Wie gaat er voor een 1e kindje (deel 2)

@Dragon, ik woon ook in NH :mrgreen: en tuurlijk is die test positief, zeker weten, en krijg je ook leuke kadootjes enzo :smiley:

Vruchtbaarslijm geeft aan dat je eisprong er aanzit te komen, dat wil zeggen het lichaam maakt zich er klaar voor, door dat het luteïniserend hormoon toeneemt.

Helaas wil dat niet altijd zeggen dat er een eicel vrij komt of de eicel die vrijkomt is niet goed genoeg.

Het is altijd moeilijk te zeggen wanneer de ei precies vrijkomt op het moment dat je vruchtbaarslijm ziet. Bij sommige is het de zelfde dag nog bij andere duurd het nog 2 dgn.

Hoe lang heb je vruchtbaarslijm gehad? Want dat zeg iets over de periode dat je waarschijnlijk je ei hebt gehad.

Regje: Stuur als je wilt natuurlijk even een PBtje waar je precies woont, wie weet wonen we een straat achter elkaar hahaha :mrgreen:

jaja ik ben nieuw hier :smiley: en hoop zoals iedereen hier op een eerste kindje, ik en mijn vriend zijn nu al sinds april gestopt met de pil, maar nog steeds geen klein mirakeltje te bespeuren :frowning: we geven de moed niet op, maar iedere maand ongi worden is toch wel een zware dobber… vooral deze maand heb ik het moeilijk, het lijkt of iedereen plots onverwachts zwanger wordt (een ongelukje) ik ben blij voor hen hoor echt waar, maar toch heb ik dan soms ook stiekem het gevoel van hoe kan da nu zij willen nog geen kindje en hebben een ongelukje en mensen die echt zo graag een kindje willen word hun geduld op de proef gesteld :think: ohja onze tijd komt ook nog wel en dan zal het echt wel meer dan welkom zijn :smiley:

Welkom!

April is nog zo kort (al lijkt het voor je gevoel heel erg lang :wink: )

Maar ik ben denk ik wel een van de bewijsen hier op het forum ben dat alles echt nog mogelijk is hoor :wink:

En veel stellen hier zijn ongev minimaal 6 mnd bezig voordat zij die mooie streep zien.

Maar je teleurstellingen zijn zeker herkenbaar hoor!

Net zo als bij de andere hopelijk heb je snel goed nieuws!

welkom lovely,

ik hoop dat jullie snel zwanger zullen zijn van een eigen wondertje :smiley:

dragon, geen idee hoe lang ik dat heb gehad, ik schrok er die donderdagochtend namelijk van, zo’n lange draderige sliert whaha…

had ik die 2 maanden ervoor niet zo gehad…

haha dan zou ik een marge van 3 dgn aanhouden. en daar dan je cyclus op berekenen.

ja dat hopen wij ook :smiley: en idd 4 maand is nog niet zo heel lang, maar ik wilde al langer een kindje maar mijn vriend wilde meer financiele zekerheid (een klein spaarboekje speciaal voor ons klein mirakeltje) en nu we die hebben laat het zwanger zijn een beetje op zich wachten… :? en als je iets echt zo graag wilt lijkt 4 maand al eeuwen te duren… maandag moet ik normaal ongi worden dus ben ik aan het duimen dat ze uitblijven en dat wij binnen 9 maand ons klein wondertje in de armen mogen sluiten…

Bij ons heeft het bijna 6 mnd geduurd en wij liepen al bij de gyn vanwege een mogelijke onvruchtbaarheid.

Het resultaat zie je hieronder natuurlijk :mrgreen:

ben je net gestopt met de pil? Want dan heb je meestal 1 a 2 cyclusen waarbij er geen eicel optreed.

Wondertjes komen op de momenten dat je ze niet verwacht, vandaar dat het ook wondertjes zijn :wink:

das echt mooi gezegt idd dat is waarom ze wondertjes noemen :smiley:

en waarom was er een vruchtbaarheids twijfel?? die hebben wij jammer genoeg ook , vandaar dat ik me zo’n zorgen maak … maar als ik dan kijk dat het bij jullie ook gelukt is geeft me een extra duwtje in de rug!!! :smiley:

Kijk maar op de vorige pagina daar heb ik het nog eens in een hele erge korte versie uitgelegt.

Maar wij liepen inderdaad al bij de gyn. We wilde zelf allebei nog een jaar wachten omdat we de natuur toch een kans wilde geven.

Achteraf zijn we daar heeeeel blij om.

Anders waren we namelijk nu het IUI/IVF traject ingegaan.

heb het juist gelezen,

wij hebben besloten de nauur zijn gang te laten gaan en gaan speciale behandelingen te doen, aangezien mijn schat daar ni zo voor is, hij zegt dan dat da teveel stress meebrengt en je dan nog ni zeke bent of het zou lukken… ohja we zien we, we zijn nog maar pas begonnen ook e :slight_smile: en we zijn juist bezig met verhuizen dus dat kan mijn gedachten ook een beetje verzetten, maar het probleem is ze zeggen daje daar eigenlijk totaal ni mee mag bezig zijn e met zwanger worden, maar ik vind die knop ni in mijn hoofdje om het gedachten aan een kindje uit te zetten , er gaat geen dag vooruit dat ik er niet aan denk, toen we pas ons nieuw huisje zagen, was ik al bezig met van hier komt de kinderkamer en buiten een schommel voor als ons wondertje beetje groter is :oops: of dan zijn we bij maten die een kindje hebben en dan smelt mn hartje helemaal in mn schoenen… :oops:

@dragon wrote:

Vruchtbaarslijm geeft aan dat je eisprong er aanzit te komen, dat wil zeggen het lichaam maakt zich er klaar voor, door dat het luteïniserend hormoon toeneemt.

Helaas wil dat niet altijd zeggen dat er een eicel vrij komt of de eicel die vrijkomt is niet goed genoeg.

Het is altijd moeilijk te zeggen wanneer de ei precies vrijkomt op het moment dat je vruchtbaarslijm ziet. Bij sommige is het de zelfde dag nog bij andere duurd het nog 2 dgn.

Hoe lang heb je vruchtbaarslijm gehad? Want dat zeg iets over de periode dat je waarschijnlijk je ei hebt gehad.

Heb dit gevonden op een andere site…

“De dag dat het baarmoederhalsslijm het meest overvloedig, draderig en dun is, valt meestal een dag voor de eisprong.”

en ja, die donderdag is het heel veel geweest, dus zou vrijdag mijn eisprong geweest zijn, en zou dus afgelopen vrijdag mijn nod zijn en ben ik nu dus 3 dagen over tijd…

nou ja, bij mij is het toch altijd anders, ben mijn hele leven al dwars geweest, haha… we zien wel

@lovely welkom

Bij mij is de ongi doorgekomen dus we gaan nu voor de 3e ronde

VanHolland: Jemig wat jammer meid, maar er zit er een postief ding aan en dat is dat je nu een hele normale cyclus had in vergelijking met je vorige :hug:

Lovely, van harte welkom!

Van Holland, jammer hoor, maar net wat dragon zegt, je hebt er wel weer wat meer zicht op! Succes in de volgende ronde!

CVS, ik hoop dat jij ook snel weet waar je aan toe bent in de vorm van een positieve test of een ongi.

Hier nog steeds niets te bekennen…

hey allemaal,

Lovely, welkom hier! Hopelijk is er voor jullie ook snel een wondertje op komst!

Van Holland, dat is jammer!!! :hug: Maar je hebt nu inderdaad beter zicht op je cyclus! Succes in de volgende ronde!!

Myrthe, jeetje dat duurt dan wel heel erg lang, want hoeveel dgn ben je nu niet meer ongi geweest? Hopelijk is er snel duidelijkheid voor je!!

Hier snap ik echt helemaal niets meer van mijn lichaam… eerst dacht ik miss voel ik mijn ei en daarna had ik dacht ik vruchtbaar slijm en nu weer helemaal niets. Ik snap er helemaal niet meer van :? Maar we klussen gewoon verder en we wachten wel af…alsof dat makkelijk is :roll: :roll:

@ Debbert, 26 juni voor het laatst, dus iets van 62 dagen nu…

Pff heb aardig beroerd in bed gelegen, werd zaterdagavond ongi en niet zo’n beetje ook :sick: :x

Heb het maar opgeschreven ook, 17 juli 1e ongi dag en dan 23 aug 1e ongi dag. Dan snap ik nog niet helemaal wanneer ik nou op mijn vruchtbaarst ga zijn hoor :think:

Sorry beetje ego bericht maar hoop dat met de rest alles goed is!

@Lady28 wrote:

Pff heb aardig beroerd in bed gelegen, werd zaterdagavond ongi en niet zo’n beetje ook :sick: :x

Heb het maar opgeschreven ook, 17 juli 1e ongi dag en dan 23 aug 1e ongi dag. Dan snap ik nog niet helemaal wanneer ik nou op mijn vruchtbaarst ga zijn hoor :think:

Sorry beetje ego bericht maar hoop dat met de rest alles goed is!

Je teld de dgn tussen 17 juli en 23 aug. Dat is de duur van je cyclus.

Vervolgens kun je dan je evt eisprong berekenen. Deze is “standaard” 14dgn voor je menst. Rond die periode kun je je ei verwachten.

Meesten merken dat aan vruchtbaarslijm, maar niet iedereen heeft dat (o.a ik) waardoor het niet altijd gemakkelijk is om te herkennnen.

Misschien ook een tip voor andere; hou een boekje bij.

Daarin schrijf je dagelijks je bevindingen in .b.v hoe je je voelt, wat voor afscheiding je die dag gehad hebt en het verloop van je menstruatie.

Zo kun je er eerder achter komen of er evt een patroon in zit