Wie gaat er ook voor een eerste kindje??

Hoi meiden,

Nou dat ontpillen ging bij mij best heftig d’r aan toe. hartkloppingen, duizelig, chagarijnig en dat zijn ook van die klachten dat je denkt… zal het? maar nee. dat hoort er blijkbaar allemaal bij. na een paar maandjes had ik er geen last meer van. zijn er nog meer 30+ ers onder jullie?

Wij gaan ook voor ons 1e kindje! :smiley:

Ik ben wel aan het wachten tot mijn 1e menstruatie na dat ik gestopt ben met anticonceptie.

Het duurt alleen naar mijn zin te lang. Ik ben begin januari gestopt met de nuvaring, en daarna nog 1 keer ongesteld geweest (dus toen de ring er uit ging). Ik wacht nu nogsteeds op een eisprong en 1 menstruatie voor het ‘begin’ zeg maar.

@jeetje: nee geen 30+ maar 30- :lol: :lol: Wij gaan vanaf april voor het echie en dan ben ik 29. Dus net geen 30er.

Volgens mij is het idd echt balen als je er wat langer over doet, want ook al is het “gemiddelde” binnen een jaar zwanger, maar iedereen hoopt natuurlijk dat het de 1e maand zwanger is. Te minste dat hoop ik wel :mrgreen: Verwacht het niet, maar hopen en verwachten zijn toch 2 heel andere dingen.

Ben wel benieuwd hoe het straks zal zijn als er een kindje is. Nu ben je nog met zn 2-en en kan gaan en staan waar en wanneer je wilt. Denk dat dat straks toch wel wat anders verloopt. Je meot toch rekening houden met die kleine. Zag bij vrienden van ons dat sommige gewoon een maand of 4a5 helemaal van slag waren nadat de kleine er was. Die hadden ook niet echt boeken gehaald erover ofzo doken er gewoon in en das toch wel tegen gevallen. Dus ik heb alvast maar wat boeken gelezen en hoop en iig wat beter op voor bereid te zijn. Hoe is dat bij jullie, lezen jullie je ook helemaal in (zitten natuurlijk ook op dit forum) of hebben jullie meer zoiets van we zien wel wat er allemaal komen gaat??

Groetjes.

@ loesje; nou ik moet zeggen dat ik me nog niet zo goed heb ingelezen hoor!! hihi. alleen hier op t forum. Ik durf t niet zo goed, ik ben bang als ik te veel erover lees enzo, ik me er veel te veel mee bezig ga houden. Ik ga pas lezen over zwanger zijn en baby’s hebben, als ik zwanger ben.

Het is niet zo dat we er niet goed over na hebben gedacht, maar ik ben bang dat als ik eenmaal ga lezen ik me nergens anders meer op kan (lees: wil :wink: )concentreren

hier hetzelfde, ik heb me al wel wat ingelezen zeg maar op het internet, maar ik ben bang dat als ik nu ook al boeken ga lezen, dat ik mezelf helemaal gek maak, al helemaal als het niet wil lukken zeg maar. Dus echt boeken ga ik lezen zodra er een positieve test is :smiley:

alhoewel het wel moeilijk is, ik lees graag, dus de drang is wel groot om een boek te halen :oops: :mrgreen:

ook wij gaan voor een 1ste :smiley: maar ik ben net 2 weken gestopt met de pil en zit soms nu al in een dip jaah erg he :lol: ik wil het zooo graag !!! maarjah ik zie het allemaal vanzelf wel.

Ik heb al 6 boeken gekocht, o.a. een fotoboek van de levensloop van een baby in wording en het zwangerzapbook van babyboom (ben er helemaal verslaafd aan, echt jammer dat het programma al weer afgelopen is).

Ik denk wel dat je er niet genoeg over kunt lezen, ik ben dan nog wel niet zwanger, ik heb alles al wel in huis… Aan de ene kant heel leuk, maar aan de andere kant misschien wel wat voorbarig… Maar ja, we gaan uit van het positieve!! :mrgreen:

Ik heb juist nog niet veel op internetforums gelezen, heb gewoon geen idee waar ik moet beginnen!

Ik lees ook heel veel… en sommige sites spreken elkaar tegen… ik word er weleens een beetje onzeker van.

Soms denk ik: ik stop er maar mee, inderdaad tot ik zwanger ben… maar ik kan me toch niet inhouden :lol:

Ik ben 25 en nu een jaartje bezig.

Dat ontpillen, daar ben ik eigenlijk zo blij mee dat ik heb gezegd: NOOIT MEER een pil.

Vriendlief zegt dat ik weer gezlelig geworden ben… en dat gevoel heb ik zelf ook.

3 jaar prikpil was echt teveel aan hormonen.

Ik heb het idee dat mn moodswings minder sterk zijn geworden na het stoppen.

Wij gaan ook voor ons eerste kindje. Ik ben in oktober gestopt met de pil maar duurde even voor die uit mijn lichaam was en ik voor het eerst ongesteld werd maar inmiddels wel 3 keer ongesteld geweest en regelmatig tenminste als ik het zo bekijk. mijn man en ik hebben maandag besloten om nu voor het echie te gaan we wilde eerst wachten tot oktober voor het proberen maar kunnen toch niet wachten. Dus nu zijn we aan het proberen en hopelijk is het snel raak

Groeten Visje

@Beppie wrote:

Dat ontpillen, daar ben ik eigenlijk zo blij mee dat ik heb gezegd: NOOIT MEER een pil.

stoppen.

zo dat herken ik ook!! ik heb veel minder last van hoofdpijn, en ben veel vrolijker en gezelliger. daarnaast heb ik wel veel meer last van mn menstruatie, en in die periode heb ik juist wel echt moodswings :stuck_out_tongue:

@ visje; fijn dat jullie er nu voor t echhie voor gaan!! klus-ze!! :wink:

@ g.e.m. spannend he? wachten is alleen wel echt vervelend!!

@ maris; vervelend dat je ook moet wachten… maar t komt vanzelf!!

@ memama; ondertussen al :evil: :twisted: te bekennen?? of is r nog hoop??

wel grappig dat iedereen dr zo anders mee omgaat… juist wel boeken lezen, of niet. Wel of niet op internet erover zoeken…

ik heb net een banner op me bureaublad van me laptop geplaatst. Zo weet vriendlief ook hoe t zit allemaal! :smiley:

jah idd. is soms echt niet leuk maarjah zit niets anders op he :lol:

positief blijven ghehe.

@Mell

Hee leuk, we lopen bijna gelijk op :wink:

Vaag is dat he! dat we gezelliger zijn geworden!!

Ik maak me veel minder druk om dingen nu… okee, misschien is druk maken over zwanger worden een kleine uitzondering hihi

Wat leuk een banner op je bureaublad? Waar kan je die vinden?

@gem

Inderdaad!! Positief blijven!!

Voor je het weet is het lente :wink: krijg je toch weer een beetje frisse moed van toch?

@ beppie; Ja idd lopen gelijk op :smiley: maar volgens mij duurt mijn cyclus deze maand korter. ik heb vrijdag mn eisprong gevoeld, dus denk mn nod 3 dagen eerder is!!

maar idd vaag dat we nu veel gezelliger zijn!! ik was al een x eerder van pil geswitched, omdat ik er zo saggo van werd. wat hormonen al ni met je kunnen doen he? wordt wat als we straks zwanger worden!! :wink:

maar die banner heb ik zo gedaan:uitleg

Je moet dan alleen niet de code nemen van de banners van KOK, want die hebben niet een goede html-code. ik heb die van babybrabbel gebruikt.

Heee wat grappig!

Bij die van babybrabbel kun je hem zelfs met je rechter muisknop instellen als bureaubladitem!

Leuk! Heb het meteen even nageaapt :oops:

Ik moet zeggen dat ik weinig heb gemerkt van het ontpillen. Was eigenlijk wel bang om te stoppen met de pil want ik ben op mijn 14de aan de pil gegaan ivm hevige menstruatie en heb dus tot oktober vorig jaar (lees 14 jaar) de pil geslikt en ben daarbij vooral de laatste jaren veel gewisseld van pil ivm migraine. Helaas heeft dat allemaal niet geholpen en ben ik met de pil gestopt om te kijken of dat mogelijke verlichting zou brengen in mijn migraine aanvallen. Helaas is dit niet het geval. Maar gelukkig was ik bang voor niets want ben nu voor mijn gevoel heel licht ongesteld elke keer duurt maar 5 dagen terwijl het met de pil zeker 8 dagen duurde voor het echt over was.

Groeten visje

Nou visje, dat valt zeker niet tegen dan!

Ik hoop van harte voor je dat het zo blijft! Nu de migraine nog… :frowning:

en vriendinnetje van mij is zwanger en heeft helemaal geen migraine aanval meer gehad sinds ze zwanger is…

Volgens mij kon ik gister mn eisprong voelen… en we hebben geklust…

:pray:

jaah idd bijna lente :slight_smile:

maar ik heb nu het gevoel dat ik gewoon ziek ben. vaag in het hoofd beetje hoofdpijn links bij de slaap. steken onder in me buik en duizelig.

hoesten net alsof er een kikker in me keel zit. en benauwd.

sinds ik gestopt ben met de pil voel ik me veel slechter! maarjah hoort erbij he.

:slight_smile:

Ik hoop ook dat mijn migraine minder wordt als ik zwanger wordt want het zelfs zo erg nu dat ik deprie aan het worden ben van de migraine. Mag van mijn huisarts ook een week niet werken zodat ik me weer beter in mijn vel ga voelen, maar dat wisselt nog een beetje per dag

Kan ik zwanger zijn???

2 dagen voor mijn eisprong had ik een raar gevoel in mijn buik. Net of dat mijn darmen aan het rommelen waren en na mijn eisprong (10 febr.) heb ik soms het gevoel of mijn onderbuik samentrekt. Ook heb ik soms een zwaar drukkend gevoel alsof er een steen in mijn buik zit. Wij gingen zaterdag wandelen en ik had in mijn jaszak mijn telefoon zitten en die voelde ik heel duidelijk op mijn buik. Ik vond het zelfs verveleld dat die daar steeds op drukte. Met vlagen met ik een beetje misselijk, maar niet 's ochtends vroeg. Ook heb ik geen last van mijn (.)(.), maar ja ik heb begrepen dat je daar ook niet meteen last van hoeft te kijgen. Het kan ook pas rond de 6 weken komen.

Ook ben ik vergeetachtig aan het worden. Ik wilde gisteren aardappeltjes gaan bakken en toen pakte ik een pan waar ik altijd het vlees in doe en ook deed ik er de boter voor het vlees in. Of het nu verschijnselen zijn?? Ik weet het niet hoor, maar ik moest er wel om lachen om die pan hahaha Van het weekend kon ik ook echt om de gekste dingen gaan huilen.

O ja en ik kan echt uren lang slapen. Gisteren om 23.00 uur gaan slapen. vanmorgen werd ik om 10.00 uur wakker en voor mijn gevoel had ik er nog wel 2 bij kunnen slapen. Toch maar niet gedaan ik vond het al laat genoeg.

Zou ik misschien zwanger kunnen zijn of beeld ik me dit gewoon allemaal in en wil ik het gewoon te graag. Ik weet het niet meer hoor. Pff en ik moet nog zeker 6 dagen wachten voordat ik kan testen.

Groetjes, Linda

Och jeetje. dat worden 6 lange dagen he!

Tja, ik voel met je mee… wil het ook zo graag dat ik vanmorgen zelfs dacht: hee! ik heb niet zo’n last van de kou misschien omdat mn temp wat hoger is ivm mn eisprong!!

Leuk gedacht hoor… maar wel een beetje too much als je het mij vraagt. :oops:

Het is maar afwachten!