Wie gaat er voor een 1e kindje deel 8

sophie tjee dat is nogal wat, sterkte en je kan er niets aan doen! :hug: :-*

hooi!!!

schaap, wat een prachtige banner! :inlove: gefeliciteerd!!

sophie, neem jezelf niks kwalijk meis :hug: blijf erover praten, dan kun je het makkelijker verwerken. sterkte in ieder geval!

verder gaat het hier uitstekend! voel me goed, pas geen normale broeken meer dus ik loop nu heerlijk in positiebroeken :inlove: mn buikje wordt nu steeds meer zichtbaar en ik geniet er zo van :inlove:

het enige jammere is dat ik heel erg veel last heb van mn allergie en astma. heb al nieuwe allergiepillen gekregen, maar die zijn veel te licht, dus die werken niet heel goed. wordt nu iedere keer snachts wakker van de jeuk, verstopte neus en niesen…

Fluppie, wat vervelend joh! Misschien trekt het over een week of twee nog weg? Dan wordt de opbouw van het hcg weer minder zeg maar en veel vrouwen merken dat wel. Je hebt er in ieder geval wél lang over gedaan om over te stappen naar positiekleding joh! :thumbup: Ik moest al met 8 weken over, niets aan!

Sophie, :hug:

Roos, jammer dat je nog geen duidelijkheid hebt op je werk. Enig idee wanneer je dat gesprek met je leidinggevende gaat krijgen?

ben bang dat mn longen niet minder worden. het is wel erg vermoeiend hoor!

heb trouwens al positiebroeken sinds 13 weken ofzo. heb daarstraks nog een leuk truitje gekocht voor mezelf bij de prenatal. was 50% afgeprijsd!

we gaan zondag uit eten (voor mij een kindermenu) en dan wil ik er wel een beetje leuk uitzien :smiley:

weet nog steeds niet wanneer ik het gesprek heb

vandaag heeft me mams het hemeltje klaar gemaakt :inlove:

fluppie leuk he shoppen :dance:

en nog een keer van dichtbij :inlove:

roosje mooi gemaakt :inlove: ik heb ook zon handige moeder :mrgreen:<br /> <br /> is er al iets bekend van mim ?<br /> <br /> fluppie thanks :inlove: ik weet niet of het normaal is, maar ik heb nu al dat mn broek s`avonds trekt :oops:

maandag komt moeders voor moeders al :angel: , ben benieuwd :smiley:

klopt het dat je in het ziekenhuis een inwendige echo krijgt :think:

ik dacht dat ik daar eindelijk vanaf was :?

met hoeveel weken krijg je een echo? vaak is het wel inwendig de eerste dan valt er gewoon meer te zien :wink:

ja mooi he ben er zo bij mee :dance:

@schaap… dat je broeken nu al beginnen te spannen zijn je darmen die gaan opspelen. IN de eerste weken van de zwangerschap krijgen je darmen het ook zwaar te verduren, vooral aan het einde van de dag geeft dit een dikke buik en opgeblazen gevoel. Dit ging bij mij rond 11 weken weg en toen vanaf 15 weken begonnen mijn buikje echt te groeien! Maar hierdoor kan het heel goed zijn dat je met 8 weken al graag een zwangrschapsbroek aan hebt. Ik had er een aan met 10 weken, mijn eigen broeken zater echt niet meer…!! Maar vond het dan ook helemaal geweldig om zo’n broek aan te moeten, hihi!!! KOn me niets schelen!!

En vaak doen ze voor de negen weken een inwendige echo omdat er van de buitenkant vaak nog niet duidelijk iets te zien is… Soms wel, maar dat verschilt, voor de zekerheid doen ze het dan inwendig. Inwendige echo’s zijn, zeker in het begin, ook veel mooier en duidelijker! Das dan weer een voordeeltje!!!

@mim… Hoe is het??? Aan het bevallen hoop ik??? :mrgreen:

@roosje… prachtig dat hemeltje!!! :inlove:

de eerste is 8 wk, ze wilde een week later afspreken, maar dan zijn ze dicht.

maar dan kan ik er wel rekening mee houden dat ie dus inwendig is :oops:

de week erop (28-12) heb ik al een afspraak met de verloskundige bij ons in dorp :mrgreen:

lekker vlot op elkaar :inlove:

Hmmm…bij mij was de eerste echo met 8 weken gewoon uitwendig geloof ik. Wat stom dat ik het niet meer weet! De eerste inwendige heb ik gehad pasgeleden, met 30 weken om te kijken hoe de placenta toen lag. Wat mij bijstaat van het begin is dat ze niets wilden doen om de bmm te irriteren en dus deden ze het uitwendig… :think:

Roos, ik vind het behang ook zo leuk! Hebben wij ook over staan twijfelen, maar het kamertje is bij ons erg klein en dan zou het te druk zijn dachten wij. En wat een mooi hemeltje! Daar is humpie straks heeel blij mee!

ons kamertje is ook niet heel groot hoor maar door de rest rustig te houden kan het prima ben er erg blij mee

hoe is het met jou?

@schaap wrote:

is er al iets bekend van mim ?

Hier nog geen actie te bekennen… Net weer bij de verloskundige geweest en m’n bloeddruk is gelukkig wel stabiel. Was vorige week wat hoger dan normaal (120/85) en nu 120/82 dus dat zit nog goed. In principe voor aanstaande zondag een afspraak gemaakt om te strippen, ben benieuwd, vind het toch ook wel weer spannend…

Las hier allemaal berichten over positiekleding… Ik heb tot tegen de 20 weken m’n eigen broeken kunnen dragen :oops: Toen wilde ik ook wel graag eindelijk die zwangerschapskleding aan maar nu wil ik toch wel weer heel erg graag m’n gewone kleren aan!! :mrgreen:

@Mim… alles kan zo met het uur anders zijn, hihi! Duim voor je dat het strippen niet nodig gaat zijn!!!

mim spannend hoor!! :mrgreen:

hoop dat je niet al te lang meer hoeft te wachten :pray: :-

wow roosje :inlove:

Sophie neem jij het lijstje over?

Dit is een mooi moment voor een nieuw deeltje :wink: :-

Mim, ik hoop ook zo voor je dat je vandaag of morgen mag bevallen!

Zou wel lekker zijn he? Ik ben mn zwangerschap al zo meer dan zat, en jij bent nota bene nog overtijd ook, dus ik kan me heel goed voorstellen dat je nu echt geen geduld meer kunt opbrengen en je kindje wil zien en knuffelen!

Roos, ik ben op… 't gaat eigenlijk gewoon niet meer. Slapen is al ruim 4 weken een drama, mag blij zijn met een uurtje slaap aan elkaar. Zelfs Matthijs is gesloopt, maar hij moet nog 40 uur werken per week. Hij slaapt zo licht, dat hij elke keer wakker wordt als ik me met pijn en veel moeite omdraai, laat staan omhoog hijs om te gaan plassen.

Gelukkig is dinsdag mijn eigen gyn er weer, dus dan gaan we even overleggen wat er gedaan kan worden want dit is echt geen doen. Heb totaal geen reserves meer, waterlanders zitten hoog en de dagen waarop ik letterlijk niet meer op mn benen kan staan van de pijn zijn inmiddels vaker aan de orde dan “goede” dagen.

Genoeg klaagzang nu hoor! :mrgreen:

Wanneer mag jij ook alweer zwaaien naar je kleintje?

111 dikke :hug: voor jou! de laatste loodjes wegen dus echt het zwaarst :frowning: maar goed je weet waar je het voor doet maar slaap is ook wel heel belangrijk!!

(ik slaap nu al heel slecht) maar goed gaat wel weer over hoop dat je je nog wat reserves op kan bouwen!!

in week 30 heb ik een groeiecho voorzover het nu staat ben benieuwd :inlove:

@schaap wrote:

de eerste is 8 wk, ze wilde een week later afspreken, maar dan zijn ze dicht.

maar dan kan ik er wel rekening mee houden dat ie dus inwendig is :oops:

de week erop (28-12) heb ik al een afspraak met de verloskundige bij ons in dorp :mrgreen:

lekker vlot op elkaar :inlove:

Bij ons zei ze dat ze eerst uitwendig probeert en mocht het te onduidelijk zijn dan doen ze inwendig.

gelukkig was het duidelijk genoeg.

maar ik denk dat het overal verschillend is.

het is ook maar net waar je placenta zich vormt of je blaas wel of niet vol is etc etc en ach een inwendige echo heb je toch al vaker gehad? ik kijk er niet meer anders vanop vergeet niet de baby moet erook uit :mrgreen:

een inwendige echo stelt echt geen r*k voor. doet geen zeer, is niet ongemakkelijk enz. ja, je ligt met je onderkantje bloot, maar bij mij legde de gyn er altijd een doekje overheen.

als je in de wachtkamer rond kijkt zie je ook veel vrouwen boven de 60, en die van hun ziet hij ook naakt, dus dan valt die van jou reuze mee :wink: .

en de vk, tja die zal je nog wel in een veel onvoordeligere situatie zien! :smiley: