Wie gaat er voor een 1e kindje, deel 3

@vliegje… Ja had gister positieve ovutest… en heb vanmorgen/vandaag mijn ei…

Ovutest kan ook twee dagen positief zijn, maar je moet altijd vanaf eerste positieve test rekenen. Volgens mijn gyn heb je een dag na de positieve ovutest, je ei.

Had vrijdag ook bijna niet eens een tweede streepje op ovutest, en gister ineens knalpositief. Kan dus zop veranderen. Ik doe een :pray: voor je ei!!!

Oke! Thanks :slight_smile:

En wat bedoel je met rekenen, vanaf die dag rekenen tot aan je NOD?

14 dagen?

Morgen moet hij gewoon positief zijn! Krijg wel wat last van mijn buik.

Maar als het deze ronde niet raak is, mogen we naar het ziekenhuis om te kijken of het ei wat ik krijg, wel goed is…

vanaf je eerste positieve ovutest, heb je een dag later je ei… Op de dag van je ei kun je dus ook nog een positieve ovutest hebben, als deze twee dagen positief is…

vandaag weer negatief getest kijk het deze week nog aan en anders bel ik einde van de week het zkh want ik wil wel zekerheid hebben :cry:

Marion, welkom!!

Sophie, wat jammer. Zoals Loesje al schrijft, hoopten we toch op een wondertje :-*

Roosje, is dit pas je eerste nod na de mk? Daar heeft dan wel een tijd tussen gezeten toch? Volgens de berekeningen zou ik vandaag mijn nod hebben, maar ik vrees dat het door de mk hier ook een beetje anders loopt. Afgelopen dinsdag had ik wat steekjes maar verder geen aandacht aan besteed en afgelopen twee dagen wat vruchtbaar slijm. Althans, dat dacht ik. Want vandaag weer niks wat op een naderend ei lijkt :think:

Ach, mijn mannetje vindt het niet zo erg hoor… als we nog even doorgaan met om de dag klussen :inlove:

Zwangerworden, gewoon binnenvallen als je hoofd ernaar staat hoor.

Het meeleven etc. is wel fijn, maar je focus staat dan zo ontzettend op zwanger worden dat ik me kan voorstellen dat je af en toe even afstand wilt nemen.

Vliegje, hopelijk nu een positieve ovu-test!!

nee heb al eens eerder me nod gehad toen heb ik primolut geslikt om ongi op te wekken vandaar

nog geen positieve ovu test… snap er niks van…

jammer meis ik heb er geen verstand van al dat tempen en ovu testen enzo dus ik kan je helaas niet helpen maar blijven klussen lijkt me :dance:

@Sophie, balen zeg ik had echt goede hoop voor je dat het nu raak was.

de uitslag van vandaag was ook zeer slecht nieuws…nu waren er helemaal geen zaadcellen aangetroffen!!

We gaan nu voor de laatste stap namelijk TESE/MESA :cry:

Sophie, wat ontzettend balen meid.

Eerst nog stiekem de hoop dat je zwanger was en nu dit nieuws!

Sterkte :-*

@sophie wrote:

de uitslag van vandaag was ook zeer slecht nieuws…nu waren er helemaal geen zaadcellen aangetroffen!!

We gaan nu voor de laatste stap namelijk TESE/MESA :cry:

wat is dat :oops: tese /mese wat balen zeg meis :hug:

Voor degene die het niet weten…

Het is alleen nu wel mogelijk in nederland en zelfs in Groningen al…

MESA

Bij ejaculatiestoornissen of bij geblokkeerde of afwezige zaadleiders kan soms toch zaad worden verkregen door middel van de MESA-behandeling (Microchirurgische Epididymaire Sperma Aspiratie, dat wil zeggen dat het sperma uit de bijbal wordt gehaald door middel van een punctie) in combinatie met ICSI. Deze behandelingsmethode is in Nederland niet toegestaan, met uitzondering van behandelingen in het kader van onderzoek naar de veiligheid van deze methode. Om deel te nemen aan dit onderzoek dient men echter te voldoen aan bepaalde criteria voor wat betreft de oorzaak van de subfertiliteit.

TESE

Dit is een variant op MESA, maar in dit geval worden de zaadcellen uit de testikels gehaald. Dit gebeurt dan omdat er geen zaadcellen in de zaadleiders gevonden zijn of de zaadleiders ontbreken. Omdat het hierbij gaat om (mogelijk) nog onrijpe zaadcellen en de gevolgen daarvan voor het kind nog niet te overzien zijn, wordt TESE (TEsticulaire Sperma Extractie) in Nederland niet uitgevoerd.

Ik had al even gegoogled :wink:

Op welke termijn kun je een oproep verwachten?

Echt vervelend zeg :hug:

ik heb het zkh gebeld als ik donderdag nog niet ongesteld ben dan mag ik komen te bloedprikken en krijg meteen een prikinstructie voor de puregon pen die krijg ik nu helemaal vergoed dus daar gaan we dan wel mee verder hoop alleen dat het niet nodig is

had ook al ff gegoogeld :wink:

hopelijk heb je eerder een positieve test roosje :wink:

en binnen 3 weken krijgen we een oproep voor een intake met de uroloog

dat hoop ik ook sophie maar vind het wel een geruststellend idee dat ik er nu wel heen kan en andere medicijnen kan nemen

er was eerst een kwestie dat het niet vergoed zou worden maar nu gelukkig dus wel maar goed ik blijf hopen op een positieve test :pray:

@sophie…meis, wat een dubbele teleurstelling zeg…Onvoorstelbaar… Toch eerst stiekem een beetje hoop en nu die hoop helemaal de grond in geboord…

Had er nog nooit van gehoord, dat MESA/TESE, maar het klinkt wel een beetje heftig… Maar als het tot jullie wondertje gaat leiden, dan maakt dat alles goed!!! Dikke zoen voor jou, hoor… en we leven met je mee…

@roosje83… wel fijn, dat er nu weer een nieuwe stap wordt ondernomen, heb je in ieder geval het idee dat er iets gebeurt, nietwaar…

@vliegje… :think: vreemd, moet toch nu een keertje komen… hopelijk is je cyclus niet nog langer, hij is al zo lang… Nou ja misschien morgen… voel je niets veranderen? Vruchtbaar slijm enz?

Hier vandaag voor het eerst die vaginale bolletjes utrogestan gebruikt.

Inbrengen is geen punt, maar je krijgt er wel veel afscheiding van hoor… Moet nu wel de hele tijd een inlegkruisje voor… :oops: Das wel een beetje balen, maar goed vergeleken bij andere verhalen is dit natuurlijk peanuts…

Hé!

Sophie, balen van die teleurstellende berichten! :hug:

Ik hoop dat ze met MESA/TESE jullie kunnen helpen.

Roosje, spannend bij jou nog! Hopelijk positief nieuws :pray:

Loesje, ik hoop dat die bolletjes hun werk gaan doen en dat het bij jou ook helemaal goed komt! :pray:

Vruchtbaar ben je volgens mij genoeg!

Vliegje, en al een ei gespot inmiddels? Of test je alleen 's ochtends?

Sproetje, is je mk nu 4 weken geleden ongeveer dan? En is het vanzelf losgekomen? Bij mij kwam het na de 1e mk snel weer op gang, maar de 2e x had ik een curretage en toen duurde het denk ik zo’n 6 weken. Maar goed, het is voor iedereen ook anders.

Marion, welkom!