wie gaat er ook voor een derde kindje?

Tijgertjuh, wat rot voor je vader zeg. Ik :pray: dat het allemaal mee gaat vallen en dat hij binnenkort weer lekker rondtuft in zijn wagentje.

Tessa, toen je 15 was al verkering met je mannetje, dat is best jong. Maar ja, als het goed zit dan zit het goed, toch? Mijn man en ik zijn ongeveer 12 jaar bij elkaar en we waren daarvoor ook al heel lang verliefd op elkaar, alleen wisten we het niet van elkaar :oops: :mrgreen: .

Waar bestel je de testen trouwens? Dat lijkt mij ook fijner om ze via internet te bestellen.

Ik duim voor je dat je zere (.)(.) met een zwangerschap te maken hebben. Dat zou mooi zijn.

Ik heb inderdaad een fijne baas wat dat betreft. Ik heb ook heel zelfstandig werk, dus ik kan het makkelijk zelf indelen. Als ik het maar op tijd af heb dan vinden ze een hoop goed.

Tessa en Kusje, succes met afwachten

Tijgertjuh, succes met klussen!

Miranda, hoe is het met jouw zwangerschap? Moe, misselijk of valt het wel mee?

Hey Winni nog even het antwoord op je vraag, ik heb de testen besteld bij sensitest volgens mij http://www.sensitest.nl anders moet je maar googlen op sensitest dan krijg je het ook wel tevoorschijn.

Ik heb drie dipsticks besteld voor 2,99 met verzendskosten 5,49 geloof ik, heel wat goedkoper als in de winkel!!

En ze beloven het de volgende dag te bezorgen als je het geld hebt overgemaakt. Uiterst 2 dagen kan het duren voor je ze thuis hebt, en het wordt nog in een blanko envelop opgestuurd zodat je aan de buitenkant niet kunt zien waar het vandaan komt of wat erin zit, nou mooier kan toch niet?

Nou ik hoop dat je hier wat mee kunt.

groetjes Tessa

Dankjewel voor je reactie, Tessa. :-*

Ik onthou het even. Ik heb nog 1 test liggen en ik hoop dat ik er niet meer nodig heb :wink: , maar de eventuele volgende bestel ik ook via internet. Ik haal ze meestal bij een drogist in de buurt, maar dan kijk ik eerst even goed om me heen of ik geen bekenden zie. Als ik wel een bekende zie dan pak ik maar gauw een pakje snoetenpoetsers of zo :mrgreen:

haha goeie ja, de vorige keren ging ik naar een andere stad waar ik niemand ken, maar ja dat is ook weer zo’n gereis he?!

misschien hoort dit niet in dit topic thuis maar toch.

Hoe zijn jullie tot de keus gekomen om voor een derde te gaan.

Wij hebben nu 2 kids. de jongste is 9 mnd.

ik twijfel heel erg of wij evt een derde willen.

Hoi Knollie,

Wij wisten voordat we de eerste keer zwanger werden al dat we meer dan twee kinderen wilden. Mijn man zou er het liefst vier willen, maar ik wil er graag drie. Dus mijn man hoopt nu op een tweeling :mrgreen:

Als je twijfelt zou ik gewoon nog even wachten, bij mij duurde het nu ook even voordat ik er aan toe was, terwijl ik na de eerste zwangerschap best meteen door had willen gaan. :mrgreen:

Liefs,

Winnie

hay knollie,

Ik heb 2 kinderen uit mijn vorige relatie.

Mijn nieuwe vriend had nog geen kids van zichzelf en hij had dus de wens om een kindje van ons samen te krijgen.

Het was wel ff heel hard nadenken voor mij, niet zozeer om een 3de want ik ben stapelgek op kids, maar omdat ik met beide nogal t 1 en ander meegemaakt heb qua gezondheid.

Maar op financieel of praktisch gebied laat ik de wens voor een 3de spruitje niet schieten, waar er 2 kunnen eten kunnen er ook 3 eten zei mijn oma ooit eens. :wink:

groetjes Tijg

Tijgertjuh sterkte met je vader,ik begrijp dat je je rot voelt over hem,het is ook heel sneu,zeker als iemand de centen niet heeft voor een nieuwe auto of een reparatie…het liefst wil je zo iemand meteen een nieuwe auto geven maarja… :?

Knollie, ik heb altijd geroepen dat ik 4 kinderen wilde,maar heb toch heel lang getwijffeld over een derde omdat allebei de jongens hele slechte slapers waren tot hun 1.5 jaar ongeveer. Toch had ons gevoel de overhand, 3 kindjes en dan zijn we compleet. We willen ook nog heel graag een keer alles meemaken, de zwangerschap,de bevalling, weer zo’n perfect wondertje van jezelf vast mogen houden…we hopen dat het nog eens zo mag zijn :slight_smile:

Winnie, heb je je man nog vrijaf gegeven vanavond of niet? :mrgreen:

:mrgreen:

Nee, ik ben streng hoor :mrgreen:

Ha ha, hij was makkelijk over te halen. Mannen, he? :lol:

Wat een weer opeens, he? Daar moeten we nog maar even van genieten, maandag is het geloof ik weer afgelopen. Gaan jullie nog iets leuks doen het weekend?

We willen het nu nog niet.

De oudste was een huilbaby en slaapt tot op de dag van vandaag erg slecht.

Tara moet zowieso 2 zijn geweest voor we aan een derde beginnen (als we die knoop hebben doorgehakt.)

Ook heb ik 2 helse bevallingen achter de rug die geeindigd zijn in een ks!

wat ons tegenhoud is de angst voor een niet gezond kindje!

We hebben nu 2 gezonde kids.

financieel zal het ons niet tegenhouden. we moeten hard werken voor ons geld, maar ik zeg altijd waar er 2 eten kunnen er ook 3 eten en daar ga je dan wel naar leven.

Ach we denken er nog even een tijd over na, vind dit ook niet een keuze die je zomaar maakt.

Een kind heb je niet voor even, maar voor een heel leven!

ondertussen kan ik natuurlijk wel jullie enthousiaste verhalen lezen met of bezig voor een derde kindje!!!

Knollie, ik heb er bewondering voor dat jullie zo goed nadenken over de derde. De angst voor een niet gezond kindje is hier ook, maar het is een risico wat we willen nemen. Wat ik al zei, neem je tijd, je bent er vanzelf aan toe, of niet… Maar lees (en schrijf!) hier maar lekker mee hoor, gezellig!

Knollie (ik moet steeds lachen als ik je naam typ,het klinkt zo grappig :lol: ) wij hebben ook zo getobt met onze jongens met slapen,maar het gaat weer over,al moet ik zeggen dat dat nu wel een beetje m’n grootste angst is,dat dat nu weer gaat gebeuren.

Begrijpelijk ook na 2 van die vreselijke bevallingen dat je het dan niet nog een derde keer aan zou durven. Het hoeft niks over een derde bevalling te zeggen,maar toch…en inderdaad je moet de tijd nemen om deze hele belangrijke beslissing te nemen!

Zo Winnie, jij slavendrijver hahaha! gelukkig maar dat je man het niet erg vond :mrgreen: wij hebben gisteren ook nog geklust maar ik denk dat ik toch echt m’n ei al heb gehad, gewoon wachten dus…

vandaag gewerkt,ik was niet vooruit te branden en het was lekker weer dus veel te lang pauze gehouden met collega’s :? echt zo’n off day zeg maar…vannacht ook superslecht geslapen,ik slaap de laatste weken zowieso slecht,geen id waarom. Ga nog ff het beste id van nederland kijken zoooo grappig soms! 8) doei meiden!

Ja die naam is het koosnaampje van mn zoontje (knollie wollie)

en mn dochtertje noem ik troelie woelie :slight_smile:

Hoi Knollie

Wij waren in verwachting van nummer 3 wat niet gepland was en eigenlijk niet gewild.UIteindelijk gewend eraan en konden toch alles voor elkaar krijgen wat we moesten hebben (want we hadden niets meer van de jongste omdat ie te groot werd voor dingen).UIteindelijk zijn we de baby verloren met 17 weken.

De wens om nu bewust voor de derde te gaan is nu heel erg groot geworden.Niet omdat we vervanging willen,maar omdat we ons beseffen dat ons gezinnetje niet compleet is.En we hebben alles weer in huis voor een baby dus die drempels zijn overwonnen :slight_smile:

Knollie: goed dat jullie er zo over nadenken, kan me dit ook wel voorstellen! Hier heb ik al twee hele goede zwangerschappen gehad, prachtige en makkelijke bevallingen, én twee supermakkelijke kids. De wens voor een derde was dus nog steeds groot, maar ik moet wel bekennen dat ik het enger vind nu: is ons een dere kindje gegund? die ook nog gezond is? Die ook zonder problemen geboren kan worden en mag opgroeien?

Want dat lijkt mij niet alleen voor het kindje zelf zwaar, om bijv gehandicapt te zijn, maar ook voor ons en zeker onze andere kids. Worden die dan niet juist eerder de dupe van onze wens? Maar we gaan er vol goede moed voor, en heb mijn angst uitgesproken tegen de vk (dat ik niet kan geloven een derde wondertje gezond en al ter wereld te mogen brengen) en haar antwoord was: 'ja, echt waar, dat kan :wink: ’ Was ook een schat van een vrouw trouwens :mrgreen:

Winnie: wij hebben vrij flexibel werk, dus als de kids naar school gaan kan ik zo zeggen wanneer ik nu wel of niet meer kan werken…Ideaal!

Heb me trouwens nooit druk gemaakt of iemand mij een test zag halen. Volgens mij heeft niemand mij gezien hoor, maar als ik dat toen had gemerkt had ik alleen ff gezegd: 'mondje dicht :wink: ’ De meesten wisten ook wel dat wij voor kinderen gingen, en ik heb gelukkig ook nooit de vraag gehad of het ‘inmiddels al raak was’ (lijkt mij erg frusterend namelijk!) Maar als iemand vroeg of ik zwanger was (als ik weer eens lekker humeurig deed 8) ) dan was mijn antwoord altijd: “zou wel mooi zijn!” :mrgreen:

Tja, heb ik zelfs een ‘discussie’ over gehad met een vriendin/collega. Zij vertelde pas met 12 weken dat ze zwanger was, terwijl ik het bijna meteen vertelde. Ook als iemand haar vroeg of ze zwanger was, zei de ‘nee’. En dat laatste had ik dus niet gekund: je mond houden is persoonlijke keus, maar erover liegen? Waarom geen ontwijkend antwoord dan?

Ik kan me wel voorstellen dat iemand tot 12 weken wil wachten. Ik heb voor mijn dochter het vruchtje na 6 weken verloren. Er is nog zo’n grote kans dat het fout gaat. Het is fijn als je het vertrouwen hebt en het al durft te vertellen, maar ik wacht er ook liever mee tot na het eerste bezoek aan de vk.

Mijn temp is trouwens nog steeds laag, het lijkt alsof ik nog geen eisprong heb gehad :?

Leuk Knollie,die koosnaampjes (ik dacht al dat je zo niet zou heten hihi )! Ik zeg vaak tegen de onze “moppie doppie” en “poepie doepie” hahahaha vinden de kinderen natuurlijk prachtig!

Vandaag naar Amstedam geweest,familie van ons woont op Ijburg,nou t is daar echt heerlijk wonen aan het water,ik was gewoon jaloers! :lol:

Hebben jullie nog leuke dingen gedaan?

O, ik heb voor de verandering weer eens een schimmelinfectie… :oops: echt balen,hoop dat het gauw over is,want d’r is niks aan… :frowning:

Nee zo heet ik idd niet echt haha!

Ik heet in het echie: Debby!

Maar dames,als je de boel heel droog bekijkt:waarom maken we ons vandaag de dag zo druk om het feit dat een derde (of vul zelf een getal in) kindje niet gezond zou kunnen zijn.Alsof je speelt met het lot dat je onheil over je afroept?Vroeger had je alleen maar grote gezinnen en 9 van de 10 keer waren alle 3,4,5,6,7,8,9 kinderen gewoon gezond!

Maken we het onszelf daarmee niet onnodig moeilijk?Wat ik bedoel te zeggen is dat we onze wens hiermee onnodig moeilijker maken dan nodig is.Andere factoren kunnen meespelen om de wens voor een derde (of welk getal) en die snap ik.Maar of je dan onheil over je afroept en het “lot te tarten”?

Hoi hoi allemaal!

Hey Kusje74, heb jij ook altijd last van schimmelinfectie? Ik heb nadat we kinderen hebben gekregen gemiddeld 1 keer in de maand last van schimmelinfectie, behoorlijk iritant!! We hebben al vanalles geprobeerd maar niks helpt, nu moet ik gewoon elke maand (soms ook wel 2 keer per maand) een kuur hebben anders heb ik er zo twee weken last van.

Ik denk dat het ook puur een hormonen kwestie is. Als ik aan de pil ben heb ik het ook vaker dan als ik niks gebruik, en als ik zwanger ben heb ik er ook meer last van. Ik kreeg het deze maand een paar dagen voor mijn vermoedelijke eisprong, zou het misschien daar mee te maken hebben?

Hey en Winny, wij wachten ook lang om het te vertellen, heb zelf een miskraam gehad met 8 weken, en dan wil je toch liever het zekere voor het onzekere. Bij ons zoontje vertelden we het pas maar liefst met 14 weken! Ik was zo bang dat het weer mis zou gaan, ik bloede precies het zelfde als met de miskraam zo’n beetje 4 weken lang, we konden toen ook echt niet geloven met de echo van 11 weken dat het kindje nog leefde! Dus ik weet nu ook zeker dat we zo lang mogelijk wachten met vertellen dat ik zwanger ben (moeten we het eerst maar es zijn hahaha).

En als vandaag de post komt met de zwangerschaptesten, dan ga ik morgenochtend testen!!! Ik ben zo nieuwschierig! Vanaf zaterdag heb ik er ook nog bij vlagen misselijkheid erbij, maar ja voor hetzelfde geld is dat een beetje een griepje? Maar ik wil gewoon zekerheid, dus als ik de tesjes heb gaat et morgen gebeuren! Misschien wel vroeg, maar mijn vorige zwangerschappen kon ik ook altijd vroeg testen, had ik wel een vaag lijntje, maar vaag is toch ook zwanger? De test was bij mij al een week na de eisprong positief, dat zou dus betekenen dat ik morgen al kan testen!! En ik heb er toch drie besteld dus mocht het te vroeg zijn kan ik altijd later nog eens testen.

En Karin wat rot dat jij met 17 weken een miskraam hebt gehad!! Dan heb je het kind al voelen bewegen!! (ik voelde altijd beweging met 14 weken). Hopelijk kon/kun je goed met het verlies omgaan. Moest je trouwens spontaan “bevallen” of heb jij ook een curetage gehad?

Knollie over huilbaby’s kan ik goed meepraten, hadden wij ook met allebei! Maar 1 big smile er voor terug, dat maakt dan toch weer alles goed he?! En als ze ouder worden, vind ik ook dat het makkelijker wordt, ze begrijpen alles beter enzo, en vaak wordt het slapen dan ook beterder.

Nou allemaal veel succes met klussen :inlove: !!!

Groetjes Tessa :dance: