Hallo, ik ben de trotse mama van 2 knullen van 7 en 2,5 en ik hoop dat ik nog 1 keer zo’n wonder mag krijgen. Jongen of meisje het maakt me niks uit! Ik heb 2x een miskraam gehad (1x voor de oudste en 5 weken geleden) Ik hoop dus dat nu alles goed mag gaan. Wie vind het leuk om mee te kletsen over het zwanger worden van en krijgen van een derde(of 4e of 5e) kindje? Join the club!
Hoi Kusje,
Ik ben Winnie en ik heb een zoontje van 2,5 en een dochter van 1 en we zouden ook heel graag een derde kindje willen. We zijn al sinds januari dit jaar bezig (we dachten, nu we toch nog in de babyspullen zitten gaan we maar meteen door tot we compleet zijn ), maar helaas wil het dus nog niet zo lukken. Ik ben na een paar dagen overtijd te zijn geweest en twee keer getest te hebben toch weer ongesteld geworden deze week. Maar de wens is er dus wel en we gaan er weer vol goede moed tegenaan komende maand!
Liefs,
Winnie
hoi Winnie! Klinkt heel bekend,ik heb ook een paar keer negatief getest en toen toch ongesteld…ik zie dat onze banners precies gelijk lopen,spannend!! Ik ben nog aan het twijffelen of ik zo’n ovulatietest ga halen of niet,eigenlijk heb ik ze niet nodig want ik voel m’n eisprong altijd,maar wanneer ik dan precies moet “klussen” weet ik dus nog niet, daarom…
Gossie, jou kindjes zijn echt nog heel klein,wel heel gaaf dat ze zo dicht op elkaar zitten,maar het lijkt me ook enorm zwaar!
Ik ga nu even wat boodschappen doen met de kinderen,en daarna weer tijd voor het huishouden. :?
Het is inderdaad wel zwaar, maar ook zooooooo leuk :inlove: . Ze spelen veel samen en het gaat zo leuk tussen die twee. Ik hoop wel dat we niet heel lang hoeven te wachten op de derde, want die moet bij een van de twee op de kamer straks en dan is het denk ik ook wel fijn als het leeftijdsverschil niet te groot is. Hoe gaan jullie dat doen, of hebben jullie nog een extra slaapkamer?
Jij hebt ook geen voorkeur voor geslacht zie ik. Wij ook niet. Al denk ik dat een meisje “praktischer” zou zijn, vanwege het delen van de slaapkamer. Maar met een jongetje zouden we net zo blij zijn. Het is erg cliche, maar onze enige wens is dat het gezond is.
Hier hadden we ook de wens voor een derde, en die is meteen vervuld :inlove: , gister dus een echo bekeken, en er zit echt weer wat
Wij wilden ze ook redelijk dicht op elkaar: als we er toch (meer dan?) 3 willen, waarom wachten?
Veel klusplezier!
gefeliciteerd Miranda! het blijft geweldig he, die echo,elke keer weer!
Winnie, onze derde gaat de eerste maanden in een wiegje bij ons op de kamer slapen,en onze jongste nu gaat tegen de tijd dat nummer 3 op een eigen kamer kan dan bij z’n broer op de kamer. het stapelbed staat er al (de oudste zeurde er al een half jaar om :lol: )maar de jongste bleef niet in bed liggen, veel te leuk om met zijn broer te spelen, dus die ligt nu nog ff in zijn kleine bedje op z’n eigen kamer. Hoe doen jullie dat trouwens met de auto? Wij hebben geen grote auto,maar om nou een bakbeest aan te schaffen vanwege een kindje extra vind ik wel erg drastisch hoor…! nou ja, we zien allemaal wel, voorlopig eerst maar eens zwanger proberen te raken… :?
Gefeliciteerd Miranda. Blijf hier maar meekletsen, misschien kunnen we nog wat van je afkijken met praktische zaken. De auto is inderdaad ook zoiets. We hebben een Renault Twingo, dus daar passen geen drie kinderen achterin. We hebben wel een bakfiets voor de kleine afstanden, maar het ding trapt zo zwaar dat ik er zelf niet zo gauw mee op uit ga. Ik denk dat we toch maar moeten gaan sparen voor een andere auto.
Ons plan is om de baby op de kamer van onze dochter (de babykamer) te leggen. Onze dochter gaat dan bij haar broer slapen. Na een half jaar of zo gaan we kijken bij wie de baby op de kamer komt, dat ligt aan het geslacht, dat lijkt ons het eerlijkst. Maar eerst maar hopen dat we gauw zwanger worden!
Winnie, nog een dag of 8 voordat we weer kunnen gaan klussen :mrgreen: het duurt allemaal weer zoooooo lang!!!
Voel jij je eisprong trouwens?
Nee, maar ik hou mijn temperatuur bij, dus we klussen totdat de temperatuur gestegen is. Ik heb wel eens wat steken of krampen en dan denk ik dat het het is, maar dan is soms twee dagen later de temperatuur nog laag. De eerste twee keer is het ook gelukt met deze methode, dus wie weet hebben we komende maand weer geluk!
Edit: grappig trouwens dat we zo gelijk oplopen
Hoe heten jouw kids eigenlijk? Mijn zoon heet Quint en mijn dochter heet Arwen.
Leuk dat ik nog mee mag kletsen hier, als ik het tenminste bij kan houden hoor
Met de auto: ik heb een renault19, dus weet niet eens of daar drie kids achterin passen :oops: . Maar ik ga er nog geen andere auto voor aanschaffen, deze heb ik net 3 maanden ofzo. Een bakfiets lijkt mij ook heel zwaar, mijn vriendin had er net 1 gekocht, en die was er wel tevreden mee. Maar heb ook een evenwichts probleem, dus fiets sowieso niet…
De eisprong heb ik trouwens wel gevoeld: niet geweten toen hoor, maar ik wist ech tniet wat ik had, en besprong mijn vriend letterlijk… Die keer is het dus ook meteen raak geweest, en dat voelde ik toen al…
mijn oudste zoontje heet Tim en de jongste Binck. Leuke namen hebben jou kindjes zeg! Vooral Arwen vind ik helemaal geweldig! Zo heet die mooie vrouw uit de Lord of the rings ook, een echte beauty!
We hebben ook al namen voor als we nog een derde kindje krijgen en jullie?
Miranda, dus jij besprong je man zowat hahahaha! :mrgreen: Ik hoop dat dat bij mij deze maand ook gaat gebeuren, dan weet ik waarom hehe! Van de jongste wist ik ook zeker dat het raak was,van de oudste weet ik het niet meer eigenlijk…ik heb stomgenoeg wel alle zwangerschappen die ik heb gehad “voorspeld” (de maand dan he) dus ik ben benieuwd nu…ik heb gezegd dat ik in oktober weer zwanger zou raken,maar eigenlijk hoop ik dat ik er finaal naast zit deze keer en dat ik eerder zwanger raak…we zullen zien…
Leuke namen ook, Kusje. Lekker stoer. Volgens mij hebben we wel een beetje dezelfde smaak qua namen. . De naam Quint zou zo prima bij jullie in het rijtje passen. Ik vind Arwen ook een prachtige naam. We kenden de naam wel uit LoTR, maar we hadden niet bedacht om hem te gaan gebruiken. Tot we iemand tegen kwamen van onze leeftijd die zo heet. Ze stelde zich aan ons voor en we hadden allebei zoiets van: Wauw, wat een mooie naam. En een paar jaar later werd onze dochter geboren… We vinden het een hele sierlijke en toch eenvoudige naam.
Ook de naam Quint vinden we nog steeds erg mooi en lekker stoer. We hebben ook al namen voor een kindje, maar die kunnen goed nog wel een paar keer veranderen als we eenmaal zwanger zijn.
Ik duim voor je dat het nu gauw raak is. Ik heb de afgelopen maanden al een paar keer heel zeker geweten dat het raak was, dus wat dat betreft kan ik mezelf niet meer vertrouwen. Ik hoop wel heel erg dat het deze maand gaat lukken, maar ik wil liever niet op 9 juni bevallen (verjaardag Arwen). Die kans is natuurlijk toch niet zo groot, dus ik denk dat we er gewoon voor gaan. :mrgreen:
Oei, ik heb nog niet eens namen, haha. Bij de eerste hadden we hem zo, bij de tweede hebben we echt lopen zoeken! Met als gevolg dat we hem beiden anders uitspreken :mrgreen: (ik Tairoon, vriend tairon…)
Je hebt nog tijd genoeg hoor Miranda ! Weet je al wel of je wil weten wat het wordt?
Ja Winnie, qua namen strookt het wel idd,leuk hoor! Wij vinden voor een volgend kindje Max, Leentje,Sarah,of Sam heel leuk (hier mag ik het lekker verklappen hihi) en idd Miranda, je hebt nog tijd zat! Ik wil heel graag weten wat het wordt als ik zwanger ben, ben veel te nieuwschierig haha!
Lullig was dat we toen ik laatst zwanger was we al een heeeel mooi wit klein wiegje hadden gekocht, maar toen kreeg ik dus een miskraam…nu staat ie daar te staan (alsof we wanhopig wachten op een derde… :? ) gelukkig id ie nu bemand door een knuffeltje van de jongste haha, dan istie niet zo leeg zeg maar… :roll:
Ja, ik denk wel dat we het weer willen weten: dat wilden we bij de anderen ook nl.
Dat is niet zo leuk, Kusje. Ik hoop dat jullie wiegje gauw gevuld wordt met een prachtige baby :-* . Leuke namen hebben jullie. Max is hier ook erg favoriet, maar een vriend van ons heet zo, vandaar dat we hem niet gebruiken. Ik hou onze namen nog even geheim, want een vriendin van mij is ook erg actief op het forum en ik wil haar ook graag verrassen als het er van mag komen.
Wij hebben nog niets gekocht, maar we hebben nog wel de box steeds in de kamer staan. We moeten hem toch maar eens op gaan ruimen, voordat we vragen krijgen.
Miranda, even een vraagje aan jou: heb jij het je familie op een speciale manier verteld dat je weer zwanger bent?
Nee, niet echt. De eerste keer ben ik een week nadat we het wisten, naar mijn ouders gegaan en heb ik gevraagd of ik een cafeïne vrije koffie mocht: ‘wil je koffie?’ "ja graag, maar wel cafeïne vrij, want dat is beter voor de baby :mrgreen: ". De tweede keer heb ik gewoon gebeld, en de derde keer belde mijn moeder me wakker (9 uur) om ff langs te komen omdat ze iets te vertellen had (gaan een winkeltje kopen op texel!) En toen heb ik gezegd: 'en neem maar gelijk taart mee, want ik heb ook wat leuks te vertellen :mrgreen: ’
o, ja de box…die moeten we dan ook nieuw, we hebben hem aan m’n schoonzusje gegeven en eigenlijk hoef ik hem niet terug, ik wil graag een ronde box ivm het rondrennen van de 2 andere kinderen (zodat ze niet tegen zo’n hoek van de box aanknallen)ze zijn soms nogal ruw (echt knullen he… ) en ik wil nu eindelijk eens een fatsoenlijke wagen,heb het altijd met geleende spullen moeten doen. De laatste keer hadden we zo’n wagen die je vloekend en tierend stond in te klappen als je hem in de auto mee wilde nemen,NOOIT MEER… :x wat voor wagens hebben jullie en hebben jullie de rest van de spullen ook nog allemaal??