Melissa van harte welkom, stomme vraag maar waarom kan jou vriend niet bij jou klaarkomen :oops: :oops: ?
Hoi meiden,
Even ter info een ego berichtje :oops: : ik heb de uitslag van mijn bloedtest.
In mijn bloed was te zien (aan progesteron) dat ik 7 dagen ervoor een eisprong gehad moet hebben (toen was ik dus ongi…blijkbaar niet dus) dus zou ik deze week ongi moeten morgen (volgens mijn bloed dus) Als ik dit niet wordt dan ben ik of zwanger of heb ik zeg maar een niet-goede eisprong gehad. Als dat zo is dan krijg ik medicijnen om ongi op te wekken en gaan ze dus kijken waar het “mis” gaat.
Hoop dat het een beetje duidelijk is… Dus moet deze week afwachten…
Zwanger denk ik niet…mijn ochtend temp is erg laag!!
Ik zie nu dat ik verkeerd heb gekeken:
ik heb mijn ei bijna 2 weken na mijn zo genaamde ongi gehad…
ik snap er helemaal geen bal meer van…
Dan zou het in principe kloppen toch? Ik bedoel 2 weken na je ongi een ei is beslist niet raar. Nu afwachten of je ook ongi wordt volgende week. En hoe lang ben je nu aan het temperaturen? want misschien heb je wel een hele lage eerste cyclus deel temperatuur en is dit je hoge temp.
@Melissa79 wrote:
Hallo,
ik ben hier nieuw en wij gaan ook voor ons 1e kindje. Erg spannend allemaal. Ben via een vriendin bij KOK tercht gekomen en merk dat dit erg handig is voor als je vragen hebt.
Ben alleen nu voor het eerst bezig op een forum, dus weet nog niet zo goed hoe alles werkt. Maar kan aan jullie reacties zien dat jullie elkaar wel erg helpen :thumbup:
Welkom melissa.
Groeten zomervlinder
REGJE!!! …bedankt he…:snooty: :mrgreen:
Tja, heb eigenlijk niet zoveel te melden. Ben lekker aan het genieten van mn vrije dagen. Voel me goed, geen buikkrampjes meer, geen duizeligheid en misselijkheid. Heb wel wat vruchtbaar slijm dat goed wordt benut en pijnlijke tepels. Zit in mn ovudagen dus, het zal er wel bij horen denk ik.
@ Regje: dat is het rare, ik heb bijna géén slijm! Normaal gesproken heb ik de hele maand vrij veel afscheiding en moet ik eigenlijk altijd een inlegkruisje, en nu al een aantal dagen bijna niks :shock: echt nog nooit meegemaakt. Het is sinds gisteren iets dunner, maar dan zou mijn vruchtbare slijm pas na mn ei komen want volgens mij heb ik em gewoon wel gehad…
@ Newbe: wat vaag, die onduidelijkheid…wanneer krijg je meer nieuws?
Hey Sweet Love,
mn vriend kan wel klaarkomen, alleen niet in mij. T is een heel lang verhaal, maar om het even kort te houden, zijn urineleider zit niet in de top maar aan de onderkant. Dus we moeten het opvangen en dan nog bij mij inbrengen, ik ben dan alleen bang dat het misschien niet diep genoeg komt. Vandaar de twijfels.
Even een vraag tussen door, had vandaag rond 3 uur last van steekpijnen, links onderin mn buik. Ik las dat er vrouwen zijn die hun ei voelen, bedoelen ze dan zoiets? Want volgens mn banner zit ik wel dicht bij mn eisprong.
Groetjes Melissa
zou heel goed kunnen hoor melissa!! zijn krampen links of rechts in de buik onderin…tenminste hoe ik het voel…
veel plezier met klussen :mrgreen:
Ja Regje dat zou dan inderdaad mijn 1e normale cylus zijn. Maar ik heb helemaal geen ovu-afscheiding gehad dan deze cyclus (bij de vorige wel, op dag 45+47, maar 2 dagen erna werd ik ongi wat eigenlijk ook niet kan…)
Als ik ervan uitga dat ik echt ongi ben geweest dan ben ik gaan tempen vanaf dag 24 en nu zit ik op dag 30
gem 36.3 tja dan zou ik wel een hele lage temp hebben in het begin van mijn cyclus… raar allemaal.
Maar goed maandag mag ik dus weer bellen. Dan krijg ik medicijnen die ongi opwekken.
Melissa grote kans dat dat inderdaad je eisprong is!
Melissa, dat kan absoluut je ei wezen!
Maar als het niet lukt, gaan jullie dan medisch iets proberen…
Want het lijkt mij een heel geklungel om dat zo te doen.
Hoop wel dat het gewoon zo lukt… is toch wat intiemer… dan ziekenhuis maar… ja…
@Lily, ik heb bij mijn vorige cyclus hetzelfde gehad tenminste ik had al een eisprong gehad en toen pas wat vruchtbaarslijm. Maar misschien zit het dan heel ver in je bmm en dan komt het pas na je ei los ofzo. Tenminste ik zou me zoiets kunnen voorstellen.
'Hier was ik gisteren zo misselijk dat ik niet eens mijn hoofd kon optillen van het kussen alles draaide om me heen. Dus ben lekker vroeg naar bed gegaan. En voel me nu weer een stuk beter. Ik ga er gewoon vanuit dat ik zaterdag, zondag of maandag ongi wordt. Ik heb geen illusie dat het raak zou zijn. Heb geen last van mijn borsten ofzo wel een beetje krampen en een klein beetje misselijk, maar ik hecht daar niet zoveel waarde aan.
Maar Regje, je temperatuur is nog wel aan de hoge kant…
Ik hoop toch dat je niet ongi wordt, hoor!
Vorige keer daalde hij ook pas toen ik net ongi was en daarbij komt nog dat ik niet precies weet of dit een goede indicatie is, ik ben namelijk een klein beetje verkouden. Dus misschien speelt dat ook wel een grote rol. Eerst een positieve test en daarna pas juichen is mijn motto, eerder durf ik er niet eens van te dromen
Toch wel grappig dan dat het wel mn ei zou kunnen zijn. Volgens de banner heb ik morgen pas mn ei. En ik ben ook aan het temp. en gisteren ochtend was ik 36.6 :? Geen verhoging iedere geval. Maar ja, we hebben er wel rekening mee gehouden dat het deze wk zou zijn, dus vanaf zaterdag al flink aan het klussen
@ Sweet Love, het is ook een geklungel, maar dat hebben we er wel voor over en we hebben ook nog de lol erin met dat geklungel :mrgreen: En tja, medisch??? Eerst maar ff afwachten, 't is nl wel pas de 1e ronde dat we er nu echt gericht voor gaan.
hoi allemaal, volgens mij is het hier gezellig. Heb niet alle pagina’s gelezen maar ben redelijk op de hoogte.
Zou het erg leuk vinden als ik hier ook af en toe met mijn vragen terecht zou kunnen, mag dat?? :shifty:
tuurlijk, altijd, welkom hier
@Melissa, je hebt pas verhoging van je temp als je ei hebt gehad, eerst gaat je temp een beetje naar beneden en daarna stijgt hij. Dit kan wel 2 dagen duren voordat hij gaat stijgen. Dus het kan best dat je ei er nu aankomt of net is geweest.
Welkom Debbert, ben ook nieuw hier en het is idd gesjellie.
@ Regje, misschien heel dom hoor, maar ik las ergens dat als je ei is geweest je temp dan hoog blijft totdat je ongi wordt?
Ik snap er helemaal niks meer van, want vorige week vrijdag en zaterdag had een verhoging 36,9 (zit meestal tussen 36,4 en 36,6) Daarna zakte het weer 36,6/36,4/36,4/36,6 en vanochtend ook weer 36,6. :?
Hoi!
ik heb even de afgelopen paar bladz gelezen (ik klets mee in het tweede-kindje-topic) en zie dat jullie moeite hebben met het ‘vinden’ van de eisprong. Nu heb ik de GOUDEN tip voor jullie. 8) Maar misschien ook wel oud nieuws hoor… Tis tenslotte al een paar jaar op de markt. Het zijn de Persona staafjes, maar dan zonder het computertje. Kijk maar even op het topic ‘zwanger worden van de tweede’, daar heb ik het opgeschreven op pagina 51 hoe het werkt! Het heeft mij iig goed geholpen bij mijn eerste kindje (duurde 14 maanden voordat ze zich meldde, dus hebben we flink kunnen oefenen in eisprong-vinden!).
En ik zal voor jullie :thumbup: :thumbup: :thumbup: !!
Liefs, Byke :-*