Dankjewel!
Ik hoop het ook… :mrgreen:
En ik hoop dat jij met een kleine 3 weken ook een positieve test in handen hebt!!
Ik meld me bij deze even af. Wij gaan na alle ellende die we hebben mee gemaakt de afgelopen tijd lekker 3 wkn naar Frankrijk 8)
Heerlijk naar de zon, de weerberichten zijn meer dan gunstig dus we verheugen ons er nu al op" :mrgreen:
Uiteraard hoop ik dat als ik terug kom en natuurlijk weer zwangeren bij zijn gekomen
Maar er moet me ook iets van het hart.
Ik heb er een tijd je over na gedacht hoe ik dit ga brengen zonder dat ik mensen kwets, wat overgens totaal niet mijn bedoeling is!
Maar in het ziekenhuis waar ik heb gewerkt, kwam ik heel veel patienten tegen die echt overtuigd waren dat ze zwanger waren incl alle kwalen maar dit absoluut niet waren.
Het lichaam is in staat om de geest te geven wat het wil (klinkt zweverig, maar bedoel het niet zo)
Sommige van die vrouwen hadden zelfs in het extreme geval een toeschiet reflex, dus de mogelijkheid om melk te produceren terwijl er geen zwangerschap was.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schijnzwangerschap
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat sommige naar mijn gevoel wel heel erg met het zwanger worden bezig zijn.
Misschien te veel waardoor kan een menstruatie kan uitblijven. en je allerlei symtomen kan krijgen.
Het is heel normaal dat je niet binnen 3 of 6 mnd zwanger bent en dat het wel tot een jaar kan duren.
Tuurlijk willen we allemaal heel snel zwanger zijn, maar het is helaas niet iets dan je kunt afdwingen.
Weet eigenlijk niet zo heel goed hoe ik het op een correcte en duidelijke manier moet omschrijven wat ik bedoel en soms hier voel.
En dat is ook mijn rede waarom ik niet meer zo veel aanwezig ben hier.
Het spijt me als ik mensen beledig of kwets dat is helemaal niet mijn bedoeling.
Ik wil jullie alleen keer op keer een hoop “onnodige” stess besparen dit omdat ik vanuit mijn beroep zovaak heb gezien wat het met mensen kan doen.
[/url]
Maar kan het niet gewoon zijn dat je cyclus gewoon langer is deze keer, Myrthe?
Ik ben vandaag met Lily naar de kermis geweest, ik denk dat mijn evt innesteling nu wel mislukt zal zijn Want we hebben in beste wel heftige dingen gezeten. Ik denk dat Lily evt zaadjes gedesorienteerd zijn :mrgreen: Ze zwemmen nu naar beneden ipv naar boven.
Ik kreeg ook vandaag te horen dat mijn schoonzus weer zwanger is (van de tweede).
@ Dragon, je hebt helemaal gelijk!
@ Regje, dat is heel goed mogelijk. Daarom wacht ik gewoon af en zie ik wel wat er gebeurd…
@Dragon, je hebt helemaal gelijk, je lichaam kan je helemaal voor de gek houden. Zeker als je iets heel graag wil. Ik wil ook heel graag zwanger worden, maar ik probeer wel realistisch te blijven en niet continue ermee bezig te zijn. Er is meer dan zwanger zijn. Hiervoor was je vast ook niet ongelukkig :oops:
Dragon, wat jammer dat je je zo voelt.
Ik snap wel wat jij bedoelt maar vind je niet dat dat dan vooral naar is voor die personen die dat naar jou idee doen? Het is toch hun probleem en niet de jouwe? Of ben ik nu te kort door de bocht?
Wat ik bedoel te zeggen is dat iedereen er op zijn of haar manier mee omgaat. Als er teleurstelling op teleurstelling volgt, dan worden de verwachtingen vanzelf wel bijgesteld, toch?
Misschien zie ik het niet goed, of onderschat ik het? Ik zit niet in de zorg en kan alleen voor mijzelf spreken. Ben er ook wel mee bezig en ken mijn lichaam vrij goed. Juist door de whiplash ben ik extra gevoelig waardoor ik dingen voel die voor een ander ongemerkt voorbij gaan of normaal zijn maar die mij doen vermoeden dat het wel eens raak kan zijn. Maar ik ben ook nuchter genoeg om in te zien dat er een nieuwe ronde nodig is om zwanger te worden. Ben dan wel teleurgesteld, maar laat mij niet uit het veld slaan en ik blijf ervan overtuigd dat het voor mij ook wel weggelegd is, een kindje in de toekomst.
Kortom: ik hoop dat je toch blijft komen hier en lekker blijft meeschrijven. Ik vind persoonlijk dat je altijd wel veel raad weet te geven en een prettig persoon bent om mee te kwekken.
@ dragon… Ik begrijp goed wat je bedoelt en ik denk niet dat je er iemand mee kwetst.
Iedereen gaat er inderdaad op een andere manier mee om, maar een ding is zeker, we willen het allemaal even graag.
Ik ben er ook zeker van overtuigd dat je jezelf allerlei symptomen kunt “geven”, sterker nog ik heb het de eerste maanden van het zwanger worden ook echt zelf gedaan. Ik dacht overal en altijd een vleugje misselijkheid te bespeuren. Was elke maand overtuigd van zere borsten en tepels, kreeg meer blauwe aderen en noem maar op…
De maand dat ik zwanger bleek te zijn, had ik niets van dit alles… Alleen meer honger en bij 8 weken zere borsten… En toen WIST ik dat ik zwanger was!!!
Het lichaam en de psyche zitten vernuftig in elkaar. Gelukkig maar soms ook helaas… Het maakt je teleurstelling groot iedere maand dat het niet zo is… Maar gelukkig weet iedereen hier denk ik, ook daar mee om te gaan en weer energie voor de volgende ronde op te brengen…
Ik denk dat wat we hier met elkaar bespreken soms erg ver gaat, wat symptomen betreft, maar ik denk dat dat juist ook de charme van dit forum is. Voor mij is het een manier om kleine onzekerheden en een vorm van zenuwen en ook spanning, van me af te praten. Maar ook om vragen te stellen en ervaringen te delen.
Denk dat we hier ook veel van elkaar kunnen leren, en ook van elkaars verhalen, blijdschappen en teleurstellingen kunnen leren…
En ach is het niet elke maand gewoon heerlijk om alleen al te fantaseren, hoe ver dat ook gaat, over dat het mogelijk wel eens raak zou kunnen zijn??? Daarvoor zijn we toch ook een beetje hier…
Heel veel liefs
loesje101
Blij dat jullie niet boos op me worden :oops:
111: Je hebt ook helemaal gelijk, alleen …ja… ik krijg zeg maar een gevoel die ik niet goed kan omschrijven.
Een gevoel waarin ik dan denk, laat het toch lekker gaan.
Zo als bijvoorbeeld heel veel aan de ovu of tempen zijn geslagen meteen in ronde 1 zonder dat daar nog echt een rede voor is.
Je lichaam kan daar ook door ontregelt raken wat vele niet weten.
Of sommige die er zo mee bezig zijn dat ze niet eens ongi meer worden.
Op mijn werk kwam ik dus heel veel van deze vrouwen tegen en zag ook een hoop teleurstelling en frustraties, misschien wil ik mensen ook wel gewoon “behoeden van”
Waarom me zelf daar zo rot ondervoel weet ik ook niet, maar nogmaals ik vindt het erg moeilijk omdat gevoel goed te omschrijven.
Ik snap je gevoel wel.
Moet ook eerlijk bekennnen dat ik er ook wel een handje van heb, hoor!
Alleen door juist hier te ‘klagen’ raak ik het wat kwijt.
Moet bekennen dat ik als ik gewoon bezig ben met werken ed ik er niet zo mee bezig ben, gelukkig maar! Heb dat wel gehad twee jaar geleden toen we ook aan het proberen waren. Helaas was het toen een wind-ei, dus wel symptomen, maar niet genoeg hcg voor positieve test.
Ben daar erg van in de war geraakt en daarom hebben we ook gewacht met weer opnieuw proberen.
Kan met goed voorstellen dat je door alles wat je hier leest dat gevoel krijgt, logisch.
Meid, geniet van je drie weken (welverdiende) vakantie in het overheerlijke Frankrijk!! Naar welk deel gaan jullie?
Zuid Frankrijk naar de Dordongne naar het plaatsje Saint-Avit-Rivière
(telt wel geteld 85 inwoners :mrgreen: )
Ah!
Heerlijk, rust en ruimte 8)
precies camping is niet groot, maar heeft een restautant, kampwinkel, zwembad(je) en schoon sanitair.
En we werkelijk schoon uitzicht. Camping staat boven op een platau waardoor je vrij uitzicht hebt over een schitterend dal met allemaal kastelen in het zicht :inlove:
We zijn er 4 jr geleden ook geweest en vonden het zo mooi dat we nu weer terug gaan.
Oh! Dat is zooo mooi! Dat hadden wij verleden jaar in Luxemburg!
Het is dat we in oktober gaan verhuizen en de centjes anders moeten gebruiken, maar we gaan daar zeker terug!
Luxeburg daar willen we ook nog een keertje heen.
Ook wij hebben verhuis plannen,maar eerst moet het huis in de verkoop en verkocht worden.
Maar we hebben besloten om eerst op vakantie te gaan en dan het huis in de verkoop te doen.
En pas als het huis verkocht is te gaan kijken naar een ander huis.
Ik wil nog even reageren over dat temperaturen, ik zou dat normaal ook niet gedaan hebben, maar ik heb nogal een lange cyclus (voor dat ik de pil ging slikken was dit al). En daarom wil(de) ik graag weten of ik uberhaubt wel een ei heb. En de HA vond dit ook een goed plan, als ik nou gewoon rond de 30 dagen had gezeten was er geen thermometer in de buurt gekomen :mrgreen:
Regje dat hoef je aan mij niet uit te leggen hoor
Bedoelde er alleen mee te zeggen dat het wel een trent lijkt te worden,
En niet zo zeer alleen op het forum maar ook daar buiten
Op het werk werd ik gek gebelt door mensen die vragen hadden over tempen en ovu testen.
En als je dan vroeg wat heeft de arts voor indicatie gegeven, dan waren ze nog in ronde 1, was er totaal geen reden en hadden ze nog nooit een gyn gezien.
Het lijkt soms wel dat mensen voorheen heel laat aan kinderen begonnen en nu moet iedereen meteen zo snel mogelijk zwanger zijn.
En zijn sommige zwaar gepiekeerd als de ovu test positief was en ze toch niet zwanger bleken, met gevolg dat ze dan meteen een afspraak bij de gyn wilde hebben.
Er staat bij de meeste testen niets voor niets dat je soms 3 cyclussen moet wachten voordat je met testen kan beginnen.
Klopt helemaal Dragon, tegenwoordig probeert iedereen alles te plannen, vroeger kreeg je gewoon of 18 kinderen of maar 2 bij wijze van spreken. En niemand die aan het temperaturen ofzo was. Je had gewoon seks en vroeg of laat had je weer een kind :lol: wij hebben ons voorgenomen dat we ons pas druk gaan maken als we volgend jaar april nog steeds niet zwanger zijn. Dus we hebben nog even de tijd :mrgreen:
Hoi meiden,
Regje ik ben ook maar ff aan het temperaturen om te kijken of ik uberhaubt wel een eisprong heb. (heel grappig de gyn die ik had zei:jij gaat niet eerder weg hier voor jij een eispong hebt) Dus ik ben sinds een paar dagen aan het tempen maar mijn temp is lager dan dat van jou…is dat normaal? Tot nu toe heb ik: 36,5 36,7 en 36,4…
Ik ben ook aan het tempen, maar heb beloofd aan mezelf er niet zo mee bezig te zijn.
Mijn temp schommelt nu weer onwijs. maar ach, we zien wel.
Hey allemaal,
Lekker he, dat het even wat koeler is! 8)
Hier alles goed, nog niets van een ongi, dus vandaag maar testen gehaald voor het einde van de week.
Wel wat meer krampachtige dingen, dus wie weet komt er toch nog ongi, maar dan weet ik in ieder geval waar ik qua cyclus zit!
Vanmiddag een gesprek met de buurvrouw gehad, die gaat met man en twee kleine meiden emigreren naar Amerika!
Wauw! Helemaal daarheen, vind het echt dapper dat ze dat doen!
Laura en Elise snappen er nog niet zoveel van; die denken dat ze op vakantie gaan, haha!
Vandaag bezig geweest een therapie-methode onder de knie te krijgen en client-klaar te maken. Ik hoop begin volgend jaar een eigen praktijk te starten voor mensen met een chronische aandoening en begeleiding van kinderen. Heb er best veel zin in!
Jullie nog wat leuks/nuttigs gedaan?