Ja, ach, misschien doet mijn cyclus nog een beetje gek. Ik heb wel wat geduld… 8)
Myrthe, meid! Je bent er weer!!!
Yep, idd een bloeding gehad maar die’s alweer over. Klinkt goed bij jou hoor, je MOET nu haast wel positief testen!
Blij dat je weer thuis bent :-*
@myrthe… welkom back!!! Blij dat het weer wat beter gaat! en ook fijn dat de medicijnen geen invloed hebben op een evntuele zwnagerschap… Want als ik je zo hoor zou je best zwanger kunnen zijn, alleen zolang je geen positieve test hebt is het allemaal wel een beetje vreemd…
@sweet-love… tja zo zie je maar… je haalt je vaak van alles in het hoofd terwijl het uiteindelijk best meevalt. Je bent hartstikke snel zwanger geraakt! Gewoon genieten meis!!!
@regje… haha zou het maar gewoon geloven… hoewel ik je wel snap, heb toen ik zelf zwnager bleek wel tien testen gedaan, haha!
hier nu in afwachtong van mijn NOD. Weet zeker dat ik mijn ei gehad heb, afscheiding is wee wit en dikker en ook weer wat meer… Vlgende week weten we meer!
liefs loes
Nou nog steeds niet ongesteld dus…achterlijk want had vanaf dinsdag al de bekende krampen en had donderdag ongesteld moeten worden maar nog steeds nadda noppes. Begin me beetje druk te maken omdat ik pijnstillers heb geslikt enzo grrrrrr, maarja heb net gelezen dat er de eerste 6 weken nog geen bloedcontact is.
Ik ga ervanuit dat mijn cyclus nog niet op peil is, want voel het wel elke keer aankomen…ik neem aan dat als je zwanger bent, je niet meer die ongesteldheids buikpijn hebt?
Irritant dat afwachten, zag dat een aantal ongesteld zijn geworden en dus de volgende ronde ingaan. Hoop toch wel dat ik me bij jullie kan voegen want ik baal van die pijnstillers en heb nog wel af en toe een sigaret gerookt…
Voel me ook echt een waterballon nu hoor, mijn arme vriend heeft het zwaar te verduren met mijn gesnauw :silenced:
Lady28, heb je nog niet getest dan?
Het klinkt goed, niet ongesteld…idd zo pril is het niet erg van die pijnstillers en die paar sigaretten, dat kun je rustig loslaten
Ik heb vandaag besloten dat ik een andere baan wil…ik ben het zelfs zo zat dat ik bereid ben het risico te nemen zwanger en wel een jaarcontract te tekenen :shock:
Morgen eerst maar met de zorgmanager praten…heb hier nl een vaste aanstelling en misschien zijn er opties binnen de instelling waar ik nog niet aan gedacht had…benieuwd hoe ze reageert…
Spannend Lily! Hoop op goed nieuws!
Hier reist de vraag, wanneer te testen…
Kl*te cyclus…
Gaan nu 10.000BC kijken, net lekker pizza gegeten, gevierd dat ik weer thuis ben.
Lily, nee nog niet getest hoor, kan me gewoon niet voorstellen dat ik zwanger ben, meer omdat ik echt vanaf dinsdag ook die buikkrampen kreeg die ik altijd een paar dagen voor mijn ongesteldheid krijg. Denk echt dat het eraan zit te komen. Is toch ook heel normaal dat je niet meer precies op dezelfde dagen oni wordt als toen je de pil slikte?
Als ik zwanger zou zijn, dan moet ik toch ook die ongi krampen niet hebben?
Ieee het begint wel eng dichtbij te komen en krijg dan paniek van wil ik het nu echt wel :mrgreen: slaat natuurlijk nergens op
Ik test pas over 10 dagen ofzo hoor!
Ohja nog even wat je over ander werk zegt, ik speel ook met die gedachte, ben diep ongelukkig op mijn werk maar denk dan ja je hebt nu een vast contract en wat nou als je dat opzegt en ergens anders gaat werken, dan kom je misschien je proeftijd niet door omdat je zwanger bent, enz. Vind het dapper als je het doet maar ik zou het nu niet durven… :think:
Nou, Regje had ook telkens ongi krampen!
Weet je wat het is, ik werk in de zorg en daar wordt iedereen natuurlijk constant zwanger, dus wat dat btreft zijn ze redelijk ingespeeld op mensen die zwanger worden.
Ik heb mijn master (voorheen doctoraal) als kinder- en jeugdpsychologe en werk op dit moment in een zogenaamde MBO functie. Eigenlijk krijg ik in mei een “loopbaanbepaling” maar het probleem is een beetje dat mij vanaf dat ik aangenomen werd al van alles beloofd werd.
Bijvoorbeeld, ik werd aangenomen doordat ik een andere kijk op het werk heb. Het eerste halfjaar heeft men om het hardst geprobeerd mij vooral in het oude, vaste gareel te proppen. Verder is er geen enkele uitspraak gedaan over wat ze met mij willen. Dus, voor hetzelfde geld zeggen ze in mei “als je nog … jaar dit werk doet dan…” (nog meer beloften)
En het is slecht voor mijn CV als ik dit te lang doe…het is goed voor de ervaring maar ik word totaal niet meer (intellectueel) uitgedaagd…
Op dit moment heb ik het gevoel vaardigheden te verliezen in plaats van te ontwikkelen…
Onthoudt 1 ding; je moet zelf zorgen voor je eigen geluk en vastigheid bestaat niet!
Grote kans dat als je verder gaat in een ‘vaste’ baan waarin je je ongelukkig voelt, dat je daar ontzettend veel spijt van gaat krijgen.
Ik ga een eigen bedrijf beginnen, ben erachter dat vastigheid niet bestaat.
Ga voor je eigen geluk!
Het klinkt misschien zweverig maar er wordt echt wel voor je ‘gezorgd’ hoor!!
Succes met beslissen!
Niet zweverig, ik ben daar ook wel van
Daarom, al op de universiteit heb ik geleerd dat, als ik het niet regel voor mezelf, echt niemand het doet! En dan kan mijn team nog zo gezellig zijn en mijn naaste collega’s nog zo aardig…
Het is wel een moeilijke stap omdat ik bang ben dat mensen denken dat ik me “te goed” voel voor deze baan. Maar daar ligt het gewoon niet aan. Mijn hart ligt gewoon niet bij deze baan…
Het is nog nooit gebeurd dat het finaal in het honderd liep, en dan nog…in het ergste geval vraag ik een WW aan, dan vind ik daarna wel weer een andere baan hoor…bovendien heeft mijn vriend ook een vaste baan waar hij totaal gelukkig mee is
You go girl!
Je hebt de hersens en leeft niet voor je collega’s en je baas!
@Lady28 wrote:
Ohja nog even wat je over ander werk zegt, ik speel ook met die gedachte, ben diep ongelukkig op mijn werk maar denk dan ja je hebt nu een vast contract en wat nou als je dat opzegt en ergens anders gaat werken, dan kom je misschien je proeftijd niet door omdat je zwanger bent, enz. Vind het dapper als je het doet maar ik zou het nu niet durven… :think:
hoi lady28,
Wat voor werk doe jij dan??
Ik ben operatie assistente.
En juist de eerste 3 maanden zijn zeer gevoelig voor een zwangerschap.
Ik heb aangegeven dan wat rustiger aan te doen.
Ze beloven van alles, maar puntje bij paaltje sta je super zwaar te werken.
Als het dan mis gaat geef je dat wel als eerste de schuld.
Ik hoop dat het deze cyclus goed gaat.
We mogen vanaf vandaag knutselen, maar natuurlijk al vrijdag begonnen.
En dan om de dag was het advies.
Morgen weer een echo op de 9e cyclus dag.
Spannend hoor.
Ben benieuwd hoe groot mijn eitje is :lol:
groeten zomer :vlinder:
@Lady28 wrote:
Lily, nee nog niet getest hoor, kan me gewoon niet voorstellen dat ik zwanger ben, meer omdat ik echt vanaf dinsdag ook die buikkrampen kreeg die ik altijd een paar dagen voor mijn ongesteldheid krijg. Denk echt dat het eraan zit te komen. Is toch ook heel normaal dat je niet meer precies op dezelfde dagen oni wordt als toen je de pil slikte?
Als ik zwanger zou zijn, dan moet ik toch ook die ongi krampen niet hebben?
Ieee het begint wel eng dichtbij te komen en krijg dan paniek van wil ik het nu echt wel :mrgreen: slaat natuurlijk nergens op
Ik test pas over 10 dagen ofzo hoor!
Wat knap dat je zo lang kan wachten.
Mijn duimen zullen overuren draaien.
groet zomer :vlinder:
HAllo allemaal
Ben er weer. We hebben het heerlijk gehad op Kos.
Wat hebben jullie een hoop gekletst, ik ben maar een week weggeweest.
Voor alle nieuwelingen welkom. Hopelijk hebben jullie snel een posi test in handen
@regje Gefeliciteerd meid geniet er lekker van.
Thanks vanholland :mrgreen: Meid ik heb ook niet bepaald een fijne cyclus en toch snel zwanger dus er gewoon in blijven geloven.
@Lily, gewoon het doen meid je bent nog jong en je bent slim.
@Lady28, Krampen had ik al bijna een week voor me NOD en wat denk je zwanger dus het zou best kunnen dat je gewoon zwanger bent hoor.
@Myrthe, gelukkig dat je weer thuis bent :lol: En nu maar hopen dat je idd zwanger bent, gelukkig dat de medicatie niet uit maakt om zwanger te worden.
@myrthe… die ongi krampen zeggen niets… veel meiden denken dat ze ongi worden door die krampen en blijken gewoon lekker zwnager te zijn! Is je baarmoeder die aan het uitrekken is… ook al is het nog zo klein… en het zijn je banden die aan je baarmoeder zitten…Het blijft dus helemaal spannend!
@zomervlinder… wat grappig… ik ben ook operatie-assistent geweest en ben nu anesthesie-medewerker! Je hoort ons beroep niet veel dus vandaar wel even grappig… Vind het wel lastig hoor… vooral met BV en de dampen waar we mee werken… Heb net een MK achter de rug en denk dan meteen: ben ik niet voorzichtig genoeg geweest… De volgende keer zeg ik het direct tegen iedereen om allerlei moeilijke situaties te voorkomen.
@lily… heel goed. Het is moeijlijk soms om voor jezelf te kiezen, maar ik weet uit ervaring hoeveel energie het kost als je wat baan betreft niet op je plek zit. Nu ben je jong en liggen er nog veel kansen… het is alleen moeilijk om een leuke plek achter te laten voor iets wat nog onbekend is…
xx loesje101
Ja, naja, ik hoop gewoon dat er mogelijkheden voor me zijn binnen de instelling waar ik nu werk. Dan heb ik dat probleem helemaal niet…misschien zelfs wel binnen de instelling een soort “stage” waar ik dan uren voor krijg.
Alleen ja, ik ben bang dat dat er niet in zit en dat ik toch op zoek moet gaan. Dat is dan maar zo, zwanger of niet. Als ik of wacht tot de volgende vaste baan of tot die baby geboren is kan ik wel blijven wachten…
Trouwens, een vriendin van mij is ook operatie assistent
@ Myrthe: gewoon testen joh! Weet je wanneer je eisprong was?
hoi allemaal,
jeetje zeg dat zijn weer een heel aantal posts in een dag!!
@Lily, ik geef je groot gelijk dat je nu iets anders vind! Stel dat je nu ergens anders zou beginnen met een jaarcontract, en je wordt in die tussentijd zwanger krijg je gewoon tot einde contract betaald via je werkgever. Indien het dan niet verlengd wordt word je overgedragen aan het UWV en dan krijg je via dat uitbetaald. Als dan je zwangerschapsverlof erop zit kom je terecht in de WW. En vandaar uit kun je dan (indien nodig) op zoek naar een andere baan!
Ik weet hoe je je voelt, ik zit in hetzelfde schuitje. Heb al wel zeker de keus gemaakt om iets anders te gaan zoeken en daar ben ik ook al druk mee bezig! Dus stel dat ik dan in het begin van dat contract zwanger word en ze verlengen het niet, JAMMER DAN!!! Voor hun ook weer 10 anderen, hoor! Succes met je beslissing maar denk goed aan jezelf!!!
@Myrthe, welkom back!! Veel sterkte met je herstel en doe rustig aan! :hug:
Haha tegelijk gepost! Doet me wel goed dat meerdere mensen in hetzelfde schuitje zitten…