wie gaat er ook voor een derde kindje?

@ Tessa, houdt er wel rekening mee dat de temp ook pas 3 dagen na een eisprong omhoog kan gaan.

@ Kusje, hopelijk is jou ei te laat gesprongen! Moet je nu niet heel erg uitkijken nu dat je geen anticonceptie meer gebruikt?

@ All, vandaag weer in het zkh geweest, follikel was in 3 dagen tijd maar 1mm gegroeid en nog steeds troebel, nu 1,9 mm. Dat is een erg slechte score. Ik mocht toch pregnyl zetten (vanmiddag al gedaan) en moet nu afwachten wat er gaat gebeuren, ik ga wel tempen. In princiepe zou nu zondag mijn ei moeten springen, maar omdat het zo’n rare follikel is kan het ook zijn dat er geen eisprong komt. Volgende week maandag moet ik terug komen voor een echo en een progesteron test en dan zullen we wel zien of er nog wat zit en of het weg is. Ik verwacht er niet al te veel van, maar we gaan er wel gewoon voor, niet geschoten is altijd mis!

Marda, balen dat het niet is wat je hoopte zeg…hopelijk komt er toch een eisprong, je weet het nooit,een vrouwenlichaam zit zo complex in elkaar! :think:

Wat betreft voorzichtig zijn ivm zwanger raken, dat is idd zo, we hebben bewust niet"geklust" toen ik mijn ovulatiepijn kreeg en daarna. Alleen daarvoor. Ik las dat als je de pijn krijgt je dan net op tijd bent met vrijen en dat als de pijn weg is, je ei gesprongen is. We hebben 3 dagen voor m’n ei wel “geklust” maar was eigenlijk niet de bedoeling :oops: :oops:

Ik ga er niet vanuit dat ik nu zwanger ben,dan zou mijn man erg sterk zaad hebben. Alle ander maanden hebben we op de goede dagen wel geklust en toch niet zwanger, zou dan wel raar zijn als het nu wel raak is :shifty: …

u never know… :slight_smile:

verdorie, zit weer met een schimmelinfectie :oops: sinds ik de implanon eruit heb laten halen heb ik elke keer in het tweede gedeelte van de cyclus meteen een schimmel te pakken bah! En ik ben heel hygienisch op mezelf, hoe kan dat nou dan?? :frowning:

Winnie, hoe gaat het met je? en karin, wanneer is jou NOD?

ik ben absoluut niet zwanger,anders had ik dat allang gemerkt aan iets in mijn lijf.Ik moet ergens deze week ongesteld worden en zoals het e rnaar uitziet gaat dat gewoon gebeuren.En misschien maar goed ook,want bij mij thuis is iedereen al in mei jarig.Een juni kindje zou ook leuk zijn hahahaha!!

me banner lukt niet -.-

o ja toch wel!! :slight_smile:

Ah! Ik zie het ja, nog 2 dagen te gaan! Mmmm…als je niet (ook niet een heel klein beetje? :mrgreen: )geklust hebt dan is de kans idd bijzonder groot dat het niet raak is…jammer…volgende maand beter dan!

o, o…ik ben misselijk en heb hoofdpijn…en dat heb ik eerder gehad maar…toen bleek ik zwanger… :shock:

zou wel erg snel zijn dan?

Maar wij hebben ergens in het begion geklust en daarna niet meer van gekomen door druk en werk enzo…cry…

ja, ik hou het er ook maar op dat dat idd te snel is. Ik voel me zowieso niet lekker sinds vandaag dus daar zal het mee te maken hebben denk ik.

Wat is het stil hier he…waar is iedereen?? :frowning:

@ Kusje, ojee zul je net zien…

@ Karin wat jammer, maar wie weet… enneh nieuwe ronde nieuwe kansen toch?!

@ all, heb van zaterdag op zondag als het goed is mijn eisprong gehad, vind het best spannend nu, de temp moet echt omhoog gaan de komende dagen! :pray:

bij sommige banners kan je niet zien wanneer het precies de tijd is he om te gaan klussen…alleen die met die witte blokjes…

Hallo allemaal!!

Spannend zeg, en Kusje ik las ergens dat zaad heel lang kan overleven ook 3 dagen, dus er is een kans… :mrgreen:

Ik heb het gevoel dat ik afgelopen weekend mijn ei heb gehad, had meer slijm, sinds gisteren heel vaak plassen en m’n temp. was vanmorgen ook wat hoger… Maar zou dat al niet wat snel wezen na een miskraam?

Zaterdagavond hebben we nog geklust :oops: wo nows?

En we :thumbup: :thumbup: :thumbup: rustig verder!!

Groetjes Tessa

Ja Marda, idd zul je net zien. Neem je een besluit en ben je er helemaal niet meer op die manier mee bezig is het raak…zou wel echt typisch zijn hoor! :think: we wachten geduldig doch gespannen af…

Tessa, drie dagen,ja ik las het van de wwek ook,maar volgens mij is het dan echt topzaad hahahaha. En ik heb zoiets van, als het topzaad zou zijn zou ik die ander keren toch ook wel sneller zwanger zijn geraakt? Of is dat heel naief gedacht?..mmmm…misschien wil ik er ook wel even niet aan kweetniet… :roll: :think:

Winnie, waar ben je???

Ik dacht dat zaad zelfs een week kan overleven… een eitje maar een dag ofzo? Weet het echt niet meer, maar wel dat je in totaal een week de kans had dus, groter dan ik dacht!

een week?? :shock: :shock:

Niets persoonlijks maar het is wel het nadeel van een forum dat mensen elkaar onnodig bang kunnen maken met wat ze ‘denken’

@ Kusje als je het even in de google gooit kun je op verschillende gynaecologische en medische sites leven dat zaadcellen in meest gunstige omstandigheden maximaal een dag of 3-4 in leven kunnen blijven, maar dat de kans na mate de tijd verstrijkt kleiner wordt, het kan dus wel, maar de kans is niet super groot. Een eicel ‘leeft’ in maximale kwaliteit 12 uur, met een uitloop naar 24 uur, maar de laatste 12 uuris de kans veel kleiner, Als je toch zwanger blijkt te zijn, zijn jullie dus allebei wel heel erg vruchtbaar!

Ik weet het ook niet meer, maar wel dat het langer was dan ik dacht… Niet het overleven zelf, maar de gehele vruchtbare periode.

Dit heb ik gevonden:

1. Bij zwangerschapswens begint de vruchtbare periode 3 dagen voor de eisprong tot en met de dag van de eisprong.
  2. Wanneer geen zwangerschap gewenst is rekent men de vruchtbare periode als volgt: de kortst mogelijke cyclus verminderd met 20 dagen tot de langst mogelijke cyclus verminderd met 10 dagen. Enkel bij een bijna regelmatige cyclus is dit bruikbaar.
  3. Bij onregelmatigheid in de cyclus is het de periode vóór de eisprong die varieert.
  4. De datum van de eisprong kan je berekenen als je de datum van de volgende regels kan voorspellen. Hoe nauwkeuriger deze voorspelling hoe correcter de datum van de eisprong!
  5. De voorspelling van de volgende regels doet men door duur van de cyclussen van de laatste zes tot twaalf maanden te bekijken.

Wanneer ben ik vruchtbaar?

Als men aan deze gegevens nog toevoegt dat de zaadcellen in ideale omstandigheden een drietal dagen overleven (buiten het lichaam van de man) kan men zeggen dat de vruchtbare periode van het koppel drie dagen vóór de eisprong begint. Dus betrekkingen drie dagen voor de eisprong zijn nog in staat de eicel te bevruchten.

De vruchtbare periode in een cylus van 28 dagen is als volgt te berekenen: vanaf 28 – 14 – 3 = 11e dag van de cyclus tot 15e dag (eisprong op dag 14 met een overleving van de eicel van één dag). Zo kan men dit berekenen wanneer het de bedoeling is zwanger te worden.

Wanneer het echter juist de bedoeling is de vruchtbare periode te vermijden, moeten nog veiligheidsmarges ingebouwd worden. Men zal dan voor het bepalen van het begin van de vruchtbare periode nog 3 dagen extra aftrekken (dus wordt dit dan de voorziene datum van de regels min 20 dagen) en voor het bepalen van het einde van de vruchtbare periode 4 dagen minder aftrekken (dus wordt dit dan de voorziene datum van de regels min 10 dagen).

Bij een regelmatig cyclus van b.v. 26 dagen wordt dit dan 26 – 20 = 6e dag en 26 – 10 = 16e dag van de cyclus. De onveilige periode is van dag 6 tot en met dag 16. Bij een onregelmatige cyclus moet men voor het bepalen van het begin van de mogelijk vruchtbare periode uitgaan van de kortste cyclus en voor het bepalen van het einde van de vruchtbare periode uitgaan van de langste cyclus. Dus bij een cyclus die b.v. varieert van 27 tot 35 dagen wordt dit 27 – 20 = 7 en 35 – 10 = 25: men zal dus een onveilige vruchtbare periode voorzien van de 7e tot en met de 25e dag (en vergeet niet dat als men “pech” heeft en men zit juist in een korte cyclus dan volgen de regels al bijna onmiddellijk!)

Bron:http://www.ugpleuven.be/info-sex-cyclus.php

bedankt voor jullie meedenken Marda en Miranda! Ik ga er niet vanuit dat we ZO vruchtbaar zijn dat ik nu opeens zwanger ben. Ik voel ook helemaal niks. Heb vandaag wel een bloedingkje gehad,maar dat was nadat mijn man en ik sex hebben gehad ( Kuch :oops: ) dus waarschijnlijk niet voorzichtig genoeg gedaan…