Wie gaat er ook voor een eerste kindje??

Dragon ~ De moed inderdaad niet opgeven hoor meid. Ik hoop ook voor je dat je vandaag of morgen snel een mooie lijn hebt staan op je ovulatie test.

Karen Marieke ~ Balen zeg zo een koortslip. Ik heb geen idee of dat gevolgen zou kunnen hebben. Hoop in ieder geval dat je er snel vanaf bent.

Loesje79 ~ Toch misselijk sinds gisteren? Hopelijk is het miniem. Ik duim voor je meis :thumbup:

Loesje101 ~ Ik voel me ook altijd zo een muts :lol: Fijn dat je toch even bij de huisarts bent geweest en hopelijk heeft hij je wel een beetje gerust gesteld! Hopelijk zijn wij gewoon de volgende zwangeren hier :wink:

Heb een lang dagje gewerkt vandaag. Mijn collega is een aantal dagen vrij en als hij vrij is, ben ik de gelukkige :liar: die zijn werk over mag nemen. En dat terwijl het zulk heerlijk weer is! Het is de hele week al rond de 25 graden en van het weekend verwachten ze zelfs temperaturen tot en met 35 graden :shock:

Op 28 mei krijg ik eerst een intake gesprek. Nog geen echo. Dat doen ze bij ons met ongeveer 11/12 weken.

Gisteren hebben we het mijn vader en schoonouders verteld. Ze waren zo blij!!! Mijn vader zij dat dacht ik al. Hij had het al aan mij gezien, nog voordat ik zelf getest had!! Maar hij is er echt trots op dat hij opa wordt. Mijn schoonouders zijn ook erg blij. Voor hun is het natuurlijk al de tweede keer.

Zo nu ga ik naar mijn werk.

Liefs, Linda

vandaag af en toe rare krampen in mijn onderbuik, dus meteen getest vanmorgen maar helaas negatief.

Ik heb het vermoeden dat mijn menstruatie zich nu al weer laat zien.

kan het niet gewoon je eisprong zijn?

@Maris wrote:

kan het niet gewoon je eisprong zijn?

Ja die gedachte had ik meteen maar toen ik mijn ovulatietest deed was die negatief. het streepje naast de controle streep was nouwelijks te zien.

Ik heb hem later op de dag nogmaals gedaan maar blijft negatief.

@ dragon, misschien heb je gister je eisprong gehad. Je zei toch dat het atreepje donkerder leek te worden de afgelopen dagen. heb op het internet gevonden, dat krampen zoveel voor tijdens als na je eisprong kunnen zijn. na je eisprong is dat te verklaren door het feit dat bij sommige vrouwen wat vocht in de buikhote terecht komt bij de eisprong en dit kan vervelende krampjes geven… Weet het anders ook niet… Zou nog even door testen en kijken wanneer je je ongi (hopelijk niet natuurlijk!!) krijgt… dat kun je eventueel een beetje terugvoeren. Ook is het misschien wel handig om elke dag even kort op te schrijven wat je voelt. Soort dagboekje… dan heb je na verloop van tijd een soort referentie van de dingen die je voelt en of die altijd rond hetzelfde moment zijn…

@Rebecca… mijn ongi is weer voorbij en moeten maar weer eens beginnen met klussen… Toch wel verassend hoe je ontdanks de teluerstelling er toch elke keer weer vol voor kunt gaan!!! Misschien deze ronde voor ons!!! Jij bent ook vanaf november gestopt toch???

Hier toch maar weer ovulatietesten in huis gehaald. Wou het eigenlijk niet meer doen, maar ja… toch maar weer wel… wil toch beetje weten of we goed zitten…

Nou weinig nieuws hier verder!!

Liefs van loesje101

@Loesje: bedankt voor je informatie. krampen zijn nu weer verdwenen en wederom ook vandaag weer een negatieve test, maar we geven de moed niet op hoor :smiley:

Ik hou idd al dagelijks een boekje bij waarin ik de uitslagen van mijn testen inschrijf en ook de buikkrampen heb ik er nu bij geschreven.

We klussen (wat een woord eigenlijk) hier nog even door en hopelijk aan het einde vande maand een test die wel pocitief is :wink:

heee dames!!

Wat is het hier stil zeg…

@dragon… hoest? Al een ei gezien??

xxx loesje101

Nope hier nog geen ei gespot, ook nog geen menstruatie dus ik ben nog steeds pocitief.

Al moet ik zeggen dat ik naast mijn controle streep nu helemaal geen streep meer te zien krijg?

dus misschien een toch een hele lichte eisprong gehad? geen idee of dat kan hoor :wink:

Wel voel ik me de afgelopen dagen niet zo lekker, veel hoofdpijn, last van mijn onderbuik en bij vlagen erg misselijk en dat trekt eigenlijk ook zo weer weg.

vriend lief had misschien goede hoop dat ik misschien al zwanger was dus voor zijn gerust stelling toch maar even getest,maar ook deze negatief.

Ik denk zelf dat het door het ontpillen komt of misschien een griepje onder de leden? Dat heerst momenteel wel.

Ik hou jullie op de hoogte…

Zo gaat het nu dus met mij :slight_smile: en hoe gaat het bij jullie??? het is inderdaad wel stil hier :d

Hier vannacht / vandaag eisprong.

Om half 2 vannacht ovulatietest gedaan en net 15 minuten geleden weer.

Maar ja, over 7 dagen word ik ongi, dus ik vrees het ergste…

Dragon: je hebt een eisprong of niet, niet een licht of een kleine.

Die streep moet echt dik zijn, dan is ie positief.

ik zal zo een foto plaatsen van de mijne die nu positief zijn.

Dit zijn mijn testen.

de bovenste (donkere) was van half 2 's nachts.

de onderste van 20 minuten terug ongeveer.

@Maris: Dat zijn duidelijk 2 positieve testen :smiley: spannend.

Maaruh half 2 snachts? Das wel wat laat in de nacht zeg maar :wink:

Hopelijk krijg ik ook 2 van zulke mooie testen, ik blijf het proberen :slight_smile:

Als je steep echt zo duidelijk moet zijn, dan heb ik bij deze nog geen positieve test gehad, hij werd wel steeds donkerder maar sinds een dag of 2 zie ik helemaal niets meer.

Maar nogmaals ik blijf positief :slight_smile:

hallo hallo hallo

het was inderdaad erg stil de laatse paar dagen.

@dragon: hetkan inderdaad van het ontpillen komen. ik was er echt beroerd van had veel pijn in mijn borsten en veel pijn in mijn buik. het was echt erg. dus ik dacht ook dat ik zwanger was maar eigenlijk vond ik dat wel heel snel na net stoppen met de pil maar het was dus echt ontpillen. dus ik denk dat jij dat ook hebt.

hopen dat volgende maand beter is. ik had toen een stuk minder pijn.

@loesje: was jij niet degene die naar de huisarts ging of niet?? ik weet het niet meer. maar zoja heb je al wat gehoord???

nou met mij gaat het opzich wel goed. maar ik merk gewoon dat ik me rusitg moet houden want doe ik dat niet dan krijg ik echt pijn in mijn buik. en ik heb ook nog erge last van mijn borsten…

voor de rest gaat het wel goed.

nou hopen dat het weer wat drukker word met pratende vrouwen hihih

knuffel

ja precies niet opgeven!!

(al heb ik het zelf wel zo ongeveer gedaan… )

Ik werk laat, dus toen ik thuis kwam had ik nog snel even een testje gedaan. :wink:

maris hoe kan je dan over 7 dagen al ongi worden als je vannacht een posi ovu had? duurt het niet dan nog 14 dagen voordat je NOD is?

hopelijk heb je een korte luteale fase!!!

wel vreemd dragon dat je eerder wel een streepje had en nu niet meer!!!

hier is het wachten ook weer begonnen, ik voel weer van alles!!! maar ja dat zal me wel weer voor de gek houden dat stomme lichaam!!! :frowning:

Hai dames,

Ik was ook een beetje stil de afgelopen dagen :oops: Heb zo genoten van het heerlijke weer hier! Het is maar liefst 32 graden geworden :smiley:

Loesje101 - Ik ben inderdaad ook sinds november gestopt. Ook hier is de ongi weer voorbij en wij zijn ook al weer aan de “klus” geslagen! :inlove: Hopelijk wordt dit inderdaad onze maand meid!

Sophie - Ik duim voor je hoor meid. Op een gegeven moment weet je niet meer of je nog wel op je lichaam kunt vertrouwen heh, dat gevoel heb ik in ieder geval wel eens. Ik duim voor je!!! :thumbup:

Maris - Spannend hoor meid, hopelijk komt het voor jou ook helemaal in orde :pray:

Sophie: ik heb helaas een korte luteale fase ja :frowning:

Dus de kans op zwangerschap (schijnt) lager te zijn…

Mijn cyclus is gewoon 29 dagen, dus ik verwacht niet dat ik pas over 2 weken ongesteld zou worden.

Ik verwacht zondag weer ongi te worden…

hey, ik heb ook ovutests gebruikt vorige maand en 2 daarvoor: een ovutest geeft in principe altijd een 2e streepje maar is pas positief wanneer de teststreep echt donkerder is dan de controlestreep. maar het kan zijn dat je net je LH-yop niet hebt getest, dus wel een iets dikkere lijn maar niet echt positief en daarna zakt ie weer. dan zou je tussen die 2 of vlak voor de wat donkere je ei hebben gehad. althans dat is dan wat de theorie zegt: ik was bijna 2 weken overtijd en had mijn ei toch echt 14 dagen voor mijn berekende nod (29 april). ik heb de prikpil gehad dus het kan ontpillen zijn: wat bij mij sterk is gezien het spul in januari nagekeken was en het er uit zou moeten zijn. Bij mij was eerder een vermoeden van een mislukte innesteling. mijn gevoel zegt ook dat dat klopt (had ook een behoorlijk heftigere bloeding dan normaal). maar dat is nooit echt zeker

hopelijk hebben jullie iets aan mijn uitleg van de ovu-tests:)

Ik moet afwachten tot 9 juni minimaal (28 dagen cyclus). mijn cyclus is niet regelmatig dus het is maar de vraag of ik daarop rekeken kan. ik wil ook vandeweek even ovutests halen weer, dat is wel wat fijner om in de gaten te houden.

groetjes

dus als ik het goed begrijp zou het theoretisch zo kunnen zijn dat ik toch een eisprong heb gehad en dat de test negatief aangeeft omdat ik net niet op het goede moment heb getest? :slight_smile:

Dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn :smiley:

@dragon… dat is zeer zeker heel goed mogelijk!!!

@Karen marieke… ja ben naar huisarts geweest! Zie verhaal hier:

"Maar even over de huisarts…

Ik ken hem al heel lang dus hij vond het erg leuk dat we bezig waren met kinderen. Hij vond het voor mijn ouders ook zoooo leuk! (die kent ie ook al lang) Heb hem verteld dat we nu een tijdje bezig zijn (heeeeeel erg heb er twee maandjes bij aan gelogen, ipv 6 maanden dus 8…!!) en dat ik eens een aantal dingen wilde laten checken zoals enge aandoeningen bijvoorbeeld en had wat vraagjes over mijn korte luteale fase.

Mbt tot de korte luteale fase, mijn huisarts zegt dat 9-10 dagen wel kort is maar dat het in principe geen belemmering is. Een eventueel bevrucht eitje nestelt zich na 6-7 dagen in en ook al zou je dan na drie dagen normaal ongi worden, dan zorgen hele vroege hormonen (hoe weinig ook) er wel voor dat het niet gebeurt en het eitje wordt afgestoten… Daar hoefde ik me niet zo’n zorgen over te maken.

Verder hoefde ik me ook geen zorgen te maken over een enge aandoeningen als chlamydia volgens hem… En een gyneacoloog allemaal in een keer. Bovendien heb ik nooit gekke klachten gehad.

Hij vertelde dat de eerste (meest makkelijke stap) ijn het proces is dat de man zijn zaad onderzocht wordt. Dit is een heel simpel onderzoek voordat je als vrouw aan de beurt komt.

Wel zei mijn huisarts dat er gemiddeld een jaar voor stond voordat je dit rpoces ingaat. Als ik het zou willen wilde hij wel een verwijzing naar de gyneacoloog maken (want hij zou het zooooo leuk voor mijn ouders vinden als ze opa en oma werden!!! hah nou vraaag ik je!!)

… Moet zeggen dat ik dat nog wel een beetje teveel van het goede vind hoor… Zijn net een half jaar bezig… Veel mensen zijn al veel langer bezig. Maar goed hij denkt dus 8 maanden…

Wel hebben ik met mijn vriend afgesproken dat we de komende twee maanden nog gewoon zo gaan klussen en als het dan niet gelukt is gaan we eerst het zaakje van mijn vriend laten onderzoeken.

Voor de rest nog geen andere acties. wanneer ik naar de gyneacoloog wil laat de huisarts aan mij. Ik denk dat als ik rond augustus nog niet zwanger ben dat ik dan eens een bezoekje ga wagen…

Lang verhaal he…

@Maris… heb ook korte luteale fase (9 a 10 dagen)… volgens mij huisarts is het geen probleem om zwnager te worden. (Zie verhaal hierboven van mijn huisarts)

xx loesje101