Wie gaat er voor een 1e kindje (deel 2)

Hier geen krampen en geen flauw benul wanneer de eisprong was.

he loesje101,

Mag ik vragen waar je werkt??

Ik in het AMC

groeten zomervlinder

@zomervlinder

Ik werk in Hengelo en een dag in de week in de St. maartenskliniek in nijmegen!

Hey hoi,

Toch maar even een banner geplaatst, vandaag niet-ongi dag, maar wacht (ofprobeer) te wachten tot de einde van de week.

Hoe gaat het met jullie?

Ok myrthe, nog even in spanning zitten dan…

Ik heb morgen om 16.00 een afspraak met onze zorgmanager…hopelijk wordt het een positief gesprek…

@Lily, Hoe was het??? Ben je verder gekomen of ga je daadwerkelijk de knoop doorhakken om wat anders te zoeken??

@Myrthe, het wordt nu wel erg spannend… anders test je toch gewoon?? Dan weet je het in ieder geval zeker!

Hier geen veranderingen, nog steeds ongi… wachten tot we kunnen gaan klussen :wink:

Lily dan zou ik als ik jou was de knoop doorhakken, makkelijk gezegd natuurlijk maar je vriend heeft de vastigheid dus dat geeft jou de ruimte om iets te vinden waar je je goed bij voelt en waar je hart ligt!

Zomervlinder ik werk als assistent account manager, een onderdeel daarvan is de verkoop van geschenkbonnen aan de zakelijke markt en dat is flink veel stress, zwaar werk en lange dagen. Ik draai in mijn eentje van oktober tot december ruim 2 miljoen aan inkomen en op jaarbasis zo’n 6 miljoen dus dat is best veel inspanning. Zit nu ook al 7 weken in de ziektewet met een verrotte schouder, half verlamde arm en zware nekklachten, ga volgende week weer beginnen 3 dagen in de week en dan 2 uur per dag, krijg passende werkzaamheden dus de kerstperiode wordt dit jaar door andere opgevangen. Gunstig mocht ik nu zwanger zijn, scheelt een hoop stress en lichamelijke arbeid.

Denk dat als ik zwanger ben, ik daar wel blijf en dan in mijn verlof wat anders ga zoeken voor 3 dagen in de week. Ben het na 7 jaar erg beu en er zijn ook wat dingen gebeurd waardoor ik er niet meer met plezier werk. Met mijn collega’s wel hoor maarja die vind je overal wel weer opnieuw.

Operatie assistente lijkt me inderdaad erg zwaar werk, zowel fysiek als geestelijk lijkt mij en erg lange dagen, lijkt me inderdaad niet geweldig tijdens je zwangerschap…

Maar vertel eens een echo?? :slight_smile:

Dank je wel voor het duimen maar ik ga echt nog niet testen hoor dus geef je duimen maar even rust nog :wink:

Regje, hmm ok dan vind ik het nu wel heel eng worden hoor…ja tuurlijk willen we het heel graag maar het komt wel heel dichtbij nu en dat geeft best wel de kriebels. Hebben jullie dat ook??

hoi meiden,

tjonge jonge wat gaat dat hier allemaal snel op dit forum, ben net nieuw, kan 't bijna niet bijhouden, moet nog ff in alle verhalen komen hoor…

heb 28 juli mirena verwijderd, had lichte menses met mirena, ben afgelopen vrijdag ongi geworden… :twisted: , hadden wel “geklust” rond de vruchtbare dgn. maar aan de andere kant wel goed denk ik toch de 1e menstruatie zonder hormonen af te wachten.

lady28: kun jij zo lang wachten om te testen? knap hoor…

lily: doe wat je je hart je ingeeft, lekker naar 'n andere baan uit kijken als je nu niet op je plek zit, krijg je later alleen maar spijt van als je blijft zitten…

ff een vraagje hoe doen jullie dat met die banners en die cyclus dgn onderin beeld???

Hey, die cyclusbanners kun je via http://www.kindjeopkomst.nl/html/tickers/tickers_001.htm

krijgen, dat wijst zich vanzelf!

Ik ga nog even niet testen, niet eerder dan eind van de week. De banner staat nu op 31 dagen, maar heb ook weleens 35 gehad, dus wacht nog maar even af en ik ben nog erg brak van het ziekenhuis en slaap ontzettend veel. Verder wel lekker gezond aan het eten enzo, dus als er iets is komt het vast wel goed!

myrthe super bedankt, volgens mij is ie gelukt.

Zwangerworden hahaha ja knap he :wink: wil het niet voor niks doen en omdat ik in juli pas gestopt ben met de pil kan mijn ongi best wat later komen dus ik geef het nog ff de tijd![[/b]

@loesje101, ik werk op een lab, dus ook ik kom toch in aanraking met giftige stoffen, terwijl er bij ons strenge regels gelden en er alle mogelijkheden zijn om veilig te werken, zijn er toch wat collega’s die de regels aan de laars lappen. Ik had vanochtend weer ruzie met iemand erover. Gelukkig valt het niet op dat ik nu feller ben, want ik ben altijd voor veilig werken en ik snap er geen biet van dat mensen soms zo makkelijk daarmee omgaan, zo van het zal wel een beetje meevallen.

Met welke stoffen heb jij dan te maken? ik met xleen (oplosmiddel), methanol, alcohol, acryl amide, TEMED enzovoort. Gelukkig hebben we speciale kasten die afzuigen hiervoor, maar sommige collega’s vinden die kasten niet fijn en doen het liever gewoon in heb lab :evil: :evil: Nou, dan moet je me nu hebben, haha met al die hormonen in me lijf :mrgreen:

Ik denk niet dat je miskraam daar iets mee te maken heeft gehad hoor, want de giftigheid van die spulletjes zijn vaak getest in een hele hoge concentratie en daar kom je meestal niet aan. Maar het is misschien heel handig als je het idd meteen zegt de volgende keer.

Hahaha Regje zonder hormonen was je op zn tijd ook al n pittig ding, maar het is verpakt in een schattig smoeltje, dus :wink:

Tsja ik heb morgen het gesprek en wat mij betreft kan het een paar kanten op:

• mijn loopbaanbepaling verschuift en er komt een plan op tafel
  • kan ik me erin vinden dan hardstikke leuk, zoniet, exit
  • ik krijg een tussenweg in de vorm van gedeeltelijk “meelopen” met een betere functie zodat ik me verder kan ontwikkelen en niet mijn contract verlies
  • Ze doen moeilijk/ ik vind het niks en dan ga ik lekker op zoek, met mijn vaste contract achter de hand zolang ik nog niks heb.

Zoals ik het zie is het enige rotte scenario als ik nét een nieuwe baan heb en dan zwanger word. Ben ik al zwanger bij de sollicitatie dan kies ik meteen voor eerlijk zijn. Ben ik pas net zwanger dan heb ik toch nog 7 maanden om me te bewijzen, en als het zichtbaar is heb ik geen keus.

@ zwangerworden: dan zit jij ook bij het “gelijklopende” clubje! welkom :wink: Dat wordt spannend straks!!!

@ lily, succes morgen… :thumbup:

hoi meiden,

Vandaag een echo gehad, omdat ze mijn cyclus goed in kaart willen brengen.

afgelopen vrijdag was mijn follikel 12mm , vandaag pas 14mm dus hij groeit niet al te snel.

Vandaar ook een lange cyclus duur.

Eigenlijk had hij vandaag 18 mm moeten zijn.

Maar nu ik dit weet kan ik daar rekening mee houden dat het langer duur voor dat ik een eisprong krijg.

Dus mijn banner moet weer aangepast worden.

Woensdag weer een echo ben benieuwd hoeveel hij dan gegroeid is.

Ze waren wel tevreden hoe het er uitzag van binnen.

Mooi baarmoederslijmvlies van 3 lagen en een mooi rond follikel.

Groeten en tot woensdag met het vervolg verhaal

zomervlinder

Oh zomervlinder, dat klinkt als positief nieuws!

Verwachten ze dat je eitje wel gewoon mooi doorrijpt?

Hopelijk woensdag ook goed nieuws!

@zomervlinder wrote:

hoi meiden,

Vandaag een echo gehad, omdat ze mijn cyclus goed in kaart willen brengen.

afgelopen vrijdag was mijn follikel 12mm , vandaag pas 14mm dus hij groeit niet al te snel.

Vandaar ook een lange cyclus duur.

Eigenlijk had hij vandaag 18 mm moeten zijn.

Maar nu ik dit weet kan ik daar rekening mee houden dat het langer duur voor dat ik een eisprong krijg.

Dus mijn banner moet weer aangepast worden.

Woensdag weer een echo ben benieuwd hoeveel hij dan gegroeid is.

Ze waren wel tevreden hoe het er uitzag van binnen.

Mooi baarmoederslijmvlies van 3 lagen en een mooi rond follikel.

Groeten en tot woensdag met het vervolg verhaal

zomervlinder

Echt fijn dat ze dit in de gaten houden!

Heb je een speciale voorgeschiedenis dat ze je hiermee helpen?

Of zijn jullie al lang bezig?

Mijn cyclus is ook heel lang waarschijnlijk (vroeger was het 2 maanden, en de 1e na het stoppen met de pil ook zo lang, 54 dagen).

Dus ik ben ook bang dat het gewoon lang duurt voor hij groeit zeg maar.

Nog steeds niks hier, snap er niks van 17 juli werd ik ongesteld, dan had ik nu toch allang ongesteld moeten zijn? Die kolere krampen heb ik wel nog steeds maar verder niets :sick:

Is het je eerste cyclus Lady? Want dan is het denk ik even afwachten hoe lang je cyclus is…Maar als je krampen hebt zal het vast niet lang meer duren.

Heb je enig idee hoe lang je cyclus was voor je anticonceptie?

111, ik ben begin juli gestopt met de pil en werd 17 juli ongesteld, had nu dus al ongesteld moeten worden, volgens mij afgelopen donderdag. Mijn 2e dus sinds ik gestopt ben met de pil. Om de 28 dagen dan toch? Snap er zelf nog niet veel van :slight_smile: