Wie gaat er ook voor een eerste kindje??

hee linda

nou heel veel mensen weten het natuurlijk wel omdat ik een miskraam heb gehad. dus ze weten wel dat we bezig zijn.

toen we gegonnen hadden we het alleen aan mijn fam verteld omdat de moeder van mijn man heeeeeeeeeeeel erg graag een kleinkind wil. iedereen is nameelijk al oom en tante maar niemand van iemand van haar eigen gezien snappie. en we hadden zo iets van misschien werkt ze ons wel in de stress. dus vandaar maar goed nu weten veel mensen het en iedereen is zo enthousiast. echt heel gaaf.

we hebben eigenlijk van niemand echt gehoord van niet een beetje snel je bent pas net getrouwd. nee niemand eigenlijk maar goed we waren voordat we gingen trouwen ook al 6 jaar bij elkaar.

ja ik heb die testen ja.

maar goed ik weet het ook niet meer nou we hebben in ieder geval flink geklust rond die tijd. dus ik hoop dat het goed is gekomen. en anders op naar de volgende maand.

maar ik hoop het eigenlijk niet ik hoop dat het raak is.

maar goed dat zien we pas over iets meer als een week.

nou ik ga nu naar mijn werk moet werken de laatste dag en dan 1 dag vrij.

als het rustig is kijk ik straks nog even rond 7 uur vanavond

liefs karen

Linda gefeliciteerd

Loesje101 dipje mag best lijkt wel of het er een beetje bij hoort omdat je er zo naar verlangt

Elisss welkom hier

Karen ik snap ook nog niet echt veel van die ovulatie testen, ik heb die van sensitest en heb woensdag (dag 9 van mijn cyclus) voor het eerst getest toen een heel licht streepje donderdag ook maar vrijdag tot en met gisteren geen streepje. Moet vandaag nog testen en als je naar mijn cyclus kijkt zou ik vandaag mijn ei moeten hebben

Dank je wel dames voor de stuentjes in de rug. Tja denk dat iedereen dat baalmoment wel kent… zo van… weer een aantal weken wachten, zucht!

@Elisss… Welkom en natuurlijk voor jou ook zo snel mogelijk een positieve test!!! Net als wij natuurlijk :oops:

@Karen marieke

In de eerste maand dat ik ovulatietesten gebruikte heb ik ook die van sensitest gehad. Ik dacht mooi goedkoop!! Maar ik vond ze heel eerlijk gezegd ook niet echt heel duidelijk eigenlijk. Had elke keer moeite met het bepalen van de tweede streep! En ook een hele week lang dezelfde streep gehad. Heb de maand erna die van zwangerenzo.org gebruikt! Die waren al veel beter, nu die van clearblue… wel iets duurder. Maar ik vind ze de beste, bovendien weet ik nu ongeveer wanneer mijn ei gaat zijn dus hoef steeds minder testen te gerbuiken… Nu nog zwanger :?

@Linda

Bij ons weten alleen mijn twee vriendinnen dat we met kinderen bezig zijn. Mijn beste vriendinnetje is vorig jaar bevallen van haar eerste kindje en ze leeft erg met me mee! De rest van de wereld heeft echt geen flauw benul!! Ook voor mijn ouders zal het als een donderslag bij heldere hemel komen. Hoop maar dat ze het leuk vinden, soms ben ik bang dat ze gek zouden reageren…We hebben het er eigenlijk nooit zoveel over en ik blijf altijd een beetje hun kleine meid!

Maar ja wordt in augustus 30 dus lijkt me prima leeftijd voor een eerste, toch???

Gelukkig duren mijn ongi dagen niet zo lang, geloof dat het vandaag al bijna over is. Drie a vier dagen ongi, ik teken ervoor. Nog een tijdje wachten alleen op klusperiode… Ga deze klusperiode iets ruimer nemen, wie weet mis ik toch mijn ei wel…

Verder werk ik op de operatiekamers van het ziekenhuis bij en zie dan ook heel veel zwnagere vrouwen voorbij komen! En vandaag weer twee collega’s die zwanger bleken. Ik gun ze het van harte natuurlijk, maar stiekem denk ik… waarom jij wel en ik niet. Gemeen he… bedoel het niet zo natuurlijk!!!

xxx loesje101

@tanja: oke nou ik wacht deze cyclus af misschien is het gewoon raak.

maar zou je nog een keer die website willen geven want hij doet het niet.

maar ik hoop gewoon dat het raak is. want eigenlijk wil ik het wel.

maar goed net zoals bij jou je hebt het gewoon niet voor het zeggen.

maar als je die website even zou willen geven dan kan ik vast gaan kijken.

want net zoals jij al zegt ik heb ook de gehele week al een treep maar hij is niet lichter geworden maar ook niet donkerder.

dus daarom weet ik het ook niet maar, in mijn nachtdienst had ik hele erge krampen in mijn buik, en die heb ik niet meer gehad. dus ik hoop dat het dan geweest is want dan zaten we met klussen goed.

wat een gedoe allemaal he.

echt ik hoop dat we allemaal gauw kunnen vertellen dat we zwanger zijn

liefs karen

Linda gefeliciteerd met je verjaardag!!! :mrgreen:

Hello ladies,

Heb hier eigenlijk niks te zoeken, maar ik wilde iedereen veel succes wensen met het zwanger worden en voor de dames die het al zijn: een goede zwangerschap toegewenst!

Weet uit ervaring dat het geen roze wolk hoeft te zijn, maar je krijgt er absoluut iets moois voor terug…

Good luck!

Iedereen bedankt voor de felicitaties!!! Gisteren nog uit wezen eten. Lekker Pannenkoeken. Geen gewone pannenkoek hoor, maar 1 met carpaccio (nu kon het nog :slight_smile: ) Maar ja de prijs is er dan ook wel naar. Bijna €15,- . Dus voor een pannenkoek is dat wel duur. Je bent maar 1 keer per jaar jarig.

@Loesje101

30 jaar is een prima leeftijd hoor. Ik ben zelf (nu 24 jaar) en ben er nu al klaar voor. Misschien komt dat ook omdat ik mijn moeder op mijn 22ste ben verloren. Zij was 29 toen ik geboren ben. Voor die tijd was dat vrij laat. Ik wil dus lekker gaan genieten van onze kinderen. Je weet immers nooit wat er kan gebeuren.

Jou ongi dagen zijn inderdaad kort, maar je hebt ook een korte cyclus. Dat is op zich wel fijn, want relatief gezien heb je per jaar meer kansen om zwanger te worden als iemand met 38 dagen.

@Karen

Goed gewerkt gisteren?

Je schreef laatst dat je een miskraam achter de rug hebt. Hoeveel weken was je toen? Had je ook echt zwangerschapsverschijnselen?

@Helena

Je mag best meekletsen hoor. Misschien heb jij tips/ideeen voor ons?

Hoezo had jij geen roze wolk (als ik vragen mag?)

Ik begin toch wel te twijfelen of dat ik toch niet zwanger kan zijn. Op zich een ‘rustige’ menstruatie gehad.

• Af en toe last van mijn borsten. Mijn man denkt dat ze ook wat groter zijn.
  • En af en toe misselijk.
  • Lichte krampjes/trekkerig gevoel in mijn buik (nu na ‘menstruatie’)

Ik heb namelijk getemperatuurd en volgens de temp zou mijn eisprong een week later zijn dan nu volgens menstruatie. Ook met het voelen van de baarmoedermond leek het op die week en niet een week eerder. Tuurlijk kan ik gewoon een test doen (maar vind het zonde en weer die teleurstelling is niet leuk)

Kan het zijn dat een innesteling heel veel op een menstruatie lijkt? (Maar dan wat lichter) Ik had ook wat donkerder bloed. Ik begin zelfs al te denken dat het er twee waren en er 1 is blijven zitten. hihi. :smiley: Ik haal mezelf wel heel veel in mijn hoofd. We willen het ook zo graag.

Liefs, Linda

Linda kan me voorstellen dat je van alles in je hoofd haalt je bent er gewoon helemaal klaar voor :smiley:

Ik heb net een ovulatie test gedaan maar keek pas na 40 minuten maar waren wel 2 duidelijke strepen dus zou die nou wel of niet geod resultaat hebben gegeven want op de gerbuiks aanwijzing staat dat je binnen 30 minuten moet kijken voor resutaat. Ga straks nog maar een keer testen. Drink express niet zoveel vandaag :smiley:

@Visje79

Ik denk wel een goed resultaat. Ik geloof er niet zo in dat er na 10 min (na die 30min) een anderen uitslag zal staan. Voor de zekerheid zou je het nog een keer kunnen doen.

Wat vind jij van Sensitest? Ik heb daar de zwangerschapstest van gehad. Die vond ik niet fijn. Teveel schaduw in het af te lezen vakje.

Nu heb ik de ovutest er ook van. (hopelijk nu betere ervaring mee)

Liefs, Linda

@linda ik heb sensitest test en dan de dipstick omdat die het goedkoopste zijn en anders wordt het wel een hele dure bedoeling. Ik denk dat doordat ik veel drink de testen niet snel positief zijn ds moet ik eigenlijk wel 's morgens test na de eerste keer plassen maar dat gaat natuurlijk niet als ik overdag werk.

Ga vanavond nog een keer testen en dan merk ik het wel. Vandaag is wel de dag dat mijn ei zou moeten zijn volgens mijn cyclus

halo hallo

@linda. ja ik had toen al echt zwangerschap verschijnselen, ik was vreselijk moe echt heel moe. maar misselijk niet maar dat zijn mijn zus en moeder ook niet geweest. maar echt vreselijk moe en heel bleek, dat mensen echt dachten dat ik anemie had.

dat waren ze eigenlijk.

nou verder heb ik lekker gewerkt hoor. was gelukkig niet heel druk wel wat regeldingen enzo allemaal maar dat is som ook wel leuk.

en voor de rest heb je dan wat meer tijd voor de patienten dat is ook wel leuk.

goh meid dat jeje moeder al zo vroeg heb verloren ik zou er niet aan moeten denken ik denk jij ook niet natuurlijk, en ik snap dan ook zerkezz dat je graag je kinderen wilt zien opgroeien en zelf kinderen zien krijgen als ht kan. maar was je moeder ziek??

goh jeetje joh.

@Visje

welke testen heb jij dan van de ovutesten. ik heb ook die van sensitest of zo iets. en ook die goedkopere maar die moet je tussen de 5 en tien min aflezen, maar ik kan er geen touw aanvast knopen ik blijf een streepje krijgen gaat niet weg word ook niet lichter en ook niet donkerder. echt vaag

liefs karen

@Karen

Ja, mijn moeder was inderdaad ziek. Ze had maagkanker. Toen we er achter kwamen was ze na een half jaar al overleden. Toen zijn mijn man en ik ook getrouwd zodat ze dat nog mee kon maken. We hadden net samen een huisje gekocht en waren alles nog aan het opknappen.

Nu is het alweer 1,5 jaar geleden. De tijd gaat echt snel.

Liefs, Linda

@linda: nog gefeliciteerd met je verjaardag, lekker he dat je zo af en toe nog kan eten wat je wilt. Ik heb gister ook roquefort salade gegeten. Heb aankomend weekend mn ei, dus kan nog net :wink: .

Kan me voorstellen dat je van je kinderen wilt genieten, wat is het snel gegaan zeg, tussen dat je wist dat ze ziek was en dat ze overleed, gelukkig heeft ze je nog zien trouwen. Mijn moeder was 37 toen ik geboren werd, helemaal oud voor die tijd maar gelukkig is ze er nog!

@visje en karen: hoop dat jullie snel jullie ei kunnen vinden met de ovulatietest :lol:

@Loesje101: Ik wordt volgende week 29 en dat vind ik ook een prachtige leeftijd. Lekker saai, de gemiddelde leeftijd :mrgreen:

heb net een 2de ovu test gedaan en die was in 2 minuten al duidelijk positief :smiley: Nou moet ik wel zeggen dat doordat ik weinig gedronken heb mijn urine echt veel donkerder was dan normaal dus ik denk dat de testen die ik de dagen hiervoor heb gedaan daarom niet duidelijk postief waren

Linda - Ik begrijp helemaal hoe jij je voelt. Ik heb mijn moeder verloren op mijn 21ste, aan longkanker. Zij was zelf 45. En mijn man heeft afgelopen zomer zijn moeder verloren op zijn 27ste en zij zelf was 56. Wij willen ook zo ontzettend graag en willen er ook met volle teugen van genieten.

Ik heb onlangs ook een mooi spreekwoord gevonden: dream like you will live forever, live as if you will die today.

Thanx voor alle welkomberichten! Ben dus nu ontmaagd op gebied van forums… :oops: Had nooit gedacht dat er zoveel gekletst werd. Ik zal dus wat vaker om de hoek moeten kijken om een beetje bij te blijven… :slight_smile:

@Elissss… haha ja je moet er wat voor over hebben haha! Maar het is ook heel leuk en prettig om alles hier van je af te kletsen!

@Visje79… goed nieuws! En nu klussen maar! Spannend, hoop voor je dat het raak is!!!

@linda… vreselijk zeg… dat draag je altijd bij je zoiets! :hug: voor jou!

@Rebecca… Jullie moeders waren veel en veel je te jong… zet je aan het nadenken over het leven…

@Loesje… heerlijk om zo gemiddeld te zijn! haha :lol:

Hier weinig nieuws verder eigenlijk. Net even de stad in geweest en heb echt zo leuke zomerjurkjes gekocht. Zo het eigenlijk niet moeten doen, want misschien ben ik wel snel zwanger ( :pray: :pray: ), maar daar ga ik maar niet vanuit en voor het zelfde geld duurt het nog heel lang en dan heb ik niets leuks om aan te trekken, haha!!!

Nou vanavond werken dus ladies…

Tot volgende keer!

xxx loesje101

hallo hallo.

allemaal een goede dag gehad. ik heb lekker gewerkt. was wel druk tussen de middag veel spoedjes.

maar goed we hebben het gered.

nou stond ik van morgen tegen het bed aangeleund met mijn onderbuik. en toen kreeg ik last van mijn buik toen ging er vanaf staan en toen was het weg. ik heb dit nog nooit gehad. en het was echt met mijn onderbuik.

dus weet niet wat dat is.

verder ben ik niet meer aan het testen gegaan. snap er toch niks van van die dingen dus heb zo iets van nog 11 dagen en dan zie ik wel.

karen

@Linda en Rebecca: jeetje, ik kan in mij handen klappen met twee stellen schoonouders (ouders van mijn vriend zijn gescheiden en hertrouwd) en met mijn eigen ouders nog gezond en wel… Sterkte…

Tja verder ben ik nog steeds niet ongesteld. Als ik van de cyclussen van vorige maanden uitga, dan zou ik gisteren ongesteld moeten zijn geworden…grr. Manlief zegt dat ik veel te ongeduldig ben, maar als er vanavond nog niets is dan ga ik de test vanavond of morgenvroeg doen. Ik wordt er niet goed van hoor. Op elk moment van de dag heb ik het gevoel dat het ‘loskomt’. Ik ben echt de pil gewend…ik wist dan pecies wanneer het kon gebeuren.

Trouwens terugkomend op een eerdere vraag; ben 27 en kom uit Doesburg. Mijn vriendin uit Venlo was de eerste uit de vriendenkring met kinderen en moest ook haar verhaal kwijt. Zij raadde me dit forum aan. :slight_smile:

Spannend zeg ellis!!! Ik duim voor je!

Hier is het lange wachten begonnen, verder gaat het prima, af en toe voel ik wat steekjes in de onderbuik of borsten (vooral de rechter) En ik heb een soort zenuwachtig gevoel in mijn buik…