maar ja kan je twee keer pieken dan??
nou ja ik hoor het 2 juli wel wat de gyn er van vindt hahaha
@Jane_S wrote:
Ja spannend he!Helemaal mee eens… pff, wat blijft het toch spannend elke keer he?
het wordt inderdaad weer eens tijd voor een aantal zwangeren hier!!
Pff nou meiden ik heb me een dagje wel gehad…
Ik zal het verhaal onder de spoiler zetten want het is lekker gedetaileerd :mrgreen: want heb het gekopieerd van ander topic
een heel verhaal dus bereid je voor
Al enkele dagen heb ik onwijs veel pijn in mijn onderbuik aan de linkerkant. het werd erger en lopen was haast niet meer mogelijk. Eigenwijs genoeg ga ik toch naar school. Na een belangrijke p.rocesb.espreking (voor cijfer) besloot ik toch maar de HA te bellen want dit hield ik niet lang vol.
Ik heb direct de huisarts gebeld toen ik in de tram richting huis (HA) zat.
Ze wilde me eigenlijk pas om 14.30 langs laten komen, maar omdat ik zo’n pijn had mocht ik toch meteen langskomen.
Gelukkig was dat nog voor de pauze dus dat kon.
De vervanger (man) heeft mij gevraagd wat er was.
Waarna hij aan mijn buik ging voelen en luisteren of het mijn darmen zijn.
Nadat hij geluisterd en gevoeld had zei hij: je darmen zijn rustig dus ik denk niet dat dat het is.
Wel is de pijn vooral bij je linker eileider.
Waarna hij inwendig even heeft gevoeld of hij er meer duidelijkheid bij kon krijgen, helaas nog steeds niet geheel duidelijk wat nou de oorzaak van die pijn is… hmz…
Hij zegt vervolgens: Ik kan nu wel een onderzoek (met eendenbek) doen om te kijken/voelen, maar als ik je moet doorverwijzen naar de gyneacoloog dan zullen ze dat daar ook nog willen doen, dus dat bespaar ik je. pfieuw gelukkig.
Ondertussen probeert hij een afspraak te maken voor vandaag, want wachten tot morgen was immers geen optie meer… maar hij wist niet zeker of dat ging lukken.
Na enkele minuutjes telefoneren, bleek er gelukkig nog een plekje vrij te zijn voor mij.
Echter moest ik wel meteen door naar het ziekenhuis want om 13.50 had ik een afspraak en een uur van te voren moest ik al bloedgeprikt hebben.
Hmm… ja oke, maar rijden in deze toestand/pijn lijkt me niet slim dus ik heb direct mijn vriend gebeld die er meteen aankwam.
Bij het ziekenhuis bloedgeprikt waarna we een uur moesten wachten op de afspraak.
Om 14.00 uur werd ik geholpen door de gyn. waar ik al een afspraak bij had staan voor volgende week (dat is toevallig! )
Zij vraagt enkele dingen en verteld dat bloed er op zich goed uit zag alleen een ontsteking in mijn lichaam…
Maargoed eerst even iets afnemen om te controleren of ik geen infectie of iets raars heb maar daarvan krijgen we pas over 1/1,5 week de uitslag daarna meteen de inwendige echo om te kijken of de eileider niet ontstoken is.
Ze begint te kijken bij de rechter eileider, die ziet er gelukkig goed uit.
Dan door naar de linkerkant, oei dat is best gevoelig tegen pijnlijk aan
toch even goed kijken. Grappig om te zien hoe je eierstokken zo vol liggen met kleine en grote eiblaasjes.
En ja hoor in de linkerkant is duidelijk te zien dat ik pas (klopt gisteren!! :inlove: ) een eisprong heb gehad. De linkerkant is daardoor ook erg actief
Maar uhm, ja dat verklaard niet mijn buikpijn… pff lastig!
Mijn baarmoederslijmvlies zag er overigens ook goed uit!
Ze is nu klaar want er is verder niets te zien…
en ondertussen kleed ik mij maar weer aan.
De onderzoeken van de urine (die ik ook een uur voor de afspraak moest inleveren) zagen er goed uit. dus ik heb/had geen blaasontsteking.
Wel hadden ze in mijn bloed een infectie gevonden waarvoor ze eigenlijk een antibiotica wilde voorschrijven, maar aangezien ik zwanger kan zijn, wilde ze dat niet op haar geweten hebben en ik uiteraard ook niet! dus die antibiotica wordt het even niet. Maar zodra ik koorts krijg of de pijn erger wordt moet ik de gyn. weer bellen want dan meoten we toch iets gaan doen, het is uiteraard ook niet de bedoeling mijn baarmoeder/eileider slecht te laten worden door een infectie.
maar aangezien ik zo’n buikpijn had en twijfelde of het niet van een verstopte darm zou kunnen komen zei ze dat het niet kwaad kon om lactose te proberen zodat het begint te lopen. Dus die heb ik opgehaald en ik hoop dat het gaat werken en ik daardoor geen buikpijn meer heb
De afspraak met de gyn. van volgende week blijft staan. Maandag moet ik bloedprikken om verschillende dingen te controleren en zo ook de waardes om te kijken of mijn eisprong goed verlopen is.
't komt erop neer dat ik vandaag dus bevestiging heb gehad (doormiddel van inwendige echo) dat ik inderdaad gisteren een eisprong heb gehad :mrgreen: :dance: :inlove:
Dus een geluk bij een ongelukje!
:-* Jane
jee Jane, das goed nieuws van je ei!! Maar die buikpijn is minder joh. Is het nu nog zo erg??
Enne, Sohpie, het kan 2x pieken ja Maar meestal is dat NA je ei… er is een theorie voor, ik heb in de zwangere mutsen ooit eens een link gehad… eens zien of ik het nog kan vinden.
Ja goed he! :mrgreen:
nee die buikpijn wil niet weggaan
Sophie ik weet zelf nog zo weinig van tempen dus kan je daar niet me helpen :silenced:
Oh Jane toch, wat een geweldig nieuws meid!
Zou het dan eindelijk toch?
En Vlieg, jouw cycli zijn nu al bijna regelmatiger dan de mijne meid als het doorzet! Super!
Ik heeeeeeel hard dat er snel weer een nieuwe lichting zwangeren aankomt hier! Dus om een beetje mee te helpen hier wat hormoontjes, speciaal voor jullie!
:: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :**: :
Ah wat lief van je 111 :-*
hoe is het nu met jou?
ja ik hoop dat het nu eindelijk zover is
maar ik heb al 6 maanden een ei gespot en geklust precies rond en op die data dus… :doh:
Met mij gaat het prima meid, thanx!
Ik hoop met jullie mee, 't mag nu wel eens tijd worden voor jullie!
Je bent alweer 8 weken, wat gaat het snel lijkt me! Wanneer heb je weer een echo?!
Zo wat is er hier weer veel gekletst!
Ben ook een tijdje niet geweest, beetje druk.
Voor iedereen die het nodig heeft :hug:
En Voor de zwangeren onder ons, lekker blijven posten hier. Ik hou juist van die verhalen, dan weet je waarvoor je het doet en dat is toch iets heerlijks. Daarbij is het jullie van harte gegund. :-*
Jeetje 111, hou je nog wel genoeg hormonen voor jezelf over?? :mrgreen: Ik ben ook nog druk bezig met het vullen van de mvm kannen, gaat vrij aardig want ik heb natuurlijk veel vrije dagen in deze tijd van het jaar…
Ik heb de laatste cyclus waarin ik zwanger ben geworden ook getemperatuurd (in m’n mond, is wel minder betrouwbaar) en ik kon er eerlijk gezegd niet zo heel veel wijs uit. Schommelde behoorlijk maar ik merkte wel dat het vrij hoog bleef op het eind waardoor ik toch ging testen in plaats van een afspraak met de HA maken
Het wordt hier inderdaad tijd voor op z’n minst één zwangere maar het liefst natuurlijk allemaal!!
Ik mag bloedprikken vrijdag, officieel pas volgende week vrijdag de uitslag! Slaat toch nergens op!
Maar vriendinnetje kijkt vrijdagmiddag vast voor me
Trouwens veel last van witverlies sinds mijn ei…
Ik ga trouwens zaterdag voor de 10e en laatste keer naar Tarzan!!!
Goed zo dames, goed potjes vol piesen! :mrgreen:
dank je vliegje voor de link…het zit er als de middelste uit
maar hij is nu weer omhoog en hopelijk blijft ie hoog
gelukkig ben ik straks op vakantie niet ongesteld, daar ben ik erg blij om hahahaha!!!
10de keer tarzan dat is vaak hihihi
jane wat goed dat je een ei hebt gehad, kunnen ze ook zien aan het bloed he
goed zo mim dat je die potjes volpiest, kunnen wij goed gebruiken
Nou meiden,
Eindelijk thuis …
Ik had om 11.30 uur een afspraak bij de huisarts in opleiding (is een vrouw, dus ben ik eigenlijk wel blij) Ze heeft eerst goed naar mijn verhaal geluisterd. Daarna heeft ze mijn bloeddruk gemeten ( 120/72 is goed). Toen mocht ik op de behandeltafel gaan liggen en ging ze naar mijn darmen luisteren, even op mijn buik kloppen en drukken op de zere plek. Ook wou ze nog even een inwendig onderzoek doen ( om te voelen naar mijn eileiders). Ze dacht namelijk aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ( ze wist dat we bezig zijn met zwanger worden) Ze vertrouwde het toch niet helemaal dus ze gingen met de gynecoloog. Toen ze terug kwam , schreef ze een briefje en kon ik gelijk door naar het ziekenhuis, naar de spoedeisende hulp. Ik toch een beetje geschrokken, mijn vriend gebeld en hem van zijn werk gehaald. Bij de ehbo aan gekomen eerst weer urine inleveren en bloed laten prikken.
Hier kwam dus uit dat ik niet gewoon zwanger was, geen blaasontsteking heb ( dus antibiotica voor niks geslikt), geen nierbekkenonsteking. Een arts kwam me halen, weer het hele verhaal vertellen. Ook hij wilde even van binnen voelen ( bij mijn vagina en anus) wat een klote onderzoeken zijn dat. Ook hij vertrouwde het niet helemaal. Ging overleg plegen met de gynecoloog. Moest gelijk naar boven komen om een echo te laten maken. Hebben we gewoon 2 uur zitten wachten tot er een gyn beschikbaar was. Komt er uiteindelijk een lief vrouwtje binnen stappen en die verontschuldigd zich dat ze het super druk hebben omdat ze maar twee gyn’s aanwezig zijn en dus eigenlijk onderbemand. Weer uitkleden en moest in zo’n rare stoel gaan zitten. Kreeg ik een inwendige echo. Baarmoeder en eileiders zagen er goed uit op de echo. Allen zat er in mijn rechter eileider een kiester die al aan het oplossen was en die liet vocht en bloed achter achter mijn baarmoeder. Ook kon ze zien dat de eiblaasjes gesprongen waren ( dat ik mijn eisprong dus gehad hebt) en daar kwam ook vocht en bloed uit. En dat veroorzaakt dus de pijn. Moet ongeveer met een dag of 4 weg trekken, zoniet moet ik weer terug komen. Ik mag nu 3 x op een dag paracetamol en diclofenac hebben om de pijn te verzachten. Dat kan geen kwaad om zwanger te raken. Ze wenste ons heel succes en sterkte en hoopte dat het snel raak zou zijn…
Sophie, ze heeft zoveel gezegd verteld dat ik het niet meer mee heb gekregen, ze zei wel dat het eiblaasje al aan het vervormen was (bij mij geen bloed vrijgekomen) maar heel veel is langs me heengegaan.
Dinsdag gaat ze wel naar de progestron gehalte enzo kijken om iets te zien ofzo van mijn eisprong? ik kreeg echt maar de helft mee :lol:
Maar Tijger jeetje meis wat een verhaal :hug: :-* weet precies wat je hebt doorgemaakt :hug:
Jane, als ze bloed prikken op progesteron kunnen ze kijken of je een goed eitje hebt gehad.
Ik geloof dat het minimaal 20 moet zijn voor een eisprong. Blijkbaar had ik vorige maand een super ei, mijn waarde was 63 Ik hoop voor jou dat het ook zo’n goed eitje was!
Ik mag morgen bloed prikken.
Tijgertje, wat een ellende meis. Sterkte met de pijntjes. Maar wel een eitje gehad!
Vlieg, helaas moet ik een hele tijd wachten op de volgende echo - die heb ik pas begin augustus maar is wel die van 20 weken dus lekker uitgebreid en als het goed is zit alles er dan op een aan .
Op 10 juni mag ik wel voor het eerst het hartje gaan horen bij de VK, maar zij hebben geen echo-apparatuur en dus blijft het blij luisteren via de dopler-tone (heet dat ding zo?).
Tijgertje, sjonge zeg, wat een belevenis weer! Ondanks dat je nu wel zeker weet dat je niet zwanger bent, weet je nu wel waar je aan toe bent. En ik ben jaloers op je cyclus hoor - ik vind het behoorlijk regelmatig. Nu hopen dat er snel een eitje wordt benut meid!
Vliegje, eigenlijk is dat toch te gek he…een hele week wachten op een uitslag! Niet normaal hoor, ik vind het eigenlijk gewoon niet kunnen. Maar ja, je doet er weinig tegen he?
Ondaks dat ik zo’n pijn heb, hebben we wel geklust. Eigenlijk mocht het niet met die antibiotica, maar daar mocht ik gister ook gelijk mee stoppen, ik had ze eigenlijk helemaal niet hoeven slikken. Nu maar hopen dat de medicijnen geen nadelige gevolgen heeft gehad op de eisprong en het klussen…
Ik ben echt blij dat ik nu weet waar de pijn vandaan komt en dat alles er goed uit ziet van binnen. De gyn verwachtte ook verder geen problemen met zwanger worden. Was echt een super aardig vrouwtje.
@tijgertje1982 wrote:
Ondaks dat ik zo’n pijn heb, hebben we wel geklust. Eigenlijk mocht het niet met die antibiotica, maar daar mocht ik gister ook gelijk mee stoppen, ik had ze eigenlijk helemaal niet hoeven slikken. Nu maar hopen dat de medicijnen geen nadelige gevolgen heeft gehad op de eisprong en het klussen…
Ik ben echt blij dat ik nu weet waar de pijn vandaan komt en dat alles er goed uit ziet van binnen. De gyn verwachtte ook verder geen problemen met zwanger worden. Was echt een super aardig vrouwtje.
Ik weet niet welke antibiotica jij hebt gehad, maar ik heb heel lang antibiotica moeten slikken en dat had geen gevolgen voor mijn eisprong
Dit weekend gaan we hier flink klussen, zowel letterlijk als figuurlijk :lol: