Wie gaat er voor een 1e kindje (deel 2)

Zo meld me bij deze terug van vakantie en bij deze ook meteen ZWANGER :mrgreen:

Heb werkelijkwaar geen idee hoelang al aangezien ik hele onregelmatige cycluse had, maar mijn testen van vanmorgen waren allemaal binnen 1 minuut behoorlijk positief. De test steep was al duidelijk waarneembaar voor de controle steep dus kan niet missen :smiley:

Jullie hebben heel wat afgekletst en moet eerlijk bekennen dat ik wel begonnen was met terug lezen maar gestopt bent omdat ik het allemaal niet kon onthouden :oops:

Bij deze vergeef me het :wink:

Ik doe dus weer vanaf deze pagina mee :slight_smile:

-Alle dagn achter elkaar klussen zou inderdaad niet goed zijn, maar bij ons heeft het prima gewerkt :wink:

Maar om de dag is inderdaad het beste.

De gyn hier geeft als advies: omde dag voor je eisprong en tijden de eisprong zelf de eerste drie dgn dagelijks.

• Je ei is inprenciepe 24uur vruchtbaar maar na 12 uur neemt de vruchtbaarheid van de ei al behoorlijk af en wordt een bevruchting daarna steeds moeilijker.

-Houdbaarheid van sprema hangt strek af van het kwalitieit. Minimaal 1 dg, 3 dgn bij goede kwaliteit en bij zeer goede kwaliteit soms zelfs wel max 7 dgn.

• Zaadcellen hebben ongeveer 5 minuten nodig om de eileider, waarin de bevruchting plaatsvindt, te bereiken.

Zo gefeliciteerd!!

Bij deze nog even het echte bewijs :mrgreen:

@Dragon, GEFELICITEERD :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: maar als je test zo positief is ben je vast al langer zwanger dan 4 weken :wink:

@Regje wrote:

@Dragon, GEFELICITEERD :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: maar als je test zo positief is ben je vast al langer zwanger dan 4 weken :wink:

Dat hoeft niet hoorā€¦ even tussendoor.

Weet niet of je mijn test heb bekeken, die is iets minder zichtbaarā€¦ maar echt wel duidelijk en als ik 1 week later had getest denk ik dat hij er echt af knapte!

Weet ja waarom, de test die IK heb gedaanā€¦ dus die je op de foto zietā€¦ zijn gedaan toen ik 3 weken zwanger was. (ja vroeg getestā€¦ achteraf dacht ook 4 weken maar zijn 3 weken gebleken.)

En dragon, uiteraard gefeliciteerd, hoe voel je je?

hoi dames,

Vandaag maar weer geklust!!

Dus vanaf afgelopen woensdag om de dag gedaan, denk mijn eisprong gisteren gevoeld te hebben, maar voor alle zekerheid ga ik dinsdag ook nog knutselen???

Maar als je tijdens je eisprong alle dagen sex heb , dan is dat toch ook niet goed voor de spermakwaliteit???

Ben na het knutselen netjes met de benen op de kussens gaan liggen zodat je schuin omhoog ligt, en soms met de knieen in mijn nek gelegen.

( had ikergens op internet gelegen, en de recht toe recht aan methode is het beste ).

iemand anders nog ideeen???

groeten zomervlinder

dragon,

Super en gefeliciteerd,

Bij mij is het wachten steeds dichterbij aan het komen.

Deze week kans op innesteling ( heb aardig om de dag geknutseld )

en mijn NOD is 6 september.

groet zomer :vlinder:

Ik voel me super. Wel misselijk op zijn tijd maar als ik dan wat eet is wel weg (komt daarna wel weer terug hoor) en erg moe.

En ik heb allemaal van die ongi achtige krampjes in mijn onderbuik.

Gisteren zijn we net terug van vakantie gekomen en meteen getest :mrgreen:

Op de camping vroeg een vreemde in eens aan mij of ik misschien zwanger was omdat ze me er zwanger vond uit zien :eh:

Wij ontkennen want het was nog ver voor mij NOD, maar ze had dus gelijk :smiley:

Heb ook geen idee hoever ik ben omdat ik super onregelmatig was, en ik heb nu ruim 1 1/2 wk voor mijn eigenlijke NOD getest.

En ze zijn zo positief dat ik er vanuit ga dat ik mijn eisprong waarschijnlijk eerder heb gehad of mijn ongi van 1 dag was geen ongi :wink:

De test strepen op mijn zwangerschaptesten waren meteen knal roze nog voor dat de controle streep zichtbaar was.

@dragon gefeliciteerd meid. Geniet er lekker van

@Dragon, ik denk toch dat je idd dan al verder bent dan 4 weken, wanneer was die ene dag ongi zeg maar? Misschien ben je wel verder dan ik. Grappig dat iemand dat tegen je zei. Ik had net de test gedaan en ik kwam een dag later op me werk, toen twee collegaā€™s tegen met zeiden, wat is er toch met jou aan de hand???!!! Ik zei geen idee, maar ik wist het wel, waar aan ze het zagen geen idee :mrgreen:

Dragon, gefeliciteerd spannend zeg hoe ver je nu bentā€¦snel afspr maken voor termijnecho of niet?

soms ben ik bang dat ik er te erg mee bezig ben,maar ja nu we het eenmaal besloten hebben gaan we er ook helemaal voor, zijn druk aan het klussen (om de dag) en heb of volgende wk zaterdag of zondag de eisprong, nu komt het zo uit dat dan die vrijdag weer een klus dag is en zondag. wat zouden jullie doen alleen de vrijdag en zondag of toch ook de zaterdag dus 3dgn achter elkaar?? en de maandag?

@zwangerworden wrote:

Dragon, gefeliciteerd spannend zeg hoe ver je nu bentā€¦snel afspr maken voor termijnecho of niet?

soms ben ik bang dat ik er te erg mee bezig ben,maar ja nu we het eenmaal besloten hebben gaan we er ook helemaal voor, zijn druk aan het klussen (om de dag) en heb of volgende wk zaterdag of zondag de eisprong, nu komt het zo uit dat dan die vrijdag weer een klus dag is en zondag. wat zouden jullie doen alleen de vrijdag en zondag of toch ook de zaterdag dus 3dgn achter elkaar?? en de maandag?

Hoi zwangerworden,

Je zit precies het zelfde als ik met je telling voor klusdagen.

Je moet vrijdag , zondag en dinsdag elke dag maakt het zaad minder van kwaliteit en dan lukt het ook niet.

Zelf heb ik de woensdag ervoor ook nog geklust.

Dan pak je precies alle mogelijke vruchtbare dagen mee!!!

succes, zomervlinder

Wauw Dragon, gefeliciteerd! Wanneer mag je voor het eerst naar de VK? Dan zal je wel zien hoe ver je precies bent :slight_smile:

Volgens mij zijn er een aantal nieuwe bij of heb ik het mis :slight_smile:

In ieder geval WELKOM :mrgreen:

Ik ga maandag even bellen en dan hoor ik denk ik wel wanneer ik terecht kan.

De bloeding die ik had (mijn ongi dus) van 1 dag was op 18 juli wat nu zou betekenen dat ik 6 wkn zou zijn dan??

Ik weet het echt niet dus wacht rustig af tot ik voor controle mag (hopelijk heeel snel :wink: )

Zwangerworden: ik zou toch de drie dgn pakken hoor, hier op de poli wordt dat als advies gegeven.

In de periode na je menstruatie kun je gemakkelijk om de 3 of 2 dgn vrijen, richting je vruchtbare dgn om de dat en tijdens je eisprong 2 of 3 dgn achter elkaar.

Het klussen rond je eisprong blijft altijd een gok hoor, het is namelijk maar net wanneer je ei vrij komt en of je uberhaubt een eisprong hebt.

Heeel veel vrouwen hebben namelijk niet eens elke maand een eisprong en soms het je een eisprong waarbij de ei niet van goede kwaliteit is en het dan ook niet lukt.

En soms verschuift een eisprong zich wel eens per cyclus.

Dus gewoon met heel veel liefde en gemakkelijk vrijen en dan moet het van zelf goed komen.

Als ie bakker praatjes van op je zij liggen, kussen onder de bibs, 20 minuten plat blijven liggen, bij volle maan etc worden hier altijd afgewezen.

Het komt zo als het komt en meestal duurdt het bij de meeste stellen ruim 6 mnd voordat het de eerste keer raak is :slight_smile:

hallo iedereenā€¦

ik lees hier eigenlijk al een tijdje stiekem meeā€¦ sommige ken ik al van een ander topic, maar ook wij gaan voor ons kindjeā€¦

op dit moment zitten we een beetje in onzekerheid, word ik wel of niet ongi. Gister en eergister heb ik een beetje last gehad van bruin in de afscheiding (sorry hoor) vandaag helemaal niets meer. Gister was mijn nodā€¦ vandaag getest: helaas negatief.

De ongi of een positieve test zal niet lang duren, want donderdag, 2 weken geleden, had ik mijn vruchtbaar slijmā€¦

Spannend voor degene die bijna kunnen testen! En gefeliciteed voor degene die zwanger zijn!!

groetjes CVS

Jeetje Dragon, dat is nog eens een thuiskomst!! GEFELICITEERD!!! :dance:

Wel vreemd dat ze op de camping al iets aan je zagen. Ben ook wel benieuwd hoe ver je nu daadwerkelijk bent!

CVS Welkom! Hoop voor je dat je snel ongi wordt of positief kunt testen.

Hier vandaag nogal wat slijm, dus wij gaan vanavond ff klussen en de komende dagen :wink:

hmm lastig hoor, de een zegt dus om de dag en de ander toch in de vruchtbare periode elke dagā€¦

@dragon, bij jullie op de poli? welke poli? werk je daar?

lief hoor dat jullie allemaal reageren.

ik heb volgend wkend dus mijn ei zaterdag of zondag zijn nu al vanaf afgelopen wk om de dag aan het ā€œklussenā€, dus toch volgend wkend maar elke dag? maar hoe zit het dan met de kwaliteit/kwantiteit?

zoals dragon al zegt 't is en blijft een gok, volgens mij als je denkt dat je zwanger bent, ben je 't niet en als je 't dus niet verwacht ben je wel zwangerā€¦ af en toe :evil:

maar goed ik moet er volgens mij niet te veel aan denkenā€¦

liefs.

Dragon! Welkom terug en ontzettend gefeliciteerd, wauw!!

CVS, welkom en spannend, met een dag of drie nog eens testen?

Hier nog steeds geen menstruatie, ga ervan uit dat het aan de prednisolon ligt. Verder ook geen klachten, dus rustig afwachten of anders over een tijdje toch maar naar de huisarts, ben vanaf 26 Juni niet meer ongi geweestā€¦Wou wel dat het op gang kwamā€¦

Ik werkte op de poli gyn.

Ben verpleegkundige en heb verder op de kraam/verlos/kinder en couveuseafdeling gewerkt.

Myrthe: dankje wel, ook voor ons een heuze verassing vooral natuurlijk omdat wij al onderbehandeling van de gyn stonden en ik naar alle waarschijnlijkheid onvruchtbaar of op zijn minst minder vruchtbaar zou zijn.

Ben echt nieuwsschierig hoe de gyn morgen gaat reageren :smiley: