Wie gaat er voor een 1e kindje (deel 2)

Ik ben ook wel wat aangekomen, maar dat is van het eten hahaha.

Ik plas me trouwens kwijt zeg, pfff. Ik drink 2 slokken en er lijken er 5 minuten later 10 uit te komen…

Wat ik me trouwens afvraag, is hoe ik moet rekenen hoelang ik zwanger ben ALS ik ooit zwanger raak.

Want als je een normale cyclus hebt, ben je op je NOD meestal rond de 4 weken.

maar ik heb een cyclus van 54 dagen, Bijna 8 weken dus zeg maar.

Hoe moet je dan rekenen?

Dan ben ik nog geen 8 weken, dat kan niet. Maar gewoon 4 ook?

Nou ik ga lekker slapen, ben grieperig… dus slaap kan ik goed gebruiken.

Tot morgen maar weer en Lily, droom maar fijn :slight_smile: (de rest natuurlijk ook :mrgreen: )

Je moet gewoon rekenen dan van af de eerste dag van je laatste menstruatie.

Je moet dan melden aan je verloskundige dat je een zeer onregelmatige cylus hebt en dus niet precies weet hoe lang je dan zwanger bent.

vervolgens krijg je dan een termijn echo om te bepalen hoever je zwanger bent.

Dit doen ze doormiddel van een meeting van kop tot kont zeg maar :slight_smile:

Ik ben met mijn laatste cyslus uitgegaan van 46 dng, maar volgend de meetingen heb ik dus dit keer een cyclus van 23 dgn gehad.

Ook lekker ben je in eens verder dan je verwacht had :slight_smile:

Maar hoe zo ALS je ooit zwanger raakt?? Je bent nog harstike kort bezig alles kan nog hoor, zolang je er zelf in blijft geloven.

Helaas duurt het soms bij de ene een maand en bij de andere een jaar.

Ik ben van het stoppen met de pil afgevallen! binnen een week een kg of 2. Vocht, denk ik.

Wat betreft die steekjes, eerlijk gezegd ben ik niet echt bang dat er iets “mis” is. De gedachte gaat wel een keer door mijn hoofd, maar ik denk dan maar, zolang ik geen bloeding zie zal t wel goed zijn. Enja…mocht t wel zo zijn dan kan ik het toch niet tegenhouden…

Wat betreft die baan: Naja, zwanger ben ik al, dus dat is geen kwestie meer :lol: Ik twijfel nog of, als ik op gesprek mag komen, ik het vertel…aan de ene kant houd ik namelijk het meest van eerlijkheid. Aan de andere kant kost het me misschien een fantastische baan…als ik het wel zou vertellen zou ik het proberen in een 2e gesprek te zeggen, wanneer ze hun indruk van mij al hebben bepaald…moet ik nog ff over nadenken.

Als ik deze baan niet krijg ga ik misschien wel een tijdje stoppen met zoeken, en proberen een baan te vinden waar ik na mijn verlof kan beginnen :thumbup:

Komt wel goed :slight_smile: Als ik maar een gezond kind krijg!

(Tjonge, die moederinstincten komen echt METEEN :shifty:)

P.S. Wel raar dat ik nu gewoon heel normaal op mn werk zit(slaapdienst)…zwanger te wezen, hihi

@ Zwangerworden: nee, ik zag em echt niet aankomen! Ik deed die test ook met de gedachte "naja laten we maar doen hebben we dat ook weer gehad. Zelfs expres een huismerk gekocht omdat ik niet teveel geld wilde verspillen, haha

ik heb mn vriend als een speer naar huis laten komen hoor :wink: Hij zei dat hij voordat ik het smsje met een :slight_smile: had gestuurd hij helemaal bezorgd was maar volgens mij durfde hij er niet aan te denken, hij reageerde ook heel…suf :wink:

Thanks Dragon.

Ik wil een beetje voorzichtig zijn met zeggen ‘als we zwanger zijn’. Het is en blijft een wondertje en je weet niet wat er allemaal kan gebeuren.

Nog een vraagje, hoe is de afscheiding tijdens een zwangerschap?

Ik merk dat mijn afscheiding normaal gewoon witte vloed is zeg maar.

Rond mijn ei wordt het doorzichtiger (ik krijg geen rekbaar slijm… ).

Nu heb ik vorige week na mijn eisprong echt vlokkerige afscheiding gehad (dacht zelf aan schimmelinfecties). Maar nu is het weer goed en gewoon creme ig zeg maar hahaha, gewoon normale witte vloed.

Sorry voor de details :slight_smile:

Maar hoe is dat tijdens een zwangerschap?

Of heb je dan bijna geen afscheiding meer?

Lily, ben wel erg benieuwd of je op gesprek mag komen. Voor wanneer moest je reageren?

O dames, wanneer moeten we weer een nieuw deeltje openen, bij 100 pagina’s?

wouwie lily en koos gefeliciteerd :mrgreen:

vliegje ik heb dat altijd als ik gewoon ongi moet worden, maar ja weet ook niet hoe het is als je zwanger bent…

Vliegje: Ik heb nog nooit rekbaar of helder slijm gehad tijdens mijn vruchtbare dagen, dus dat is bij iedereen heel verschillend.

Nu ik zwanger ben heb ik wel last van meer afscheiding dan normaal, maar moet ook zeggen dat dit heel erg wisselend qua hoeveelheid en samenstelling :silenced:

Maar er zijn ook meiden die hier bijna helemaal geen last van hebben.

Dit is echt zo verschillend qua vrouw net zo als elke zwangerschap bij iedereen verschillend is.

Mijn vriendin en ik zijn even ver maar onze zwangerschappen lijken voor geen meter op elkaar.

Was zij heeft heb ik niet en andersom.

Je hoort bij vele vrouwen dat de borsten zeer gaan doen, dat ze in eens beter gaan ruiken en dat dingen die je heel lekker vonden in eens niet meer smaken (of andersom) nou daar heb ik totaal geen last van.

Als ik die test niet had gedaan had het waarschijnlijk bij mij ook nog een tijd geduurd voor dat ik er zelf achter kwam dat ik zwanger was :slight_smile: (nou ja misselijkheid zegt wel genoeg op een gegeven moment)

Terwijl er vrouwen zijn die het eigenlijk vanaf dag een gewoon voelen / weten dat ze zwanger zijn zonder ook maar een test te hebben gedaan :slight_smile:

Jij hebt net als ik hele lange en verveelende cyclusen daardoor duurd het langer als bij andere. Waar jij 1 cyclus hebt, heeft een ander er al 2 gehad, dus 2 kansen meer.

Als ik mijn cylcus bekijk heb ik er langer overgedaan dan misschien andere maar het was wel na 4 cyclusen raak wat het weer heel normaal maakt :slight_smile:

Sja, ik heb normaal altijd vrij veel afscheiding gehad en heb deze cyclus wel vruchtbaar slijm gehad (en dat heeft gewerkt dat zie je hahahah) en nu lijkt het wat minder en iets dikker te zijn…maarja

Wat betreft die baan: Als het goed is krijg ik deze week ergens bericht, de gesprekken zijn volgende week. Ik ga er denk ik voor kiezen het in een eventueel 2e gesprek eerlijk te vertellen. Ik werk in de jeugdzorg en iedereen wordt daar constant zwanger dus het is niks nieuws. Kost dat me deze baan, jammer dan. Ik heb nu in ieder geval de veiligheid van een vast contract en heb dus niks te verliezen…

Lijkt me een verstandige beslissing, Lily.

Als je na de eerste gesprekken het gevoel hebt dat ze je mogelijk aan willen nemen, en je verteld dan dat je zwanger bent, moeten ze daar in mijn ogen niet moeilijk om doen.

Succes!

vliegje;

ik heb ook niet echt gemerkt dat ik zwanger ben hoor…maar ik werd ook niet ongie, dus vandaar de test. Enige klachten die ik op t moment heb is moe zijn…snel moe en duf en nergens zin in hebben (maja nergens zin in hebben kan ook omdat ik nog steeds geen vakantie heb gehad…en daar hard aan toe bent :mrgreen: )

en afscheiding heb ik nu helemaal niet meer…vind het wel grappig om alles van dragon te lezen, ik herken wel wat dingen…Ik krijg dus ook een termijnecho, omdat ik geen flauw idee heb wat mijn cyclus precies is…ja de 1e ronde 41 dagen, maar ofdat ook deze ronde zo was? Volgens huisarts ben ik volgens een normale cyclus al 2 weken verder…

@lily… snap je dilemma en denk dat je er verstandig aan doet het nog niet direct te vertellen. Ook een tweede gesprek is in mijn ogen nog wat vroeg… Je bent dan nog steeds niet zo heel lang zwanger en er kan nog van alles gebeuren… (sorry wil natuurlijk absoluut niet negatief zijn, en ga er natuurlijk vanuit dat het een heelrijk zwangerschap wordt, maar ik weet natuurlijk uit eigen ervaring wat er nog kan gebeuren…) Het zou toch ontzettend zonde zijn als ze je om een of andere reden besluiten de baan niet te geven omdat je zwanger bent, terwijl je nog midden in de spannende periode zit zeg maar… hoop dat je begrijpt wat ik bedoel…

Als ze je eenmaal hebben aangenomen en het gaat gewoon goed met je dan kun je het toch ook nog vertellen…

Hier verder weinig bijzonders… heb af en toe nog steeds steekjes in mijn buik, maar het is allemaal zo minimaal dat ik me afvraag of ik het zou merken als we niet met zwnager worden bezig waren… :frowning:

xx loesje101

zoen loesje101

Ik heb net getest, ja ik weet het! Het is veeeeeeeeeeeeeeeeel te vroeg, maar het moest gewoon van mezelf hahaha, uiteraard negatief.

Maar ik ben er bijna van overtuigd dat we zwanger zijn. waarom weet ik niet, het voelt gewoon zo.

Drukkend gevoel nu ook op mijn onderbuik, veel plassen (vanacht ook 3x uit bed geweest en geen muizenplasjes, echt grote plassen).

Als ik niet zwanger ben, is dat echt een domper, zeker omdat het gewoon zo voelt…

Kloos, maar je bent toch ongie geweest?

Je had toch ook een keer negatief getest? Meen ik me te herinneren.

Dragon, thanks voor je reactie. Leer veel van je!! :smiley:

jamaar of de 2e ronde dan ook een cyclus van 41 dagen heeft is niet zo zeker…ik denk zelf namelijk dat deze cyclus iets korter was…waarom weet ik niet…soort gevoel zeg maar :think:

Maar maakt ook allemaal niet meer uit…want ik hoor het wel bij de vk…heb nu iig een datum waar ik naar uit kan kijken…duurt nog wel eventjes… :eh:

@vliegje… ik snap het wel hoor… je lees vaak genoeg dat er dames zijn die een paar dagen voor NOD al positief testen. Dus om je eigen nieuwsgierigheid te verminderen. Helaas zegt het nu nog helemaal niets, pas over 5 dagen is je NOD! Wachten is moeilijk, maar je gevoel zegt vaak ook wel veel!

Ik duim voor je!!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

x loesje

@kloos wrote:

jamaar of de 2e ronde dan ook een cyclus van 41 dagen heeft is niet zo zeker…ik denk zelf namelijk dat deze cyclus iets korter was…waarom weet ik niet…soort gevoel zeg maar :think:

Maar maakt ook allemaal niet meer uit…want ik hoor het wel bij de vk…heb nu iig een datum waar ik naar uit kan kijken…duurt nog wel eventjes… :eh:

Dat had ik inderdaad ook, ik was van mij laatste cyclus uitgegaan van 46 dgn. Echter teste ik al 1 1/2 wk voor mijn NOD zeer positief en uit de laatste echo meting bleek ik dus dit keer een zeer korte cyclus te hebben gehad.

Groot nadeel van een zeer onregelematige cyclus, wel weer een voordeel als je ineens 1 a 2 wkn verder blijkt te zijn :slight_smile:

Vliegje, hoop dat je gevoel klopt… nog even geduld…

Lily, Ik denk dat 't wat je baan/sollicitatie betreft allemaal wel los loopt… stress is nu niet goed voor je :P! Ga evt lekker op gesprek… en daarna zie je wel weer verder.

Dragon, hoe is het met je? nog zo misselijk???

Kloos, gefeliciteerd!

nog ff een vraagje…

wat doen jullie wat betreft 't klussen, de dag van de ei klussen of juist om de dag dus dat je de dag ervoor en de dag erna klust? (als je ei idd volgens mijn banner klopt)

liefs

@Lily, ik zou idd zoals Loesje zegt: pas het zeggen als je bent aangenomen (dan natuurlijk nog wel even wachten). Want je hebt tot 12 weken gewoon toch nog een rederlijke kans dat het mis gaat (gaan we natuurlijk niet vanuit) en daarbij, hoef je volgens de wet het pas 3 maanden voor de uitgerekende datum het te vertellen. En waarom zou je zo’n kans laten liggen.

@Vliegje, ik duim me rot.

@Loesje, je weet nooit.

Hier echt heel raar, overdag nergens last van (of tenminste heel weinig) en vanaf ongeveer 17:00 uur begint de ellende, misselijk, moe en krampen.

regje, balen dat je dan op 't einde vd dag nog beroerd wordt…maar 't is voor een heel goed doel. spannend volgende week heb je de termijnecho,'t schiet al op.