Wie gaat er ook voor een eerste kindje??

he maris kan je je eisprong niet heel vroeg hebben gehad?

we lopen weer ongeveer gelijk…

spannend he die weken

@maris: dankje wel voor je tip over die site! erg duidelijke en zinvolle site.

De rest van de meiden uiteraard ook bedankt! :smiley:

Ik ben erg gebrand op mijn eisprong omdat er tot nu de vraag is of ik uberhaupt wel een een eisprong kan krijgen.

Het slijm heb ik inderdaad ook al gehad, maar tot nu toe zijn al mijn ovulatietesten negatief :cry:

is je eerste ronde of niet dragon?

spannend hoor!! :wink:

hoop dat je toch gauw je eissprong nog vindt

ja is inderdaad mijn eerste rond en ik weet dat het wel eens voorkom na langdurig pil gebruik dat er de eerste keer geen eisprong optreedt.

Vroeger toen ik het bericht kreeg dat ik “wellicht niet vruchtbaar was” deed ik daar er luchtig over.

En vlak voor dat ik met de pil stopte had ik ook nog zo iets van “we proberen het wel en zien wel wat er komt”

Maar nu ik echt bezig ben, begint het eigenlijk een beetje om te slaan naar angst van “wat als ik niet”

Vandaar dat ik mijn eisprong erg goed in de gaten wil houden, maar moet zeggen dat die testen wel een hoop kosten hoor…

ja dat is waar…je eerste cyclus kan ook flink in de war zijn na de pil hoor…

is bij iedereen anders…je moet wel een hoop geduld hebben :wink:

hoe komt het dat je vroeger het bericht gekregen hebt dat je welicht niet vruchtbaar bent?

Dat ik mogelijk niet vruchtbaar ben zijn we te weten gekomen omdat ik al vrij vroeg heel klachten had mbt mijn menstruatie.

ik ben de pil gaan gebruiken omdat ik op mijn 15e nog niet menstrueerde.

Maar wel elke maand echt goed ziek er van was, hoofdpijn, buikpijn etc.

Door de pil is mijn menstruatie opgang gekomen, daarna ben ik even gestopt maar dat was echt een zooitje.

3 wkn ongesteld, 1 week niet, 2 weken ongesteld 8 wkn niet, en daarna was ik eigenlijk meer ongesteld dan niet.

Met gevolg laag HB, hoofdpijn, buikkrampen goed ziek dus.

Tijdens een gyn onderzoek is eingenlijk nooit naar voren gekomen wat hier nou de oorzaak van was.

Wel zijn we te weten gekomen dat ik maar 1 eierstok heb, maar dat was niet de oorzaak van mijn problemen.

Wel kon dat later wellicht problemen veroorzaken mbt de vruchtbaarheid als dus de gyn.

Omdat mijn menst. niet opgang kwam was het volgens de gyn. ook zeer onwaarschijnlijk dat ik een eisprong had.

Hier is echter nooit verder naar gekeken omdat ik nog erg jong was en we al lang blij waren dat er niets ernstigs was.

Helaas kwam daar ook nog eens de bof bij wat ook onvruchtbaarheid bij vrouwen kan veroorzaken en met maar 1 eierstok was ik volgens de arts erg kwetsbaar.

En vervolgens ben ik gyn. gebied altijd blijven kwakkelen.

Toen ik vertelde dat ik met de pil wilde stoppen, vertelde de arts nogmaals dat ik goed moest gaan meten of ik wel een eisprong had als ik die na 4 mnd nog niet had dan moet ik terug komen en gaan we verder kijken.

dat is wel vervelend en dan kan ik me voorstellen dat je het goed in de gaten wilt houden…maar het lijkt me al een hele belasting als je net begint met zwanger worden!! hopelijk krijg je toch een eisprong…wat laat de gyn je lang wachten als je weet dat er al een probleem is!!

sterkte ermee :wink: :hug:

@sophie: nee doe al de hele periode de tests, omdat ik elke maand de ei niet kon spotten zeg maar… Maar tot nu toe alle tests negatief.

Kan wel bezig blijven, maar dan ben ik bang dat ik helemaal gek ga worden van onzekerheid…

@dragon: jeetje wat een verhaal zeg! En ook wel raar dat de gyn je dan zo lang laat wachten, terwijl ze weten dat er ‘iets’ aan de hand is… :frowning:

Sterkte iig!!! :hug:

Dragon ~ Wat een verhaal zeg meid. Hopelijk kun je snel een eisprong ontdekken, zodat jullie niet eventueel de mmm in hoeven.

Heee meiden!!!

Sorry voor late reactie maar moest gisteren hele middag en avond werken en heb vannacht ook nog gewerkt, dus even geen tijd gehad om te reageren!!

@Rebecca… Voel het iedere maand excat hetzelfde… stelletje mutsen zijn we he…

@Dragon… jeetje wat een verhaal zeg… Zou gewoon naar de gynecoloog willen, zeker met zo’n voorgeschiedenis. Een klein steuntje in de rug is toch helemaal niet erg???

Ik voel trouwens ook mij eisprong… twee dagen vreemde kramp links of rechts en opgeblazen gevoel in buik. Bovendien lijkt het net alsof ik mijn baarmoeder en eierstokken voel als ik ga zitten… Beetje gek??

Verder heb ik ook duidelijk vruchtbaar slijm rond die dagen, plus een positieve ovultest meestal!!

@ Linda… wat leuk zeg, dat je het echt voelt… En ziet natuurlijk!! geniet ervan… niet van het misselijk zijn natuurlijk!

Maar even over de huisarts…

Ik ken hem al heel lang dus hij vond het erg leuk dat we bezig waren met kinderen. Hij vond het voor mijn ouders ook zoooo leuk! (die kent ie ook al lang) Heb hem verteld dat we nu een tijdje bezig zijn (heeeeeel erg heb er twee maandjes bij aan gelogen, ipv 6 maanden dus 8…!!) en dat ik eens een aantal dingen wilde laten checken zoals enge aandoeningen bijvoorbeeld en had wat vraagjes over mijn korte luteale fase.

Mbt tot de korte luteale fase, mijn huisarts zegt dat 9-10 dagen wel kort is maar dat het in principe geen belemmering is. Een eventueel bevrucht eitje nestelt zich na 6-7 dagen in en ook al zou je dan na drie dagen normaal ongi worden, dan zorgen hele vroege hormonen (hoe weinig ook) er wel voor dat het niet gebeurt en het eitje wordt afgestoten… Daar hoefde ik me niet zo’n zorgen over te maken.

Verder hoefde ik me ook geen zorgen te maken over een enge aandoeningen als chlamydia volgens hem… En een gyneacoloog allemaal in een keer. Bovendien heb ik nooit gekke klachten gehad.

Hij vertelde dat de eerste (meest makkelijke stap) ijn het proces is dat de man zijn zaad onderzocht wordt. Dit is een heel simpel onderzoek voordat je als vrouw aan de beurt komt.

Wel zei mijn huisarts dat er gemiddeld een jaar voor stond voordat je dit rpoces ingaat. Als ik het zou willen wilde hij wel een verwijzing naar de gyneacoloog maken (want hij zou het zooooo leuk voor mijn ouders vinden als ze opa en oma werden!!! hah nou vraaag ik je!!)

… Moet zeggen dat ik dat nog wel een beetje teveel van het goede vind hoor… Zijn net een half jaar bezig… Veel mensen zijn al veel langer bezig. Maar goed hij denkt dus 8 maanden…

Wel hebben ik met mijn vriend afgesproken dat we de komende twee maanden nog gewoon zo gaan klussen en als het dan niet gelukt is gaan we eerst het zaakje van mijn vriend laten onderzoeken.

Voor de rest nog geen andere acties. wanneer ik naar de gyneacoloog wil laat de huisarts aan mij. Ik denk dat als ik rond augustus nog niet zwanger ben dat ik dan eens een bezoekje ga wagen…

Lang verhaal he…

xxloesje101

@linda: ik moet ook de 28ste naar de vk. Ben benieuwd hoe we het allemaal vinden, krijg je ook meteen een echo?? Ik moest iig 2 grote glazen water drinken voordat ik kwam ivm de echo, maar lees ook bij sommige meiden dat ze de eerste keer alleen de intake doen en de keer erna pas een echo krijgen.

Ik heb volgende week (ook de 22ste :smiley: )een afspraak met de consulente van MvM, ze had nog een paar cursus dagen en mag dan als het goed is ook meteen beginnen. Vind dat ze goed werk doen en plassen moet ik toch :lol:

@Loesje101: wel fijn zeg dat je huisarts zo meewerkt. Ja voor een man is het 1e onderzoek natuurlijk het makkelijkst. Hij hoeft ‘alleen maar’ iets af te geven. Wij dragen alles bij ons :wink: :pray: dat het voor augustus raak is!!

@dragon: wat een verhaal zeg, hoop ook voor jou dat het toch snel raak mag zijn. :pray:

Ik ben inmiddels sinds gister redelijk :sick: aan het worden. Eet de hele dag sultana en drink cola omdat het anders echt te erg wordt. Hoop dat dit niet heel veel verergerd, zo is het nl. nog best uit te houden, maar goed, je moet er wat voor over hebben natuurlijk :wink:

Heb inmiddels ook een vreslijk opgeblazen buik (zijn de darmen uiteraard iets anders is nog onmogelijk), mn wijdste broeken kan ik nog net aan en probeer het een beetje te verbloemen met wijde shirtjes, die zitten alleen vandaag in de was, dus ben druk mn buik aan het inhouden en achter mn buro aan het blijven zitten :shifty:

heee allemaal.

@dragon wat een verhaal zeg. ik hoop voor je dat het hierbij blijft en dat je gwoon lekker zwanger mag worden.

@loesje ook voor jou hoop ik dat er wat uitkomt bij de huisarts. zo dat je misschien ook wat meer te horen krijgt. en dat je ook een beetje weet waar je aan toe bent.

nou bij mij is het herpes virus op komen zetten heb echt een vette koortslip.

zou dat gevolgen kunnen hebben???

heb eigenlijk geen idee.

thanks

karen

Dragon ik hoop voor je dat je zonder problemen zwanger kan worden.

Loesje101 hopen dat je toch niet het mmm in hoeft en dat het allemaal vanzelf mag gaan.

Ik heb weinig trek in eten en eet dus ook minder dan toen ik niet zwanger was. Let wel op dat ik aan mijn vitamines kom, neem multivitamine, vie en probeer als ik werk ook een salade te eten. maar moet moeite doen om mijn boterhammen op te kunnen eten.

@visje: neem neit teveel vie, want daar zit wel vitamine A in en das weer neit goed :eh: maar wel heel lekker :drool: vooral die met aardbei

@karen marieke: misschien is je weerstand wat minder, zou zomaar kunnen, we zijn bijna allemaal ziek oid. Zal er vast ook wel van komen.

Loesje ik eet helemaal een lever enzo dat is vooral waar ze voor waarschuwen dus dat scheelt al

Allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve woorden :thumbup:

Vandaag nog geen eisprong gemeten, maar we blijven positief.

Wel nog even een vraag; kan het zo zijn dat het streepje op de ovulatie test steeds duidelijke wordt naarmate de eisprong nadert?

Tot nu toe helaas niet zo’n duidelijke streep als de controle streep, maar naar mijn idee lijkt het wel of de lijn steeds zichtbaarder wordt.

Of is het misschien mij verbeelding omdat ik het te graag wil??

@Karen; tijdens je zwangerschap is je koortslip niet schadelijk voor je ongeboren kind, na je zwangerschap wordt het een ander verhaal.

Omdat je dan je kindje mogelijk kan besmetten, maar tijdens de zwangerschap dus niet.

ja dragon hij wordt duidelijker naarmate je eisprong nadert

hij meet je LH waarde he en hoe meer erin je lichaam zit hoe duidelijker hij dat aangeeft op de test…

ik gebruikte persona staafjes en daar was de lh streep duidelijker dan de teststreep toen wist ik dat mijn eisprong er was…

dan blijf ik nog even door :pray:

Ik gebruikte eerste de testen van Clearbleu maar elke week € 30,- werd me toch even te duur, en nu gebruik ik de testen van de Kruidvat.

Maar je hebt zo veel keus en prijsklassen dat ik soms echt wel eens denk waar zit het verschil er nou precies in. :think:

ja hetzelfde als met zwangerschapstesten…sommige verschillen met de hoeveelheid die nodig is om een streepje te geven…

spannend hoor ik zal ook voor je :pray: :pray: :pray:

ik heb de testen van sensitest. Per zoveel wordt het steeds goedkoper.

Ik had er eerst 24 gekocht om te kijken of het bevalt, maar ja… kan niet aan die staafjes liggen dat er nog geen eisprong geweest is.

Per stuk betaalde ik ongeveer 1 euro.

Hoe meer je er koopt, hoe goedkoper ze zijn.