Wie gaat er voor een 1e kindje deel 6

Loesje fijn weer wat te horen! Hoe voel je je? En gewoon meeschrijven hoor!

Hoi Loesje, wat leuk dat jij zwanger bent en zo ver al :slight_smile: Heb ik totaal geen last van als je het daar over hebt hoor. Alleen maar leuk! :smiley:

Geen last van de warmte in combi met 36 weken? Hoor wel eens dat zwanger zijn met dit weer extra zwaar is?

Liefs, Maria

Haaaai Loesje!!!

Meid, wat ben jij al ver inderdaad! 't Zit er bijna voor je op!

Mariamaria, heb je de pil lang gebruikt? Wel spannend hoor, zo aftellen tot je echt stopt!

Vlieg, hoe is het met jou?

Hai 111, hier alles oke hoor. Op de wachtbank he :slight_smile: Ik ben er nog niet zoveel mee bezig, hopelijk hou ik dat vol tot 8 juli…

Hoe is het met jou?

@111 wrote:

Mariamaria, heb je de pil lang gebruikt? Wel spannend hoor, zo aftellen tot je echt stopt!

Hey 111, heb de pil bijna 10 jaar geslikt. Ben dus heel benieuwd hoe mijn cyclus wordt zo. Heb met manlief afgesproken in elk geval 1 natuurlijke ongesteldheid af te wachten voor we er écht voor gaan klussen. Wil eerst weten of de boel weer natuurlijk op gang komt…

Klinkt goed Vlieg. En jij bent altijd zo druk, dus die tijd moet voor je voorbij schieten voor je er erg in hebt. En dan is het zo 8 juli!

Met mij gaat alles prima, geen klagen. Buik groeit nog steeds, gewicht is nog steeds gelijk aan mn gewicht voor de zwangerschap maar ik probeer me er niet zo druk over te maken. Voel nog altijd dagelijks wel wat krampjes/steken in mn buik, dus alles groeit nog steeds goed denk ik :mrgreen:. Merk wel dat ik minder goed lang kan zitten in een houding en ook lang autorijden vind ik niet zo prettig meer. Krijg dan wat pijn in mn rug en nek, maar dat is dan ook het enige en prima te doen als ik er rekening mee hou.

111, zie nu pas dat jij ook al zwanger bent! Lekker zeg :slight_smile: Groeit je buik al goed? Als ik je berichtje zo lees wel :slight_smile: Krijg je last van je rug / nek vanwege je zwangerschap? Ben zelf ook gevoelig voor rug/nekklachten. Hoop voor je dat het behapbaar blijft.

Gekke vraag misschien trouwens, maar moet je je huisarts melden als je wilt proberen om zwanger te raken?

Hoi Mariamaria, je hoeft je niet te melden bij je HA als je probeert zwanger te raken hoor! Zelfs niet ALS je zwanger bent, tenminste hier niet want je kunt je gelijk bij de verloskundige melden. Die geeft aan je HA door dat je zwanger bent…

Moet ff kwijt dat ik vandaag een finaletennispartijtje (enkel, niveautje 8…) gewonnen heb!! Wihoe, ben helemaal trots op mezelf! Laatste toernooitje voor dit jaar (mag van m’n vriend ook niet meer :wink: ), het is af en toe te vermoeiend en straks zien ze ook dat ik zwanger ben. Nu dus nog niet! En ik vind zelf dat ik nu wel een buikje krijg maar vooral aan het eind van de avond eigenlijk pas :think:

Loesje, leuk om weer eens iets van je te lezen! Jeetje, je bent echt aan de laatste loodjes!! :smiley:

@Mim74: dank voor je antwoord. VK zoek je dan gewoon op via internet of gouden gids ofzo? Heb je dus geen verwijzing voor nodig van de ha begrijp ik hieruit.

Wat goed dat je gewonnen hebt met tennis!! Gefeliciteerd :slight_smile: Zag ik in je banner nu goed dat je 19 weken bent? Dan zie je toch best wel een buik al?

Mariamaria, ik heb destijds wel gebeld naar de HA over wat ik moest doen (dacht ook een verwijzing nodig te hebben) maar werd gelijk door de assistente doorverwezen naar de verloskundige. Tegen de tijd dat je zwanger bent weet je misschien al welke verloskundige je moet hebben en anders neem je gewoon contact op met je HA.

Yep, ben alweer 19 weken en mensen zien het alleen nu alleen als ik ze erop attendeer… Ik had van mezelf helemaal geen buik, het is de eerste en ik ben vrij lang (1.88 m.) dus misschien dat het daarom nog niet erg zichtbaar is. Komt vanzelf! Bij de controle 3 weken geleden groeide m’n baarmoeder goed volgens de verloskundige dus dan gaan we daar maar vanuit… Volgende week woensdag 20-weken echo, ben uiteraard zeer benieuwd!! :smiley:

gister weer even een flinke teleurstelling te verwerken gehad.

we hoorden dat goede vriendin van ons nu 15 weken zwanger is. voor hun ontzettend leuk natuurlijk, al was het voor iedereen een complete verrassing want niemand had dat verwacht!

ik was ook wel heel blij, maar toen de nicht van mijn man de opmerking plaatste: nou, zij is dan voor jou zwanger, hoe vind je dat? en gelijk erachter aan: nou, ik had wel verwacht dat jij eerder zou zijn. wanneer ben jij nou zover?

ze moeten eens weten…

heb er wel een klein traantje om gelaten, het heeft me best gekwetst eigenlijk.

Dat is inderdaad heel vervelend Fluppie… Ik kon daar ook steeds minder goed tegen. Bij ons verwachtte mensen het ook niet echt maar gezien mijn leeftijd (34) werd de vraag wel steeds vaker gesteld en ik kreeg er ook steeds meer moeite mee. Ik wilde niet bekend maken dat we er mee bezig waren maar had wel bedacht het tegen goede vrienden te vertellen zodra wij in de MMM waren beland. Gelukkig is het niet zover gekomen. Er komt gewoon een moment dat je zo’n opmerking niet meer kunt hebben… :hug:

@fluppie wrote:

gister weer even een flinke teleurstelling te verwerken gehad.

we hoorden dat goede vriendin van ons nu 15 weken zwanger is. voor hun ontzettend leuk natuurlijk, al was het voor iedereen een complete verrassing want niemand had dat verwacht!

ik was ook wel heel blij, maar toen de nicht van mijn man de opmerking plaatste: nou, zij is dan voor jou zwanger, hoe vind je dat? en gelijk erachter aan: nou, ik had wel verwacht dat jij eerder zou zijn. wanneer ben jij nou zover?

ze moeten eens weten…

heb er wel een klein traantje om gelaten, het heeft me best gekwetst eigenlijk.

Fluppie :hug: Wat een kt opmerking zeg :shock: Begrijp je reactie heel goed! Mara meid, jouw tijd komt ook echt nog wel :-

He dames!!!

Hier gaat alles eigenlijk heel goed, ben alweer twee weken thuis aan het genieten van mijn verlof!

Moet zeggen dat ik tot nu toe weinig last van de warmte heb gehad, maar nu is het ook nog niet zo ontzettend warm geweest hier. Ben benieuwd hoe ik deze week ga doorkomen.

Hou op dit moment in ieder geval nog geen vocht vast, dus das wel prettig!!!

Heb ook verder heel weinig kwaaltjes gehad, vind het zwanger zijn tot nu toe geweldig!!!

Maar moet wel heel eerlijk zeggen, dat ik heel langzaamaan wel een klein beetje begin te verlangen naar mijn eigen lichaam weer terug. Alles is een opgave als je zo tonnetje rond bent, hihi!

Bovendien wordt je gewoon heel erg nieuwsgierig wie er al de hele tijd stiekem bij je is!!!

Maar goed dames, we moeten nog heel eventjes als het goed is!!!

@ Vliegje… ja heb gelezen dat je een ei hebt gehad en dat je die heeeel goed benut hebt, dus ik strooi alvast heel veel hormoontjes je kant op!!

En natuulijk ook naar de rest van de dames hoor!!! Jullie moeten ze ook vangen! :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :**:

@mim… wat goed dat je nog tennist, ik had er met 19 weken weinig zin meer in! Trouwens die buik komt vanzelf hoor, Tot 20 weken hier ook weinig te zien, daarna explosie hihi!

x loes

He dames!!!

Hier gaat alles eigenlijk heel goed, ben alweer twee weken thuis aan het genieten van mijn verlof!

Moet zeggen dat ik tot nu toe weinig last van de warmte heb gehad, maar nu is het ook nog niet zo ontzettend warm geweest hier. Ben benieuwd hoe ik deze week ga doorkomen.

Hou op dit moment in ieder geval nog geen vocht vast, dus das wel prettig!!!

Heb ook verder heel weinig kwaaltjes gehad, vind het zwanger zijn tot nu toe geweldig!!!

Maar moet wel heel eerlijk zeggen, dat ik heel langzaamaan wel een klein beetje begin te verlangen naar mijn eigen lichaam weer terug. Alles is een opgave als je zo tonnetje rond bent, hihi!

Bovendien wordt je gewoon heel erg nieuwsgierig wie er al de hele tijd stiekem bij je is!!!

Maar goed dames, we moeten nog heel eventjes als het goed is!!!

@ Vliegje… ja heb gelezen dat je een ei hebt gehad en dat je die heeeel goed benut hebt, dus ik strooi alvast heel veel hormoontjes je kant op!!

En natuulijk ook naar de rest van de dames hoor!!! Jullie moeten ze ook vangen! :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::

@mim… wat goed dat je nog tennist, ik had er met 19 weken weinig zin meer in! Trouwens die buik komt vanzelf hoor, Tot 20 weken hier ook weinig te zien, daarna explosie hihi!

@Fluppie… wat een kl
* opmerking zeg. Sommige mensen hebben echt geen flauw idee hoeveel impact zoiets kan hebben. Zwaar gevoelloos!!!

x loes

sorry twee keer zelfde berichtje, was nog niet klaar!

Loesje, het wordt nu echt spannend voor je he :mrgreen: Leuk hoor! :thumbup:

Hier nog 8 dagen te gaan voor we iets zeker weten…maar moet zeggen dat ik het deze maand wel zie…Ik maak me al een stuk minder druk als vorige maand :shifty:

springt om een klein beetje HCG te vangen en gooit de rest over de andere dames[/spoiler]

Fluppie, dat is balen ja… mensen weten het niet, maar denken ook niet na voor ze zoiets zeggen. :hug: voor jou

Loesje, geniet van je verlof :slight_smile:

Ben weer even stiekem bij jullie aan het gluren, echt wel balen zeg dat er nog zo weinig zwanger zijn. Ik ben vorig jaar juli zwanger geraakt en Dragon in augustus dus het is misschien idd waar dat de zomermaanden goede zwangerraak maanden zijn. Trouwens dan ben je ook in een lekkere tijd met zwangerschapsverlof (april, mei, juni, juli). Ik moet bijna al weer aan het werk, maar ik zie er ook wel naar uit.

@Loesje, nog even volhouden meid en dan mag jij ook je baby in je armen nemen. fijn dat je nergens last van heb, ik was 1 en al vochtophoping.