San
GEFELICITEERD!!!
ga voor je :thumbup: :thumbup: meis zal idd een super leuk kado zijn
liefs An
Gefeliciteerd San!!!
Hier gaat het eindelijk ietsje beter. Ben de afgelopen 4 dagen zwaar beroerd geweest dat ik het echt niet meer trok.
Vandaag gelukkig al redelijk goed gegeten en niet meer zo misselijk!!! Ik ben dus erg blij…
Hoe is het met jou, Anneke?!
En kusje, hoe staat het met jouw kwaaltjes?
super om te horen kirsten dat je je wat beter voelt want je zo beroerd voelen is ook niet wat
hier gaat het wel … moet toch door maar het vertrouwen in mijn eigen lichaam is compleet weg!!!
ik ga voorlopig ook nergens meer op hopen … man lief zei al reken maar uit wanneer het het beste uit komt hahaha nou met kruisjes op de kalender gezet voor hem ahhaha maar ik loop er over te denken naar de gynacoloog te gaan niet omdat het me te lang duurt, maar om mij voor verleden mede om te weten of mijn enige eileider wel toegangkelijk is … want ja anders kun je klussen tot je een ons weegt he… maar goed dat eerst maar eens met de huisarts bespreken.
liefs An
San gefeliciteerd!! 36…en ik voel me al oud met m’n bijna 34 :mrgreen: grapje hoor san… :mrgreen: :mrgreen:
Kirsten, fijn dat je je nu wat beter gaat voelen meid! Hier gaat het wel,m’n borsten doen vanaf week 5 behoorlijk pijn, manlief mag amper wijzen naar m’n tepels
Anneke, denk je dat het ligt aan je ene eileider? Waarom doe je geen ovulatietesten dan? Dan weet je in elk geval of je een eisprong krijgt toch? :-*
nou ik weet het niet … misschien niet goed toegangkelijk kan ik wel eisprong hebben maar als het niet goed aankomt of terug komt dan zit het niet helemaal goed en dat wil ik graag uitsluiten
groetjes anneke
mmmm…ik begrijp het. ik denk dat het dan zeker voor je gemoedsrust goed is om dat binnenkort te laten doen ja! :hug:
Hallo allemaal
wat is het rustig hier
maar ik wou even laten weten dat ik morgen naar de huisarts ga om het erover te hebben laat jullie morgen weten wat hij gezegd heeft ok
hoe is het met jullie met : kusje, kirsten, san… enz hoe gaat het allemaal
Groetjes Anneke
Hoi Annneke, goed van je dat je dat doet hoor! Ik ben benieuwd wat de dokter zegt.
Met mij gaat het niet zo goed, ben iets van depressief lijkt het wel, heb enge gedachtes en vind niks meer leuk. Ik ken mezelf zo niet en het beangstigd me. Ik zie het niet zitten om 9 maanden zo te lopen dus ik kijk het nog even aan en anders ga ik aan de antidepressiva. Ik weet het anders ook niet…
Hee gastie meis dat nu dat is niet leuk
Maar kan wel aan het tijd van het jaar ook liggen ik heb er ook mega veel last van maar bij mij komt het denk ik ook omdat ik al vanaf eind sept thuis zit in zw…
dus snap wat je voelt nu wel erg toevallig dat we ons daamee ook nog hetzelfde voelen… ik heb ook nergens puf in… net met vriendin gemaild( die heeft eigen kappers zaak deze week of volgende week ga ik me daar lekker laten vewennen wil mijn haar iets langer(laat het groeien momenteel) dus komen extensions in… fffff lekker met mezelf bezig
meis hou je taai en kop op anders pb je me maar als je ff lekker van je af wilt praten/klagen/ zeuren/ vertellen wat ook maar ok
:hug: :hug: :hug: Lliefs An
Kusje, ik weet niet of je ooit anti depressiva hebt geslikt, maar denk er niet TE licht over. In de 1ste instantie kan het namelijk zelfs flink erger worden en dat beseffen veel mensen niet. daarnaast is er niet veel keus als je zwanger bent. Sommige zijn onbekend in de zwangerschap, maar ik zou zelf de eerste niet willen zijn waar er iets mis is met de baby.
Ga ajb wel op tijd naar je huisarts om erover te praten(en dan maar hopen dat je niet zo’n ijskast huisarts als ik hebt). :hug:
Anneke, top dat je die stap naar de huisarts neemt. Succes morgen en laat je niet uit het veld slaan.
Ik zat er ook stiekem aan te denken als het deze ronde niet lukt. ik weet ook wel dat anderen er soms jaren over doen, maar ik maak mij een klein beetje zorgen over de hoeveelheid sperma. Daarnaast waren wij 7 en 8 jaar geleden binnen een paar weken zwanger zonder uberhaupt na te denken wanneer te klussen. Nu ben ik in ene heel vreemd onregelmatig ongi en kan ik praktisch niets uit mijn temp curves halen.
Ik zit nu op dagje 23 en heb alweer lichtekrampjes. Zou nl. een innesteling kunnen zijn, maar ik had het vorige maand rond dag 21 en toen werd ik alweer ongi op dag 25/26. Kortom, ik weet het nog niet.
San, ik heb nog nooit antidepressiva geslikt en ik weet dat het eerst erger wordt (ben ik ook heel bang voor ) maar ik begreep dat het voor de baby nauwelijks kwaad kon…is dat niet zo dan?.. ik ga het spul ook niet zomaar slikken,maar als de akelige gedachtes de overhand gaan nemen en ik er niet meer uitkom zie ik geen andere oplossing…
Anneke, dus jij hebt er ook last van? Ik hoop eigenlijk idd dat het ook een beetje ligt aan het sombere weer.Ik heb het nml. veel minder als de zon schijnt… :? maar zodra die er niet is, is het echt helemaal mis met me…
Succes morgen bij de dokter meis, en bedankt dat je me zo tot steun wilt zijn…! :-*
Ik heb besloten het voorlopig te laten rusten.Een kindje erbij gaat nu gewoon niet.Vandaag weer moeten verwerken wat vandaag had kunnen zijn…
Succes meiden en ik hoop dat het goed voor jullie komt en gaat.
Voor diegene die ff gemist hebben hoe of wat,ik heb bij Vlinderpraat=>Daniel mijn verhaal staan.
Lieve groet
Karin
Kusje dat is niet niets, waar je het nu over hebt.
Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de anderen. Ga praten bij de huisarts. Die kan je doorverwijzen naar een psycholoog of wat dan ook.
Er bestaat ook zoiets als een prepartum depressie (voorheen prenatale depressie) dus wie weet ligt het aan je hormonen.
Ook je verloskundige zou eventueel kunnen helpen.
Maar echt: ga alsjeblieft in gesprek!!!
En qua anti-depressiva: ja, dat kan erg schadelijk zijn voor je babietje, dus weet van tevoren waar je aan begint!
Ik wil je even een hele dikke :hug: geven en hoop dat je snel een afspraak met de ha hebt, zodat je een “plan” op kunt stellen.
Hoe eerder je er bij bent, hoe eerder je er vanaf bent!!!
Zet hem op meis!!! :thumbup:
Kirsten,ik had idd al gelezen van die depressie door de zwangerschapshormonen, maar ik heb het niet constant, dus ik hoop dat het puur met de donkere dagen te maken heeft. Vandaag heb ik het bv weer veel minder als gisteren. Gisteren zag ik het gewoon even niet meer zitten. Ik hou het in de gaten en stap naar de dokter als het erger wordt of aanhoudt. bedankt voor jullie steun!
Karin meis… :hug:
anneke, hoe was het bij de huisarts??
Hoi Allemaal
nou ben bij de huisarts geweest en eigenlijk niet heel veel verder ja wat voor iedereen geld kreeg ik dus nu ook als advies ondanks dat ik links geen eileider meer heb (nog wel eierstok) en rechts dus nog wel heb maar goed die is ook al een keer ontstoken geweest … maar volgens de gynacolooog toen kon die gewoon erin blijven.
Ik heb natuurlijk meer als gemiddels verkleving in mijn buik … dus ja
maar de huisarts zei:
Anneke jij hebt twee kinderen dus de ei functie is goed, mijn vriend heeft zelf ook twee kinderen dus het zaad is ook goed daar waar je vanuit gaat omdat er nooit verder wat voogevallen is… dan geld dus gewoon eerst omme na bij een jaar proberen om het maar zo te zeggen en dan geen resultaat dan weer komen dan kunnen we door… dan zou in eerste in stantie mijn eileider doorgespoten dan kunnen worden maar goed zoals voor iedereen geld geld het dus in dit geval ook
Groetjes Anneke
mmm…anneke, das aan de ene kant goed om te horen,maar aan de andere kant hoop je natuurlijk dat ie meteen zegt:‘we zullen een onderzoek starten’ hopelijk ben je echt gewoon binnenkort zwanger meis…dan hoef je je nergens meer zorgen om te maken. De kansen liggen er, begrijp ik! :hug:
Hè, wat jammer dat het inderdaad niet even gecontroleerd kan worden. Vind het zo suf allemaal. Wat dat betreft hebben ze het in Belgie toch beter geregeld volgens mij… :think: Daar hoef je niet eerst te leuren voor een verwijsbriefje. Vind het soms echt genant. Wie beslist er nu eigenlijk of iets noodzakelijk is?!
Sorry, ik dwaal af. :oops: Het zullen de hormonen wel zijn. :wall:
Maar, ik vroeg mij eigenlijk ook afof je eigenlijk tempt?
Uit je temperatuurcurves kun je vaak afleiden of je een eisprong hebt gehad. Bovendien willen ze de curves zien als je bij de gyne komt. Als je ze niet hebt, sturen ze je gewoon weer voor een half jaar weg. Althans dat zijn de verhalen in mijn vriendenkring…
Kusje, ookal lijkt het vandaag minder erg je moet (en ja ik zeg moet…) de ha bellen. Je moet er met een deskundig iemand over praten. En als het alleen maar aan de donkere dagen ligt prima, maar toch maar even praten…
Ik spreek uit ervaring zal ik maar zeggen (veel te lang gewacht… :oops:)
Echt niet wachten en denken dat het allemaal zomaar goed komt. Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen. Zeker met 2 kleintjes thuis en een mini in je buik… :hug:
Kirsten, heb jij het ook gehad dan, dat depressieve? Ik zie ertegenop om naar de ha te gaan, heb niet zoveel met hem… :?
vraag een afspraak bij een andere huisarts.Als het goed is moet dat gewoon kunnen…