En zelfs dan nog kan het een tijdje duren voordat er iets zinnigs over je cyclus te zeggen is. Helaas is het toch een kwestie van afwachten, makkelijker gezegd dan gedaan, I know!
Niet iedereen heeft een stabiele cyclus, helaas!
Hmmm…als je begin juli bent gestopt en dan voor het eerst ongi bent geworden op de 17e juli, dan heb je dus een hele korte cyclus van 15 dagen ofzo gehad?
Iedere vrouw heeft een andere cyclus, maar gemiddeld is een cyclus van 28 dagen. Zeker als je net gestopt bent met de pil kan je cyclus wat onregelmatig zijn. Ik gebruik mijzelf voor het gemak maar even als voorbeeld: voordat ik de pil ging gebruiken zat ik op 24 dagen. Eerste cyclus na de pil was 31 dagen, tweede cyclus 24 dagen en nu 28 dagen. Ik hoop dat ik vanaf nu regelmatig ben, maar dat is helemaal niet zeker.
Ik denk dus dat je het best kunt afwachten tot een volgende ongi en je daar dan aan vast houden qua lengte van cyclus…
111, nee ik was al halverwege mijn strip dus ik zou sowieso de 17e ongesteld zijn geworden…hoop dat het een duidelijk verhaal is hahaha dus daar klopte het nog, alleen nu niet meer. Ja ik wacht nog een week en als ik dan nog niet ongesteld ben dan ga ik testen. Ben nu 5 dagen overtijd!
Ik snap het hoor! :mrgreen:
Gok dat je lichaam nu druk bezig is met ontpillen en daarom is je cyclus vast een beetje onregelmatig door. Inderdaad maar even afwachten en over een week nog eens testen. Je weet tenslotte maar nooit! Is-ie dan nog negatief, dan wordt het toch afwachten tot je eerstkomende ongi ben ik bang.
Maar daar gaan we nu nog even niet van uit! :mrgreen:
@vliegje wrote:
@zomervlinder wrote:hoi meiden,
Vandaag een echo gehad, omdat ze mijn cyclus goed in kaart willen brengen.
afgelopen vrijdag was mijn follikel 12mm , vandaag pas 14mm dus hij groeit niet al te snel.
Vandaar ook een lange cyclus duur.
Eigenlijk had hij vandaag 18 mm moeten zijn.
Maar nu ik dit weet kan ik daar rekening mee houden dat het langer duur voor dat ik een eisprong krijg.
Dus mijn banner moet weer aangepast worden.
Woensdag weer een echo ben benieuwd hoeveel hij dan gegroeid is.
Ze waren wel tevreden hoe het er uitzag van binnen.
Mooi baarmoederslijmvlies van 3 lagen en een mooi rond follikel.
Groeten en tot woensdag met het vervolg verhaal
zomervlinder
Echt fijn dat ze dit in de gaten houden!
Heb je een speciale voorgeschiedenis dat ze je hiermee helpen?
Of zijn jullie al lang bezig?
Mijn cyclus is ook heel lang waarschijnlijk (vroeger was het 2 maanden, en de 1e na het stoppen met de pil ook zo lang, 54 dagen).
Dus ik ben ook bang dat het gewoon lang duurt voor hij groeit zeg maar.
Hoi vliegje,
Ja we zijn al 4 jaar bezig!!!
Maar nu gaat het eindelijk de goede kant op.
Ze zijn er achter gekomen dat mijn hypofyse ( in de hersenen ) mijn eierstokken niet aanstuurt, dus ook nooit een ei.
Nu gelukkig wel dmv medicatie via een infuuspompje.
groeten angelique ( zomervlinder )
Jee Zomervlinder, das heftig! Wel heel fijn dat ze nu je ei zo goed in de gaten houden.
Wordt dit dan pas je 1e eisprong sinds je gestopt bent?
Jeetje, zomervlinder, wat een toestand!!
Ik hoop dat je snel zwanger bent, meid!
hopelijk wel, vorige maand washet nog geen goed ei.
maar nu was ze al tevreden. met de echo.
dus vingers gekruis en duimen maar.
zomervlinder
Duimen zullen we zeker :lol: Mooi dat je ei er zo goed uitzag :thumbup:
Hier wat minder klachten dan de vorige dagen, dat verontrust me wel, maar ja kan alleen maar afwachten. En dan is ook ook nog iemand die een miskraam heeft bij de aprilmama’s, dan wordt je toch weer even goed wakker geschud.
Trouwens ook 1 van mijn zwangerschapssymptomen is pukkels op mijn gezicht, heb eigenlijk nooit pukkels en vanaf de innesteling zeg maar telkens 1 of 2 van die lekkere met zo’n grote witte kop :mrgreen: Ik lijk wel een puber :lol:
@lady 28, dus je bent halverwege de strip gestopt? dan heb je kans dat je hormoonhuishouding erg in de war is… (hoop 't niet voor je hoor) tja die hormonen…
@zomervlinder, ik duim :thumbup: voor je toi toi toi!
@regje, tja 't schijnt dat vrouwen er heel wat voor over moeten hebben he (pukkels) maar dat hebben we er graag voor over toch?
wij gaan weer klussen deze maand, maar nu hebben we volgend weekend feest in de stad. waar natuurlijk de nodige alcohol bij hoort, nou drink ik zowiezo nooit zo heel veel, maar ja we beginnen vrijdag smiddags t/m zondag avond dus de hele dag door. wat moet ik nu doen???
als ik niet drink valt 't op… zal ik 'n smoesje verzinnen of kan ik wel wat drinken.
hmmm dilemma… maar natuurlijk altijd wat het beste is voor een evt zwangerschap…
hey dames!
lady, ik zou inderdaad ook volgende week testen. Misschien is je cyclus in de war omdat je in je strip bent gestopt.
zomervlinder, ik hoop dat het deze keer goed gaat! Ga voor je duimen!!!
regje, leuk he zwangerschapspukkels, ach ja we zullen het er maar bij houden dat je er iets moois voor terug krijgt!!
Hier geen ongi meer…nu kunnen we weer gaan klussen voor de 2e ronde!
zwangerworden, niet te druk om maken. Gewoon wat vaker water ofzo tussendoor drinken. Je wilt niet weten hoeveel gezonde kindje’s er verwerkt worden tijdens een avondje flink stappen!!
Je doet het niet altijd, gewoon proberen wat rekening mee te houden, maar niet in de stress schieten, dat kan als de test positief is…
En anders, vruchtensap in wijnglas ofzo?
@zwangerworden, je kunt best wat drinken hoor, gewoon iets minder dan normaal, alleen als je mannetje ook heel veel drinkt dan kan het zijn dat zijn zaadjes niet helemaal oke meer zijn. Dus misschien moet hij ook wel een beetje zich aanpassen.
Ik zou nog een keer mijn temperatuurcyclus laten zien, dus hier is ie:
En een pukkelhoofd, ach als dat alles is
Hoi meiden, sorry even een ego berichtje:
Heb vandaag mijn gesprek gehad. Het is erg positief verlopen en gelukkig begreep ze me. Ik ben tevreden met de uitkomst, ze was heel eerlijk en duidelijk.
Kort samengevat: Als ik weet waar mijn hart echt ligt, moet ik daar gewoon voor gaan en lekker gaan solliciteren. Wel gaat ze kijken of er een mogelijkheid is waarin ik iets meer uitdaging heb, bijvoorbeeld door voor mijn mentorkinderen wat extra diepgang te creëren door ook in het gezin te gaan werken. Ze heeft wel gezegd dat ze natuurlijk het liefste mij hier houdt, maar als ik ongelukkig ben op mijn werk en met de mogelijkheden die ik hier heb, we er ook niks mee opschieten. (Dat ik niet iets anders hier ga doen wat dan even leuk is en na een halfjaar hetzelfde probleem heb). En wat ik écht wil, gaat hier niet gebeuren, dat heeft ze eerlijk gezegd (daar is de grote baas heel duidelijk over geweest, heeft allemaal met geld te maken).
Is wel een beetje zuur aangezien ik wel een beetje met die belofte ben aangenomen.
Dus. Het heeft mij over de streep getrokken op mijn gemakje lekker te gaan solliciteren. In de tussenheid heeft ze me nog een goede werktip gegeven als “zoethoudertje” waarin ik me kan ontwikkelen.
Het was een prettig gesprek, wat mij heeft geholpen de dingen op een rijtje te zetten.
Ehm…toch niet zoon hele korte samenvatting, haha!
@ iedereen: morgen lees ik weer volop mee, sorry dat ik even op niemand reageer nu, zit ook op mn werk
Hoi Lily, ik zat al met spanning te wachten wanneer je weer online zou komen. Maar je zit op je werk dus dat gaat niet gebeuren meer.
Ik had wel een beetje gedacht dat ze het zou begrijpen. Mooi dat het allemaal goed komt en je nu eindelijk eens duidelijkheid hebt en ze ook naar je wensen hebben geluisterd door je wat meer uitdagendere dingen aan te bieden. Goed gedaan :thumbup: :mrgreen:
Hey Lily, fijn dat je toch een goed gesprek hebt gehad! Wel jammer dat de mogelijkheid er niet is binnen het huidige bedrijf waar je werkt.
Dus nu lekker solliciteren naar hetgeen wat je denkt dat echt bij je past!
Heel veel succes!!!
Lily, fijn dat je nu weet waar je aan toe bent en verder kunt!
Myrthe, nog steeds niets? :thumbup:
Nope, geen kramp, geen pijn, geen bloed geen niets…dit weekend maar eens testen…