Wie gaat er ook voor een eerste kindje??

Hallo,

Ik ben Linda en ben bijna 24 jaar. Ik ben op 25 januari gestopt met de pil en heb op 30 januari mijn menstruatie gehad. Het is eigenlijk beter om een eerste menstuatie af te wachten, maar aangezien wij niet kunnen wachten gaan we er meteen voor. Oke het kan misschien een teleurstelling zijn als ik niet ongesteld wordt en dan niet zwanger ben, maar dat zien we dat wel weer. Dan hebben we het in ieder geval al 1 keer geprobeerd.

Wie gaat er net zoals wij voor een eerste kindje? Wachten jullie wel een menstruatie af?

Groetjes, Linda

Hallo Linda,

Voor mij alweer 3,5 jaar geleden dat ik met de pil stopte.

Medisch gezien is het niet nodig om een menstruatie te wachten. Maar omdat het na pilgebruik wel even kan duren voordat de cycli weer normaal op gang zijn, raden ze aan een menstruatie af te wachten. Als alles werkt heb je gewoon kans om zwanger te worden. Maar het kan ook een half jaar duren voordat alles weer werkt en regelmatig is.

moeilijk he dat wachten? :wink:

Succes ermee :thumbup:

Nienke

ik ben in november gestopt

en gaan ook voor ons 1ste kindje

en wij hebben ook niet gewacht op de eerste menstruatie

en zijn er gelijk voor gegaan!!

Ik ben ook begin november gestopt en we zijn ook bezig met onze eerste…nu nog zonder succes

Hai Linda,

Wij zijn per 1 januari 2008 begonnen aan onze kinderwens. Ik ben sinds februari 2007 van de pil af.

Succes allemaal.

Groetjes,

Irene

wij zijn nu 2 jaar bezig voor de eerste

en helaas nog steeds zonder succes

hoop dat het voor jullie sneller zal gaan

Wie heeft erg last gehad van het ontpillen? En wat waren de verschijnselen?

Ik heb sinds vandaag last van mijn buik. Het lijkt rechts te zitten en het is net alsof het een soort spierpijn is. Gisteren wel geklust en vannacht om 1.00 uur een steek gevoeld. Kan dit mijn eisprong zijn?

Gr. Linda

geen last gehad van ontpillen

alleen lange cyclussen gehad

Hoi Linda,

Wij gaan in april voor ons eerste kindje (en we kunne al bijna niet meer wachten). Ivm medicijnen en dat we liever niet in december willen bevallen (ja waar kun je je druk om maken) hebben we dus besloten er in april voor te gaan. Ik ben 10 januari gestopt met de pil en heb 15 januari mn onttrekkingsbloeding gehad. Zit nu dus te wachten op mn eerste echte ongesteldheid, als het goed is komt dat dinsdag (als ik 28 daagse cyclus heb). Ik heb deze maand ook getemperatuurd om te weten of en wanneer ik een ei-sprong had (voornamelijk omdat je na de eisprong niet meer zwanger kan worden en wij dan dus de condooms in de kast konden laten liggen)

Voor je ei hoef je iid niet te wachten tot je eerste ongesteldheid, je kunt meteen zwanger worden, maar het is wel handiger om zo je vermoedelijke bevallingsdatum uit te rekenen.

Ik heb met ontpillen wel vreselijk last van mn humeur gehad. In het begin van de maand vreselijk chagerijnig (normaal ben ik harstikke leuk :lol:) en ook een beetje lamlendig met veel last van mn buik. Nu ben ik weer gewoon chagerijnig omdat ik ongesteld moet worden.

Ben heel benieuwd hoe het jullie vergaat allemaal. Wij vinden het ook heel spannend om voor ons eerste kindje te gaan. In gedachte is onze kinderkamer al helemaal ingericht. Om ons heen zijn er ook veel stellen zwanger of bevallen, dus we zitten helemaal tussen de baby’s, wat soms wel ff slikken is omdat wij ook zo graag willen.

Groetjes Loesje

Wij gaan ook voor een eerste kindje! Sinds gister ongesteld, exact na 28 dagen. Dus da’s mooi :slight_smile:

Dat was de eerste ronde. maar eigenlijk zonder verwachting dat het meteen raak was hoor. En mijn man vindt het helemaal niks om te plannen wanneer we dus moeten klussen, en alstie geen zin heeft (of ik niet echt of maar half) dan vindtie het ook onzin om het toch te doen alleen maar om een kindje te willen. Dat kindje kan ook een paar maanden later wel, aldus hem. En eigenlijk geeft dat wel een rustig gevole, dat het allemaal niet persé hoeft.

Ontpillen, tja, ik had voor ik aan de pil ging nooit ergens last van, tijdens de pil altijd zere borsten en buikpijn. En dat had ik nu ook gewoon. En mijn menstruatie is heviger nu. Maargoed, geen idee of dat met die pil te maken heeft.

Hoi,

Ook wij zijn bezig met ons eerste kindje. Ben in september 2006 gestopt met de pil maar helaas nog zonder resultaat. Wij zijn nu in het ziekenhuis beland en met de eerste onderzoeken bezig. Hopenlijk met goed resultaat! :pray:

Veel succes allemaal!

Liefs Jet

Hallo dames! ik kom ook even meedoen :wink:

Ik was aan de prikpil en dan duurt het altijd wat langer voor alles weer op gang is.

In februari 2007 was ik pilloos. Ik heb in de eerste week van januri 2008 mn onttrekkingsbloeding gehad (als je die al hebt met de prikpil).

Tot nu toe van de 31 januari-dagen 16 dagen ongesteld geweest en in februari nog 2 dagen heeeel lichtjes.

Ik hoop nu op een normale cylcus.

Ik mag in maart de mm in.

Hey!

Geen andere dames meer die gezellig willen kletsen over het zwanger worden van de eerste?

:mrgreen: Ook wij gaan voor de eerste :dance: !

Ik ben begin december gestopt met de pil, maar helaas nog niet ongesteld geworden :frowning:

In de eerste weken nadat ik gestopt was heb ik wel veel last gehad van mn buik, borsten en misselijk. Maar nu eigenlijk niet meer…

Ook wij zijn aan de klus voor ons eerste kindje. Ik ben 26 jaar en in nov 07 gestopt met de nuvaring. Wel eerst een cyclus afgewacht, ook omdat ik lang genoeg foliumzuur geslikt wilde hebben.

De eerste cyclus duurde 40 dagen en de cyclus daarna 30 dagen. We zitten nu in de 2e ronde dus en heb wel een aantal klachten (grotere en gevoelige borsten, wat steken en krampen in mijn buik). Vandaag is mijn NOD, heb vanmorgen getest, helaas negatief, maar nog niet ongesteld geworden…

Merk dat ik er toch veel mee bezig ben. Schrijf ook op een ander forum, maar daar zijn ze op 1 na allemaal al zwanger…

@Beppie wrote:

Hey!

Geen andere dames meer die gezellig willen kletsen over het zwanger worden van de eerste?

ik denk dat er meer geklets word bij de wannabe mamas :wink:

Suxes allemaal met het zwangerworden!!

Hoi

ik ben nu ook voor de eerste keer bezig zwanger te worden. ik nu vanaf juli 2007 bezig en dat duurt me nu toch best wel lang, maar ja ik ben 30. zijn er nog meer 30+ ers onder jullie?

wij gaan ook voor ons eerste kindje, ik ben begin januari gestopt met de pil en wij hadden wel besloten om eerst een maand af te wachten en zien of mijn cyclus gewoon netjes op gang komt. Begin februari heb ik een paar dagen bruin bloedverlies gehad en daartussen door een dag gewoon rood bloedverlies. Omdat dit een beetje raar verliep hebben we besloten om nog even een maandje af te wachten om te kijken hoe het volgende maand gaat en of mijn cyclus dus wel zeker goed op gang is zeg maar.

Verder niet echt veel last gehad, een paar dagen behoorlijk pijn in mijn borsten, maar dat had ik ook toen ik de pil nog slikte.

hoi

Ik ben melanie en wij gaan ook voor ons eerste kindje!! Ben eind november gestopt met de pil. en zit nu in de 3e ronde…

Ik ben nu 24 jr. Mn eerste ronde duurde wat lang… tsjaa ontpillen :? T is wel even wennen hoe mn lichaam aanvoelt enzo!! Voel echt vanalles in mn buik. En pijnlijke borsten rond mn nod.

Ben benieuwd hoe t allemaal gaat lopen :smiley:

xx

Hai, hier nog iemand die voor de eerste gaat! Wij zijn ook in november gestopt en er gelijk voor gegaan, tot op heden toe nog zonder succes, maar goed, we zitten pas in ronde 3. :wink:

Ik kan niet echt zeggen dat ik bepaalde dingen heb gevoeld van het ontpillen. Wel kan ik merken dat mijn borsten heel erg gevoelig zijn voordat ik ongesteld moet worden, maar daar buiten eigenlijk maar weinig verandering gevoeld