan ?
@Loon wrote:
@tijger. Dus de clomid werkt?
Ik krijg er iig een eisprong mee, of ik er ook zwanger mee wordt is nog een tweede vraag (80% krijgt een eisprong met clomid, maar slechts 50 % wordt er zwanger mee)
Fijn dat je het naar je zin hebt op je werk. Hopelijk gaat het slapen van Tess ook snel beter.
Vlinder, op jouw gereageerd in het maandstopperstopic.
Zodra we goed nieuws krijgen dinsdag kunnen we er eigenlijk gelijk weer voor gaan Tijgertje. Ik hoop het zo .
Hoe lang moeten jullie het met clomid proberen om zwanger te worden Tijger? En stel dat het niet lukt, wat is dan de volgende stap?
@vlinder klopt ze slaapt overdag hier heel slecht. Tis ook wel warm voor der. Maar snachts slaapt ze echt wel goed.
Vlinder, als ik na 5 cycli niet zwanger ben moet ik terug naar de fertiliteitsarts. Ik neem aan dat ik dan wel nog een 6e ronde aan de Clomid zit.
Daarna zijn er verschillende opties, waaronder een operatie aan mijn eierstokken. Hoe en wat ze precies gaan doen wordt tegen die tijd besloten, als het nog nodig is.
Fijn dat Tess 's nachts wel goed slaapt, kom je zelf ook aan je nachtrust. Wel lastig voor haar dat het overdag niet zo wil lukken, dan is ze eind van de dag misschien niet meer zo veel waard… Hopelijk slaapt ze wat beter als weer wat af gaat koelen.
Jeetje Tijger eventueel een operatie aan je eierstokken… dat klinkt wel heftig. Ik hoop zo dat het tegen die tijd niet meer nodig is omdat je dan zwanger bent.
De andere optie is hormoonspuiten, dat lijkt me ook niet echt feestelijk. Maar ik hoop idd dat dat allemaal niet nodig is
Hoi meiden… hoe gaat het met iedereen? Met mij even niet zo goed…
Ik heb afgelopen dinsdag de uitslag gekregen van de bult. Helaas heb ik geen goed nieuws… ik heb schildklierkanker…
Hoewel ik zelf al een slecht gevoel had de hele tijd is het toch niet te bevatten als het bevestigd wordt. Het is zo, onwezelijk.
Ik wissel heel erg in emoties, huilen, lachen, heel boos zijn op alles.
Over 2 weken heb ik gesprekken met de internist en de chirurg. De nieuwe operatie gaat gepland worden want de linkerkant moet er ook uit nu. En afhankelijk of het daar in zit of niet word ik nabehandeld met radio actief jodium. Laat het allemaal maar gebeuren en moet kleine stapjes vooruit denken.
Gisteren een fijn gesprek gehad bij de huisarts en iets rustgevends meegekregen.
Verder weet ik het allemaal even niet… ik blijf nog wel schrijven hier maar dat zal wat wisselend zijn omdat het zo druk in mijn hoofd is waardoor ik eigenlijk nergens zin in heb. Zit soms zomaar een uur op de bank voor me uit te staren.
Dan word je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid en staat alles even stil, ik weet het even niet meer…
Vlinder Wat een naar nieuws. Ik wil je de komende periode even heel verl sterkte wensen ! :hug:
En gewoon al je emoties vrijlaten en niet opkroppen. Desnoods schrijf je het van je af.
Dank je wel Tijgertje voor je reactie, lief!
De ochtenden vind ik het moeilijkst. 's Morgens word ik wakker en dan is het besef er gelijk. Ga zo gezellig met mijn moeder boodschappen doen, mijn vriend is morgen jarig en dat houden we heel klein maar er moet wel iets in huis zijn hihi!
Verder bekijken we alles van dag tot dag… en elke dag dichter naar september betekent elke dag een dag dichter naar de behandeling. Komt goed allemaal, ik ga er, maar het is wel zwaar zeg, pff!
Hoe gaat het met iedereen hier? Ik blijf natuurlijk wel geinteresseerd in jullie hoor
Jeetje Vlinder wat schik ik hier van! wat heftig zeg! ik wil je heel veel sterkte wensen want het zal een zware tijd voor je worden. ik hoop dat je ons zo nu en dan op de hoogte kan houden want we leven met je mee.